Endgame ?
+8
Pluto
klogeaage 35
Gorrion
Merkur
Plyds
Jomsviking
Thomas
Cirb
12 deltagere
Side 2 af 10
Side 2 af 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Endgame ?
Nu har Sct. John stadig rudimenter tilbage - bl.a. ambulancekørsel i England. Men nej, jeg var heller ikke klar over den forbindelse.Jomsviking skrev:Det var nyt for mig, at flere af de implicerede i attentat forsøget på Hitler var riddere af Skt. johannes ordenen - måske er der stof til et rigtig "Da Vinchy mysterium" i denne gamle orden, som ikke er mindre end 1400 år gammel.
Den katolske kirke har i det hele taget haft et anspændt forhold til staten i Tyskland siden Bismarck - Pius XII konkordat med Hitler var et forsøg på at redde kirken i Tyskland, hvor Pacelli i Rom gik som "den tyske pave".
Thomas- Antal indlæg : 34541
Johannes ordenen lader til at være ganske stor.
Den Tyske del, som er en, af den katolske orden, anerkendt protestantisk aflægger, og i virkeligheden er det gamle Brandenburgske baliviat (der stort set opnåede selvstændighed i 1300 og hvidkål og derfor kunne reformere sig, men ved blev med at betale donationer til den katolske moderorden frem til napoleonskrigene), driver ambulance tjeneste, hospitaler og skoler og har et budget på en 2 milliarder euro - det er alligevel en sjat for en velgørende organisation.
Ordnerne i England, Sverige og Holland (som også anerkendes) er gamle kommanderier af dette baliviat. (der er så en del andre organisationer der hævder af være af ordenen, men de anerkendes ikke af den katolske hovedorden).
Den katolske orden er åbenbart endnu større, spredt udover den katolske verden, og som nævnt, en suveræn entitet med observatør status ved FN, et par ejendomme i Rom der er ex-territoriale samt tre "stats"-borgere (de tre øverste i ordenen). Jeg fik læst mig frem til at ordenen stadigvæk er militant - en sjælden ting i vort årtusinde - de har simpelthen pavelig beføjelse til at slå troens fjender ihjel(!) men bidrager kun med sanitets enheder i det italienske forsvar (det er så nok på mindre målestok).
De eneste der formåede at yde bare noget modstand mod nazisterne i Tyskland, var den katolske kirke ført an af Munsters biskop, den senere kardinal Von Galen. Han har et berømt hyrdebrev, hvor han fordømte euthanasi programmet som mord og både imod tysk lov, så vel som Guds lov. Han har også en berømt prædken, der er værd at studere (jeg har den kun på engelsk, men mit tyske er ikke at prale af):
Den Tyske del, som er en, af den katolske orden, anerkendt protestantisk aflægger, og i virkeligheden er det gamle Brandenburgske baliviat (der stort set opnåede selvstændighed i 1300 og hvidkål og derfor kunne reformere sig, men ved blev med at betale donationer til den katolske moderorden frem til napoleonskrigene), driver ambulance tjeneste, hospitaler og skoler og har et budget på en 2 milliarder euro - det er alligevel en sjat for en velgørende organisation.
Ordnerne i England, Sverige og Holland (som også anerkendes) er gamle kommanderier af dette baliviat. (der er så en del andre organisationer der hævder af være af ordenen, men de anerkendes ikke af den katolske hovedorden).
Den katolske orden er åbenbart endnu større, spredt udover den katolske verden, og som nævnt, en suveræn entitet med observatør status ved FN, et par ejendomme i Rom der er ex-territoriale samt tre "stats"-borgere (de tre øverste i ordenen). Jeg fik læst mig frem til at ordenen stadigvæk er militant - en sjælden ting i vort årtusinde - de har simpelthen pavelig beføjelse til at slå troens fjender ihjel(!) men bidrager kun med sanitets enheder i det italienske forsvar (det er så nok på mindre målestok).
De eneste der formåede at yde bare noget modstand mod nazisterne i Tyskland, var den katolske kirke ført an af Munsters biskop, den senere kardinal Von Galen. Han har et berømt hyrdebrev, hvor han fordømte euthanasi programmet som mord og både imod tysk lov, så vel som Guds lov. Han har også en berømt prædken, der er værd at studere (jeg har den kun på engelsk, men mit tyske er ikke at prale af):
min fremhævelse, og bemærk datoen.August 3, 1941, Skt. Lambert, Munster skrev:"Thou shalt not kill." God engraved this commandment on the souls of men long before any penal code laid down punishment for murder, long before any court prosecuted and avenged homicide. Cain, who killed his brother Abel, was a murderer long before courts or states came into existence, and plagued by his conscience he confessed, "Guilt like mine is too great to find forgiveness . . . and I shall wander over the earth, a fugitive; anyone I meet will slay me." Because of his love for us God has engraved these commandments in our hearts and has made them manifest to us. They express the need of our nature created by God. They are the unchangeable and fundamental truths of our social life grounded on reason, well pleasing to God, healthful and sacred. God, our Father, wishes by these precepts to gather us, his children, about him as a hen shelters her brood under her wings. If we are obedient to his commands, then we are protected and preserved against the destruction with which we are menaced, just as the chicks beneath the wings of the mother. "Jerusalem, Jerusalem . . . how often have I been ready to gather thy children together, as a hen gathers her chickens under her wings; and thou didst refuse it!" Does history again repeat itself here in Germany, in our land of Westphalia, in our city of Munster? Where in Germany and where, here, is obedience to the precepts of God? The eighth commandment requires "Thou shalt not bear false witness against thy neighbor." How often do we see this commandment publicly and shamelessly broken? In the seventh commandment we read, "Thou shalt not steal." But who can say that property is safe when our brethren, monks and nuns, are forcibly and violently despoiled of their convents, and who now protects property if it is illegally sequestered and not given back? . . . The first three commandments have long counted for nothing in the public life of Germany and here also in Munster . . . The Sabbath is desecrated; holy days of obligation are secularized and no longer observed in the service of God. His name is made fun of, dishonored, and all too frequently blasphemed. As for the first commandment, "Thou shalt not have strange gods before me," instead of the One, True, Eternal God, men have created at the dictates of their whim, their own gods to adore: Nature, the State, the Nation, or the Race. In the words of St. Paul, for many their god is their belly, their ease, to which all is sacrificed down to conscience and honor for the gratification of the carnal senses, for wealth and ambition. Then we are not surprised that they should claim divine privileges and seek to make themselves overlords of life and death.
En passent. For dem der ikke hørte så godt efter i søndagsskole:
"Jerusalem, Jerusalem . . . how often have I been ready to gather thy children together, as a hen gathers her chickens under her wings; and thou didst refuse it!" "
Er Matthæus 23:37-39.
"Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«"
Det er Dommen over Jerusalem, i kristen optik, frafaldet fra Gud, der endte i Jerusalems ødelæggelse (ved romerne nogle årtier senere).
"Jerusalem, Jerusalem . . . how often have I been ready to gather thy children together, as a hen gathers her chickens under her wings; and thou didst refuse it!" "
"Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«"
Det er Dommen over Jerusalem, i kristen optik, frafaldet fra Gud, der endte i Jerusalems ødelæggelse (ved romerne nogle årtier senere).
Nu var Von Galen jesuit. Maximilian Kolbe franciskaner. Så forbindelsen til Johanitterne - også kendt som hospitalsridderne - er nok tynd.Jomsviking skrev:En passent. For dem der ikke hørte så godt efter i søndagsskole:
Men i det hele taget var den tyske modstand alt andet end organiseret.
Nåhhh, jeg mente ikke at Von Galen var Johannitter (som i Tyskland primært er protestanter, hvor Von Galen var katolik), jeg svarede på denne del: "Pius XII konkordat med Hitler var et forsøg på at redde kirken i Tyskland, hvor Pacelli i Rom gik som "den tyske pave"."
Hvor jeg gerne vil slå fast at der ikke på noget tidspunkt var tvivl om den Tyske katolske kirkes holdning - omend nogen, ingen hentydning ment, gerne vil forsøge at sammenkæde Nazismen og katolismen, for ikke at sige kristendommen. En helt absurd påstand. Se bl.a. encyklikaen Mein brennender Sorge af Pius (Pacelli) en af de få pavelige encyklia ikke skrevet på Latin, men et folkesprog. Den blev læst op i alle Katolske kirker i Tyskland og indeholder bl.a. en fordømmelse af raceteorien og en afvisning af nazismen som uforenelig med den kristne tro.
Hvor jeg gerne vil slå fast at der ikke på noget tidspunkt var tvivl om den Tyske katolske kirkes holdning - omend nogen, ingen hentydning ment, gerne vil forsøge at sammenkæde Nazismen og katolismen, for ikke at sige kristendommen. En helt absurd påstand. Se bl.a. encyklikaen Mein brennender Sorge af Pius (Pacelli) en af de få pavelige encyklia ikke skrevet på Latin, men et folkesprog. Den blev læst op i alle Katolske kirker i Tyskland og indeholder bl.a. en fordømmelse af raceteorien og en afvisning af nazismen som uforenelig med den kristne tro.
Alene den omstændighed at nazismen var anti-religiøs! At den så ikke var a-religiøs er noget andet: F.eks. Alle forsøgene på at erstatte f.eks. kirkelige ritualer med noget, der skulle udfylde samme funktion.Jomsviking skrev:Nåhhh, jeg mente ikke at Von Galen var Johannitter (som i Tyskland primært er protestanter, hvor Von Galen var katolik), jeg svarede på denne del: "Pius XII konkordat med Hitler var et forsøg på at redde kirken i Tyskland, hvor Pacelli i Rom gik som "den tyske pave"."
Nazismen var vel nærmere okkult, end anti-religiøs.
Der var en mærkværdig interesse for det mystisk-okkulte kombineret med forskellige forsøg på at genopleve det man på en måde "genopfandt" som "oprindelig" germansk religion (hvilket selvfølgelig historisk set var det rene vås) - eller rettere det rene hedenskab.
Som et eksempel på mærkværdighederne: Den germanske Gud Wotan, som i Nord hed Odin, hedder også Attawolf. Adolf er et germansk navn afledt af Attawolf.
Dette billede af Von Stuck:
Der ikke har noget med Hitler at gøre og er nogle årtier før Hitlers tid, men bemærk ligheden.
Spillede en vigtig profetisk rolle i den okkulte mytologi som Himmler og andre galninge opbyggede omkring Hitler: Hitler, som Attawolf genkommen, som leder af det germanske folk i dets wagneriske strid med slavere og kommunister.
Sammelign med dette propaganda billede:
I det første billede følger kaos Wotan og hans ulve, i det anden billede følger orden Adolf og den tyske ørn .
I SS havde man okkulte cermonier, hedenske ægteskaber m.m. Man har ikke interesseret sig meget for emnet i historie skrivningen, sandsynligvis fordi kritikere blot så dette hedenskab som latterligt, dog ubetydeligt i forhold til de konkrete forbrydelser SS stod bag og apologeterne har fundet det pineligt.
Bemærk at Von Galen specifikt nævner "Naturen" som afgudsobjekt - der tænkes helt sikkert ikke på romantiske sværmerier fra midt 19. tallet her.
Der var en mærkværdig interesse for det mystisk-okkulte kombineret med forskellige forsøg på at genopleve det man på en måde "genopfandt" som "oprindelig" germansk religion (hvilket selvfølgelig historisk set var det rene vås) - eller rettere det rene hedenskab.
Som et eksempel på mærkværdighederne: Den germanske Gud Wotan, som i Nord hed Odin, hedder også Attawolf. Adolf er et germansk navn afledt af Attawolf.
Dette billede af Von Stuck:
Der ikke har noget med Hitler at gøre og er nogle årtier før Hitlers tid, men bemærk ligheden.
Spillede en vigtig profetisk rolle i den okkulte mytologi som Himmler og andre galninge opbyggede omkring Hitler: Hitler, som Attawolf genkommen, som leder af det germanske folk i dets wagneriske strid med slavere og kommunister.
Sammelign med dette propaganda billede:
I det første billede følger kaos Wotan og hans ulve, i det anden billede følger orden Adolf og den tyske ørn .
I SS havde man okkulte cermonier, hedenske ægteskaber m.m. Man har ikke interesseret sig meget for emnet i historie skrivningen, sandsynligvis fordi kritikere blot så dette hedenskab som latterligt, dog ubetydeligt i forhold til de konkrete forbrydelser SS stod bag og apologeterne har fundet det pineligt.
Bemærk at Von Galen specifikt nævner "Naturen" som afgudsobjekt - der tænkes helt sikkert ikke på romantiske sværmerier fra midt 19. tallet her.
http://finanswatch.dk/Finansnyt/Forsikring___Pension/article6322474.ece?utm_source=Feed&utm_medium=top&utm_campaign=Morgen&utm_content=2013-12-10+08%3A10%3A00
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Endgame; men for hvem?
Cirb skrev:http://finanswatch.dk/Finansnyt/Forsikring___Pension/article6322474.ece?utm_source=Feed&utm_medium=top&utm_campaign=Morgen&utm_content=2013-12-10+08%3A10%3A00
Mvh
Cirb
Bankerne, kridterne eller obligationerne? og hvilke obligationer?
http://epn.dk/okonomi2/global/europa/ECE6336839/europaeiske-bankkrak-skal-daekkes-solidarisk/
Jyllandsposten er her usædvanligt vil-dum.
De eneste banker i Danmark der betyder noget er tilstede i lande inden for Bank-Unionen og kommer derfor til at være omfattet.
Beslutningen om Danmarks deltagelse i Bank-Unionen er truffet og den blev truffet i Landmandsbankens bestyrelselokale.
Mvh
Cirb
Jyllandsposten er her usædvanligt vil-dum.
MORTEN PLESNER MATHIASEN fra Jyllandsposten skrev:Hvis en bank inden for Euro-zonen krakker, vil udgiften i fremtiden blive delt mellem alle lande, der er med i Euro-samarbejdet.
Sådan lyder et nyt forslag fra EU ifølge Reuters.
Den solidariske ordning skal angiveligt være del af den kommende Bankunion, som det endnu ikke vides, om Danmark kommer til at være involveret i.
De eneste banker i Danmark der betyder noget er tilstede i lande inden for Bank-Unionen og kommer derfor til at være omfattet.
Beslutningen om Danmarks deltagelse i Bank-Unionen er truffet og den blev truffet i Landmandsbankens bestyrelselokale.
Mvh
Cirb
Cirb skrev:http://epn.dk/okonomi2/global/europa/ECE6336839/europaeiske-bankkrak-skal-daekkes-solidarisk/
Jyllandsposten er her usædvanligt vil dum.MORTEN PLESNER MATHIASEN fra Jyllandsposten skrev:Hvis en bank inden for Euro-zonen krakker, vil udgiften i fremtiden blive delt mellem alle lande, der er med i Euro-samarbejdet.
Sådan lyder et nyt forslag fra EU ifølge Reuters.
Den solidariske ordning skal angiveligt være del af den kommende Bankunion, som det endnu ikke vides, om Danmark kommer til at være involveret i.
Mvh
Cirb
Njaahhh.... Jeg er ikke helt sikker på, hvad Du mener.
Danske Bank ligger jo i Irland, Finland, Estland - indenfor EUR-zonen: De har så p.t. et større problem med Norge, der glider ud i svinget.
Nordea ligger i Finland, Estland, Litauen og Letland. Det, det drejer sig om for Danmark er at få skåret halsen over på Nordea FØRST, mens den KAN tage tab.
@Thomas - Jeg mener at DK er dybt involveret i bankunionen, ligegyldigt hvad HTS/MV gør og det ved journalist spiren formentlig også aldeles udmærket.
Hvad det skal tjene at skrive noget andet kan jeg ikke gennemskue - men det er sikkert et eller andet med "politisk spin" eller indbildt "markeds psykologi".
Mvh
Cirb
Hvad det skal tjene at skrive noget andet kan jeg ikke gennemskue - men det er sikkert et eller andet med "politisk spin" eller indbildt "markeds psykologi".
Mvh
Cirb
Danske Bank vil jo prøve at sabotere gennem Bendt Betjent i EU-parlamentet; men det tror jeg ikke er en fremkommelig vej.Cirb skrev:@Thomas - Jeg mener at DK er dybt involveret i bankunionen, ligegyldigt hvad HTS/MV gør og det ved journalist spiren formentlig også aldeles udmærket.
Mvh
Cirb
Thomas skrev:Danske Bank vil jo prøve at sabotere gennem Bendt Betjent i EU-parlamentet; men det tror jeg ikke er en fremkommelig vej.Cirb skrev:@Thomas - Jeg mener at DK er dybt involveret i bankunionen, ligegyldigt hvad HTS/MV gør og det ved journalist spiren formentlig også aldeles udmærket.
Mvh
Cirb
Jeg kan ikke tro det er planen - hvad bliver det næste ? At Simon Emil skal redde bankerne og boligejerne ?
Mvh
Cirb
Cirb skrev:Thomas skrev:Danske Bank vil jo prøve at sabotere gennem Bendt Betjent i EU-parlamentet; men det tror jeg ikke er en fremkommelig vej.Cirb skrev:@Thomas - Jeg mener at DK er dybt involveret i bankunionen, ligegyldigt hvad HTS/MV gør og det ved journalist spiren formentlig også aldeles udmærket.
Mvh
Cirb
Jeg kan ikke tro det er planen - hvad bliver det næste ? At Simon Emil skal redde bankerne og boligejerne ?
Mvh
Cirb
Hmmm... jeg tror faktisk, at Danske Bank er derude, hvor de ikke har nogen plan.
Den eneste grund til, at Liberal Alliance får lov til at hyle op er, at der er ganske enkelt ikke nogen, der gider høre på dem.
Sagen er, at problemstillingen som sådan er uddebatteret - og Danske Bank har ikke opdaget det endnu.
Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg faktisk at en del af klakørernes aktivitet herinde ikke så meget skyldtes, at de ville påvirke debatten: Hvem gider høre på 70 (max.) sure halvgamle mænd?
Interessen skyldes nok så meget, at deres egne interne analyser har været så primitive og ukvalificerede, at de har været mere en hæmsko end så meget andet.
Det er nok lidt som i Sovjetunionen: Når de skulle finde ud af hvor deres egne ubåde var, så var de nød til at følge amerikanernes fly, der jagtede samme ubåde, hvor de måtte befinde sig.
Det forekommer mig, at Danske Bank og Finansrådet er i en tilsvarende nedsmeltning i ledelserne. De véd faktisk ikke, hvad de er oppe imod og vores gæt på, hvad der foregår er nok mere kvalificerede.
Bankerne gider end ikke rotte sig sammen og konspirere! De andre banker er heller ikke klogere!
Finansrådet er en "Vægtvogterklub" for de mere end almindelig smeldfede - de sidder i uendelighed og diskuterer om kager med eller uden flødeskum er mest fedende - alt imens inventaret giver sit besyv med i stadig mere klagende toner.
Cirb- Antal indlæg : 2353
Jeg har set det:Cirb skrev:Løkken begynder at stramme
Mvh
Cirb
Det betyder, at hele Realkreditrådets og Realkreditforeningens argumentation braser sammen: De gik nemlig ud fra, at det var dækningen i ejendomsværdier, der var det centrale.
Det er ikke tilfældet, så platuglen Ane Arnth Jensen har forgæves fået manipuleret ejendomspriserne i vejret.
Der er jo f.eks. heller ikke en snus dækning for de spanske boligudlån; men de kan heller ikke sælges. Det er (eller rettere har været) forskellen til fast forrentede danske annuiteter.
EBA har tilsyneladene taget en ret principiel beslutning - ultralikvide aktiver er statsobligationer, og det er de fordi det at kunne udstede et ultralikvidt aktiv er ligeså godt som at kunne trykke pengene selv. Det privilegie synes EBA tilsyneladene ikke på betryggende vis kan forvaltes af den danske finanssektor - forstå det hvem der kan.....
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Cirb skrev:EBA har tilsyneladene taget en ret principiel beslutning - ultralikvide aktiver er statsobligationer, og det er de fordi det at kunne udstede et ultralikvidt aktiv er ligeså godt som at kunne trykke pengene selv. Det privilegie synes EBA tilsyneladene ikke på betryggende vis kan forvaltes af den danske finanssektor - forstå det hvem der kan.....
Mvh
Cirb
Njaahh.... det er nok ikke helt dér, den ligger.
Den likviditet, som postuleres, kan man ikke se noget tegn på. RKR argumenterer hele tiden ud fra soliditeten og "robustheden" - den véd man jo ligger og svømmer i lokummet! Ikke noget nyt dér.
Men et papir er altså ikke likvidt, når man ligger og køber det selv. Det kunne være fordi, man ikke kan sælge det.
Problemet med de græske statsobligationer var sådan set ikke likviditeten: Man kunne sådan set godt komme af med dem - bare rabatten var stor nok. Det kunne man så efter et vist punkt ikke; men da havde rabatten også andraget 7%.
Efter at have tænkt lidt over det tror jeg det er præcist der den ligger - resten er bare snak.
Ultralikvide aktiver er penge - eller bedre.
EBA /ECB har på intet tidspunkt tænkt sig at give finanssektoren i et nordligt mudderhul et musehul i forhold til den generelle regel at penge i EU trykkes af nationalstater under ECB´s skarpe bevågenhed.
Resten har bare været udenoms snak og finanssektorens gentagne forsøg på at tolke et "måske, såfremt i fald ..." ud af et øredøvende "NEJ, FOR FANDEN ! SÅ FAT DET DOG !".
At musehullet i dette tilfælde ville være på størrelse med triumfbuen i Paris (den nye), musene en horde af pestbefængte rotter, de til-tænkte kontrol myndigheder de mest inkompetente på denne side af alperne, og argumenterne den mest udsøgte sampling af åbenlyse usandheder har næppe gjort beslutningen sværere. Men jeg tror udfaldet var givet på forhånd, uanset hvad...
Mvh
Cirb
EBA /ECB har på intet tidspunkt tænkt sig at give finanssektoren i et nordligt mudderhul et musehul i forhold til den generelle regel at penge i EU trykkes af nationalstater under ECB´s skarpe bevågenhed.
Resten har bare været udenoms snak og finanssektorens gentagne forsøg på at tolke et "måske, såfremt i fald ..." ud af et øredøvende "NEJ, FOR FANDEN ! SÅ FAT DET DOG !".
At musehullet i dette tilfælde ville være på størrelse med triumfbuen i Paris (den nye), musene en horde af pestbefængte rotter, de til-tænkte kontrol myndigheder de mest inkompetente på denne side af alperne, og argumenterne den mest udsøgte sampling af åbenlyse usandheder har næppe gjort beslutningen sværere. Men jeg tror udfaldet var givet på forhånd, uanset hvad...
Mvh
Cirb
Nu hjælper det heller ikke, at man spytter på dem, der prøver at hjælpe.Cirb skrev:Efter at have tænkt lidt over det tror jeg det er præcist der den ligger - resten er bare snak.
Mvh
Cirb
Men ja, man gider ikke have nogen, der ligger og laver deres egne penge uafhængigt af centralbanken. Dem har man slet ikke styr på.
www.business.dk/bolig/eu-trussel-mod-danske-boligejere-rykker-taet-paa
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article6352689.ece
Der er vel altid en undtagelse... - men denne omfatter vel ikke umidddelbart de ikke-danske investorer til F1?
(Så nu må vi inderligt håbe at det er som Thomas hævder, nemlig at de indenlandske institutter selv står for opkøbet af alle disse fleksobligationer - da selv en flugt for en mindre procentdel (lad os sige 25 - svarende til godt 600 mia) nok kan være svært at finde yderligere penge til for de danske investorer, når disse udenlandske har taget benene på nakken i forventning om de denne fleks-beholdning ikke vil bliver talt med som ultralikvide i deres LCR).
Der er vel altid en undtagelse... - men denne omfatter vel ikke umidddelbart de ikke-danske investorer til F1?
(Så nu må vi inderligt håbe at det er som Thomas hævder, nemlig at de indenlandske institutter selv står for opkøbet af alle disse fleksobligationer - da selv en flugt for en mindre procentdel (lad os sige 25 - svarende til godt 600 mia) nok kan være svært at finde yderligere penge til for de danske investorer, når disse udenlandske har taget benene på nakken i forventning om de denne fleks-beholdning ikke vil bliver talt med som ultralikvide i deres LCR).
Merkur- Antal indlæg : 330
@merkur, tak for link.
Men hvis vi er der hvor myndighedernes sidste halmstrå er at ignorere EBA og håbe kommissionen accepterer det så er vi seriøst på røven.
Og uden at kende de nøjagtige detaljer så bringer det os vel bare tilbage til at Landmandsbanken og Nordea (og dermed også deres realkredit) er europæiske banker og dermed direkte under EBA's tilsyn.
Mvh
Cirb
Men hvis vi er der hvor myndighedernes sidste halmstrå er at ignorere EBA og håbe kommissionen accepterer det så er vi seriøst på røven.
Og uden at kende de nøjagtige detaljer så bringer det os vel bare tilbage til at Landmandsbanken og Nordea (og dermed også deres realkredit) er europæiske banker og dermed direkte under EBA's tilsyn.
Mvh
Cirb
Det er en af de ting, der gør, at jeg mener, at der ikke er tale om udenlandsk interesse. Det er nogle arrangementer med Nationalbanken og Riksbanken, der gør, at de er låst så fast, at de ikke kan betegnes som likvide.Cirb skrev:@merkur, tak for link.
Og uden at kende de nøjagtige detaljer så bringer det os vel bare tilbage til, at Landmandsbanken og Nordea (og dermed også deres realkredit) er europæiske banker og dermed direkte under EBA's tilsyn.
Mvh
Cirb
Jeg mener så Du har ret i, at makker man ikke ret i Danske Bank og Nordea, så vil disse bankers filialer i euro-området blive udpint for likvider. Likvider som så skal skaffes af moderbanken i Danmark og Sverrig.
Ved en passende lejlighed vil man så lade disse udenlandske filialer gå konkurs - med tab af indskudsmidler.
Det er det, der ligger i "hæftelses-kaskaden" som Schäuble omtaler. Den fælles afviklingsfond er kun interessant, når end ikke indskyderne kan dække tabene.
Og jo, selvfølgelig er Danske Bank og Nordea europæiske banker: Alene Finland vil gøre dem det! Vi kan så glemme alt om Estland, Letland og Litauen. Hvorfor pokker tror I, at man ville have Litauen ind i euro'en?
Side 2 af 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Side 2 af 10
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum