Lærere i lockout efter påske.
+21
guldimund
SortKaffe
abbaratet
Mn063970
klogeaage 35
clb
Esbjerg
Lars_HH
Merkur
oledebat
erikkp
Hugaffen
Nærigfryns
SimonJ
doctor
Jomsviking
Plyds
dkguy66
Thomas
peter777
Cirb
25 deltagere
Side 24 af 28
Side 24 af 28 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28
Sv: Lærere i lockout efter påske.
Jomsviking skrev:
Det tror jeg at du kan være helt sikker på ikke bliver tilfældet.
Det er jeg så helt sikker på det bliver - og uden at ville hovere (eller jo...) - må jeg så minde dig om, at indtil nu har jeg haft helt ret mht forløbet af konflikten, og du har har taget helt fejl.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Hvad har jeg taget fejl i ?
Og mht. til det du ikke gider at svare på fra sidste post så modsiger statistikken dig.
Og mht. til det du ikke gider at svare på fra sidste post så modsiger statistikken dig.
Jomsviking skrev:Hvad har jeg taget fejl i ?
Du har vedvarende givet udtryk for at der var en aftale om et regeringsindgreb - hvis en sådan aftale eksisterer tager de sig ihvertfald god tid... ( hvis jeg har overset noget beklager jeg - men du har skrevet en del i den her tråd, og jeg har ikke kunnet overkomme at læse det hele - eller en tiendedel).
Kan ikke kommentere på din statistik uden at se den (en henvisning ville være fint), men hvis den findes vil det så være forkert at formode den formentlig
1) Er retrospektiv
2) Inkluderer voksne i arbejdsdygtig alder på overførselsindkomst, barsel, SU, efterløn etc.
3) Inkluderer folkeskolelærere, gymnasielærere, deltidsansatte, private konsulenter med offentlige arbejdsgivere etc.
4) Ikke kompenserer for lang dansk ferie (inkl folkeskolelærernes 7 ugers sommerferie), omsorgsdage etc.
Mvh
Cirb
Cirb skrev:Jomsviking skrev:Hvad har jeg taget fejl i ?
Du har vedvarende givet udtryk for at der var en aftale om et regeringsindgreb - hvis en sådan aftale eksisterer tager de sig ihvertfald god tid... ( hvis jeg har overset noget beklager jeg - men du har skrevet en del i den her tråd, og jeg har ikke kunnet overkomme at læse det hele - eller en tiendedel).
Kan ikke kommentere på din statistik uden at se den (en henvisning ville være fint), men hvis den findes vil det så være forkert at formode den formentlig
1) Er retrospektiv
2) Inkluderer voksne i arbejdsdygtig alder på overførselsindkomst, barsel, SU, efterløn etc.
3) Inkluderer folkeskolelærere, gymnasielærere, deltidsansatte, private konsulenter med offentlige arbejdsgivere etc.
4) Ikke kompenserer for lang dansk ferie (inkl folkeskolelærernes 7 ugers sommerferie), omsorgsdage etc.
Mvh
Cirb
Jeg er da ikke i tvivl om at der var aftalt et regeringsindgreb, virkeligheden har bare overrasket regeringen (at deres vælgere mere eller mindre støtter lærerne entydigt) så de er blevet håndsky og derfor går de nu efter den næst bedste løsning: langtrukken konflikt hvor de unge mennesker ofres - hvilket Corydon og HTS jo er fløjtende lige glade med. I øvrigt mener jeg at MRS-aftalen for MODST beviser formodningen om aftalt spil - der dog alligevel ikke bliver eksekveret, af poltiske grunde. Min personlige holdning til det forhold er at regeringen HTS har opbrugt sin sidste goodwill hos sine vælger skare, nu er folk mistænksomme overfor hvad denne kvinde kan finde på.
Jeg har ikke nævnte statistik ved hånden (så den og det udsagn kan du se bort fra om nødvendigt), men mener at den er fra OECD. Der lå danskeres, i job, gennemsnitlige arbejdstid ikke særligt højt og lavere end f.eks. italieneres (i job).
Cirb skrev:
Det er jeg så helt sikker på det bliver - og uden at ville hovere (eller jo...) - må jeg så minde dig om, at indtil nu har jeg haft helt ret mht forløbet af konflikten, og du har har taget helt fejl.
Mvh
Cirb
Nu har denne tråd kørt over 39 sider - og den er ikke kommet ud af stedet - det af den, jeg har gidet læse.
Det er så meget betegnende for hele denne konflikt. Der er tale om en total fejlvurdering af situationen fra DLF's side. KL stiller ikke tingene så skarpt op - medmindre de er forberedt i alle ender og kanter på en konflikt - vel at mærke en konflikt uden udløbsdato.
Alene det, at man fra KL's side har den detalje omkring feriepengene på plads. KL's mål er ikke at ruinere lærerne; men at ruinere DLF. Det bliver så et gedemarked, når DLF skal forsøge at inddrive de lån, de har ydet lærerne under konflikten.
Det vil efter omstændighederne blive svært. En ikke ringe del af lærerne er flextumper, hvorfor de så har banklån i huset. Nu kan man ikke behandle sine kreditorer på den måde, at man vælger at betale nogen og ikke andre. Så tanken om at betale tilbage i løbet af 4-5 år er ganske enkelt ikke realistisk, men vil være meget skævt fordelt.
Det andet spændende aspekt er når vi kommer ud over de 2½ måned som strejkekassen officielt er til, hvad kan DLF så stille som sikkerhed for et lån? Måske ikke helt tilfældigt så vi, at Sømandsforbundet måtte sælge domicilen - formentligt med et svært tab.
Derfor tror jeg at konflikten kommer til at vare sommerferien over - med mindre DLF kryber til korset - og på nuværende tidspunkt kan vi efterhånden godt glemme alt om tudekiks. Man vil se om DLF har skjulte reserver (Preben Møller Hansens berømte papkasse).
Der kommer et ultimativt krav om en skolereform fra regeringen. Den kan ikke gennemføres med den nuværende overenskomst, hvorfor man så må opsige overenskomsten.
Det underlige er, hvorfor SF bliver i regeringen - her giver jeg ikke det store for de vidtløftige politiske analyser. Dem, der egentlig bestemmer i SF er jo landsledelsen - hvorfor har den ikke skredet ind?
Man må have noget personligt på over halvdelen af landsledelsen.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Men Thomas, konflikten løber ikke ud over strejkekassens 10 uger - mere kan lærerne ikke gøre.
Jeg tror du helt misforstår situationen, lærerene ved da udmærket godt hvor slaget bærer hen, og det har de gjort fra starten. Men lærerne vil ikke godvilligt gå med til dette, og derfor må de slås til sidste patron (øre i kassen). Bagefter når KL har tromlet så er virkeligheden at der er 60k lærere der er godt og grundigt vrede og så får vi jo at se om Antorini får en succes.
Jeg tror du helt misforstår situationen, lærerene ved da udmærket godt hvor slaget bærer hen, og det har de gjort fra starten. Men lærerne vil ikke godvilligt gå med til dette, og derfor må de slås til sidste patron (øre i kassen). Bagefter når KL har tromlet så er virkeligheden at der er 60k lærere der er godt og grundigt vrede og så får vi jo at se om Antorini får en succes.
Konfliktkontingent
At vi er der ude... Katastroferegering.
At vi er der ude... Katastroferegering.
Jomsviking skrev:Cirb skrev:Jomsviking skrev:Hvad har jeg taget fejl i ?
1) Er retrospektiv
Mvh
Cirb
Jeg er da ikke i tvivl om at der var aftalt et regeringsindgreb, virkeligheden har bare overrasket regeringen (at deres vælgere mere eller mindre støtter lærerne entydigt) så de er blevet håndsky og derfor går de nu efter den næst bedste løsning: langtrukken konflikt hvor de unge mennesker ofres - hvilket Corydon og HTS jo er fløjtende lige glade med. I øvrigt mener jeg at MRS-aftalen for MODST beviser formodningen om aftalt spil - der dog alligevel ikke bliver eksekveret, af poltiske grunde. Min personlige holdning til det forhold er at regeringen HTS har opbrugt sin sidste goodwill hos sine vælger skare, nu er folk mistænksomme overfor hvad denne kvinde kan finde på.
Jeg har ikke nævnte statistik ved hånden (så den og det udsagn kan du se bort fra om nødvendigt), men mener at den er fra OECD. Der lå danskeres, i job, gennemsnitlige arbejdstid ikke særligt højt og lavere end f.eks. italieneres (i job).
Jeg vil dog lige understrege at jeg ikke er sikker på at der ikke kommer et regeringsindgreb.
Så vidt jeg lige kan se/estimere kan lærerne holde skuden kørende indtil start-midt juni.
På det tidspunkt vil en 50000 unge mennesker ikke kunne nå at aflægge folkeskolens afgangsprøve. AMU centre og produktionsskoler vil være på fallittens rand (så vidt jeg er orienteret) og der vil være et massivt time-efterslæb (og her taler vi om lovpligtig undervisning) i en skole der i forvejen kører med minimumstimer.
Regeringen har det problem at den er historisk upopulær - særligt A ser dårlig ud. Vi har et kommunalvalg til efteråret, som vel sagtens ender i et blodbad for socialdemokraterne.
Skal vi gætte på 2. maj?
Imod det taler at hvis man i A er kommet frem til at man alligevel vil tabe alle valg og regeringsmagt, og derfor kan gøre som man vil.
Så er det fordi, man er dummere end tilladt: Kæmpe en kamp, man ikke kan vinde - eller bare komme nogenlunde helskinnet ud af.Jomsviking skrev:Men Thomas, konflikten løber ikke ud over strejkekassens 10 uger - mere kan lærerne ikke gøre.
Jomsviking skrev:
Jeg er da ikke i tvivl om at der var aftalt et regeringsindgreb, virkeligheden har bare overrasket regeringen (at deres vælgere mere eller mindre støtter lærerne entydigt) så de er blevet håndsky
Jeg er sikker på, at du på et tidspunkt må have præsenteret et rationelt argument (eller flere) for, hvorfor regeringen og KL skulle have motiv til at aftale et indgreb - desværre har jeg overset det. Må jeg ulejlige dig med at bede om en gentagelse ?
Mvh
Cirb
Venstre har i weekenden været ude at snakke om, hvis der skulle komme et regeringsindgreb, så var man da klar.....Cirb skrev:Jomsviking skrev:
Jeg er da ikke i tvivl om at der var aftalt et regeringsindgreb, virkeligheden har bare overrasket regeringen (at deres vælgere mere eller mindre støtter lærerne entydigt) så de er blevet håndsky
Jeg er sikker på, at du på et tidspunkt må have præsenteret et rationelt argument (eller flere) for, hvorfor regeringen og KL skulle have motiv til at aftale et indgreb - desværre har jeg overset det. Må jeg ulejlige dig med at bede om en gentagelse ?
Mvh
Cirb
De blev nærmest bedt om at holde mund!
Den her konflikt kommer til at køre - meget gerne hen over sommerferien.
Der kommer IKKE noget regeringsindgreb! Man vil da ikke give SF et påskud til at forlade regeringen - ikke på vilkår. Og man skal også være sikret, at DLF er ruineret totalt.
Det næste træk, der er muligt er fra lærerne. Dvs. vælte formanden og bestyrelse - det kommer så heller ikke til at ske - endnu. Lærerne skal lige finde ud af, at DEM er der da ingen, der gider høre på.
@Thomas
Vedr: Fornuften i ikke at lægge sig ned.
Hvis DLF indgik forliget var de jo bundet op på det, og kunne dårligt føre faglig kamp efterfølgende. Med den valgte kurs, som efter alt at dømme medlemmerne er meget enig i, står DLF mere frit - selvefter at de af naturlige oversager må opgive når kassen er tom.
@Crib
Påstand er at KL ikke har villet forhandle fordi MODST og KL har koordineret kursen på forhånd. Se den lækkede MRS-kontrakt fra MODST, som dokumenterer at MODST har fået ordre på at opnå et særligt resultat, der er meget lig det KL har spillet ultimativt ud med. Sammenhold også med tjenestemandsforhandlingen hvor Corydons ultimative krav var lig KLs.
Det lå snublende nært at antage at regeringen havde planlagt at undgå de store negative konsekvenser ved en langtrukken konflikt ved et indgreb - det kan man selvfølgelig ikke dokumentere.
Sammenhold også med at KL fandt det betimeligt at inddrage befolkningen med smædekampagner mod lærerne der i et sjældent tilfælde af ordentlig journalistik i dette land blev afsløret som det det var: misinformation og tendentiøst.
Hvorfor indgrebet ikke er kommet kan relativt let forklares med den ret store modstand og skepsis KL og MODST har mødt i baglandet og befolkningen - særligt den halvdel der stemte på regeringen ved sidste valg.
Hvis DLF indgik forliget var de jo bundet op på det, og kunne dårligt føre faglig kamp efterfølgende. Med den valgte kurs, som efter alt at dømme medlemmerne er meget enig i, står DLF mere frit - selvefter at de af naturlige oversager må opgive når kassen er tom.
@Crib
Påstand er at KL ikke har villet forhandle fordi MODST og KL har koordineret kursen på forhånd. Se den lækkede MRS-kontrakt fra MODST, som dokumenterer at MODST har fået ordre på at opnå et særligt resultat, der er meget lig det KL har spillet ultimativt ud med. Sammenhold også med tjenestemandsforhandlingen hvor Corydons ultimative krav var lig KLs.
Det lå snublende nært at antage at regeringen havde planlagt at undgå de store negative konsekvenser ved en langtrukken konflikt ved et indgreb - det kan man selvfølgelig ikke dokumentere.
Sammenhold også med at KL fandt det betimeligt at inddrage befolkningen med smædekampagner mod lærerne der i et sjældent tilfælde af ordentlig journalistik i dette land blev afsløret som det det var: misinformation og tendentiøst.
Hvorfor indgrebet ikke er kommet kan relativt let forklares med den ret store modstand og skepsis KL og MODST har mødt i baglandet og befolkningen - særligt den halvdel der stemte på regeringen ved sidste valg.
Jomsviking skrev:
Der er vi så ikke uenige - du kan evt se min start på tråden.
Jomsviking skrev:
Du kommer stadig ikke med nogen argumenter - du nævner nogle postulerede meget negative konsekvenser af konflikten, og et deraf afledt motiv til et indgreb. Du redegør ikke for hvad disse meget negative effekter er.
Det var min vurdering for uger siden (igen, det startede jeg tråden med), at der stort set ikke var nogen negative konsekvenser for KL og regering ved at lade konflikten køre. Det eneste der sker er at de sparer nogle hundrede millioner hver dag, bløder lærerne ned og som bonus er de formentlig også i færd med at ruinere en god del af privatskolerne (formentlig tæt på at være grund nok til konflikten i sig selv for S, SF og R - og for V, K og DF når det går op for dem hvor mange af ofrene der er "koran-skoler").
Omvendt vil et indgreb efterlade lærerne med intakte strejkefonde, den moralske overhånd og en dolkestøds myte - jeg kan da godt forstå at Bondo drømmer om det, men hvorfor i al verdens riger og lande skulle KL og regeringen forsyne dem med det ?
Mvh
Cirb
Sidst rettet af Cirb Man Apr 22, 2013 12:16 pm, rettet 1 gang
Nå nå.Jomsviking skrev:@Thomas
@Crib
Så fortjener lærerne jo at blive personligt ruinerede! Mon ikke banken vil kikke lidt på flextumpen, der er i konflikt? Det ville jeg gøre, hvis jeg var bank. Der er jo intet håb om, at de nogen sinde kan betale noget.
Lige præcis.Cirb skrev:Jomsviking skrev:
Der er vi så ikke uenige - du kan evt se min start på tråden.Jomsviking skrev:
Du kommer stadig ikke med nogen argumenter - du nævner nogle postulerede meget negative konsekvenser af konflikten, og et deraf afledt motiv til et indgreb. Du redegør ikke for hvad disse meget negative effekter er.
Det var min vurdering for uger siden (igen, det startede jeg tråden med), at der stort set ikke var nogen negative konsekvenser for KL og regering ved at lade konflikten køre. Det eneste der sker er at de sparer nogle hundrede millioner hver dag, bløder lærerne ned og som bonus er de formentlig også i færd med at ruinere en god del af privatskolerne (formentlig tæt på at være grund nok til konflikten i sig selv for S, SF og R - og for V, K og DF når det går op for dem hvor mange af ofrene der er "koran-skoler").
Omvendt vil et indgreb efterlade lærerne med intakte strejkefonde, den moralske overhånd og en dolkestøds myte - jeg kan da godt forstå at Bondo drømmer om det, men hvorfor i al verdens riger og lande skulle KL og regeringen forsyne dem med det ?
Mvh
Cirb
Der er da kun STORE smiley'er til denne konflikt - større jo længere - jo bedre.
Tænk at nakke kommunister og fundamentalister - og det ved at gøre: INGENTING.
Som Venstre fik at vide: TI STILLE - MOR ARBEJDER - MED KØDØKSEN.
Ingen kontakt
Der skal ikke "samles op" - der skal laves HELT om.
Er Du mør, Din lille kommunistorm - for nu tager vi på 3 måneders sommerferie uden telefon!
Det var derfor Lars Løkke kom på banen.
"Hør nu her Helle-pige, de der idioter i Dansk Folkeparti, dem skal Du SLET ikke høre på - det gør jeg ikke; men sig til, hvis Du har brug for en hånd ved kødhakkemaskinen."
"Jeg ringer jævnligt til Anders Bondo for at høre, om der er en åbning. Jeg prøver at lytte godt efter muligheder for at komme videre, men desværre har det indtil videre været nedslående," siger Michael Ziegler til TV 2 News.
Er Du mør, Din lille kommunistorm - for nu tager vi på 3 måneders sommerferie uden telefon!
Regeringens støtteparti, Enhedslisten, og Dansk Folkeparti, har taget Danmarks Lærerforenings parti under konflikten.
Og det er Danmarks Lærerforening, der har har forhindret, at systemet laves om, skriver Løkke i bogen.
"Hør nu her Helle-pige, de der idioter i Dansk Folkeparti, dem skal Du SLET ikke høre på - det gør jeg ikke; men sig til, hvis Du har brug for en hånd ved kødhakkemaskinen."
Thomas skrev:Der skal ikke "samles op" - der skal laves HELT om."Jeg ringer jævnligt til Anders Bondo for at høre, om der er en åbning. Jeg prøver at lytte godt efter muligheder for at komme videre, men desværre har det indtil videre været nedslående," siger Michael Ziegler til TV 2 News.
Er Du mør, Din lille kommunistorm - for nu tager vi på 3 måneders sommerferie uden telefon!Regeringens støtteparti, Enhedslisten, og Dansk Folkeparti, har taget Danmarks Lærerforenings parti under konflikten.Og det er Danmarks Lærerforening, der har har forhindret, at systemet laves om, skriver Løkke i bogen.
Folkeskolelærerne VIL dø med de fodformede på. Det får de lov til.
/BF
Gæst- Gæst
BamsesFar skrev:
Folkeskolelærerne VIL dø med de fodformede på. Det får de lov til.
/BF
Ja. Resultatet er uomgængeligt; men Bondo vil med fornøjelse ofre alle lærerne selvom fjendens artilleri hamrer i gaderne og rykker nærmere. Skal han også giftes her på falderebet?
Kommer der mytteri i DLF? Næppe sandsynligt! Man håber jo på et DDR efter døden.
Endelig en relevant artikel.
Hastegennemførelse?
Der er to tal vi skal have klar:
a) En gruppe på 17 kan anmode om en hastebehandling af et forslag.
Enhedslisten har 12 mandater.
b) Et blokerende mindretal er på 47!
Se SF+Enh+DF (ja, de er alle mentalt afvigende) er 17+12+22=51! Dvs. at SF og Enhed =29 er IKKE nok til at hindre en hastebehandling. Ej heller Enh+DF.
Nu er der bare lige den hage ved det, at der er IKKE noget mæglingsforslag, som kan ophøjes til lov.
Det vil Venstre alene kunne blokere for med 47 mandater - en hastebehandling altså. Sjovt nok kan Socialdemokratiet IKKE alene gøre det samme.
Der kommer ikke noget regeringsindgreb.
Det er jo det sjove, med alle teorierne om, at Enhedslisten kan vælte regeringen. Det kan den ikke!
Der er to tal vi skal have klar:
a) En gruppe på 17 kan anmode om en hastebehandling af et forslag.
Enhedslisten har 12 mandater.
b) Et blokerende mindretal er på 47!
Se SF+Enh+DF (ja, de er alle mentalt afvigende) er 17+12+22=51! Dvs. at SF og Enhed =29 er IKKE nok til at hindre en hastebehandling. Ej heller Enh+DF.
Nu er der bare lige den hage ved det, at der er IKKE noget mæglingsforslag, som kan ophøjes til lov.
Det vil Venstre alene kunne blokere for med 47 mandater - en hastebehandling altså. Sjovt nok kan Socialdemokratiet IKKE alene gøre det samme.
Der kommer ikke noget regeringsindgreb.
Det er jo det sjove, med alle teorierne om, at Enhedslisten kan vælte regeringen. Det kan den ikke!
Jamen så fik jeg da bekræftet i udsendelsen "9.z mod Kina", at min opfattelse og mine oplevelser af folkeskolen ikke er skudt helt ved siden af.
Sådan er det jo bare.
Begge systemer var yderpunkterne af rædselfulde indlæringsmetoder.
Nu kan man så blive virkelig meget i tvivl om, hvad der var den socialistiske form og hvad der var den liberalistiske form. Nåh nej - de er begge yderpunkter af nogle socialistiske idealer, hvor man ikke vil se virkeligheden i øjnene og indrette skolen så såvel de svage som de stærke får UDBYTTE af undervisningen. Hvordan kan man se på, at man i lighedens tegn tvinger de svage til at deltage i en undervisning man ved de ikke får udbytte af, og at de bedste fungerer som lærere for de svage uden overhovedet at få mulighed for selv at rykke sig.
Det er simpelthen sygt, at man ikke for lang tid siden har reageret på det.
Og så at høre klasselæreren gentagne gange med en opgivende attitude forklare: "Det er meget svært"
Sådan er det jo bare.
Nu kan man så blive virkelig meget i tvivl om, hvad der var den socialistiske form og hvad der var den liberalistiske form. Nåh nej - de er begge yderpunkter af nogle socialistiske idealer, hvor man ikke vil se virkeligheden i øjnene og indrette skolen så såvel de svage som de stærke får UDBYTTE af undervisningen. Hvordan kan man se på, at man i lighedens tegn tvinger de svage til at deltage i en undervisning man ved de ikke får udbytte af, og at de bedste fungerer som lærere for de svage uden overhovedet at få mulighed for selv at rykke sig.
Og så at høre klasselæreren gentagne gange med en opgivende attitude forklare: "Det er meget svært"
doctor- Antal indlæg : 1673
Cirb skrev:
Mvh
Cirb
Sig mig lige engang, hvorfor er det kun mig der skal komme med argumenter?
Hvordan kan det være at den lille men højt råbende gruppe repræsentanter for bajer-Danmark, kan råbe om dårlige lærere, kommunister, fundamentalister, bander, fodformede m.m. fuldstændigt frigjort for enhver rationel tanke, endsige den mindste viden om folkeskolen anno 2013, uden at Crib mener at der er behov for argumenter der?
Det er svært at have en fornuftig samtale med en der mener at det er postulerede negative konsekvenser at, anslåede, 50000 børn ikke kan komme til deres afgangseksamen, at KL ikke afholder sin, lovpligtige, undervisningspligt, at friskoler, efterskoler m.m. (nu er det jo sådan at friskolebevægelsen har en stærk tilknytning til R og A - men det ved man åbenbart heller ikke nede på værtshuset, der er det jo kun de rige og muhammedanerne der har "privatskoler"), også er presset, at der er en problemstilling omkring AMU, erhvervs- og voksenskoler osv. osv.
Men det er åbenbart "postuleret" - jeg vil nok mene at det er selvindlysende. Og det mener skole&samfund samt Redbarnet jo også (men de er selvfølgelig også kommunister til hobe)
Du kan sagtens have ret i at KL og regeringen ikke synes at der er et problem af de af dig nævnte grunde. Det skulle ikke undrer mig, for, for mig, er det er ganske klart at det her ikke drejer sig om en bedre skole eller at børnene skal lære noget eller andet udflåd som vores uduelige autokratiske politikere hoster op med.
Det der er fraværende her, som i samfundet, er en relevant diskussion af hvad folkeskolen er bedst tjent med og hvor de tiltag vi ser KL og staten gennemføre kombineret med den bebudede skolereform af Antorini vil bære skolen hen.
doctor skrev:Jamen så fik jeg da bekræftet i udsendelsen "9.z mod Kina", at min opfattelse og mine oplevelser af folkeskolen ikke er skudt helt ved siden af.
Sådan er det jo bare.
Fremskridt på området vil kræve en reform; men den kan ikke komme med den nuværende overenskomst.
Så enkelt er det. Derfor vil denne konflikt køre til den bitre ende.
Thomas skrev:doctor skrev:Jamen så fik jeg da bekræftet i udsendelsen "9.z mod Kina", at min opfattelse og mine oplevelser af folkeskolen ikke er skudt helt ved siden af.
Sådan er det jo bare.
Fremskridt på området vil kræve en reform; men den kan ikke komme med den nuværende overenskomst.
Så enkelt er det. Derfor vil denne konflikt køre til den bitre ende.
Det er ikke et fremskridt.
En Ledelses og organisationsform der er helt god nat og fuldstændig uegnet til andet end en pølsefabrik eller hæren.
Det skal nok ske og det skal nok gå galt.
Vrøvl - det er jo konstateret at enhver ændring vil være til det bedre.Jomsviking skrev:
Det er ikke et fremskridt.
En Ledelses og organisationsform der er helt god nat og fuldstændig uegnet til andet end en pølsefabrik eller hæren.
Det skal nok ske og det skal nok gå galt.
Nu skal man til at sørge for, at skolelærerne ikke kun gør skade.
doctor skrev:Jamen så fik jeg da bekræftet i udsendelsen "9.z mod Kina", at min opfattelse og mine oplevelser af folkeskolen ikke er skudt helt ved siden af.
Sådan er det jo bare.
Det danske systems udfordring og svaghed var helt klart "enhedsskolen". At det samtidigt var en halvdagsskole fra tidernes morgen, var åbenbart et mindre problem.
Løsningen er såmænd meget enkel: Opdeling i to spor omkring 4'de og een gang mere omkring 7'ende. Man skal selvfølgeligt både kunne rykke "op" og "ned" på de to tidspunkter. Så vil både eliten og dummernakkerne få et tiltrængt løft, da både udfordringer og lærerkræfter vil være tilpasset bedre. Midtergruppen vil næppe mærke forskel.
Sammenligningen var dog stadig kun baseret på opgaveløsning. God nok til dels kreativ opgaveløsning. Forhåbentligt kommer der også sammenligninger, hvor eleverne selvstændigt skal slutte sig til nye løsninger, som de aldrig har set eller hørt om før. Det er jo det, som efterspørges, men som kun meget få steder (alle udd. niveauer) uddanner i.
/BF
Gæst- Gæst
Side 24 af 28 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28
Side 24 af 28
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|