Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Renter

+12
peter777
Smedegade
Storebror
tfalke
SimpleMind
klogeaage 35
Cirb
Lars_HH
Jomsviking
tommyjo
Plyds
Thomas
16 deltagere

Side 2 af 8 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af klogeaage 35 Fre Maj 25, 2012 5:28 pm

Thomas skrev:

Umiddelbart ligner det for mig Pantheon i Rom (mit latin er ikke, hvad det har været). BYGGESJUSK.
Taget over søjlerne sidder for langt nede: De søjler, der er brugt er for korte - leveret af Hadrians eget stenbrud i Ægypten. Klamp, klamp og atter klamp.

Mit forsikringsselskab har med påtaget ydmyghed skrevet om stigende udgifter til erstatninger på villaforsikringer med prisstigning som følge,selvom Tryg fordobler overskuddet i 2011 og følger godt op i 1q 2012***


Måske der skal sættes likvid af til de økonomiske fortryllende 00 ers klamp,klamp og atter klamp

arrrrrrgggggggggggg,,,,,,,,,,,,,, I alle huses guder Mad Laughing

ps: ***
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty For helhedens skyld

Indlæg af klogeaage 35 Fre Maj 25, 2012 6:15 pm

100% realister kontra 90% af NordSjællanske flextumpe og Audi leasing købere Razz




Amerikanske psykiatere har angivet, at antallet af personer med klassiske neuroser er faldet, mens antallet af personer med problemer med tilpasning, utilfredshed og selvopfattelse som fx borderline er steget. Dette begrundes med den udvikling, det amerikanske samfund har undergået. I begyndelsen af det 20. århundrede var samfundet præget af streng victoriansk moral.Man skulle være disciplineret, sparsommelig, arbejdsom, dydig, selvstændig og have kontrol over sig . Dengang var det de indre værdier, man lagde vægt på. Det amerikanske samfund af i dag er præget af nogle lidt andre værdinormer.Stort forbrug og hurtig behovstilfredsstillelse sættes højt, ligesom omskiftelighed, overfladiskhed og evnen til at tage sig godt ud. Disse karaktertræk ses i forstærket form hos personer med borderline. Man kan derfor sige, at samfundsudviklingen fremelsker borderlinetræk og dermed gør denne type sygdom mere udbredt.


Kilde:
Borderline
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af Thomas Fre Maj 25, 2012 6:53 pm

klogeaage 35 skrev:100% realister kontra 90% af NordSjællanske flextumpe og Audi leasing købere Razz




Amerikanske psykiatere har angivet, at antallet af personer med klassiske neuroser er faldet, mens antallet af personer med problemer med tilpasning, utilfredshed og selvopfattelse som fx borderline er steget. Dette begrundes med den udvikling, det amerikanske samfund har undergået. I begyndelsen af det 20. århundrede var samfundet præget af streng victoriansk moral.Man skulle være disciplineret, sparsommelig, arbejdsom, dydig, selvstændig og have kontrol over sig . Dengang var det de indre værdier, man lagde vægt på. Det amerikanske samfund af i dag er præget af nogle lidt andre værdinormer.Stort forbrug og hurtig behovstilfredsstillelse sættes højt, ligesom omskiftelighed, overfladiskhed og evnen til at tage sig godt ud. Disse karaktertræk ses i forstærket form hos personer med borderline. Man kan derfor sige, at samfundsudviklingen fremelsker borderlinetræk og dermed gør denne type sygdom mere udbredt.


Kilde:
Borderline

Nø, det er bare forestillingen om at alt var bedre i gamle dage - dengang man selv så godt ud.........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty To årige statsobligation i negativ.

Indlæg af Thomas Fre Maj 25, 2012 8:06 pm

Altså Onkel Nils!

Du ved jo godt det lige skal cleares med mig først.
renten og rygter

Den med Bankia, der er der også på Valuewalk - når de får den redigeret.

Nej det er ikke et bankrun, så ville rentestrukturen næppe være intakt. Det er Onkel Nils, der skal finansiere firmaskovturen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Og så netop i dag

Indlæg af Thomas Fre Maj 25, 2012 8:25 pm

Ny 20 kr. skibsmønt

At bekendtgøre et værdipapir med rekordhøj rente 0% - på anfordring!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af klogeaage 35 Fre Maj 25, 2012 8:32 pm

Thomas skrev:Ny 20 kr. skibsmønt

At bekendtgøre et værdipapir med rekordhøj rente 0% - på anfordring!

Meget sigende bliver det sidste skib af slagsen en ophugget fiskekutter:


Den tolvte og sidste mønt i serien med skibe har en fiskekutter som
motiv og udsendes i efteråret 2012.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af Thomas Fre Maj 25, 2012 9:00 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Ny 20 kr. skibsmønt

At bekendtgøre et værdipapir med rekordhøj rente 0% - på anfordring!

Meget sigende bliver det sidste skib af slagsen en ophugget fiskekutter:


Den tolvte og sidste mønt i serien med skibe har en fiskekutter som
motiv og udsendes i efteråret 2012.

Det kunne passende have været en sunken ubåd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty 2 årig negativ

Indlæg af Thomas Ons Maj 30, 2012 3:26 pm

Renter
panik

Så ser vi den 2 årige i negativ siden i fredags.

Men det kan da ikke være bankerne, der køber.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Det er nok ikke udlandet alene

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 1:52 pm

Renter
panik

Årsagen til, at jeg ikke tror det er, at det specielt er den lange statsobligation, der rasler ned.

En udenlandsk spekulant lægger ikke lige pludselig en milliard i en 10 årig stat - alt for stor varighed.
Jeg forstår så heller ikke hvorfor man ikke bare laver nogle skatkammerbeviser til at suge pengene op på - det ved jeg så heller ikke om man gør.

Nej, det overvældende sandsynlige er at der er nogle danske penge, som er pissebange for realkreditterne. I nationalbanken ligger der 160-170 mia. Jeg tror, der er tale om et pensionskasser. De skal ikke have deres penge i klemme i Finansiel Stabilitet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af SimpleMind Tors Maj 31, 2012 7:01 pm

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at det kan få lov at fortsætte. Negativ rente og absolut ingen udsigt til forandring.

Har man simpelthen bare givet op, og afventer nu en krig/revolution?

Hvad er det man forventer der vil ske ved at fjerne al tillid til systemet. Det er jo ikke sådan at man efterfølgende kan sige , så nu har vi eftergivet al gæld, så krisen er ovre. Tilbage står jo, at al tillid med rette er totalt væk.

Jeg forstår det ikke længere. Og jeg respekterer i hvert fald ikke systemet længere.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Draghi fastholder renten på 1%

Indlæg af Thomas Ons Jun 06, 2012 4:16 pm

Ja så

Og det EFTER Onkel Nils har sænket den med 1/4% - og sagt at Danske Bank ser fin-fin ud..........

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af Plyds Ons Jun 06, 2012 7:10 pm

Læser man håb fra bankerernes side om fortsat ubegrenset billig kredit til rådighed i den artikel?
Det er jo et lønlig håb - eller et nødråb alt efter læsebrillerne.

Hvorfor skulle ECB sænke renten yderligere? Om den er 1% eller 0,5% kan vel være flintrende lige meget. Hvis man ikke kan betale ved 1%, så kan man heller ikke ved ½%.

Måske ser ECB begyndende inflationstegn? Eller også lægger de bare pres på bankerne, især de i sydeuropa.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Hvad skete der efter 2. rentenedsættelse?

Indlæg af Thomas Tors Jun 07, 2012 11:45 am

Renter

Ikke en hujende fis!

Jo statsobligationsrenten faldt ikke ligefrem fra fredag til mandag; men til gengæld røg der 25-30 mia. ind i Nationalbanken på folio og indskudsbeviser.

Draghi har heller ikke sat EUR renten ned.

Lad os gætte på, at Nationalbanken er ude og intervenere storstilet igen.

Så så jeg at Engmann igen var ude og sige noget tåbeligt. Nordea sagde at i øjeblikket var det bedste investeringsråd at gå i kontanter - det var præmieidioten, der simpelthen ikke kan andet end at tage fejl ikke enig i.

Kæreste venner: Den 10 årige statsobligation er i UNDER 1%! Hvilken spareæske kan ikke gøre det bedre på et 3 mdr. indskud?

Så talte Engmann om transaktionsomkostningerne. Goddaw do! Hvis do der do ka' sæl' di obligationer over kurs pari - så hvilke transaktionsomkostninger?

Laver man en tidsindskudsaftale med spareæsken, så bliver de penge likvide om 3 mdr. og do der do kan så købe obligationer igen.

Jeg går da ud fra at der ikke er nogen der investerer i aktier! I har nemlig ikke noget at investere mere.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Tjoooo

Indlæg af Thomas Fre Jun 08, 2012 2:05 pm

renter[/url
[url=https://dl.dropbox.com/u/33226516/panik.pdf]panik

1) Tjaaa, styrtet lader til at være standset - og dog - prisen har været indskudsforøgelse på 30-40 mia. Rentesænkningen fik IKKE pengene ud i statsobligationer. En del af det er givetvis massiv mistillid til de Spanske banker.
Det pudsige er at det pengepolitiske udlån, man kom med ultimo marts, det er røget ind på indskudsbeviser. I fuldt omfang. Alle 60 mia.

2) Penge er der masser af. Specielt, når man låner dem af nationalbanken. Det begynder jo lissom at snævre sig lidt ind, hvem der kan være tale om.

3) Det med den intakte rentestruktur - det fik jeg vist sagt tidligt nok - den 10 årige statsobligation er for alvor begyndt at give sig ifht. de kortere papirer. Det har været undervejs i et par måneder; men nu begynder vi så småt at komme ud over "tilpasninger".

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Ja et eller andet skete der torsdag 7/6-2012

Indlæg af Thomas Man Jun 11, 2012 1:39 pm

renter
panik

Nu er der ikke tal for fredag - ok også lidt tidligt - og slet ikke uhørt.

Men se hvordan obligationsrenten hopper op og rammer den nedadgående trend!

Der er to ting:
1) Den ene er forsøget på at kontrollere de Danske Banker.
2) Den anden er flugten fra Spanien - og så er der så dejlig lang tid til man skal offentliggøre månedstal for juni - meget kan ske inden da.

Jeg må sige, at jeg ser Carydons afbrydelse af forhandlingerne med arbejdsmarkedets parter og kommuneaftalen som røgslør.
Den ene var skuffende og på et tyndt grundlag - den anden var en overraskende tilbagevenden med en hurtig aftale.

Carydon har fået besked på at gå ud på vejen og vinke vildt med begge arme - mor har travlt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af Thomas Tirs Jun 12, 2012 12:10 pm

[quote="Thomas"]renter
panik

Ganske som formodet:
Stormløbet fra onsdag den 30/5 BLEV tilsyneladende standset - nu er det kun flextumpe presset der er tilbage.
Jeg formoder at Nationalbanken har interveneret med ca. 30 mia. indtil videre i juni måned.
Det skyldes at indskuddene i Nationalbanken er steget med ca. det beløb.
MEDMINDRE Nationalbanken har udstedt godt med skatkammerbeviser mm. så tror jeg ikke, at ret meget er gået i statsobligationer - folk vil simpelthen ikke af med dem. Jeg tvivler på, at der er noget videre volumen i handlen. Da rentestrukturen også er intakt, så tror jeg ikke, at man har udstedt videre med skatkammerbeviser. Rentegokket kommer helt op i den 10 årige.

Mønstret på indskudsbevis og folio tyder også på, at det meste af flugten er gået via indskud i banker, hvor Nationalbanken har været tvunget til at veksle og indsætte på først folio - og så dagen efter tvangsmæssigt overføre på indskudsbeviser.

Fra FEB til APR er der købt ca. 15 mia. lange realkreditter hjem fra udlandet - jeg har en lumsk mistanke om, at det er BRF's berømte 15 mia., der har skiftet DB filial - og er røget ind som sikkerhed i Nationalbanken (dem kan man nok ikke så godt påstå, at de befinder sig i udlandet....) - det er 20-30 års restløbetid.
Men billedet bliver ikke klarere af konverteringsbølgen, hvor der er kommet 10 mia. "nye" over 30år til udlandet.
Til de 10 mia. er der kommet en 50 mia. til i indlandet af lange realkreditter. Den vækst svarer også meget godt til tilbagegangen i de 20-30 årige.

Altså vi jonglerer med 3 effekter SAMTIDIG:

1) Et stormløb på 30 mia. i APR og et tilsvarende beløb i maj og måske tilsvarende begyndelsen af juni.
2) Flextumpe redning på 56 mia. siden nytår.
3) Konverteringsbølge på 60 mia.
r
Altså tilsammen noget, der minder om 180-200 mia. siden nytår. Men det er så bare et råt gæt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty mandag 11/6 12

Indlæg af Thomas Ons Jun 13, 2012 12:43 pm

Renter
panik


Det var da et tilfælde af "Viel Geschrei und wenig Wolle"!
Jo renten fik et hak ned i sidste uge, fordi en spansk statsmedister tonsede rundt som en høne uden hoved; men i forhold til hyleriet, så må vi nok konstatere, at den panik var til at overse her i herredet.

Konstateringen er jo knastør: Uanset hvor meget en Rajoy og lignende PIIGS ynksomt tuder - så er den virkelige verden ligeglad.

1) Det kan ikke undgås, at de arbejdsmarkeds- og pensionsreformer (for ikke at tale om skattesvigere) skal gennemføres. Spanien kan ikke fortsætte med at køre på klods uden udsigt til tjene de penge, de bruger. Det var så ikke helt det man prøvede at platte sig til.
Så kan man ævle om manglende "demokrati" - sagen er, at Spanierne har anvendt deres demokratiske ret til at gå i hundene - det har jo naturligvis konsekvenser.

2) Hvis Spanien havde troet, at de kommer udenom at rydde op i deres banker, så tager de ganske grusomt fejl. Det eneste, der er sket er, at de har fået støttepædagog. Den faste og uvenlige hånd, de har så hårdt brug for.

3) Det, der er sket er at investorerne er flygtet til tyske statsobligationer med 1% i rente, som tyskerne så udlåner til 3%. Det er så fornuftigt nok, at fortjenesten flyder derhen, hvor muligheden for at gøre noget ved en utilregnelig debitor er til stede.

Nu ved jeg så ikke hvor meget Nationalbanken har interveneret med i juni måned til dato; men det berører ikke at der ikke er sket det store med Dansk finansverdens store problemer. Renten fortsætter med at falde på statsobligationerne. Likviditet er der jo nok af, når Tomorrow/Next er i 0. Så langt, så godt, så er det stabiliseret: Nu kan vi så tage fat på afviklingen af bankerne og kridterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty 15 jun 12

Indlæg af Thomas Fre Jun 15, 2012 11:15 pm

renter
[url=https://dl.dropbox.com/u/33226516/panik.pdf]panik[/url

Det er altså noget pudsigt noget: Renten bevæger sig en smule opad - hvilket den også skal, fordi nu skal dem, der skal betale regninger have vekslet. Siden sidste fredag (indtil og med onsdag) er saldoen på indskudbeviserne forblevet konstant - på million. Folio klarer sig, som den hele tiden har gjort: Indeståendet ligger og vipper mellem et dusin og en snes milliarder - ganske som den skal: Det er derfor man har indskudsbeviserne - for at der ikke skal ligge og slaske for mange milliarder rundt i spekulation.

Det tyder jo så på, at det hak renten på statsobligationerne fik ned var udenlandsk nervøsitet. Altså renten stiger og indskudsbeviserne bliver.

Det er jo også noget pjat at flygte over i lange statsobligationer: At trykke renten på dem - det kan man kun tabe penge på.

Men bagved ligger, at Rajoy kan være evigt forvisset om, at i samme øjeblik han går imod de løfter han er blevet aftvunget, så hiver man snoren.

Det betyder, at samarbejder man ikke med Bankinspektionen fra ECB, så kommer de indskud ikke tilbage til Spanien. Jeg taler ikke her om den stak skattesvigere som har taget pengesækken på nakken - det er slet ikke beløb i den størrelsesorden.
Det indskud skal de spanske banker så låne af regeringen (egentlig Bundesbank). Det er kostbart, når Bundesbank betaler 1½% for en 10 årig - og Spanien og deres banker betaler 3%. Spanske banker skal nok få at føle at finansiere tabte fordringer: Det er kostbart.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Mandag 18 jun 12

Indlæg af Thomas Man Jun 18, 2012 7:31 pm

I kan finde graferne det sædvanlige sted: Måske vi skulle bede en om at låse de to filer på en toplinie uden øvrige kommentarer, så kan I altid finde dem.

Jeg kan godt nok ikke lide udseendet - af de statsobligationsrenter.

Noget tyder på, at skal man have konverteret til fast forrentet lav rente annuitet, så er det ved at være sidste udkald.
Den 10 årige stat stiger mere end den skulle, hvis det bare var Spaniens ballade. Vi er faktisk ved at være ovre den faldende trend siden 3. måned.

Der er altså lige et par ting, der trænger sig på her sidst på måneden:

1) Rentelåsningen af lånene til Danske Bank og BRF holder op.
2) De nye boligtal kommer den 29.
3) Lars Løkke er taget til koprut møde i Rio.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty 18/6 2012

Indlæg af Thomas Ons Jun 20, 2012 7:01 am

Renter

panik

Det var Faber, der ikke kunne forstå at 15 mdr. rente var billigere end 9 mdr. på hans realkredit.

Det kan jeg godt forstå, at han ikke kan forstå.

Når Nationalbanken i går melder ud at den har solgt 2 årige statsobligationerner med NEGATIV rente, så er der noget alvorligt galt.
Interbank renterne er endnu værre: Hvorfor nogen bank skulle ønske at låne til en anden bank til en rente, der er værre end de kan opnå på indskudsbeviser i Nationalbanken - det giver heller ikke nogen mening.

Nemlig.

Der er en eller anden form for sammenbrud i gang.

Der er en invers rentestruktur - det vil sige jo højere rente, jo kortere lån. Det lader til at gælde alle former for kredit - dvs. med tilsvarende mangel på sikkerhed for at se sine penge igen.

Inden vi nu snakker Spanien, Grækenland og rygeforbud i børnehaver - så må der være andre forklaringer. Jo det er da rigtigt at et land med overskud på handelsbalancen vil være under pres for revaluering - eller rettere de andre er under pres for at devaluere. Men lad os nu lige holde proportionssansen. Det pres er maksimalt det som Tyskland er ude for - og der er masser af tyske statsobligationer at spekulere op i pris - så stor og god er Danmarks økonomi heller ikke.

Det er nok det evindelige problembarn: Bankerne og deres flextumper. De store banker, der skal skaffe likviditet til at refinansiere deres rådne flexlort. Da selv bankfolk i spændetrøje og svært bedøvet af neuroleptika på lukkede afdelinger ikke kunne finde på at låne Danske Bank penge, så køber de statsobligationer for de midler de ikke KAN placere på indskudsbeviser i Nationalbanken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Det er altså noget pjat at snakke om Spanien og Grækenland her

Indlæg af Thomas Ons Jun 20, 2012 11:51 am

Jo, for 1-2 uger siden var der et hak ned; men den 10 årige statsobligation fortsætter bare turen nedad som den har haft siden begyndelsen af maj.
Hvordan det skulle have nogen som helst indflydelse fra Grækenland? Vi kan se at ved udgangen af april, så var der ingen lange statsobligationer i udlandet.

Af statsobligationer i udlandet - så er der 175 mia. - Herre Gud - Onkel Nils har 225 mia. liggende løst i bukselommen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Torsdag

Indlæg af Thomas Fre Jun 22, 2012 11:20 am

Renter
panik

Så satte Onkel Nils lånerammen op med 100 mia.

Jeg har også undret mig over, hvorfor dælen han nøler
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Prøv at se oversigten fra Nationalbanken

Indlæg af Thomas Lør Jun 23, 2012 12:10 am

Statsobligationerne

Der er jo i forbindelse med konverteringerne af fast forrentede annuiteter opstået en decideret mangel på lange statsobligationer. Dvs. obligationer med en restløbetid på ca. 10 år. Af omløbet på 90 mia. er de 40 solgt i 2012.

De kortere statsobligationer er der stort set ikke solgt nogen af. Ja 10% af den cirkulerende mængde små prutter.
De penge har man parkeret i indskudsbeviser uden rente.

Nej problemet er når man skal renovere pensionskasserne, så skal man have et overblik over deres udbetalinger (dvs. dødelighedstavlen, som man fik sat på plads i løbet af 2011) på den ene side og deres indbetalinger som følge af udtrækning/udløb af lange obligationer.
Først da kan man danne sig et overblik over, hvor alvorlig situationen er. Kønt bliver det ikke; men hvor grimt?

Når fast forrentede annuiteter er nede på 22% af realkreditobligationsudlånet, så mangler pensionskasserne lange obligationer på omkring 10 år til at afdække de udbetalinger. Det er fuldstændig ubrugeligt med flexlortet, for der aner man ikke renten til næste år.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Den store mandag

Indlæg af Thomas Man Jun 25, 2012 5:20 pm

Renter

panik

Udover et klakørbesøg - og mere væsentligt: NewMay, der rapporterede en kortvarig afbrydelse af sin netbank, så har der ikke været noget.

Dvs. man har vidst hvilke konti, man skulle gå og hugge til på.

Nu skal vi være opmærksom på, at tallene ligger to bankdage bagud - undtagen for interbank (men der er ikke nogen videre handel i dem - så det er lige meget).

Den anden indikator:
Svenske Bank
Dvs. man har også fået Nordea ud af ligningen på en eller anden måde. Det var den en forventelig reaktion: Man får ikke Nordea til at komme med en pressemeddelelse: "Vi vil nu holde op med den specielle form for svindel; men resten fortsætter naturligvis!"
"I forbindelse med introduktionen af Kort Rente og den ændrede prisstruktur på realkreditlån tilbyder Nordea gebyrfri konvertering for nuværende kunder med korte rentetilpasningslån (F1-2 og S1-2). Det betyder, at der ikke skal betales lånesagsgebyr, omprioriteringsgebyr og kurtage, når der omlægges fra 1-2-årige rentetilpasningslån til andre låntyper," står der i fondsbørsmeddelelsen.

Nordea oplyser, at selskabet endnu ikke kan konkretisere, hvad bidragssatsen på de nye Kort Rente-lån præcist komme til at koste i forhold til kundernes nuværende lån.

Det, der er sagen er, at man laver de lån om - og man aner ikke hvordan - ellers havde man kendt konsekvenserne for låntagerne.

Altså: Man har tilsyneladende gjort sig klar til månedsudbetalingerne ult jun 2012, så man ikke oplever en gentagelse af pinlighederne ult. 2011.

Markedet er tilsyneladende støvsuget for lange statsobligationer. Hvilket passer med Nationalbankens meddelelse (torsdag efter lukketid) om udbud af 100 mia. nye statsobligationer.
Se hvordan rentespændet mellem 2 årig og 10 årig stiger som en raket.

Der er masser af likviditet derude - masser: Der er bare ikke noget at låne ud til. Det har intet med Spanien at gøre: Det er pågået siden marts. Danske Bank kan ikke have nogen likviditetsreserve - ellers havde de jo solgt lange stat til gode penge. Det rystende er at de 40 mia., som de fik i marts - de er væk.

Her kl. 16 kan vi se at Nationalbanken har "opdateret" deres Markedsoperationer. Den er opdateret d.d. Men er blank p.t.!!

Den toårige statsobligation har været i negativ hele måneden - uden tegn på bedring.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Rentepresset vendt tilbage?????

Indlæg af Thomas Man Jun 25, 2012 8:54 pm

Det tror jeg ikke på

Der er siden torsdag forsvundet 5-10 mia. fra indskudsbeviser og folio. Så mon ikke det er frygten for at indskudsrenten bliver sat ned igen.

Det er jo de korte papirer, der lader til at være problemet - og de har været negative i en måneds tid.

Næææh, vi taler nok om, hvornår Onkel Nils begynder at sælge ud af de 100 mia. i statsobligationer.

Vi ved stadig ikke, hvad Nationalbanken har gjort i dag. Nu skal de måske til at finde en forklaring - og file tallene tilrette.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Renter - Page 2 Empty Sv: Renter

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 8 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum