Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Manden der afslørede USAs hemmeligheder

+5
Jomsviking
Schopenhauer
HenningK
Thomas
Gorrion
9 deltagere

Side 2 af 4 Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Ons Jul 31, 2013 9:12 pm

Snowden-læk: USA har let adgang til Facebook-chat
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/07/31/0731184732.htm

Onsdag viser dokumenter i The Guardian, hvordan medarbejdere hos NSA bruger det hemmelige overvågningsprogram Xkeyscore NSA til at overvåge personer digitalt uden nogen specifik tilladelse.

Blandt andet viser screendumps fra Xkeyscore i brug, hvordan analytikere får adgang til private samtaler.

Ved at indtaste et brugernavn i programmet får analytikerne øjeblikkeligt adgang til samtlige samtaler på Facebook. Det samme gælder på Twitter og andre sociale medier.

XKeyscore: NSA tool collects 'nearly everything a user does on the internet'
http://www.theguardian.com/world/2013/jul/31/nsa-top-secret-program-online-data

Snowden er den største helt i nyere historie, derom hersker ingen tvivl længere.
Den mand har vi PLIGT til at beskytte, og ligeledes hvis det skulle ske....så er et angreb på ham, både i en såkaldt retssag eller en likvidering et angreb på os alle!
FUCK USA siger jeg bare.....vi har ikke brug for dem!

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Ons Jul 31, 2013 9:17 pm

Elbæk: Dansk asyl til Snowden vil gøre mig stolt
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/07/31/192327.htm

"Jeg ville i hvert fald være stolt, hvis Danmark ville give Edward Snowden asyl. Det ville være en demokratisk markering af de store."

- Demokratiet er vigtigere for mig end USA. Selvfølgelig har vi gode og forpligtende relationer til USA, men det ændrer ikke ved, at vores retssikkerhed og vores demokrati er vigtigere for mig. Og jeg synes, det er en etisk og moralsk diskussion, som bør være så vigtig, at vi kan tage denne samtale uden at få skudt i skoene, at man ikke følger partilinjen eller lignende, tilføjer Uffe Elbæk.

Smukt....og så sandt!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Cirb Ons Jul 31, 2013 10:29 pm

http://www.theguardian.com/world/2013/jul/31/nsa-top-secret-program-online-data

Europas og Ruslands problem med Snowden er måske ikke så meget hvad han ved om USA, men hvad han ved om dem selv.
Hvis sikkerheden på det system er så lemfældig som det angives kan han ske, at have data nok med ud til at holde historikere og journalister beskæftiget et par dekader.

Stakkels fyr, det her overlever han ikke. Men hans data gør måske. I så fald går han formentlig over i verdenshistorien.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Tors Aug 01, 2013 12:24 am

Cirb skrev:http://www.theguardian.com/world/2013/jul/31/nsa-top-secret-program-online-data

Europas og Ruslands problem med Snowden er måske ikke så meget hvad han ved om USA, men hvad han ved om dem selv.
Hvis sikkerheden på det system er så lemfældig som det angives kan han ske, at have data nok med ud til at holde historikere og journalister beskæftiget et par dekader.

Stakkels fyr, det her overlever han ikke. Men hans data gør måske. I så fald går han formentlig over i verdenshistorien.

Mvh
Cirb
Jeg tænker bare på, hvilke af Uffe Elbæks slimede hemmeligheder, som man - diskret - har fået udleveret fra gode venner, der er kommet til at overhøre ét eller andet?

Uffe Elbæk er på alle måder en klam karl.

Selvfølgelig holder man da øje med en minister - også én, der har fået lov til at dykke tilbage i den kloak, han kom fra.

Sagen er bare den, at Uffe Elbæk næppe véd HVILKE af hans aktiviteter, man har opdaget - og han ved heller ikke om man har fortalt ham ALT, hvad man har fået at vide - og han aner slet ikke hvor meget man har fundet ud af.

Har han "pillet" ved andet en repræsentationskonti?

Snowden er bare et lille fjols, der har rodet sig ud i noget, han ikke kan overskue.

Elbæk har nok rodet sig ud i noget, som han ikke troede ANDRE kunne overskue - hvilket de måske - måske ikke - kan.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Tors Aug 01, 2013 12:59 pm

Du er jo syg i hovedet Thomas, når du kalder Snowden et fjols.
Snowden kan jo sagtens overskue det, han vidste udmærket hvad det indebar at begå den helte gerning han har bedrevet.
DET ER USA DER IKKE KAN OVERSKUE DET!!!!!

At jeg heller ikke bryde mig meget om Elbæk er så det, men når folk siger det rigtige, så skal de sku også have kredit for det.

Det er utroligt hvor lavt bagavet politisk tågesnak du kan komme med Thomas, taget i betragtning af de ellers gode guldkorn du ellers disker op med.

Snowden og ikke mindst de afsløringer der er kommet frem, er og bliver et af de vigtigste emner i mange år, og jeg tror også han allerede har omskrevet historiens gang mange år frem (på den gode måde)....set i forhold til hvis det ikke var kommet frem.

Frankrig sendte Frihedsgudinden som en gave til USA for lidt over 100 år siden.
Jeg må sige at det ville være på sin plads at verden skænkede en mindst lige så stor statue af Snowden....ikke med en fakkel i hånden, men med en laptop under venstre arm arm og en rejst højre arm, med hånden foldet i den klassiske fuck finger position.
Bravo Snowden!


Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Tors Aug 01, 2013 1:42 pm

Gorrion skrev:Du er jo syg i hovedet Thomas, når du kalder Snowden et fjols.
Snowden kan jo sagtens overskue det, han vidste udmærket hvad det indebar at begå den helte gerning han har bedrevet.
DET ER USA DER IKKE KAN OVERSKUE DET!!!!!

At jeg heller ikke bryde mig meget om Elbæk er så det, men når folk siger det rigtige, så skal de sku også have kredit for det.

Det er utroligt hvor lavt bagavet politisk tågesnak du kan komme med Thomas, taget i betragtning af de ellers gode guldkorn du ellers disker op med.

Snowden og ikke mindst de afsløringer der er kommet frem, er og bliver et af de vigtigste emner i mange år, og jeg tror også han allerede har omskrevet historiens gang mange år frem (på den gode måde)....set i forhold til hvis det ikke var kommet frem.

Frankrig sendte Frihedsgudinden som en gave til USA for lidt over 100 år siden.
Jeg må sige at det ville være på sin plads at verden skænkede en mindst lige så stor statue af Snowden....ikke med en fakkel i hånden, men med en laptop under venstre arm arm og en rejst højre arm, med hånden foldet i den klassiske fuck finger position.
Bravo Snowden!


Nå, så er jeg syg i hovedet. Jeg har levet med værre betegnelser - ikke at de har været mere rigtige; men....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Cirb Tors Aug 01, 2013 3:23 pm

http://gu.com/p/3hmv2

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Tors Aug 01, 2013 4:27 pm

Cirb skrev:http://gu.com/p/3hmv2

Mvh
Cirb

Jeg syntes det er godt Snowden har fået Asyl nu, om end midlertidigt, jeg kunne dog godt have ønsket mig at det var i et andet land.....og meget gerne Danmark!.
For Putin er ikke et hak bedre end, og jeg frygter lidt at dette mest er for at Putin kan øge sin position og popularitet.
Uanset så er vi igen vidne til noget der vil gå over i historiebøgerne som noget der ændrede verden.
USA = SKAKMAT
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Tors Aug 01, 2013 4:47 pm

Gorrion skrev:
Cirb skrev:http://gu.com/p/3hmv2

Mvh
Cirb

Jeg syntes det er godt Snowden har fået Asyl nu, om end midlertidigt, jeg kunne dog godt have ønsket mig at det var i et andet land.....og meget gerne Danmark!.
For Putin er ikke et hak bedre end, og jeg frygter lidt at dette mest er for at Putin kan øge sin position og popularitet.
Uanset så er vi igen vidne til noget der vil gå over i historiebøgerne som noget der ændrede verden.
USA = SKAKMAT
Hør nu her Dit lille kvaj. USA er alt andet end skatmat.

Der er hverken noget overraskende eller forargeligt i denne sag - ikke ud over, hvad Uffe Elbæk frygter man har fundet ud af om ham.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Tors Aug 01, 2013 7:58 pm

Du er totalt forladt når det kommer til politisk debat Thomas, og i sikkerhedspolitisk indblik er du fuldstændig afsporet.
Du har fis i kasketten når det kommer hertil, så knyt arret.

Selvfølgelig er USA sat skakmat i denne sag, de kan overhovedet ikke komme med nogle gode argumenter, end ikke forebyggelse af et nyt 11/9! (9/11)
De har overtrådt deres mandat, både overfor det egne borgere, men i særdeleshed overfor det internationale samfund, og demokratiet som helhed.
Dette er ikke bare en næse, eller en sviende lussing USA har fået, der er tale om en politisk atombombe, detoneret midt i det Hvide Hus.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Tors Aug 01, 2013 8:04 pm

Gorrion skrev:Du er totalt forladt når det kommer til politisk debat Thomas, og i sikkerhedspolitisk indblik er du fuldstændig afsporet.
Du har fis i kasketten når det kommer hertil, så knyt arret.

Selvfølgelig er USA sat skakmat i denne sag, de kan overhovedet ikke komme med nogle gode argumenter, end ikke forebyggelse af et nyt 11/9! (9/11)
De har overtrådt deres mandat, både overfor det egne borgere, men i særdeleshed overfor det internationale samfund, og demokratiet som helhed.
Dette er ikke bare en næse, eller en sviende lussing USA har fået, der er tale om en politisk atombombe, detoneret midt i det Hvide Hus.
Nå, nå.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Cirb Tors Aug 01, 2013 9:38 pm

Exclusive: NSA pays £100m in secret funding for GCHQ

http://gu.com/p/3hmvv

"eavesdropping capabilities in Cyprus. In turn, GCHQ has to take the American view into account when deciding what to prioritise.
A document setting out GCHQ's spending plans for 2010/11 stated: "The portfolio will spend money supplied by the NSA and UK government departments against agreed requirements."
Other documents say the agency must ensure there has been "an appropriate level of contribution … from the NSA perspective".
The leaked papers reveal that the UK's biggest fear is that "US perceptions of the … partnership diminish, leading to loss of access, and/or reduction in investment … to the UK".
When GCHQ does supply the US with valuable intelligence, the agency boasts about it. In one review, GCHQ boasted that it had supplied "unique contributions" to the NSA during its investigation of the American citizen responsible for an attempted car bomb attack in Times Square, New York City, in 2010.
No other detail is provided – but it raises the possibility that GCHQ might have been spying on an American living in the US. The NSA is prohibited from doing this by US law"

Ups, ups, ups....
Der er måske alligevel en ung mand der kan ske at vende hjem som folkehelt.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Fre Aug 02, 2013 12:51 am

Cirb skrev:Exclusive: NSA pays £100m in secret funding for GCHQ

http://gu.com/p/3hmvv

"eavesdropping capabilities in Cyprus. In turn, GCHQ has to take the American view into account when deciding what to prioritise.
A document setting out GCHQ's spending plans for 2010/11 stated: "The portfolio will spend money supplied by the NSA and UK government departments against agreed requirements."
Other documents say the agency must ensure there has been "an appropriate level of contribution … from the NSA perspective".
The leaked papers reveal that the UK's biggest fear is that "US perceptions of the … partnership diminish, leading to loss of access, and/or reduction in investment … to the UK".
When GCHQ does supply the US with valuable intelligence, the agency boasts about it. In one review, GCHQ boasted that it had supplied "unique contributions" to the NSA during its investigation of the American citizen responsible for an attempted car bomb attack in Times Square, New York City, in 2010.
No other detail is provided – but it raises the possibility that GCHQ might have been spying on an American living in the US. The NSA is prohibited from doing this by US law"

Ups, ups, ups....
Der er måske alligevel en ung mand der kan ske at vende hjem som folkehelt.

Mvh
Cirb
Årh hold da op med det barnagtige pjat!

Hvis FET, som ikke må bedrive efterretningsvirksomhed mod danske borgere - undtagen militært personel - i deres informationsindsamling støder på oplysninger, som kan danne baggrund for efterforskning af f.eks. gemen narkokriminalitet i Danmark, så videregiver man da oplysningerne til PET.

Alt andet ville være idiotisk.

Tilsvarende, hvis tysk politi kommer under vejrs med en planlagt terroraktion i Danmark - under efterforskning af f.eks. bandekriminalitet, så overlader man da oplysningerne til danske myndigheder.
Naturligvis! For så vidt det ikke kompromitterer egen efterforskning.

Nu består efterretningsarbejde af to dele helt generelt: Indsamling og udvurdering.

Snowden har rimeligvis haft en lav position i indsamlingen, hvorfor han har set en del, som hans mikrohjerne ikke kan vurdere. Han kan nemlig ikke vurdere!
'
Jeg ved ikke hvorfor Snowden har brudt sin tavhedspligt og nu forsøger at afpresse sin tidligere arbejdsgiver - det kan have mange årsager; men er under alle omstændigheder hverken drevet af "idealisme" eller "sund fornuft". Alene dét påpeger, at han ikke er i besiddelse af noget særligt. Det der er kommet frem er formentlig ikke engang ulovligt.

Enhver efterretningstjeneste handler oplysninger med andre efterretningstjenester. Følsomme oplysninger fra andre tjenester er som regel i en særlig kategori, netop fordi den kommer udenbys fra.
Forbrydelsen som Snøvlet formentlig har begået reelt er at bringe en allierets informationsindsamling og udvurdering i fare, hvilket vil afskære fra fremtidige informationer fra den kilde.

Noget andet er, at jeg ikke kan se nogen årsag til at Rusland skulle udlevere ham - fra deres synspunkt er han en "walk-in" fra gaden. En type, der kun undtagelsesvis er af værdi - det sker - ja; men som oftest vil man udlevere en sådan til hjemlandet, fordi man frygter en dobbeltagent, der skal føde ens efterretningstjeneste med spielmaterial.
Som det ser ud, så har russerne ikke noget at anvende ham til - ellers havde vi ikke hørt mere til ham, så var han blevet sendt et meget fjernt sted hen for at blive debriefet.

Nej, det kritiske er Elbæk, der formentlig med rette bange for, at nogle af de svinerier han som professionel klam karl render rundt og laver er blevet fundet ud af.

De småsvinerier han officielt er blevet smidt ud på har man kendt INDEN, han blev minister - selvfølgelig checker man folketingsmedlemmer - og det har man vidst allerede inden han blev minister. Så vi kan godt gå ud fra, at det IKKE er den egentlige grund til at han blev smidt ud.
Den egentlige grund har Elbæk - ligesom Sass Larsen - da ikke fået at vide. Hvorfor skulle man fortælle ham det? Specielt, når man har rigeligt, man kan gå ud med.

Tidligere fiskeriminister A.C. Norman (Baunsgaards regering) blev jo smidt ud af Folketinget - officielt p.gr. af en trafikulykke i spirituspåvirket tilstand - i sig selv nok til en hvilken som helst fyring fra et offentligt hverv.
Hvis man ellers kan tænke de "rekonstruktioner" som krimiserier i dansk fjernsyn kommer med, så tyder det på, at han havde en sag med en luder, der døde under for ham kompromitterende omstændigheder. Jeg tror så at færdselsulykken var et dække - nok har man (om nødvendigt) kunne fremvise sørgende efterladte; men det har sgu ikke været en færdselsulykke.
Det interessante var, at AC Norman fra 1968-71 OGSÅ var minister for Grønland - interessante år. Interessant portefølje. Han vil have været bekendt med nogle observationer i Grønlandske farvande som nogen måske kunne være interesseret i - og sådan en mand efterlader man ikke i en position, hvor han kan afpresses. Nu var AC Norman også radikal.

Hvad grunden til at Elbæk blev gået er? Aner det faktisk ikke - ikke konkrete holdepunkter - at han er en led stodder er ikke i sig selv nok.
Hvad mere er: Elbæk ved det helt tydeligt heller ikke selv. Vidste han det, så kom han ikke med de offentlige udskejelser i denne sammenhæng; men man kan formode ikke helt rent trav, hvor han har gjort noget sikkerhedspolitisk "uheldigt" - ellers går en slimål som Elbæk ikke i brechen for et lille fjols.
Helle Thorning véd det - jeg tror ikke Vestager ved det hele - og Elbæk vil aldrig få det at vide.
Efter en omhyggelig clearing, så véd PET mere om en person end han selv gør - og det mener jeg bogstaveligt.
Det er også derfor Sass Larsen provokerede med at fremlægge det materiale, han var blevet præsenteret for.

Det er også derfor kommunistsvinene i Enhedslisten er så hundenervøse, for selvfølgelig har man nok til at bure dem inde på livstid. Det gør man ikke, hvis det ikke er belejligt.
Nu tror jeg ikke at Frank Aaen og de andre har gjort noget specielt slemt - dem, der er suspekte er hvalrosskæggene der sidder i og omkring landsledelsen.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Fre Aug 02, 2013 11:59 am

Som sagt.....du er syg i hovedet Thomas.

Det er tåge snak og uden hold i virkeligheden det lort du lukker ud i denne debat.

Det er jo tydeligt, og ud over enhver tvivl at Snowden udmærket ved hvad det er han gør, og resten af verden støtter op om ham.
USA, navligt NSA og den politiske dagsorden er sat til skue på verdenskortet i en grad der ikke er set siden USA løsrev sig fra det engelske kongerige den 4 juli 1776. Denne gang blot som en historisk SKAMPLET!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Fre Aug 02, 2013 12:52 pm

Gorrion skrev:Som sagt.....du er syg i hovedet Thomas.

Det er tåge snak og uden hold i virkeligheden det lort du lukker ud i denne debat.

Det er jo tydeligt, og ud over enhver tvivl at Snowden udmærket ved hvad det er han gør, og resten af verden støtter op om ham.
USA, navligt NSA og den politiske dagsorden er sat til skue på verdenskortet i en grad der ikke er set siden USA løsrev sig fra det engelske kongerige den 4 juli 1776. Denne gang blot som en historisk SKAMPLET!  
....og det skulle komme fra Dig, der er decideret utilregnelig!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Fre Aug 02, 2013 1:19 pm

Der slog jeg nok rigtig hovedet på sømmet!

Thomas du er en vatpik når du bliver presset op i et hjørne af dine egne verbale udfald, der mest af alt minder om noget der kommer fra en psykopat.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Fre Aug 02, 2013 1:39 pm

Gorrion skrev:Der slog jeg nok rigtig hovedet på sømmet!

Thomas du er en vatpik når du bliver presset op i et hjørne af dine egne verbale udfald, der mest af alt minder om noget der kommer fra en psykopat.

Overhovedet ikke, jeg ved ikke hvad der er i vejen med Dig; men det er ikke noget, jeg kan afhjælpe - så lad venligst være med at kommentere.

Man har gennem årene været meget tålmodig med Dine besynderligheder - ud fra en betragtning om, at nok er Du knald i låget; men formentlig uskadelig.

Jeg synes i øvrigt Du havde truet/lovet, at Du ikke kunne finde tid til at poste herinde.

Men når Du kommer hjem fra rekonvalescensen, så kan vi tage den derfra.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Jomsviking Fre Aug 02, 2013 7:30 pm

Udover evt. ulovligheder hvor  en efterretningstjeneste har udspioneret egne borgere, synes jeg at man skal forholde sig til det principielle: Ønsker man at staten opbygger magtmidler, der åbenlyst er rettet mod at udspionere borgerne?

På den ene side har man politistats-logikken: "Jamen vi udspionerer da kun de onde, så det er da kun til fordel for de gode" på den anden side den til lamhed empirisk bevidste sætning: "Har staten muligheden, vil den før eller siden misbruge denne mulighed".  

I dag er det industrispionage, hvad er det mon i morgen?
Vi ser jo allerede vores kommunale ansatte  side og lure på bistandsmodtageres facebook profiler, for at indhente efterretninger om kærester, ferier m.m. De, i kraft af at være kommunale, er både dumme og uduelige, men Snowden repræsenterede mennesker der sættes i gang når  begavede og magtfulde folk ønsker at indhente sociale efterretninger - så bliver det på en anden "skala". Snowdens tidligere arbejdsgiver har det problem at den amerikanske stat ikke rigtig ved noget om sine borgere, sådan er det jo ikke i DK, hvor man via CPR-, Skat-, Sundheds-,bil-, uddannelses-registrer m.m. virkelig kan sige noget om DIG.


Sidst rettet af Jomsviking Fre Aug 02, 2013 7:48 pm, rettet 1 gang

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Fre Aug 02, 2013 7:36 pm

Jomsviking skrev:Udover evt. ulovligheder hvor  en efterretningstjeneste har udspioneret egne borgere, synes jeg at man skal forholde sig til det principielle: Ønsker man at staten opbygger magtmidler, der åbenlyst er rettet mod at udspionere borgerne?
ja selvfølgelig gør Du da det: Hvordan vil du ellers bekæmpe skattesvig?


På den ene side har man politistats-logikken: "Jamen vi udspionerer da kun de onde, så det er da kun til fordel for de gode" på den anden side den til lamhed empirisk bevidste sætning: "Har staten muligheden, vil den før eller siden misbruge denne mulighed".
selvfølgelig vil den magt da blive misbrugt. Men tag lige den anden side: Der er jo ikke nogen tvivl om at Danske Bank via de udførlige oplysninger, de har på folks økonomi og ejerforhold, vil misbruge magt - der er bare ikke rigtig nogen form for opsyn med det magtmisbrug.
 

I dag er det industrispionage, hvad er det mon i morgen?
Vi ser jo allerede vores kommunale ansatte  side og lure på bistandsmodtageres facebook profiler, for at indhente efterretninger om kærester, ferier m.m. De, i kraft af at være kommunale, er både dumme og uduelige, men Snowden repræsenterede mennesker der sættes i gang når  begavede folk ønsker at indhente sociale efterretninger - så bliver det på en anden "skala". Snowdens tidligere arbejdsgiver har det problem at den amerikanske stat ikke rigtig ved noget om sine borgere, sådan er det jo ikke i DK, hvor man via CPR-, Skat-, Sundheds-,bil-, uddannelses-registrer m.m. virkelig kan sige noget om DIG.    
Snowden er en, der af en eller anden grund er kommet i klemme i systemet - og så tror han at han kan slå sig fri. Det kan man så også; men det kræver et par kilometer mere elegance end han besidder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Jomsviking Fre Aug 02, 2013 7:56 pm

Det ved jeg ikke. Det er klart at der er gavnlige effekter når magtmidler benyttes mod samfundsundergravere m.m. Man skal dog passe på politistatslogik.

I USA har borgeren den fordel at magten reelt er tredelt, I DK er domstolene, i særdeleshed højesteret, til grin og 90% af de folkevalgte er overflødige, det efterlader borgeren magtesløs mod statens tiltagende magtmisbrug.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Jo, jo,jo....

Indlæg af Thomas Fre Aug 02, 2013 8:28 pm

Jomsviking skrev:Det ved jeg ikke. Det er klart at der er gavnlige effekter når magtmidler benyttes mod samfundsundergravere m.m. Man skal dog passe på politistatslogik.

I USA har borgeren den fordel at magten reelt er tredelt, I DK er domstolene, i særdeleshed højesteret, til grin og 90% af de folkevalgte er overflødige, det efterlader borgeren magtesløs mod statens tiltagende magtmisbrug.

Magtmisbrug forekommer. Jo...

Men jeg har bare lagt mærke til, at dem, der hyler så voldsomt op - de har som regel ikke rent mel i posen.

En ting er at Elbæk er en slimet karl, der tror at han bare har carte blanche til at stikke hovedet op af kloakken. Det vi IKKE får at vide er, hvad han i øvrigt har foretaget sig, som man ikke har gjort noget ved.

Tilsvarende med Enhedslistens meget forargede gamle kommunister, der hele tiden skal prøve om gamle forbrydelser er glemt, fordi man ikke er blevet straffet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Cirb Fre Aug 02, 2013 8:33 pm

Hvis CIA har brugt den engelske efterretningstjeneste til at omgå kravet om dommerkendelse og Snowden har beviser går det ikke væk af sig selv. Nixon prøvede uden held.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Fre Aug 02, 2013 9:23 pm

Cirb skrev:Hvis CIA har brugt den engelske efterretningstjeneste til at omgå kravet om dommerkendelse og Snowden har beviser går det ikke væk af sig selv. Nixon prøvede uden held.

Mvh
Cirb
Njaaahhh, nu får vi se hvilke tiltaler, der bliver rejst overfor ledende bankmedarbejdere - der har allerede været en helt pæn høst i USA - så jo, den sag skal nok gå væk af sig selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af doctor Lør Aug 03, 2013 2:40 am

Thomas: På et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at se virkeligheden i øjnene. Du kan ikke blive ved at gemme dig bag "nødvendighedskravet". Det er for sølle.

PS: og for fejt.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Lør Aug 03, 2013 11:57 am

doctor skrev:Thomas: På et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at se virkeligheden i øjnene. Du kan ikke blive ved at gemme dig bag "nødvendighedskravet". Det er for sølle.

PS: og for fejt.

Det er mere end sandsynligt, at Snowden er kommet i klemme i systemet af en eller anden grund - og den behøver ikke tale til Snowdens ulempe - og han så har forsøgt at skyde sig fri.
Men at hylde ham som helt? Næppe. Snowdens problem er at han har vidst noget; men ikke har et overblik - og det kan tage 20-30 år inden man får det.

Selvfølgelig spionerer USA mod Europa og Rusland - fordi de kan. Vi ville gøre det samme, hvis vi kunne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder - Page 2 Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 4 Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum