Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mette Frederiksen

2 deltagere

Side 3 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Det kan Du jo godt sige!

Indlæg af Thomas Ons Jun 10, 2020 3:08 am

klogeaage 35 skrev:Statsministeren udviser mandsmod


Tante Blå ser dog hullerne i osten!!!

Personligt har jeg flere gange sagt, at hun nok ikke er min statsminister; men det betyder ikke, at hun er en dårlig statsminister!

Hun har så også grebet chancen for at tage fat i nogle problemer:

  1. Bankerne og deres valutaspekulation - der skal reelt ophæves pensionsordninger som vil give et skatteprovenu.
  2. Skride ind overfor SF/Enhedslistens bagland - simpelt hen give politiet albuerum til at svinge kniplen.
  3. Vi kan spørge os selv: Hvilken skade har nedlukningen reelt påført landet - og borgerne? Ikke megen!
  4. Der skal gives skattelettelser og her kan man påpege ophævelse af nogle af de afsindige miljøafgifter.


Nu giver jeg ikke meget for hverken Jyllands Posten eller Berlingske, når de "analyserer". Det burde de holde op med - de er så dårlige til det; men det skader nok ikke. Hvem læser dem? Reelt tror jeg, at jeg har flere seriøse læsere end de fleste af "analytikerne". Mine indlæg har i gennemsnit mellem 10 og 20 læsere. Over tid nok nærmere 20 pr. indlæg.
Sjovt nok er tallet det samme uanset, der er tale om økonomi, militær eller opera - lad os sige det sådan: Jeg betvivler, at der er den store overlapning mellem de grupper. Det undrer mig egentlig.
At tallet ikke sætter rekorder, det afficerer mig mindre - jeg er fint tilfreds med 20 læsere - bare det er de rigtige! Om det er de rigtige? Det véd jeg så ikke - blandt andet fordi, jeg véd ikke hvem, der i sidste ende er de rigtige.

Hvis jeg kan få generet nogle banksvin og skolelærere, så er det dog noget - ikke at nogen af de to grupper kan læse, så ....

Om jeg har indflydelse? Lejlighedsvis. Men hvis blot 1 ud af 10 idéer giver anledning til ændret adfærd, så er jeg endog meget fint kørende.

Jeg har blandt andet foreslået at Prinsens Musikkorps tager Jerimiah Clarkes: Prince of Denmark’s March (har tidligere været tilskrevet Henry Purcell) til sig som kendingsmelodi. Om det sker? Gert Hattesen har i hvert fald taget anledningen og gør det ikke dårligt. Alene det, at han tager piccolo-trompeten op - den er lige som de andre ekstremt høje instrumenter (piccolo-fløjten er et andet eksempel) et rigtigt svin i forhold til andre trompeter; men læg mærke til, hvordan den skærer sig igennem orglet i det største kirkerum med det største orgel i Danmark.

Jerimiah Clarke: Prince of Denmark's March

Tro mig: Den skal nok blive hørt!


Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Bankerne skal betale for tidlig pension.

Indlæg af Thomas Ons Aug 19, 2020 10:04 am

Tja.... hun har jo altid været småperfid. Men bestemt ikke uden charme i situationen.

Men ret beset, så manglede det bare!

Mette Frederiksen er jo udmærket klar over, at det perverse bøssesvin og skolelærer til Søren Pape Poulsen er udpeget af Danske Bank. Ingen tvivl om, at hun anser ham for kvalmende ulækker. Kan det forslag få flertal? Skal vi gætte på: Ja, for Satan!

Det skal jo straffes, at Danske Bank er sådan nogle idioter, at de udnævner et ækelt bøssesvin og barneskændende skolelærer til Søren Pape Poulsen til "Blå Bloks" statsministerkandidat.

Lad os nu se om ikke Lars Rohdes høringssvar bliver taget til efterretning?

Den lattermilde Mette Frederiksen har i udpræget grad lavet straffeekspeditioner mod banksvinene.
Først var der den kommunale udligningsreform, hvor Venstre gik ind og syntes, det var fornemt at Gentofte m.fl. skulle betale noget mere. Når man ser, hvor få penge, der kom til andre kommuner, så var der ikke nogen, der syntes, at det var specielt synd for flextumperne. Det var en decideret særskat på flextumper. Det lykkedes så Venstre, at forhindre, at pengene gik til miljøfimsere og skolelærere i København - fair nok: De stemmer jo alligevel ikke på Socialdemokratiet.

Bøssesvinet Søren Pape Poulsen (skolelærer og formentlig - foruden voldtægtsforbryder - barneskænder) kom med en dum bemærkning til en kontanthjælpsmodtager i anledning af feriepengene.

Det kommer heller ikke på tale at lave en flad skat på feriepenge o.lign.

Vi skal også have hævet (og beskattet) opsagte pensionsordninger i bankerne, så flextumperne kan betale af på deres gæld.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Udfasning af hjælpepakker.

Indlæg af Thomas Tors Aug 27, 2020 3:37 pm

Ansatte i Kastrup

Hmmm.... nogle af den kunne jo f.eks. flytte til Billund? Selvfølgelig under en ordentlig overenskomst.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Dem, der bliver holdt udenfor

Indlæg af Thomas Tors Aug 27, 2020 8:19 pm

»Jeg er ikke bare overrasket. Jeg er gal«

Det tror jeg, de skal lade være med at være: Det kunne jo være, at man havde nogle "uheldige" oplysninger på dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Regeringens støttepartier er rasende over finansloven.

Indlæg af Thomas Tors Sep 03, 2020 12:20 pm

Mette Frederiksen ved godt, hvor meget vand hun har i bassinet.

Uenigheden mellem Lars Løkke og Jakob Ellemann ligger i, at Løkke mente, at man var nødt til at have de Radikale med i et samarbejde hen over midten. Det kan Jakob Ellemann ikke se NOGEN årsag til. Dermed ikke sagt, at Lars Løkke synes, at de Radikale er nuttede.

Mette Frederiksen har forstået, at prisen for Venstres stemmer er, at de miljøfimsende skadedyr og skolelærere ikke skal have fem flade ører. Det er sådan noget Mette Frederiksen er principielt helt enig i!

Det, der skal til fremover er skattelettelser på hele afgifts området og en sænkning af topskattegrænsen (at den topskattegrænse hæves er en konsekvens af tidligere forlig. Det er hensigtsmæssigt at sænke topskattegrænsen under hensyn til dels en kommende deflation, dels sænkede afgifter.

Sagen er, at Socialdemokratiet ikke kan væltes fra regeringsmagten:

  1. Venstres 42 (plus 1 færøsk medlem) mandater skal blot undlade at stemme.
  2. Så er der 9 mandater fra partier/løsgængere, som ikke ønsker valg - så ryger de nemlig UD - sådan helt personligt.
  3. Dvs. der er reelt tale om 52 "passive medlemmer" eller for/imod 179-52= 127 eller flertal på 64 medlemmer, hvor S har de 48.
  4. Hvis prisen for Ventres stemme imod en mistillidsdagsorden er, at de radikale får en begmand, så har S + V 90 mandater.


Som det ser ud nu, så kører Venstre under Jakob Ellemann den til grænsen for den beskedne pris, at de radikale skal have én på snotten - tro mig: Den pris er Mette Frederiksen klar til at betale og lægge sig ned og skraldgrine! Kommunister og skolelærere kan ikke stille noget op. Socialdemokratiet er ikke imod afgiftslettelser til deres vælgere?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Hvor vandene skiller?

Indlæg af Thomas Tors Sep 03, 2020 1:13 pm

Thomas skrev:......
Som det ser ud nu, så kører Venstre under Jakob Ellemann den til grænsen for den beskedne pris, at de radikale skal have én på snotten - tro mig: Den pris er Mette Frederiksen klar til at betale og lægge sig ned og skraldgrine! Kommunister og skolelærere kan ikke stille noget op. Socialdemokratiet er ikke imod afgiftslettelser til deres vælgere?

Det Jakob Ellemann foreslog var en momsnedsættelse, der gaver "høj som lav". Den er Mette Frederiksen IKKE så interesseret i: Mette Frederiksen vil gavne egne vælgere - underligt nok!
Ingen tvivl om at banksvin og flextumper under den "borgerlige" regering er blevet behandlet langt mere end skånsomt - til svær ulempe for Socialdemokratiets vælgere.

En mere positiv vej frem er, at lempe afgifter som alt miljøsvindlen, sukkerafgifter, tobaksafgifter, bilafgifter. Som sagen er i øjeblikket, så får Nationalbanken en årlig fortjeneste på ca. ½% af de 600 mia. i statsgæld (for nu at tage et tal, der i størrelsesorden ikke er helt forkert) Det er årligt 3 mia. lige ned i foret på staten, hvilket i ikke ringe grad skyldes den store likviditet af statsobligationer: De er altså ikke svære at sælge igen.

Når man så også tager i betragtning, at en stor del af afgifterne er direkte skadelige for provenuet - f.eks. er en sænkning af bilafgifterne, der vil sætte gang i en udskiftning nok noget, der vil ØGE indtægterne fra bilafgifter.

Jeg har svært ved at se, at Venstre skulle have noget imod en sådan omlægning.

En anden faktor, der er svær at kvantificere er, at reelt kan ingen døje det ulækre bøssesvin og skolelærer til Søren Pape Poulsen: Han bliver de konservative vælgere en dyr fornøjelse. Vi ser jo, hvordan bøssedyrene klemmes ud som de bumser, de er: Simon Emil Amnitzbøl, Uffe Elbæk, osv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Rejsen til Østrig og Israel

Indlæg af Thomas Søn Feb 28, 2021 12:40 am

Vacciner????

Pladder: Det er for at udveksle information om pengevaskende, narkohandlende muslimske terrorister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Vi er jo godt klar over, at Corona er en gang nonsens og røgslør.

Indlæg af Thomas Ons Mar 03, 2021 6:47 pm

Hvad laver Mette i Israel?

Og så med østrigerne?

De må have nogle informationer, som interesserer Israel overordentligt! Både Danmark og Østrig har politisk stærke forbindelser med terrorister.

Nu vil Israel nok gerne vide, hvor Iran opbevarer sine atomvåben, hvilket skulle være til at finde ud af - der er nok af konkurrerende terrorister, der kan foretage forhørene af iranske terrorister. Disse ækle dyr vil måske gerne leve lidt endnu, så derfor sladrer de.

Der kan også være en forbindelse til angrebet på det israelske skib.

I alle tilfælde, så er der noget, man gerne vil overbringe Netanyahu personligt, som Netanyahu vil blive meget glad for at vide.
Der er det gode ved terrorister: De er altid parat til at forråde hinanden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Nogen undrer sig....

Indlæg af Thomas Tors Mar 04, 2021 11:39 pm

... men mon ikke der ligger en indirekte dagsorden?

Karsten Hønge skrev:Fra et af regeringens andre støttepartier, SF, er der også kritik - dog mere af at Frederiksen besøger Israel og roser landets vaccinefremskridt, som ikke inkluderer palæstinenserne på Vestbredden og Gaza.

Nu er det jo velkendt, at SF er renlivede skolelærere og dermed jødehadende nazister.
Margrethe Auken jublede jo over en EU-parlamentsfordømmelse af Israel - umiddelbart inden en større terrorhandling.
En radikal minister (under Thorning) var på besøg i Gaza-striben - og afbrød besøget, rejste hjem og trådte af som minister.

Skal vi sige det sådan: Mossad vil formentlig orientere både Mette Frederiksen og den østrigske kanzler Sebastian Kurz. Det har ikke en hujende fis med vaccine at gøre - det er terrorisme, hvor Israel formentlig har nogle ret så ulækre oplysninger. Det kan man ikke gøre under et officielt statsbesøg; men må meddele på tomandshånd, fordi man fra israelsk side er 100% klar over hvor infiltreret terroristerne er i Folketinget.

Igen bruges Corona som dækhistorie for handlinger, som man ikke vil lade offentligheden komme til del.

Jeg hæfter mig også ved det nylige missilangreb fra Iran på en amerikansk base i Iraq - noget som kommer til at koste Iran (og dermed de Palestinensiske terrorister) dyrt. Derfor skal både den østrigske kanzler og Mette Frederiksen holdes ude af cirkulation et par dage.

Det er naturligvis gætterier fra min side; men, men, men,....... Det hænger bedre sammen end de officielle "forklaringer". Så mon jeg ikke rammer skiven i hvert fald?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Mette Frederiksen kom hjem med - igenting.

Indlæg af Thomas Fre Mar 05, 2021 2:54 am

Dvs. ikke noget af det, der stod på den officielle dagsorden.

Hun kan dog godt tale sandt: Det kan godt have været alle pengene værd!

Vi véd ikke, hvilke varsler om terrorangreb fra skolelærerne (skadedyr, som de er) hun er blevet advaret om. Vi véd ikke hvilke oplysninger og efterforsknings-henvisninger hun og den østrigske Kanzler har fået.

Men Corona og sundhedsvæsen har det i hvert fald ikke noget med at gøre.

Man skal også lige betænke, at Statens Serum Institut under krigen udførte vaccinationsforsøg mod typhus - på koncentrationslejr fanger. Det er ikke noget SSI nævner til daglig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Sv: Mette Frederiksen

Indlæg af Thomas Fre Mar 05, 2021 2:24 pm

Thomas skrev:... men mon ikke der ligger en indirekte dagsorden?

Karsten Hønge skrev:Fra et af regeringens andre støttepartier, SF, er der også kritik - dog mere af at Frederiksen besøger Israel og roser landets vaccinefremskridt, som ikke inkluderer palæstinenserne på Vestbredden og Gaza.

Nu er det jo velkendt, at SF er renlivede skolelærere og dermed jødehadende nazister.
Margrethe Auken jublede jo over en EU-parlamentsfordømmelse af Israel - umiddelbart inden en større terrorhandling.
En radikal minister (under Thorning) var på besøg i Gaza-striben - og afbrød besøget, rejste hjem og trådte af som minister.

Skal vi sige det sådan: Mossad vil formentlig orientere både Mette Frederiksen og den østrigske kanzler Sebastian Kurz. Det har ikke en hujende fis med vaccine at gøre - det er terrorisme, hvor Israel formentlig har nogle ret så ulækre oplysninger. Det kan man ikke gøre under et officielt statsbesøg; men må meddele på tomandshånd, fordi man fra israelsk side er 100% klar over hvor infiltreret terroristerne er i Folketinget.

Igen bruges Corona som dækhistorie for handlinger, som man ikke vil lade offentligheden komme til del.

Jeg hæfter mig også ved det nylige missilangreb fra Iran på en amerikansk base i Iraq - noget som kommer til at koste Iran (og dermed de Palestinensiske terrorister) dyrt. Derfor skal både den østrigske kanzler og Mette Frederiksen holdes ude af cirkulation et par dage.

Det er naturligvis gætterier fra min side; men, men, men,....... Det hænger bedre sammen end de officielle "forklaringer". Så mon jeg ikke rammer skiven i hvert fald?

Jeg mener det var Christian Friis Bach, der med stor pludselighed ikke havde lyst til at være minister mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Fremmedkrigerkonernes børn

Indlæg af Thomas Man Mar 08, 2021 4:42 pm

kommer IKKE hjem til Danmark.

Problemet er nok her, at Mette Frederiksen har oplysninger, der gør, at det er et spørgsmål om indvandring af terrorister, der skubber deres børn foran sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Israel og Tjekkiet/Ungarn.

Indlæg af Thomas Lør Mar 13, 2021 2:10 am

Danmark og Østrig nævnes som en del.

Det har nok intet med Corona at gøre; men nok mere med SF/Enhedslistens narkohandlende, terroristiske skolelærere.

At man bruger Corona som påskud, siger mig nok så meget, at ellers er det vanskeligt at bringe Danmark, Østrig, Tjekkiet og Ungarn på en fællesnævner. Mao. hvad ligger egentlig bag ved?

Det slår mig også, at man foreslår bøn for Tjekkiet og Ungarn. Noget tilsvarende gjorde sig IKKE gældende for Danmark og Østrig.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Nå så det var dét Mette Frederiksen skulle til Israel for.

Indlæg af Thomas Søn Mar 14, 2021 3:27 pm

FE advarede regeringen om IS' udsmugling af børn fra lejre

De rapporter er formentlig rigtige.

Rosa Lund (EL), ja lige præcis. Nu skal vi lige have en konkurrerende terrorbevægelse til at slå Rosa Lund ihjel - men hvad? Det kommer nok af sig selv - det plejer det at gøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Nyt om Danmark fra Israel??

Indlæg af Thomas Tors Mar 18, 2021 3:22 am

Hmm.... der var nok nogle informationer om terrorister, som Israel ville have fat i. Det fik de så.

Med de jødehadende nazisvin i SF/Enhedslisten - skolelærere - så er nazistiske/kommunistiske terrororganisationer kun alt for villige til at sladre om hinanden.

Hmm.... angrebet på de syriske/iranske militærdepoter var måske årsagen til, at Netanyahu ville holde Mette Frederiksen og den østrigske Kanzler ude af omløb en uges tid.

Man fik så også chancen for at købe israelske panserværnsmissiler til - formentlig - en fordelagtig pris. Israel har jo før været os behjælpelige: Dengang Danmark havde skudt sig tom for GPS bomber i Libyen. Vores Georg Gearløs modifikationer havde jo vist sig at virke - magasinet var bare ikke særlig dybt. Og israelerne havde jo intet imod, at Ghadaffi blev slagtet.

Det er sådan en briefing, som Mette Frederiksen kan have med i mappen. For Danmark er det en bifangst ved arrestation/forhør af narkohandlende terrorister i SF/Enhedslistens bagland. De fleste missiler skulle være blevet skudt ned? Tænkeligt, men så sender man bare nogle flere. Når man har koordinaterne til indenfor en meter, så.....

At det så kommer på Revolutionsgarden årlige festdag - naaaaj, hvor tilfældigt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Jeg er klar over, at man ikke havde fået hele historien

Indlæg af Thomas Fre Jun 04, 2021 6:01 pm

bag Frederiksens og Kurz besøg hos Netanyahu.

De har fået nogle oplysninger - højtlæsning for dværge - at SF/Enhedslisten er terrorister og skolelærere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Det er så nok det endelige farvel til Frank Jensen

Indlæg af Thomas Tirs Jun 08, 2021 3:02 pm

Det er jo ikke den slimede karl, der skal ned med nakken.

Det er hele "forståelsen" med SF/Enhedslisten i København - og landet i øvrigt.

Nu mangler vi bare, at få bøssesvinet Søren Pape Poulsen sat bag tremmer for at politiet lukkede øjnene for Danske Banks omfattende kriminalitet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Europarådsmøde.

Indlæg af Thomas Fre Jun 25, 2021 12:52 am

Hvem hilser Mette på?
Lidt af en blandet forsamling: Mark Rutte (Holland), Pedro Sánchez (Spanien).....

Det er lidt svært at se så demonstrativt formummede de er.

Löfven (Sverrig) er der ikke nogen, der gider tale med - men man kan alligevel altid finde ham når han sætter sig ned: Flasken med hjemmebrændt er ikke til at tage fejl af!

Man skal nok være forsigtig med at drage for mange konklusioner.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Hvad var det Mette Frederiksen snakkede med Benjamin Netanyahu om???

Indlæg af Thomas Tirs Jul 27, 2021 11:51 pm

Iran slår igen.

Når man så konstaterer, at bøssesvinet Torben Lund ævler om "Israels apartheid", så er det morsomme, at palæstinenserne faktisk er på Israels side - og Gaza kan blive en del af Israel. Gaza stribens fremtid hænger på så mange måder sammen med Israel - bl.a. arbejdspladser etc.
Hvis det betyder, at det kriminelle bøssesvin til Torben Lund bliver slået ihjel, snart, langsomt og smertefuldt (specielt smertefuldt) så vil det glæde mange. F.eks.......

Men det betyder, at den voldelige del af indvandrerne er Hamas og ikke PLO-inspireret. Dermed er bøssesvinet en iransk terrorist.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Yes, prime minister.

Indlæg af Thomas Ons Aug 25, 2021 3:29 am

Nu er/var hverken Helle Thorning, Lars Løkke eller Mette Frederiksen specielt dårlige statsministre.

Det blev så hjulpet af, at Donald Trump er decideret idiot.

Det er Merkel IKKE, ej heller Macron.

Situationen bliver hjulpet af at Holland har et ikke ubetydeligt sammenfald af interesser med Danmark (og har faktisk altid haft det).

Ifht. Nato har statsministrene kunne spille på splittelsen hos fjenden (hermed menes USA - Rusland er en modstander), hvor industrien og Pentagon har deres dagsorden og Pentagon og kongressen har hver sin. Hvis man tror, at hæren, flåden og flyvevåbnet i USA har samme dagsorden, så tager man seriøst fejl.

Man er lykkedes med at bringe Danmark, Grønland (Færøerne), Island og Norge - og diskutabelt ? Holland? Sammen og præsentere en løsning, der er et spiseligt - og navnlig billigere - alternativ på banen.

Nu er opgaven så at gentage kunststykket med Storbritannien og Tyskland.

Det bedste er, at man har bragt Forsvarskommandoen helt ud på et sidespor - under henvisning til NATO! Hvor tror I pengene til det rabatterede materiel skal findes - jeps, hos hæren og Forsvarskommandoen.

For at gøre det hele nemmere, så har man politisk kunne spille EU ud mod USA og påpege, at for mange problemer, så ligger løsningen udenfor EU og USA?
Hvis man tror, at Tyskland, Schweiz og Canada er specielt billige med deres systemer - så tager man aldeles fejl; men man har loppet prisen så højt op, at selv dyre producenter (og her kan der argumenteres for kvalitet) bliver konkurrencedygtige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Det er ikke bare mig, der undrer mig

Indlæg af Thomas Man Sep 13, 2021 8:39 pm

over hvad Mette Frederiksen, sammen med kanzler Kurz skulle til Israel efter.

Vi kommer dog næppe et klart svar nærmere.

En ting er den pæne ordre på Spike missiler; men det skulle vel være muligt uden at rode statsministeren ind i den studehandel - eller også var det ikke? At man har snakket om nazistiske terrorister i SF kan forklare noget af tavsheden. Men klarhed er der ikke - og skal måske ikke være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Mette Frederiksen forsvarede Joe Biden og kritiserede EU.

Indlæg af Thomas Tors Sep 23, 2021 6:52 pm

Det HELT rigtige træk af Mette Frederiksen.

Det lægger op til en fordelagtig handel med de let brugte britiske Hercules. Og Typhoon.
Pointen er, at Danmark ikke vil betale for privillegiet, at gøre andre en tjeneste.

  • Luftforsvaret af Danmark skal ske i Sverrig og svensk besat Danmark. Svenskerne hverken kan eller vil forsvare sig selv.
  • Danmark er principielt skide ligeglad med om russerne leverer olie og gas - om nød skulle være, så har vi selv.
  • Vi skal have forøget samarbejde med Norge og Sverrig til søs og i luften - jævnf. Trinepigen.
  • Læg mærke til, at det kører helt udenom Forsvarskommandoen! Transport Kommandoen og "Special Operations Kommandoen" bliver Nato-kommandoer, som Forsvarskommandoen ikke har en pind med at gøre.
  • Franske Nexter har vel ikke ligefrem skyndt sig?
  • Styrkelsen af Dansk Forsvar kommer til at ske i valgkredse med Socialdemokrater og Venstre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Lavrov skal lade være

Indlæg af Thomas Fre Sep 24, 2021 2:13 am

med at komme med vitser. I modsætning til Stoltenberg har Lavrov INGEN humoristisk sans. Stoltenberg er ved at knække sammen af grin.
Tidspunktet er velvalgt (og langt fra tilfældigt) at foregå samtidig med Zapad 21, Steadfast Defender 21 og flyvning over Østersøen SYLTET ind i Nato, svenske og finske fly!

Det minder lidt om Macrons reaktion på AUKUS. Boris Johnson er nu heller ikke taktfuld, når han håner franskmændene.

At Frankrig skulle opgive sit sæde i FN's sikkerhedsråd - det har ingen gang på jord: Fordi tildeles denne position til EU, så vil det i praksis sige, at Tyskland kommer til at bestemme over det sæde. Det går Frankrig ALDRIG med til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Macron er sur.

Indlæg af Thomas Ons Okt 06, 2021 9:40 pm

Mette Frederiksen spiller kortene godt:

  1. Hun har sagt til Macron vedrørende ubådssalget: Tør dine øjne og puds næsen! Tudeprins!
  2. Afviser at danske tropper skal under fransk kommando i et fransk kolonialt opgør i Nordafrika mod Wagner-lejesoldater. Alene den omstændighed, at Fremmedlegionen er dem, man vil bruge betyder, at Frankrig - som sædvanlig - vil have andre til at føre deres krige for dem.


Jeg tror også, man skal hæfte sig ved, at det er meget beskedent, hvad vi har købt i Frankrig af våben. Som jeg ser det, så er NEXTER artillerisystemet så uudviklet, at vi må foretage de afprøvninger, der skal til inden et artilleri-system kan blive operativt. Fair nok!
Det er så typisk dansk: "Løsningen er i princippet god; meeeen der er liiiiige et par detaljer vi gerne så rettet....."
Hvorefter der så kommer en Ida Davidsen smørrebrødsliste af forbedringskrav.
Det var den måde vi fik M60 maskingeværet! I forhold til den seneste produktion, så er der ikke én del af det våben, der ikke har ændringer - så jo, det skal nok blive et udmærket maskingevær.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Lavrov:

Indlæg af Thomas Fre Okt 08, 2021 3:03 am

på hvorfor Lavrov var så sur!

Nato har smidt 8 ikke-deklarerede efterretningsofficerer ud!

Antallet tyder på, at man har ganske længe kendt dem - og hvad de lavede. De har så været belejlige at have, så man kunne fortælle russerne, hvad de havde godt af at vide.

Nu er man imidlertid i gang med at skifte gear og skal have dem smidt ud - inden de får noget interessant at vide.

Jeg tror, at man inden jul kommer med et udspil om Transport-kommandoen og overdragelse af britiske Hercules og Typhoon til Danmark. Det er naturligvis kun et gæt fra min side - underligt nok har man ikke afsløret mere subtile detaljer for mig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 3 Empty Sv: Mette Frederiksen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 6 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum