Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Manden der afslørede USAs hemmeligheder

+5
Jomsviking
Schopenhauer
HenningK
Thomas
Gorrion
9 deltagere

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Man Jun 10, 2013 11:05 am

http://www.b.dk/globalt/manden-der-afsloerede-usas-hemmeligheder

Det giver ingen mening at sådan en mand....en national helt, en forkæmper for demokratiske rettigheder og en 100% fri ytringsfrihed skal gemme sig for USA´s amatør efterretningstjeneste eller deres andre uduelige politienheder.
Denne helt har jo bevist, ligesom vi har set med andre tidligere afsløringer at USA om nogen, selv er totalt afsporet i hvad man kan kalde demokrati og frihedsrettigheder.
Det er jo personer som Edward Snowden der bør få rejst statuer, eller få opkaldt vigtige og centrale pladser/veje efter sig.

Hvis jeg kom i besiddelse af informationer af samme karakter og omfang ville jeg da også lægge det frem, uden tøven.

Kampen for demokratiet og ytringsfriheden, går forud for alt, om det er religiøse overbevisninger, eller sågar nationale skandaler der kan afstedkomme ubehagelige nationale/internationale konsekvenser efterfølgende...so be it.

Vi skal ikke finde os i mørkelægning, og da slet ikke trusler fra selv nationale myndigheder der har overtrådt deres mandat, og forbrudt sig på internationale love, på grund af deres egen storhedsvandvid.

Jeg væmmes af alle de afsløringer vi har været vidne til de senere år. og det tegner blot et billede af at vi har brug for mange flere som Edward Snowden.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Man Jun 10, 2013 11:41 am

Gorrion skrev:http://www.b.dk/globalt/manden-der-afsloerede-usas-hemmeligheder

Det giver ingen mening at sådan en mand....en national helt, en forkæmper for demokratiske rettigheder og en 100% fri ytringsfrihed skal gemme sig for USA´s amatør efterretningstjeneste eller deres andre uduelige politienheder.
Denne helt har jo bevist, ligesom vi har set med andre tidligere afsløringer at USA om nogen, selv er totalt afsporet i hvad man kan kalde demokrati og frihedsrettigheder.
Det er jo personer som Edward Snowden der bør få rejst statuer, eller få opkaldt vigtige og centrale pladser/veje efter sig.

Hvis jeg kom i besiddelse af informationer af samme karakter og omfang ville jeg da også lægge det frem, uden tøven.

Kampen for demokratiet og ytringsfriheden, går forud for alt, om det er religiøse overbevisninger, eller sågar nationale skandaler der kan afstedkomme ubehagelige nationale/internationale konsekvenser efterfølgende...so be it.

Vi skal ikke finde os i mørkelægning, og da slet ikke trusler fra selv nationale myndigheder der har overtrådt deres mandat, og forbrudt sig på internationale love, på grund af deres egen storhedsvandvid.

Jeg væmmes af alle de afsløringer vi har været vidne til de senere år. og det tegner blot et billede af at vi har brug for mange flere som Edward Snowden.
Nu er Du ikke konsekvent; men det havde jeg heller ikke ventet.

Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af HenningK Man Jun 10, 2013 1:31 pm

Thomas skrev:Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?

Meget praktisk at den ene politiker efter den andens private mailkonti er hotmail-konti... Hej-hej Trolex, hvor dum må man være...

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Man Jun 10, 2013 1:51 pm

HenningK skrev:
Thomas skrev:Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?

Meget praktisk at den ene politiker efter den andens private mailkonti er hotmail-konti... Hej-hej Trolex, hvor dum må man være...
Jeg har nu ikke noget mod den overvågning - tværtimod - hvis jeg havde det så var jeg næppe så grov herinde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Man Jun 10, 2013 3:20 pm

Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?

Det var ikke myndighederne der lugtede svineriet, bedrageriet, og verdenshistoriens største ponzi sceme i subprimes og dertil CDS markedet.
Det var i langt højere grad, hvad man kan sætte under kategorien "whistleblowers"

Tværtimod tyder meget på at flere bemyndigede instanser udmærket var klar over hvad der var gang i, ikke mindst USA tidligere finansminister og selve Federal Reserve var jo direkte indblandet, både med at etablere markedet for ovennævnte men også efterfølgende at forsøge at holde hånden under det.....hvilket man til stadighed gør.
Der er så efterfølgende kommet nogle opstramninger, og EU ser umiddelbart ud til at gøre det helt rigtige på flere fronter...jeg håber det lykkedes, men det ville ikke undre hvis det hele falder til gulvet, og finansmafiaen går fri.

Alt dette ændre ikke ved at vi skal have MANGE FLERE Edward Snowden typer på lønningslisterne til at fravriste de dokumenter fra regeringer der har hemmelige/nedrige dagsordner.
(Slyngelstater) en kategori USA passer fint på.
De er sku ikke meget bedre end Iran og Nordkorea, mv. når det kommer til stykket.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Man Jun 10, 2013 6:30 pm

Gorrion skrev:
Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?

Det var ikke myndighederne der lugtede svineriet, bedrageriet, og verdenshistoriens største ponzi sceme i subprimes og dertil CDS markedet.
Det var i langt højere grad, hvad man kan sætte under kategorien "whistleblowers"
Det er noget, Du tror.

Det er så en ting; men at få noget, der holder i byretten - det er noget andet end Dine uigennemtænkte udbrud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Man Jun 10, 2013 8:21 pm

Thomas skrev:
Gorrion skrev:
Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?

Det var ikke myndighederne der lugtede svineriet, bedrageriet, og verdenshistoriens største ponzi sceme i subprimes og dertil CDS markedet.
Det var i langt højere grad, hvad man kan sætte under kategorien "whistleblowers"
Det er noget, Du tror.

Det er så en ting; men at få noget, der holder i byretten - det er noget andet end Dine uigennemtænkte udbrud.

Det er skam ikke noget jeg tror, det er der flere faktuelle beviser for.

Nu er flere sager jo trods alt også afstedkommet i USA....nok mere fordi man var nød til at vise bare lidt handlekraft...og det var ikke byretten, men i Supreme Court. Alle med domme til spekulative finansfolk og bankdirektører....Men der bør komme spandevis yderligere.

Intet er uigennemtænkt fra min side....eller jo måske....for jeg har fortrudt at jeg forlod debatten for ikke så længe siden med at sige farvel.....uden at sige på gensyn. Vigtigheden af at få sandheden frem, også på disse små forums er simpelthen for vigtigt.
Det har jo vist sig at det er fremføringer på de mindste medier der ofte får jorden til at ryste hos selv de største plattenslagere og slyngelstater, og i flere tilfælde få dem helt til at styrte i grus.

Et forum som dette kan faktisk forhindre at finansmafiaen nogensinde får et ben til jorden igen....i hvert fald hvis de endnu engang går over for rødt.
Vi lugter lorten med det samme!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Tirs Jun 11, 2013 12:43 am

Gorrion skrev:
Thomas skrev:
Gorrion skrev:
Hvor dælen tror Du at informationerne om bankernes besynderlige svinerier kommer fra?

Det var ikke myndighederne der lugtede svineriet, bedrageriet, og verdenshistoriens største ponzi sceme i subprimes og dertil CDS markedet.
Det var i langt højere grad, hvad man kan sætte under kategorien "whistleblowers"
Det er noget, Du tror.

Det er så en ting; men at få noget, der holder i byretten - det er noget andet end Dine uigennemtænkte udbrud.

Det er skam ikke noget jeg tror, det er der flere faktuelle beviser for.

Nu er flere sager jo trods alt også afstedkommet i USA....nok mere fordi man var nød til at vise bare lidt handlekraft...og det var ikke byretten, men i Supreme Court. Alle med domme til spekulative finansfolk og bankdirektører....Men der bør komme spandevis yderligere.

Intet er uigennemtænkt fra min side....eller jo måske....for jeg har fortrudt at jeg forlod debatten for ikke så længe siden med at sige farvel.....uden at sige på gensyn. Vigtigheden af at få sandheden frem, også på disse små forums er simpelthen for vigtigt.
Det har jo vist sig at det er fremføringer på de mindste medier der ofte får jorden til at ryste hos selv de største plattenslagere og slyngelstater, og i flere tilfælde få dem helt til at styrte i grus.

Et forum som dette kan faktisk forhindre at finansmafiaen nogensinde får et ben til jorden igen....i hvert fald hvis de endnu engang går over for rødt.
Vi lugter lorten med det samme!.
Nå nå.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Schopenhauer Tirs Jun 11, 2013 1:19 am

Hmm... Razz Hør Gorrion - herligt du er tilbage igen. Alt godt herfra.
Schopenhauer
Schopenhauer

Antal indlæg : 49
Join date : 29/07/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Jomsviking Tirs Jun 11, 2013 4:33 pm

Det der jo nok er interessant her, er målet for den type af general overvågning.

som thomas er inde på er det selvfølgelig ikke folks politiske eller halv til hel kriminelle eller terroristiske meninger der er interessante.

Nej det man går efter er øjensynligt "netværket", hvem kender hvem?

I skriver på et forum med mig, jeg er måske venner med Muhammad bin Starut på facebook, som spiller bridge over internettet med nogle kammerater hjemme i pakistan, hvor een af dem, fra andre kilder, vides at være terrorist.
Igen, fra andre kilder, vides der at være en trussel mod amerikanske passagerfly og schopenhauer (der er identificeret via facebook (samme IP) som en JENS JENSEN) har lige købt en fly billet til USA, kontant.

Der er en forbindelse mellem Schopenhauer og en terrorist, så måske skal hans baggage lige tjekkes en ekstra gang når han tjekker ind.

Husk at internettet glemmer aldrig, selv om Schopenhauer forlader dette site forevigt, vil det vides at han og terrorist-ven-jomsviking havde kontakt.

Prøv at overveje potentialet i det her. Vi behøver ikke længere at holde kartoteker over kommunister, folk skriver det selv på facebook. Helt automatisk kan vi bygge et netværk op, der viser os det felt f.eks. en politisk ekstrem gruppering fungerer i - det kan vi bruge dels til nærmere undersøgelser af mistænkte, dels kan vi infiltrerer det netværk.
Verden er meget mere underfundig end fantasien, og Orwell kunne slet ikke forestille sig hvor fager den nye verden ville blive.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af doctor Ons Jun 19, 2013 3:57 am

Like a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heaven⭐Heeeeeeej  Gorrion: Hvor er det bare skønt, at du er tilbage. Like a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heaven

Jeg sidder her en sen nattetime, og synes at jeg har brug for en opkvikker - - - og så tænkte jeg: Hvad er bedre end at læse et godt gammelt Gorrion indlæg. Og hvad finder man så, du er begyndt at skrive igen. Old style. Still going strong. Kunne du ikke lige rette i din personlige opsætning, så man nemmere offentligt kan se, hvornår du sidst har skrevet

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Tirs Jun 25, 2013 9:29 pm

Expert: USA vil blive ved med at jage Snowden
http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/260666/ekspert_usa_vil_blive_ved_med_at_jage_snowden.html

Tja det er man vel ikke i tvivl om at de vil!
USA er og bliver en slyngel stat!

Omvendt vil omverdenen heller aldrig glemme hvilken syg mentalitet der ligger i USA's vatpik efterretningstjenester mv.
Alene at dette er kommet frem vil mangedoble antallet af Edward Snowden individer i mange år frem, og USA's efterfølgende frembrusning imod Snowden vil blot forstærke dette yderligere.

Jeg ville have gjort nøjagtig det samme som Snowden havde jeg haft den viden, og jeg vil gøre det i fremtiden hvis jeg kommer i besiddelse af dokumentation af samme art, da det er et historisk angreb på demokrati, frihed og ikke mindst ytringsfriheden.
Det som Snowden har oplyst hele verden om er ikke noget der kan behæftes som værende af national sikkerhed, ikke når det foregår på den måde.
USA har selv brugt et doktrin der hedder Bush doktrinet, altså en ret til forebyggende forsvar/angreb for at bevare/sprede demokrati og frihed.
Vi kan således konkludere at der i den grad også er brug for et Snowden doktrin!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Søn Jun 30, 2013 12:56 pm

EU-formand er chokeret over USAs overvågning
Afsløringer om USAs hemmelige aflytninger af EU-kontorer sender chokbølger gennem Bruxelles.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/06/30/0630094651.htm
- Hvis beskyldningerne er sande, vil det være en ekstrem alvorlig sag, som vil få alvorlige konsekvenser for relationerne mellem EU og USA, siger Martin Schulz.

Det her er endnu et bevis på at Snowden skal beskyttes med alle midler som EU....ja vel egentlig hele verden kan stable på benene, for at han ikke ryger i kløerne på slyngel staten USA.

Hvis der er hold i de seneste beskyldninger som Snowden har bragt på banen (hvilket meget tyder på der er) så er det ved at tangere en krigserklæring fra USA imod resten af verden.
USA er jo efterhånden det nye Nordkorea!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Lør Jul 13, 2013 11:01 am

Russisk asyl til Snowden kan skade forhold til USA
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/261770/russisk_asyl_til_snowden_kan_skade_forhold_til_usa.html

Kan skade forholdet til USA?
USA kan da ikke skade deres forhold mere end de selv allerede har gjort overfor deres "venner/allierede"
Deres nedrig opførsel, og totale tilsidesættelse af god opførsel overfor samarbejdspartnere.
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=nedrig
"Betydninger": som er eller opleves som ondskabsfuld, gemen eller bedragerisk

Verden skylder ikke USA noget i denne sag, TVÆRTIMOD!

Verden skylder derimod at passe godt på Edward Snowden, og andre som stiller sig op som demokratiske forkæmpere og bevaring af ytringsfriheden.

USA skal altså efterlades totalt isoleret i denne sag, og må forstå deres handling strider imod alle de værdier som står allerhøjst for de værdier som verden har ofret så meget for igennem generationer.

Og det er ingen undskyldning at sige andre gør det samme imod deres allierede og samarbejdspartnere.
Snowden har gjort det helt rigtige!
Vi skylder ham tak!

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af doctor Lør Jul 13, 2013 12:23 pm

Der er helt sikkert sket et skred i politikernes moral og etik. Faktisk tror jeg, at finanskrisen har medført at alle politikere tror, at de nu kan gøre som det passer dem uden hensyn til demokratiet, borger rettigheder og opretholdelse af frihed for borgerne og anonymitet om fortrolige oplysninger f.eks. lægejournaler . Ytringsfriheden tog jeg fat på for 5 år siden. Den er blevet større på det overfladiske plan, men ligeledes konfrontationerne. Vi nærmer os en situation, hvor staterne mener at de har ejendomsret over indbyggerne. Jeg må give Gorrion ret - det er meget foruroligende.  IT-teknologien har givet nogle muligheder for at spionere i et omfang, som vi slet ikke kan forestille os, og som ikke kun handler om at forhindre terrorisme, men har bredt sig til alle områder indenfor privatliv, politik og økonomi. FN burde skride ind og lave nogle globale regler.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Lør Jul 13, 2013 7:21 pm

Gorrion skrev:Russisk asyl til Snowden kan skade forhold til USA
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/261770/russisk_asyl_til_snowden_kan_skade_forhold_til_usa.html

Kan skade forholdet til USA?
USA kan da ikke skade deres forhold mere end de selv allerede har gjort overfor deres "venner/allierede"
Deres nedrig opførsel, og totale tilsidesættelse af god opførsel overfor samarbejdspartnere.
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=nedrig
"Betydninger": som er eller opleves som ondskabsfuld, gemen eller bedragerisk

Verden skylder ikke USA noget i denne sag, TVÆRTIMOD!

Verden skylder derimod at passe godt på Edward Snowden, og andre som stiller sig op som demokratiske forkæmpere og bevaring af ytringsfriheden.

USA skal altså efterlades totalt isoleret i denne sag, og må forstå deres handling strider imod alle de værdier som står allerhøjst for de værdier som verden har ofret så meget for igennem generationer.

Og det er ingen undskyldning at sige andre gør det samme imod deres allierede og samarbejdspartnere.
Snowden har gjort det helt rigtige!
Vi skylder ham tak!

Som Uffe Ellemann sagde: Ville VI udlevere en f.eks. russer, der fortalte russiske hemmeligheder vidt og bredt? Selvfølgelig ville vi ikke det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Lør Jul 13, 2013 7:22 pm

doctor skrev:Der er helt sikkert sket et skred i politikernes moral og etik. Faktisk tror jeg, at finanskrisen har medført at alle politikere tror, at de nu kan gøre som det passer dem uden hensyn til demokratiet, borger rettigheder og opretholdelse af frihed for borgerne og anonymitet om fortrolige oplysninger f.eks. lægejournaler . Ytringsfriheden tog jeg fat på for 5 år siden. Den er blevet større på det overfladiske plan, men ligeledes konfrontationerne. Vi nærmer os en situation, hvor staterne mener at de har ejendomsret over indbyggerne. Jeg må give Gorrion ret - det er meget foruroligende.  IT-teknologien har givet nogle muligheder for at spionere i et omfang, som vi slet ikke kan forestille os, og som ikke kun handler om at forhindre terrorisme, men har bredt sig til alle områder indenfor privatliv, politik og økonomi. FN burde skride ind og lave nogle globale regler.

Årh, hold da op - selvfølgelig spionerer man på alt og alle: Det ville være dumt andet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Lør Jul 13, 2013 11:36 pm

Mareridt venter USA hvis et hår krummes på Snowden
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel/3/1784258/mareridt_venter_usa_hvis_et_har_krummes_pa_snowden.html

Den er vist god nok, jeg har haft kontakt med nogle "bekendte" fra USA, som jeg talte meget med i 2006 og 2007 inden den historiske finansielle og økonomiske krise brød ud. De enormt belastende data som Snowden har fået fat i er både lagt på fysiske SSD drev og sikkert bag lås og slå på flere destinationer verden over.
Men de ligger også "så vidt jeg er orienteret" på temmelig sikre "Cloud" servere. Ligeledes skulle der være mindst 4 fysisk printet eksemplarer (sikkert flere) som er lagt bag lås og slå, og støbt ned i beton.

Selvom det egentlig omhandler forskellige ting, så kan jeg ikke lade være med at sammenligne Edward Snowden, med Nelson Mandela. En forkæmper for menneskeheden, frihed og demokrati.
Det som de kæmper for ophøjer dem over alt, og ingen undertrykkende magt kan udrydde dem, end ikke døden selv.
Sådanne mennesker bliver ophøjet til martyrer, hvis gerninger i livet vil blive foreviget og forstærket af efterkommere.

Kommer Snowden i fængsel, eller idømmes dødsstraf....uanset udfald....så vil USA have bygget en usynlig mur der ALDRIG kan rives ned igen. En væg der får muren der opdelte Tyskland i øst og vest til at ligne en ubetydelig streg i sandet.
Det er allerede historieskrivning det som er kommet frem fra Snowden.
Hans eftermægle vil være en uforgængelig OG MEGET TUNG fodlænke på USA, ISÆR hvis der skulle ske ham noget ondt!
USA skulle meget hellere se at opføre sig ordentligt.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Plyds Søn Jul 14, 2013 1:29 am

Så forstår jeg bedre, at USA er så forhippet på at få fat i ham. De vil vide, hvor det materiale der endnu ikke er offentliggjort er henne.
Det må være stærkt belastende, men den iver de søger at få fat på ham.
Skal han holde sig i live, må han offentliggøre, ellers bli'r han dræbt ved først givne lejlighed.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Søn Jul 14, 2013 1:39 am

Plyds skrev:Så forstår jeg bedre, at USA er så forhippet på at få fat i ham. De vil vide, hvor det materiale der endnu ikke er offentliggjort er henne.
Det må være stærkt belastende, men den iver de søger at få fat på ham.
Skal han holde sig i live, må han offentliggøre, ellers bli'r han dræbt ved først givne lejlighed.

Ja da.

Problemet er, hvad det er, han har holdt tilbage.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Cirb Søn Jul 14, 2013 10:11 am

Gorrion skrev:Mareridt venter USA hvis et hår krummes på Snowden
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel/3/1784258/mareridt_venter_usa_hvis_et_har_krummes_pa_snowden.html

Den er vist god nok, jeg har haft kontakt med nogle "bekendte" fra USA, som jeg talte meget med i 2006 og 2007 inden den historiske finansielle og økonomiske krise brød ud. De enormt belastende data som Snowden har fået fat i er både lagt på fysiske SSD drev og sikkert bag lås og slå på flere destinationer verden over.
Men de ligger også "så vidt jeg er orienteret" på temmelig sikre "Cloud" servere. Ligeledes skulle der være mindst 4 fysisk printet eksemplarer (sikkert flere) som er lagt bag lås og slå, og støbt ned i beton.

Man kan forestille sig at er data krypteret og delt med så mange at de ikke kan nås - evt ligger de også hos en del der ikke ved de har dem.
Bomben er krypteringsnøglen. Den kan være lagt eletronisk rundt omkring - og i samme øjeblik Snowden eller en af hans medskyldige ikke "tjekker ind" går den ud til samtlige af verdens nyheds redaktioner.
Nu er Snowden jo imidlertid en meget højt betalt og placeret ekspert inden for dette område, så jeg tror man roligt kan formode at den reelle løsning er smartere end det ovenfor skitserede og ikke noget USA kommer til at kunne stoppe...

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Søn Jul 14, 2013 11:24 am

Og i samme øjeblik Snowden eller en af hans medskyldige ikke "tjekker ind" går den ud til samtlige af verdens nyheds redaktioner.

Jeg mener ikke man kan bruge ordet medskyldig om en Helt....http://da.wikipedia.org/wiki/Helt
Jeg har ikke hørt at der skulle være en "Kill Switch/program" der starter en mail omdeling til hele verden hvis han ikke går ind nulstiller denne med mellemrum....at den så godt kan være der alligevel, kan ikke udelukkes.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Thomas Søn Jul 14, 2013 12:38 pm

Cirb skrev:
Gorrion skrev:Mareridt venter USA hvis et hår krummes på Snowden
http://borsen.dk/nyheder/ritzau/artikel/3/1784258/mareridt_venter_usa_hvis_et_har_krummes_pa_snowden.html

Den er vist god nok, jeg har haft kontakt med nogle "bekendte" fra USA, som jeg talte meget med i 2006 og 2007 inden den historiske finansielle og økonomiske krise brød ud. De enormt belastende data som Snowden har fået fat i er både lagt på fysiske SSD drev og sikkert bag lås og slå på flere destinationer verden over.
Men de ligger også "så vidt jeg er orienteret" på temmelig sikre "Cloud" servere. Ligeledes skulle der være mindst 4 fysisk printet eksemplarer (sikkert flere) som er lagt bag lås og slå, og støbt ned i beton.

Man kan forestille sig at er data krypteret og delt med så mange at de ikke kan nås - evt ligger de også hos en del der ikke ved de har dem.
Bomben er krypteringsnøglen. Den kan være lagt elektronisk rundt omkring - og i samme øjeblik Snowden eller en af hans medskyldige ikke "tjekker ind" går den ud til samtlige af verdens nyheds redaktioner.
Nu er Snowden jo imidlertid en meget højt betalt og placeret ekspert inden for dette område, så jeg tror man roligt kan formode at den reelle løsning er smartere end det ovenfor skitserede og ikke noget USA kommer til at kunne stoppe...

Mvh
Cirb

Problemet ligger ikke i det, at der er indsamlet informationer; men i udvurderingen af dem. Det tror jeg så ikke, at hr. Snowden kan - men det kan Putins KGB. Det vil også blive gjort - mhp. at klaske gamle fjender i Rusland.

Det er noget pjat at blive forarget - jeg ville være forarget, hvis USA IKKE havde gjort det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Tirs Jul 16, 2013 12:40 pm

Snowden nomineret til Nobels fredspris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70124720:snowden-nomineret-til-nobels-fredspris.html

Ja det er da indlysende at han skal nomineres til Nobels fredspris!.

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Gorrion Tors Jul 25, 2013 2:35 pm

USA kræver klart svar om Snowdens status
http://www.b.dk/globalt/usa-kraever-klart-svar-om-snowdens-status

»Vi søger klarhed fra de russiske myndigheder om hr. Snowdens status og ændringer i den,« siger pressesekretær i Det Hvide Hus, Jay Carney, ifølge AFP.

Søger klarhed?!
Det er netop klarhed som verden i disse dage får forlagt af Snowden.

Så i kan bare klappe gællerne sammen i Det Hvide Hus.
Snowden er en Helt, en nutidens ridder!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Manden der afslørede USAs hemmeligheder Empty Sv: Manden der afslørede USAs hemmeligheder

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum