Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mette Frederiksen

2 deltagere

Side 7 af 7 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Go down

Mette Frederiksen - Page 7 Empty Vanopslagh bliver sat på plads!

Indlæg af Thomas Søn Nov 10, 2024 7:57 pm

Ingen tvivl om, at den lille perverse orm fortjener den saltsyredryppende foragt.

Det jeg bare spekulerer på er, hvad er det Mette Frederiksen véd om krybdyret; men ikke nævner. Det er en halvkvædet vise for fuldt Wagner-orkester. Se bare hvordan de andre "Liberal Alliance" sidder og vrider sig i stolen mens lussingerne siger SCHMAKH. De griner usikkert, fordi de prøver at holde selvmedlidenhedens tårer tilbage.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34592

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen - Page 7 Empty og Zelensky

Indlæg af Thomas Ons Nov 20, 2024 6:26 am

Mette investerer en kølig milliard DKK i Ukrainsk våbenproduktion.

I dag udbydes 2 1/4 % 2033 - 2,17% var afkastet den 4/11. Nu får vi se hvad det bliver senere i dag. Mit gæt er: De obligationer bliver skide dyre. Man kan naturligvis afdække inflationsrisikoen med 2034 index obligationer, hvis man er idiot.
En milliard mere eller mindre i auktion, betyder ikke noget. Men vi kommer nok under 2% i afkast.

Fidusen er, at Danmark som investor og potentiel kunde vil have detaljeret indsigt i omkostningerne for våbenproduktion. Det er altid en god ting at have, når man skal forhandle større indkøb af våben og ammunition. Mette Frederiksen er helt med på at bukke begge ender sammen på korrupte leverandører - sådan som Lars Lykke gjorde med Obama.
Der er intet mere rædselsvækkende en kvinde med et ladt Dankort - der har undersøgt markedet (kvinden altså).

Samtidig vil man som køber have afdækket risikoen gennem investeringen, hvis prisen er lidt højere, så bliver udlånsrenten også tilsvarende. Ukraine skal nok få et pænt og rimeligt afkast.

Men det peger også på råddenskaben i FKO. Udnævnelsen af Susanne Kiholm Lund til brigadegeneral er væsentlig, fordi hun kommer fra trænet - og ikke direkte fra Forsvarskommandoen. Ingen forfremmelser til parasitterne i FKO - skal man fyre en general som Flemming Lentfer, så gør man det! Forsvarschefen kører fortsat på funktion sidst, jeg så efter.
Den gamle chef på FSN KAR Ole Fogh blev godt nok generalmajor; men blev kritiseret for sin dobbeltrolle, som sælger i Terma. Nu er svinet heldigvis kreperet for 3 år siden. Jeg ved ikke, hvor meget jeg havde med BALTAP's nedlæggelse at gøre - og det finder vi nok heller ikke ud af. Jeg beviste bare at bevogtningen af FSN KAR var en farce. i hvert fald flyttede BALTAP til Finnerup i 1985.
Thomas
Thomas

Mette Frederiksen - Page 7 Empty Mette Frederiksen besøger

Indlæg af Thomas Idag kl. 8:44 am

Sårede ukrainske soldater i Ukraine - under medaljeuddelingen.

Det må vist siges at være usædvanligt, at et fremmed statsoverhoved besøger en medaljeuddeling i Ukraine.

Kransenedlæggelse.

Her taler vi PENGE!

Over en milliard USD.
Dvs. hun har fået både Norge og Sverrig med.
Hvis jeg gætter rigtigt i lyset onsdagens auktion af 2033 statslån, så betyder det, at man vil lade danske statsobligationer være sikkerhed for disse investeringer. Det er at bruge sin finansielle styrke til at drive politik.

Men jeg hæfter mig nok så meget ved, at Danmark skal lære af Ukraine. Det er nok så meget brugen af droner i artilleriet.

Det jeg mere tænker på er brugen af ICBM (med pjattede konventionelle sprænghoveder. Fordelen ved artillerigranater er, at de kan ikke jammes - og det er altså svært (meget svært) at ramme et projektil med et andet projektil.
Thomas
Thomas

Mette Frederiksen - Page 7 Empty Sv: Mette Frederiksen

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 7 af 7 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser: