Lærere i lockout efter påske.
+21
guldimund
SortKaffe
abbaratet
Mn063970
klogeaage 35
clb
Esbjerg
Lars_HH
Merkur
oledebat
erikkp
Hugaffen
Nærigfryns
SimonJ
doctor
Jomsviking
Plyds
dkguy66
Thomas
peter777
Cirb
25 deltagere
Side 13 af 28
Side 13 af 28 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 20 ... 28
Sv: Lærere i lockout efter påske.
lærerlønninger: første hit i Google
Danske lærerorganisationer: Lærerlønningerne i Europa er stagnerende eller faldende
Europæisk statistik (pdf)
Interessant statistik. Nu ser man så, at i forhold til BNP har lærerne IKKE en høj løn, sammenlignet med andre lande. Og i tråd med det, så bliver de "høje danske lærerlønninger" spist op af det høje omkostningsniveau herhjemme.
Se det ligner mere noget som jeg kan genkende. Altså det er da kun gymnasielærerne som kører i bil, og enkelte grundskolelærere har en gammel øse. Så fantastisk velbeslået er det altså heller ikke at være lærer.
Danske lærerorganisationer: Lærerlønningerne i Europa er stagnerende eller faldende
Interessant statistik. Nu ser man så, at i forhold til BNP har lærerne IKKE en høj løn, sammenlignet med andre lande. Og i tråd med det, så bliver de "høje danske lærerlønninger" spist op af det høje omkostningsniveau herhjemme.
Se det ligner mere noget som jeg kan genkende. Altså det er da kun gymnasielærerne som kører i bil, og enkelte grundskolelærere har en gammel øse. Så fantastisk velbeslået er det altså heller ikke at være lærer.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
peter777 skrev:lærerlønninger: første hit i Google
Man skulle nok hellere have omregnet årslønnen (inkl. pension, værdi af ekstra feriedage, værdi af alle andre goder) i antal lokalt indkøbte burgere? Og så sammenlignet med gennemsnitsborgerens antal burgere? Meget BNP kan jo ligge hos ret få borgere og f.eks. Nordsøolien har jo intet med gennemsnitslønnen at gøre?
I øvrigt er skemaet inddelt efter grundskole (klasse 0 til og med 6), Højere grundskole (klasse 7 til og med 9), Gymnasielt (klasse 10 til og med 12).
Det er i øvrigt ikke min opfattelse, at folkeskolelærere (især lærerpar) i provinsen kører rundt på gamle cykler eller bor i nedslidte kolonihavehuse. Det er nærmere lige omvendt. De sidder rigtigt godt i det ift. de lokale.
Problemet er nærmere, at selvstændige og håndværkere har overhalet alt og alle.
/BF
Sidst rettet af BamsesFar Lør Apr 06, 2013 9:44 am, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
Folkeskolelæreres lønninger er ligeledes steget med ca. 10.000 kr. i samme tidsrum – fra gennemsnitligt 460.208 kr. årligt til gennemsnitligt 470.364 kr. årligt. Lærerne på ungdomsuddannelserne, både på gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelser, har ikke haft lønstigning fra 09/10 til 11/12 – lønniveauet er bibeholdt på gennemsnitligt 574.163 kr. årligt
Det er saftsuseme ikke dårlige lønninger.
Hvis jeg må komme med et forslag:
Genindfør mellemskatten på f.eks. 2 %, så dem der ryger ud af dagpengesystemet kan få en indkomst.
Vi har det 11. højeste skat på arbejde i EU iflg Børsen.
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/210574/danmark_europamestre_i_hoej_skat.html
Med et skattetryk på 48,1 pct. af BNP har Danmark det højeste samlede skattetryk i EU. Sverige ligger på andenpladsen med et væsentligt lavere skattetryk svarende til 46,9 pct. af BNP.
Havde Danmark et skattetryk som i Sverige, skulle danskerne betale 20 mia. kr. mindre i skat. Det svarer til ca. 6.000 kr. mindre i skat pr. familie.
”EU27-gennemsnittet for skattetrykket udgør ca. 38 pct., hvilket er betydeligt under det danske niveau. Danmark kan med fordel sænke sit skattetryk. Det er et problem at have EU’s højeste skattetryk i en globaliseret verden. Det skader konkurrenceevnen, ligesom det høje skattetryk betyder, at investeringer søger uden om Danmark,” siger cheføkonom Mads Lundby Hansen fra den borgerlig-liberale tænketank Cepos.
Opgørelsen kommer fra Eurostat, EU-kommissionens statistiske kontor, og viser desuden, at den danske skat på kapital og forbrug er den højeste i EU, mens skatten på arbejde ligger 11. højest ud af de 27 EU-lande. Det er skidt for Danmark, mener Mads Lundby Hansen.
Undskyld jeg siger det men der er lidt for meget spinalrefleksargumentation, som stammer fra dengang hvor halvdelen af verden var kommunister.
Nu er der kun Nordkorea og Cuba tilbage.
doctor- Antal indlæg : 1673
Hvad der tidligere gjorde, at det kunne betale sig at være højtlønnet, var at rentefradraget kunne trækkes fra i topskatten. Det krævede selvfølgelig lige, at man havde en ejerbolig. Det havde Schlütter ikke, og i 8oerne fik vi kartoffelkuren, hvorefter rentefradragsretten gradvist reduceredes.
Nu er der jo nærmest 0 rente, så selv om man som højtlønnet har en stor gæld i boligen er renterne lave og kan ikke længere trækkes fra i topskatten.
Men de kan stadig trækkes fra. I stedet for denne omfordeling af skattetrykket via rentefradragsretten har man så reduceret det totale skattetryk på arbejde. Sundt princip.
Så afskaf rentefradraget for ejerboliger - helt.
Jeg er simpelthen træt af at høre på den megen klynk fra folkeskolelærerne, og specielt er træt af at sygeplejerske, SOSUer og folkelærere i den offentlige opinion får det til at lyde, som om de er Danmarks lavtlønnede lønslaver.
Det er de ikke.
Nu er der jo nærmest 0 rente, så selv om man som højtlønnet har en stor gæld i boligen er renterne lave og kan ikke længere trækkes fra i topskatten.
Men de kan stadig trækkes fra. I stedet for denne omfordeling af skattetrykket via rentefradragsretten har man så reduceret det totale skattetryk på arbejde. Sundt princip.
Så afskaf rentefradraget for ejerboliger - helt.
Jeg er simpelthen træt af at høre på den megen klynk fra folkeskolelærerne, og specielt er træt af at sygeplejerske, SOSUer og folkelærere i den offentlige opinion får det til at lyde, som om de er Danmarks lavtlønnede lønslaver.
Det er de ikke.
Og hvem kan vi egentlig takke for det her:
http://politiken.dk/erhverv/ECE1938231/sosuer-sendes-paa-laesekursus/
Og jeg kan love jer for at det er en arbejdskrævende udfordring at have dem som samarbejdspartnere, specielt når de insisterer på at have kvalifikationerne.
Vedrørende DJØFFERNES indtog i den offentlige administration kan jeg fra krigszonen bererette, at der bliver udført ekstremt meget ineffektivt arbejde uden kvalitetscheck. Den proces er startet i det offentlige fordi nogle DJØFFER kan lave statistik og gider se på hvad vi gør, hvorfor vi gør det, om vi kan gøre noget anderledet og om vi helt kan udelade nogle arbejdsopgaver.
Jeg ser frem til frugten af deres velkvalificerede arbejde, som først nu begynder at vise sin styrke.
http://politiken.dk/erhverv/ECE1938231/sosuer-sendes-paa-laesekursus/
Kurserne er blevet tilbudt, efter at test blandt 3.300 af ældreplejens medarbejdere viste, at godt 1.400 medarbejdere svarende til hele 42 procent er så dårlige til at stave og læse, at det er svært for dem at honorere hverdagens krav om skriftlig dokumentation af deres arbejde.
Og jeg kan love jer for at det er en arbejdskrævende udfordring at have dem som samarbejdspartnere, specielt når de insisterer på at have kvalifikationerne.
Vedrørende DJØFFERNES indtog i den offentlige administration kan jeg fra krigszonen bererette, at der bliver udført ekstremt meget ineffektivt arbejde uden kvalitetscheck. Den proces er startet i det offentlige fordi nogle DJØFFER kan lave statistik og gider se på hvad vi gør, hvorfor vi gør det, om vi kan gøre noget anderledet og om vi helt kan udelade nogle arbejdsopgaver.
Jeg ser frem til frugten af deres velkvalificerede arbejde, som først nu begynder at vise sin styrke.
Lidt off topic, men jeg mener at det der sker i folkeskolen er et symptom på en syge der spreder sig i hele samfundet:
I mine øjne har vi i dette land, siden 2. verdenskrig, været ganske dygtige, måske ikke originale, men dog dygtige. Vi har opbygget et land med avanceret infrastruktur (veje, uddannelse m.m.), en høj social sikkerhed, reduceret økonomiske og sociale spændinger, og der igennem opnået en økonomisk effektivitet som meget få lande i verden kan måle sig med. Vi har, og det tror jeg er unikt, finansieret en uniform model, via borgerne, og ikke virksomheder eller andre interessanter/aktører.
Det er ikke en naturlig tilstand at vort land er rigt, det ikke givet på forhånd. Dette land var fra slaget ved Lutter am Barenberg til 2. verdenskrig et fattigt ubetydeligt land.
Men der er et eller andet der er ved at gå galt. Fra at være en stat (det offentlige) som byggede og drev hospitaler, skoler, universiteter, veje, frigjorde kvinderne fra køkkenet og barnestuen til produktionen og holdt hånden under mindre bemidlede og gamle så er vi nået til et punkt, hvor staten som en anden blæksprutte stikker sine fangarme langt ind i borgerens hverdag. Bogstaveligt talt står den danske stat og vasker op hos borgeren og nu vil man også opdrage vores børn for os.
Fra en embedsmandsstand der nok var både elitær, autokratisk og autoritær, er vi kommet til en "virksomhedsdannet" embedsmandsstand, der som en anden græshoppesværm kaster sig over endnu ikke udpinte marker i en selvforstærkende magt- og kontrol-mani. En enorm møllesten om borgerens økonomi og endnu vigtigere, eller værre, borgeren kan ikke forstå hvad formålet er (fordi der, øjensynligt, ikke er noget formål, andet end kontrol/magt). Og når borgeren ikke kan forstå hvad formålet er, vil borgeren heller ikke betale.
Alle gode, ægte, danske "social demokrater" ( og det er både folk der stemmer A, (det nye) B, C og det nye V) ved hvad en fornuftig(rationel) social stat er, men det er ikke det vi har fået, det ikke det socialdemokratiet og de andre socialdemokratiske partier har leveret, de partier har skabt en velfærdsstat. Ingen ved hvad det er, udover at det lyder godt, men vi kan konstatere at denne velfærdsstat kræver at hver anden arbejdsduelig dansker må beskæftige sig med at den anden halvdel har "velfærd" og særligt opfører sig "velfærds-agtigt".
Man har foregivet at velfærdsstaten var en videre udbygning af socialstaten, der så i en sådan italesættelse blev et ord for en mindre udbygget velfærdsstat, et skridt på vejen.
DET er forkert.
Velfærdsstaten, er velfærd for den klasse der besidder den realle magt i samfundet (det er ca. 1/4 af befolkningen) og pacificering af resten.
Som de romerske magthavere sørgede for at der blev uddelt korn og brød til de fattige, således sørger vi også for at der uddeles kontanthjælp, dagpenge og pensioner til de fattige - alt hvad der skal til for at holde folk pacificeret.
Men der er en forskel, romerne kom med almisser for at bevare magt. Social staten kom med almisser fordi man ikke ville se på at børnene var hulkindede og beskidte og de voksne usunde og ubrugelige, velfærdsstaten kommer med almisser for at foregive at de fattige såmen også har velfærd og derfor er del af velfærdssamfundet, men dette fælleskab, dette medlemskab stiller dog nogle naturlige krav, for at have velfærd skal man jo være som os, og f.eks. have et arbejde, man skal opfører sig på sæt og vis "velfærdsagtigt" og staten står til rådighed med en hjælpende og omsiggribende kontrollerende hånd hvis man ikke lige kan finde den rette velfærds-formel.
Men velfærdsstaten hænger ikke sammen, i takt med at borgerne hverken kan eller vil betale, så afmonterer velfærdspolitikkerne stadig større dele af den gamle, arvede, rationelle social stat for at kunne fastholde "velfærdsstaten": Dvs. de afmonterer Skoler, hospitaler, veje, fattigdomsforsorg og lign.
Og borgerene står måbende tilbage; Hvorfor er skolerne dårlige? Hvorfor er hospitalerne dårlige? Hvorfor er der huller i vejene? hvorfor er der fattige? Jeg betaler da en formue i skat! Hvor forsvinder pengene hen???
I mine øjne har vi i dette land, siden 2. verdenskrig, været ganske dygtige, måske ikke originale, men dog dygtige. Vi har opbygget et land med avanceret infrastruktur (veje, uddannelse m.m.), en høj social sikkerhed, reduceret økonomiske og sociale spændinger, og der igennem opnået en økonomisk effektivitet som meget få lande i verden kan måle sig med. Vi har, og det tror jeg er unikt, finansieret en uniform model, via borgerne, og ikke virksomheder eller andre interessanter/aktører.
Det er ikke en naturlig tilstand at vort land er rigt, det ikke givet på forhånd. Dette land var fra slaget ved Lutter am Barenberg til 2. verdenskrig et fattigt ubetydeligt land.
Men der er et eller andet der er ved at gå galt. Fra at være en stat (det offentlige) som byggede og drev hospitaler, skoler, universiteter, veje, frigjorde kvinderne fra køkkenet og barnestuen til produktionen og holdt hånden under mindre bemidlede og gamle så er vi nået til et punkt, hvor staten som en anden blæksprutte stikker sine fangarme langt ind i borgerens hverdag. Bogstaveligt talt står den danske stat og vasker op hos borgeren og nu vil man også opdrage vores børn for os.
Fra en embedsmandsstand der nok var både elitær, autokratisk og autoritær, er vi kommet til en "virksomhedsdannet" embedsmandsstand, der som en anden græshoppesværm kaster sig over endnu ikke udpinte marker i en selvforstærkende magt- og kontrol-mani. En enorm møllesten om borgerens økonomi og endnu vigtigere, eller værre, borgeren kan ikke forstå hvad formålet er (fordi der, øjensynligt, ikke er noget formål, andet end kontrol/magt). Og når borgeren ikke kan forstå hvad formålet er, vil borgeren heller ikke betale.
Alle gode, ægte, danske "social demokrater" ( og det er både folk der stemmer A, (det nye) B, C og det nye V) ved hvad en fornuftig(rationel) social stat er, men det er ikke det vi har fået, det ikke det socialdemokratiet og de andre socialdemokratiske partier har leveret, de partier har skabt en velfærdsstat. Ingen ved hvad det er, udover at det lyder godt, men vi kan konstatere at denne velfærdsstat kræver at hver anden arbejdsduelig dansker må beskæftige sig med at den anden halvdel har "velfærd" og særligt opfører sig "velfærds-agtigt".
Man har foregivet at velfærdsstaten var en videre udbygning af socialstaten, der så i en sådan italesættelse blev et ord for en mindre udbygget velfærdsstat, et skridt på vejen.
DET er forkert.
Velfærdsstaten, er velfærd for den klasse der besidder den realle magt i samfundet (det er ca. 1/4 af befolkningen) og pacificering af resten.
Som de romerske magthavere sørgede for at der blev uddelt korn og brød til de fattige, således sørger vi også for at der uddeles kontanthjælp, dagpenge og pensioner til de fattige - alt hvad der skal til for at holde folk pacificeret.
Men der er en forskel, romerne kom med almisser for at bevare magt. Social staten kom med almisser fordi man ikke ville se på at børnene var hulkindede og beskidte og de voksne usunde og ubrugelige, velfærdsstaten kommer med almisser for at foregive at de fattige såmen også har velfærd og derfor er del af velfærdssamfundet, men dette fælleskab, dette medlemskab stiller dog nogle naturlige krav, for at have velfærd skal man jo være som os, og f.eks. have et arbejde, man skal opfører sig på sæt og vis "velfærdsagtigt" og staten står til rådighed med en hjælpende og omsiggribende kontrollerende hånd hvis man ikke lige kan finde den rette velfærds-formel.
Men velfærdsstaten hænger ikke sammen, i takt med at borgerne hverken kan eller vil betale, så afmonterer velfærdspolitikkerne stadig større dele af den gamle, arvede, rationelle social stat for at kunne fastholde "velfærdsstaten": Dvs. de afmonterer Skoler, hospitaler, veje, fattigdomsforsorg og lign.
Og borgerene står måbende tilbage; Hvorfor er skolerne dårlige? Hvorfor er hospitalerne dårlige? Hvorfor er der huller i vejene? hvorfor er der fattige? Jeg betaler da en formue i skat! Hvor forsvinder pengene hen???
doctor skrev:Folkeskolelæreres lønninger er ligeledes steget med ca. 10.000 kr. i samme tidsrum – fra gennemsnitligt 460.208 kr. årligt til gennemsnitligt 470.364 kr. årligt. Lærerne på ungdomsuddannelserne, både på gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelser, har ikke haft lønstigning fra 09/10 til 11/12 – lønniveauet er bibeholdt på gennemsnitligt 574.163 kr. årligt
Det er saftsuseme ikke dårlige lønninger.
Hov, hov
DLF løn
Min far, uddannet folkeskolelærer i højeste lønramme, som har plus 30 års erfaring ligger inkl pension på omkring 37k, min kone der er gýmnasielærer, og akademikker, er under 40k med knap 10 års anncinitet.
Det er maks lønninger du rapporterer: den i overenskomsten højest opnåelige løn.
Jomsviking skrev:
Min far, uddannet folkeskolelærer i højeste lønramme, som har plus 30 års erfaring ligger inkl pension på omkring 37k
Det viser jo netop,
- at så relativ høj anciennitetsløn også burde medføre mere konfrontationstid?
- at folkeskolelærere klarer sig ganske udmærket ift. pædagoger, der har samme udd. (professionsbachelor) men lavere løn.
/BF
Gæst- Gæst
Jeg er meget enig i den analyse.
Jyllands Posten
Hele formålet er da, at få knust SF!
Hele formålet er da, at få knust SF!
Thomas- Antal indlæg : 34541
»Det er et stort skridt at screene så stor en gruppe, men når så mange har problemer, viser det, at det var det værd. Den faglige dokumentation er meget vigtig for kvaliteten, og jeg har selv talt med medarbejdere, der fik ondt i maven, fordi det var pinligt ikke at kunne stave simple ord«.
Hvis medarbejderen ikke læser og skriver sikkert, risikerer man, at vigtig viden ikke videregives mellem medarbejder og relevante faggrupper. Det er især de kortest uddannede sosu-hjælpere, der har læse- og staveproblemer, og det drejer sig både om medarbejdere med dansk og med anden etnisk baggrund.
Nu er de så kommet så langt, at man har erkendt at viden skal dokumenteres skriftlig.
Problemet er, at der er et langt større problem:
Hvilken viden. Hvad er vigtigt. Hvorfor er det vigtigt. Hvordan reageres der på informationen. Hvad er konsekvensen.
Det er hele den proces der er ikke eksisterende.
Der er et ekstremt stort vidensgab mellem dem der skal levere informationerne og dem der skal bearbejde dem.
Så det er ikke kun det at kunne skrive (og personligt er jeg ligeglad med om de staver rigtigt), det er det at forstå hele den viden der ligger til grund for det sundhedsfaglige arbejde.
Sådan forfladiges og fordyres et system, som ikke vil anerkende vidensbaseret handling.
1:FAGLIG DOKUMENTATION OG KVALITET bliver omdrejningspunktet for det offentlige i alle afskygninger. Også for lærerne.
2: En faggruppe kan ikke overlades til at lave denne kvalitetsrapport alene.
De har ingen interesse i at afskaffe deres eget arbejde, eller at gøre arbejdsgangene mere arbejdsbelastende. De har først og fremmest et fagforeningspolitisk mål for øje, hvilket denne lock-out også er et stærkt bevis på.
BF hold nu op med dine forkerte forestillinger om relativt uddannelsesniveauBamsesFar skrev:Jomsviking skrev:
Min far, uddannet folkeskolelærer i højeste lønramme, som har plus 30 års erfaring ligger inkl pension på omkring 37k
Det viser jo netop,
- at så relativ høj anciennitetsløn også burde medføre mere konfrontationstid?
- at folkeskolelærere klarer sig ganske udmærket ift. pædagoger, der har samme udd. (professionsbachelor) men lavere løn.
/BF
Jomsviking skrev:Lidt off topic, men jeg mener at det der sker i folkeskolen er et symptom på en syge der spreder sig i hele samfundet:
DET er forkert.
Jeg har gjort mig nogle af de samme tanker og tænker stort set de samme: Hvorfor skelner staten ikke imellem "basisvelfærd" (f.eks. skoler, sygehuse, off. transport, veje, ældreforsorg, forsvar) og så alt det andet?
Jeg mener f.eks. at alle har ret til en førsteklasses skolegang / udd.. At de så senere vælger at kaste deres talenter overbord eller dovne den, er deres eget problem. I så fald skal de blot hjælpes til det absolut nødvendige. Men de skal have chancen.
/BF
Gæst- Gæst
Det skal Bondo da ikke bestemme!
Det viser bare, hvor nødvendig den konflikt er!
Det er IKKE arbejdstagerne, der leder og fordeler arbejdet! SLUT!
Hele tanken er jo, at lærernes organisation skal knækkes - og ruineres.
Bondo skal aldeles ikke fortælle regeringen, hvad den skal gøre!
Jomsviking skrev:.
du er kommet tl den rigtige statusbeskrivelse. Ja HVORFOR?
doctor skrev:»Det er et stort skridt at screene så stor en gruppe, men når så mange har problemer, viser det, at det var det værd. Den faglige dokumentation er meget vigtig for kvaliteten, og jeg har selv talt med medarbejdere, der fik ondt i maven, fordi det var pinligt ikke at kunne stave simple ord«.
Hvis medarbejderen ikke læser og skriver sikkert, risikerer man, at vigtig viden ikke videregives mellem medarbejder og relevante faggrupper. Det er især de kortest uddannede sosu-hjælpere, der har læse- og staveproblemer, og det drejer sig både om medarbejdere med dansk og med anden etnisk baggrund.
Nu er de så kommet så langt, at man har erkendt at viden skal dokumenteres skriftlig.
Problemet er, at der er et langt større problem:
Hvilken viden. Hvad er vigtigt. Hvorfor er det vigtigt. Hvordan reageres der på informationen. Hvad er konsekvensen.
Det er hele den proces der er ikke eksisterende.
Der er et ekstremt stort vidensgab mellem dem der skal levere informationerne og dem der skal bearbejde dem.
Så det er ikke kun det at kunne skrive (og personligt er jeg ligeglad med om de staver rigtigt), det er det at forstå hele den viden der ligger til grund for det sundhedsfaglige arbejde.
Sådan forfladiges og fordyres et system, som ikke vil anerkende vidensbaseret handling.
1:FAGLIG DOKUMENTATION OG KVALITET bliver omdrejningspunktet for det offentlige i alle afskygninger. Også for lærerne.
2: En faggruppe kan ikke overlades til at lave denne kvalitetsrapport alene.
De har ingen interesse i at afskaffe deres eget arbejde, eller at gøre arbejdsgangene mere arbejdsbelastende. De har først og fremmest et fagforeningspolitisk mål for øje, hvilket denne lock-out også er et stærkt bevis på.
Enig.
Thomas skrev:Det viser bare, hvor nødvendig den konflikt er!
Enig.
Men VIL Bondo spille martyr, så kommer der ikke noget regeringsindgreb, og så ruinerer han lærerforeningen. Det har hverken han eller Enhedslisten forstået.
Primærformålet var ikke at ruinere lærerne, men at få en god folkeskole.
haha, hvis regeringen virkelig tænker så lavpandet, så er de direkte dumme. Knække en organisation? Så var det smartere at gå ud med en pistol og skyde medlemmerne. Det interessante er nemlig, at pludselig er der mange lærere som begynder at forstå, hvad det der med fagforening handler om. Jeg forudser som minimum stærkt øget indmeldelse i DLF, samt at ihvertfald nogle vil oparbejde en vilje til kampmidler, som længe ikke er taget i brug.
Det er rigtig godt for den faglige bevidsthed, det som sker i øjeblikket.
Sidst rettet af peter777 Lør Apr 06, 2013 12:42 pm, rettet 1 gang
Jeg tror det er meget rammende, det Bondo siger om, at KL er "sendt i byen" af regeringen. KL's opførsel i hele denne sag har været så klodset, at man krummer tæer. De ved ikke selv hvad de vil, og de kører hetz mod deres egne medarbejdere.
Jeg syntes det var vildt sjovt at se KL's formand Erik Nielsen blive grillet i deadline i torsdags: http://www.dr.dk/tv/se/deadline-22-30/deadline-22-30-59#!/00:00:59
Han var lige ved at gå op i limningen til sidst
Jeg syntes det var vildt sjovt at se KL's formand Erik Nielsen blive grillet i deadline i torsdags: http://www.dr.dk/tv/se/deadline-22-30/deadline-22-30-59#!/00:00:59
peter777 skrev:Thomas skrev:Det viser bare, hvor nødvendig den konflikt er!
haha, hvis regeringen virkelig tænker så lavpandet, så er de direkte dumme. Knække en organisation? Så var det smartere at gå ud med en pistol og skyde medlemmerne. Det interessante er nemlig, at pludselig er der mange lærere som begynder at forstå, hvad det der med fagforening handler om. Jeg forudser som minimum stærkt øget indmeldelse i DLF, samt at ihvertfald nogle vil oparbejde en usædvanlig vilje til kampmidler, som længe ikke er taget i brug.
Det er rigtig godt for den faglige bevidsthed, det som sker i øjeblikket.
Det tror jeg ikke et sekund på.
Der er jo ikke nogen tvivl om, at der bliver brug for færre lærere. De første par år efter reformen vil gå med efteruddannelse af dem, der skal blive. Herefter vil naturlig afgang i vidt omfang sørge for personaletilpasningen.
Der vil komme en skillelinje ned midt i lærerkorpset mellem dem, der er fagligt kompetente og de andre.
Hvordan tror Du egentlig man kom uden om typograferne?
Thomas, nu må du snart forstå at det ikke drejer sig om ledelsesretten, men om i hvilket omfang, om noget, læreren skal godtgøres for den fagligt nødvendige forberedelsestid.
peter777 skrev:Jeg tror det er meget rammende, det Bondo siger om, at KL er "sendt i byen" af regeringen. KL's opførsel i hele denne sag har været så klodset, at man krummer tæer. De ved ikke selv hvad de vil, og de kører hetz mod deres egne medarbejdere.
Jeg kan garantere for, at de ved, hvad de vil!
Det er nærmere den anden vej rundt:
Det er KL der er blevet ramt af nogen krav om en ordentlig folkeskole. Her har de vævet om, at det kan de da ikke p.gr.a. overenskomsten.
Derefter har de fået bolden tilbage med henvisning til, at så må de lave en anden overenskomst.
Ork, jeg havde den diskussion med en fra sømændenes forbund i anledning af personalebesparelserne på færgerne. Den sluttede med, at jeg sagde: "Jeg kan altså ikke se nogen sikkerhedsmæssig funktion for matroser, der ligger og knalder brikker!"
doctor skrev:Jomsviking skrev:.
du er kommet tl den rigtige statusbeskrivelse. Ja HVORFOR?
Ja, Doc, hvorfor??
Er de danske læger blevet uduelige?
Er de danske lærer blevet uduelige?
Eller er vi begyndt at indrette os på en måde der ikke fungere?
Jomsviking skrev:Thomas skrev:Det viser bare, hvor nødvendig den konflikt er!
Thomas, nu må du snart forstå at det ikke drejer sig om ledelsesretten, men om i hvilket omfang, om noget, læreren skal godtgøres for den fagligt nødvendige forberedelsestid.
Nonsens! Vi havde den diskussion med lokomotivførerne, der skulle have gå-tid, lampe-tillæg og hvad véd jeg. Det kan ikke passe at en skolelærer for 40 år siden - med mindre forberedelsestid, flere elever i klassen og hvad ved jeg, kunne lave et kvalitativt bedre produkt.
peter777 skrev:Jeg tror det er meget rammende, det Bondo siger om, at KL er "sendt i byen" af regeringen. KL's opførsel i hele denne sag har været så klodset, at man krummer tæer. De ved ikke selv hvad de vil, og de kører hetz mod deres egne medarbejdere.
Krasnik får jo lige netop drevet de to vigtige pointer frem: KL's Fordrejning samt defacto afskaffelsen af forberedelsestid.
Flot journalistik.
Det vil være for omfattende at redegøre for her, men de sidste 15 år har der fra det offentliges side (sundhedsministeriet) været stor fokus på
PRODUKTIVITET
hvilket også har forbedret denne.
Sandelig ikke altid med lige stor forståelse fra lægernes side, men de statistikker bliver lavet centralt og er udgangspunkt for økonomien og et forbedret og billigere produkt.
http://www.sum.dk/Tal-og-analyser/Produktivitet.aspx
Som sagt lægerne og det øvrige sundhedspersonale på hospitalerne er ikke de eneste der er udsat for en sådan evaluering.
F.eks. var der for nogle år siden kaotisk lange og uigennemskuelige ventetider på diagnostik for kræftsygdomme. Det forbedrede politikerne med kræftpakkerne. Man kan så spørge sig selv om, hvorfor lægerne ikke for længst havde indført lignende, men det havde de altså ikke.
Jo det hjælper med statistikker og central styring.
PRODUKTIVITET
hvilket også har forbedret denne.
Sandelig ikke altid med lige stor forståelse fra lægernes side, men de statistikker bliver lavet centralt og er udgangspunkt for økonomien og et forbedret og billigere produkt.
http://www.sum.dk/Tal-og-analyser/Produktivitet.aspx
Som sagt lægerne og det øvrige sundhedspersonale på hospitalerne er ikke de eneste der er udsat for en sådan evaluering.
F.eks. var der for nogle år siden kaotisk lange og uigennemskuelige ventetider på diagnostik for kræftsygdomme. Det forbedrede politikerne med kræftpakkerne. Man kan så spørge sig selv om, hvorfor lægerne ikke for længst havde indført lignende, men det havde de altså ikke.
Jo det hjælper med statistikker og central styring.
Side 13 af 28 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 20 ... 28
Side 13 af 28
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum