Lærere i lockout efter påske.
+21
guldimund
SortKaffe
abbaratet
Mn063970
klogeaage 35
clb
Esbjerg
Lars_HH
Merkur
oledebat
erikkp
Hugaffen
Nærigfryns
SimonJ
doctor
Jomsviking
Plyds
dkguy66
Thomas
peter777
Cirb
25 deltagere
Side 23 af 28
Side 23 af 28 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 28
Sv: Lærere i lockout efter påske.
Det er - efter min vurdering - helt rigtigt set doctor!doctor skrev:Cirb skrev:Arbejdsmarkedsforsker: Lærer-lockout bliver ikke udsat
Nogen bud på længden ? Jeg tror den får lov at løbe linen ud. Lærerne skal knækkes en gang for alle og deres strejke kasse tømmes.
Mvh
Cirb
Så gik der 3 uger.
Mon de tænker på at strække det til efter sommerferien? 4 mdrs sparet løn?
Det er helt sikkert nu - KL giver sig ikke på punktet om, at det er skolelederen der leder og fordeler arbejdet.
Take it or leave it.
Når en socialdemokrat først har fat i struben på en kommunist - og så er de i øvrigt ligeglade med, hvad kommunisterne kalder sig - så giver de IKKE slip.
Det er også klart, at de ikke får lejlighed til at bruge lægernes patienter som gidsler. Selvfølgelig gør de ikke det! Om ikke andet, så har en læge sin jus, som vil ryge omgående, hvis bare antydningen af den slags kommer. Så kommer den læge aldrig i arbejde igen - aldrig. En læge, der har svigtet lægeløftet? HA!
Havde det været en dyrlæge, så var vedkommende sat til at glo på døde svin på et slagteri resten af sit liv. En læge, der svigter lægeløftet får end ikke lov til at skubbe bårer på et lighus.
Det har altid været sådan, at visse institutioner og virksomheder ikke inddrages i en arbejdskamp. Arbejdsgiveren skal rammes på pengepungen - og ikke befolkningen.
Nej her har kommunisterne forregnet sig. Helle Thorning vil få Margaret Thatcher til at gå over i historien som den mest forstående overfor kommunistiske fagforeninger. Bondo vil finde ud af, at det er en socialdemokrat han har med at gøre.
Der er ikke noget, der befæster Helle Thornings stilling mere end denne konflikt - specielt internt: Der er noget hyleri, det klarer man - man havde da ikke på noget tidspunkt troet, at kommunisterne bare ville lægge sig ned og tigge om nåde?
Læg mærke til, at der er en indsats mod bandekriminalitet samtidig! DF og Konservative, der vil genåbne politiforliget får klar besked på at blande sig uden om - og i øvrigt holde deres kæft.
Læg også mærke til at Sømandsforbundet må sælge sit gamle hovedsæde - de er med garanti ruineret.
Det er nok derfor opgøret med bankerne trækker lidt ud: Vi har socialdemokrater i flæsket på kommunister, så er de lissom koncentreret om andre ting.
Thomas- Antal indlæg : 34541
nu har jeg ikke forstand på IT på andet niveau end simpelt bruger niveau.
Men jeg har set, at alt vil blive målt og vejet fra den enkelte medarbejders effektivitet/kvalitet/cost-benefit til det overordnede niveau, hvor strategier lægges og penge uddeles.
Ingen vil kunne gemme sig i klasseværelset, som lærerne gerne vil med deres egne for nogle vedkommendes uproduktive undervisningsmetoder.
Jeg siger ikke at ALLE er uproduktive. Jeg siger at nogle er uproduktive og ineffektive, og de skal ikke have lov til at ødelægge tilværelsen for kommende elever, eller for den sags skyld de dygtige læreres omdømme.
http://epn.dk/teknologi2/computer/ECE5352812/nyt-it-omrade-kan-give-dig-en-lang-og-gylden-karriere/
Men jeg har set, at alt vil blive målt og vejet fra den enkelte medarbejders effektivitet/kvalitet/cost-benefit til det overordnede niveau, hvor strategier lægges og penge uddeles.
Ingen vil kunne gemme sig i klasseværelset, som lærerne gerne vil med deres egne for nogle vedkommendes uproduktive undervisningsmetoder.
Jeg siger ikke at ALLE er uproduktive. Jeg siger at nogle er uproduktive og ineffektive, og de skal ikke have lov til at ødelægge tilværelsen for kommende elever, eller for den sags skyld de dygtige læreres omdømme.
http://epn.dk/teknologi2/computer/ECE5352812/nyt-it-omrade-kan-give-dig-en-lang-og-gylden-karriere/
doctor- Antal indlæg : 1673
Problemet er, at en offentlig arbejdsgiver kan man ikke ramme på økonomien: Tværtimod - jo længere konflikt, jo flere penge sparet.doctor skrev:nu har jeg ikke forstand på IT på andet niveau end simpelt bruger niveau.
Så må man jo tage gidsler er Bondo's logik.
@doc
Meget interesant.
Umiddelbart synes det jo objektivt relevant at medarbejderne registrerer deres tid, at virksomheden registrerer sin produktion, salg m.m.
Så kan man bagefter udtale sig om at denne medarbejder, arbejdede så og så meget, producerede det og det og solgte/havde værdien dette og det.
Den første forudsætning for ovenstående er:
At man rent faktisk registrerer mængderne
Den næste forudsætning er at man registrerer på en måde hvor på forskellige data (tid-, Aktivitet/produktion-, økonomidata m.m.) kan mødes med en relevant opløsningsgrad; Altså dataintegrationen skal være mulig på et relevant niveau.
Den sidste forudsætning er at der er nogen der interessere sig for det og gider at lave investeringen.
Mens jeg har indtryk af at centraladministration udstikker rent store krav til registrering af data længere ned i systemet. Sosu'en har jeg forstået skal jo bruge en god del af sin dag på at taste tid og aktiviteter ind
så er der hvor man overhoved ikke vil registrere sin data centraladministrationen. Man har f.eks. indkøbt relativt dyre tidsregistreringssystemer overalt. men disse bruges i hovedsagen kun til fravær og overarbejde. I resten af tiden registres primært normtal på nogle standard aktiviteter/produktion.
Det medfører en konstant forundring over hvorfor man skal have et tidsregistreringssystem - for det er jo ligesom HR-systemet (der ofte også indeholder normtid, fravær, overarbejde)....
Og hvis man endelig får folk til at registrerer deres tid, ja så kommer jo problemet at embedsmændenes arbejdsopgaver er så komplekse og så svære (host host) at man ikke rigtig kan putte dem i meningsfyldte kasser (aktiviteter) (der f.eks. kunne være nøglen over til de andre systemer, mhbp dataintegration) .
Skulle det lykkedes at få aktiviteterne på plads så kommer problemet at der er forskel på folk; hvad man kan kræve af en sosu, er ikke helt det samme som det man kan kræve af en fin embedsmand.
Og selvfølgelig der er vel næppe megen interesse i at man uden videre ville kunne aflæse hvor megen tid og ressourcer man bruger på at administrere sig selv i centraladministrationen... - (så skal vi gætte på 30%?) ... -
Og så er der jo problemet at hvad der ser fint og logisk ud på papiret, i virkeligheden ikke er så let. I en styrelse, som også agerer som privataktør, og derfor har andre krav og villighed til opsamling af data, har man f.eks. det problem at den valgte målingsenhed, lad os kalde det "sager" har det sådan at der er stor kompleksitets forskel. Så de mest erfarne (og dyreste) medarbejdere får de svære sager, mens de unge får de lette sager. Det gør at de unge ser ud til at have en langt højere produktivitet end de erfarne - hvilket ikke er et billede forretningen kan genkende.
Meget interesant.
Umiddelbart synes det jo objektivt relevant at medarbejderne registrerer deres tid, at virksomheden registrerer sin produktion, salg m.m.
Så kan man bagefter udtale sig om at denne medarbejder, arbejdede så og så meget, producerede det og det og solgte/havde værdien dette og det.
Den første forudsætning for ovenstående er:
At man rent faktisk registrerer mængderne
Den næste forudsætning er at man registrerer på en måde hvor på forskellige data (tid-, Aktivitet/produktion-, økonomidata m.m.) kan mødes med en relevant opløsningsgrad; Altså dataintegrationen skal være mulig på et relevant niveau.
Den sidste forudsætning er at der er nogen der interessere sig for det og gider at lave investeringen.
Mens jeg har indtryk af at centraladministration udstikker rent store krav til registrering af data længere ned i systemet. Sosu'en har jeg forstået skal jo bruge en god del af sin dag på at taste tid og aktiviteter ind
så er der hvor man overhoved ikke vil registrere sin data centraladministrationen. Man har f.eks. indkøbt relativt dyre tidsregistreringssystemer overalt. men disse bruges i hovedsagen kun til fravær og overarbejde. I resten af tiden registres primært normtal på nogle standard aktiviteter/produktion.
Det medfører en konstant forundring over hvorfor man skal have et tidsregistreringssystem - for det er jo ligesom HR-systemet (der ofte også indeholder normtid, fravær, overarbejde)....
Og hvis man endelig får folk til at registrerer deres tid, ja så kommer jo problemet at embedsmændenes arbejdsopgaver er så komplekse og så svære (host host) at man ikke rigtig kan putte dem i meningsfyldte kasser (aktiviteter) (der f.eks. kunne være nøglen over til de andre systemer, mhbp dataintegration) .
Skulle det lykkedes at få aktiviteterne på plads så kommer problemet at der er forskel på folk; hvad man kan kræve af en sosu, er ikke helt det samme som det man kan kræve af en fin embedsmand.
Og selvfølgelig der er vel næppe megen interesse i at man uden videre ville kunne aflæse hvor megen tid og ressourcer man bruger på at administrere sig selv i centraladministrationen... - (så skal vi gætte på 30%?) ... -
Og så er der jo problemet at hvad der ser fint og logisk ud på papiret, i virkeligheden ikke er så let. I en styrelse, som også agerer som privataktør, og derfor har andre krav og villighed til opsamling af data, har man f.eks. det problem at den valgte målingsenhed, lad os kalde det "sager" har det sådan at der er stor kompleksitets forskel. Så de mest erfarne (og dyreste) medarbejdere får de svære sager, mens de unge får de lette sager. Det gør at de unge ser ud til at have en langt højere produktivitet end de erfarne - hvilket ikke er et billede forretningen kan genkende.
Sidst rettet af Jomsviking Lør Apr 20, 2013 10:12 am, rettet 1 gang
Thomas skrev:Problemet er, at en offentlig arbejdsgiver kan man ikke ramme på økonomien: Tværtimod - jo længere konflikt, jo flere penge sparet.doctor skrev:nu har jeg ikke forstand på IT på andet niveau end simpelt bruger niveau.
Kan du ikke forklare mig hvorfor du synes Bondo tager gidsler? På den planet jeg er på er det KL der har lockoutet lærerne, og taget mig som gidsel da jeg har et stort problem med at få mit barn passet.
Jeg sagde ikke, at det virkede.Jomsviking skrev:Thomas skrev:Problemet er, at en offentlig arbejdsgiver kan man ikke ramme på økonomien: Tværtimod - jo længere konflikt, jo flere penge sparet.doctor skrev:nu har jeg ikke forstand på IT på andet niveau end simpelt bruger niveau.
Kan du ikke forklare mig hvorfor du synes Bondo tager gidsler? På den planet jeg er på er det KL der har lockoutet lærerne, og taget mig som gidsel da jeg har et stort problem med at få mit barn passet.
Hvis du ikke har set det endnu, og stadig dækker lærerne ind under at det er lærerkunst, så skal du bare se hvordan lægekunst nu bliver
kvalitetsbedømt
https://www.sundhed.dk/service/hjaelp/hjaelp-sundhedsfaglig/om-patiendata/om-kvalitetsdata/om-dak-e-kvalitetsdata/
Og hvordan vores ordinationsvaner og regninger til det offentlige bliver databehandlet ned i mindste detalje.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/klinikadministration/
Hvis du tror, at det samme ikke kan lade sig gøre for lærerfaget, - ja så er du på Bondos niveau. Og det er ikke til gavn for lærerne.
Det bedste er positivt at gå ind i en kvalitetsforbedring med kritik af arbejdet, og naturligvis hjælp til at gøre den enkelte medarbejder (lægen/læreren) bedre og billigere.
Jeg synes det er en ekstrem spændende proces.
Man kan selvfølgelig også stritte imod med arme og ben, og vente på at hammeren falder uden at man har været villig til at modtage kritik og videreudvikling af faget. Processen stopper ikke fordi medarbejderne synes det er ÅNDSSVAGT
kvalitetsbedømt
https://www.sundhed.dk/service/hjaelp/hjaelp-sundhedsfaglig/om-patiendata/om-kvalitetsdata/om-dak-e-kvalitetsdata/
Og hvordan vores ordinationsvaner og regninger til det offentlige bliver databehandlet ned i mindste detalje.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/klinikadministration/
Hvis du tror, at det samme ikke kan lade sig gøre for lærerfaget, - ja så er du på Bondos niveau. Og det er ikke til gavn for lærerne.
Det bedste er positivt at gå ind i en kvalitetsforbedring med kritik af arbejdet, og naturligvis hjælp til at gøre den enkelte medarbejder (lægen/læreren) bedre og billigere.
Jeg synes det er en ekstrem spændende proces.
Man kan selvfølgelig også stritte imod med arme og ben, og vente på at hammeren falder uden at man har været villig til at modtage kritik og videreudvikling af faget. Processen stopper ikke fordi medarbejderne synes det er ÅNDSSVAGT
Doc
Hvis du læser mit svar længere oppe objektivt uden at tillægge mig motiver, så vil du opdage at jeg går stærkt ind for fornuftig, forretningsrelevant, registrering. Det er trods alt det jeg lever af, at folk gør! (jeg arbejder med BI), men "man" synes bare ikke man skal det i centraladministration, og i mine øjne er det fordi "man" er klog; 90% af det er foregår er målbart, og det vil give stor mening at få produktivitet; produktion og omkostninger, her under løn, ud i lyset - og derfor vil man IKKE i centraladministrationen. Men man kan jo godt stille krav, mange af dem ikke forretningsrelevante i mine øjne, længere ned i systemet....
Hvis du læser mit svar længere oppe objektivt uden at tillægge mig motiver, så vil du opdage at jeg går stærkt ind for fornuftig, forretningsrelevant, registrering. Det er trods alt det jeg lever af, at folk gør! (jeg arbejder med BI), men "man" synes bare ikke man skal det i centraladministration, og i mine øjne er det fordi "man" er klog; 90% af det er foregår er målbart, og det vil give stor mening at få produktivitet; produktion og omkostninger, her under løn, ud i lyset - og derfor vil man IKKE i centraladministrationen. Men man kan jo godt stille krav, mange af dem ikke forretningsrelevante i mine øjne, længere ned i systemet....
Jeg ved ikke helt hvilken dagsorden, Du har; men jeg kan nok ikke gå ind for den.Jomsviking skrev:Doc
Tidens største dødssynd er at man skal brugee så uendelig meget tid på at motivere og engagere folk i noget de bliver betalt for at udføre.
Jeg ved det - jeg ved:
Det er hovedmantraet på CBS.
og jeg er nok miljøskadet af min tidlige opvækst.
Der var squ ikke nogen der spurgte om jeg var MOTIVERET.
Det hed "Kan du komme igang", hvis man var lidt sløv i optrækket.
Jeg ved det - jeg ved:
Det er hovedmantraet på CBS.
og jeg er nok miljøskadet af min tidlige opvækst.
Der var squ ikke nogen der spurgte om jeg var MOTIVERET.
Det hed "Kan du komme igang", hvis man var lidt sløv i optrækket.
Thomas skrev:Jeg ved ikke helt hvilken dagsorden, Du har; men jeg kan nok ikke gå ind for den.Jomsviking skrev:Doc
Nej det kan du sikkert ikke.
Men objektivt, postede doc et link om BI (business intelligence) og styring. Jeg påpegede bare at centraladministration ikke giver sig selv den samme medicin, som den ordinerer - og det er der nok en grund til.
Mht. lærerne så mener jeg et af deres store problemer er at de, mig bekendt, ikke registrerer deres tid på en brugbar måde i forhold til at måle effekten af indsatsen, og det gør dels produktivitetsdiskussionen indholdsløst dels. Dels har lærerne svært ved at dokumentere deres tidsforbrug og reale arbejdstid.
Jeg mener jo at f.eks. et tidsregistreringssystem er medarbejderens store ven: Her i dokumenteres det at medarbejderen har "arbejdet". Integrationen (hvis mulig) med produktionssystemet, vil give to ledelsesmæssige interessante ting: "produktiviteten" samt "hvad bruger vi vores ressourcer på. F.eks. hvor meget administration har vi per stk. m.m."
Integrationen med økonomisystemet (hvis mulig) giver den for ejeren interessante: Værdiskabelsen.
Det skal være min påstand at centraladministrationen i virkeligheden ikke er interesseret i at de ovenfornævnte ledelsesmæssige aspekter kommer frem på en dokumenteret måde - Det er meget bedre at fastsætte produktiviteten, overhead'et og værdiskabelsen, SELV.
Nej, Du kom jo til at røbe dig!Jomsviking skrev:Thomas skrev:Jeg ved ikke helt hvilken dagsorden, Du har; men jeg kan nok ikke gå ind for den.Jomsviking skrev:Doc
Nej det kan du sikkert ikke.
Men objektivt, postede doc et link om BI (business intelligence) og styring. Jeg påpegede bare at centraladministration ikke giver sig selv den samme medicin, som den ordinerer - og det er der nok en grund til.
Mht. lærerne så mener jeg et af deres store problemer er at de, mig bekendt, ikke registrerer deres tid på en brugbar måde i forhold til at måle effekten af indsatsen, og det gør dels produktivitetsdiskussionen indholdsløst dels. Dels har lærerne svært ved at dokumentere deres tidsforbrug og reale arbejdstid.
Jeg mener jo at f.eks. et tidsregistreringssystem er medarbejderens store ven: Her i dokumenteres det at medarbejderen har "arbejdet". Integrationen (hvis mulig) med produktionssystemet, vil give to ledelsesmæssige interessante ting: "produktiviteten" samt "hvad bruger vi vores ressourcer på. F.eks. hvor meget administration har vi per stk. m.m."
Integrationen med økonomisystemet (hvis mulig) giver den for ejeren interessante: Værdiskabelsen.
Det skal være min påstand at centraladministrationen i virkeligheden ikke er interesseret i at de ovenfornævnte ledelsesmæssige aspekter kommer frem på en dokumenteret måde - Det er meget bedre at fastsætte produktiviteten, overhead'et og værdiskabelsen, SELV.
Der kan man bare se: Det bliver næsten for morsomt, at jeg som er totalt uvidende om IT skal belære en faglig kompetent person om hans eget fags fortræffeligheder.
jomsviking: du skal næsten have et
Faktisk beundrer jeg dig jo også lidt i det skjulte. For jeg ved da godt, at du forsvarer din fars profession til sidste blodsdråbe. Respekt for det.
Og jeg er da helt sikker på, at din far er en af de rigtig dygtige lærere, som nok kunne videregive sine undervisningsmetoder og erfaringer til næste generation af lærere.
Du har en synd Jomsviking - og det er også en tidssynd.
Du gør ligesom børn: Når de bliver kritiseret eller får skæld ud - undskylder de sig altid med at det er andres skyld eller at de andre er meget værre.
Det var en dødssynd i min barndom. Det gjorde man bare ikke. Man tog kritikken og bar den med værdighed.
jomsviking: du skal næsten have et
Faktisk beundrer jeg dig jo også lidt i det skjulte. For jeg ved da godt, at du forsvarer din fars profession til sidste blodsdråbe. Respekt for det.
Og jeg er da helt sikker på, at din far er en af de rigtig dygtige lærere, som nok kunne videregive sine undervisningsmetoder og erfaringer til næste generation af lærere.
Du har en synd Jomsviking - og det er også en tidssynd.
Du gør ligesom børn: Når de bliver kritiseret eller får skæld ud - undskylder de sig altid med at det er andres skyld eller at de andre er meget værre.
Det var en dødssynd i min barndom. Det gjorde man bare ikke. Man tog kritikken og bar den med værdighed.
Doc
Jeg er ikke helt enig i din motiv analyse af mig.
Jeg forsvarer lærerne fordi jeg mener at de i forvejen udfører et hæderfuldt hverv under svære forudsætninger, og det KL/staten presser igennem gør det ikke lettere.
Jeg kritiserer KL/staten fordi jeg mener de fører en skole politik der er helt godnat, der kun vil resultere i en dårlig skole.
@Thomas
Jeg synes du er ret usammenhængende i denne tråd og læser mærkværdige fortidige politiske kampe, der for længst er passé, ind i en relativ simpelt problemstilling, der handler om at lærerne skal have dårligere kår og mine børn dårligere undervisning.
Jeg er ikke helt enig i din motiv analyse af mig.
Jeg forsvarer lærerne fordi jeg mener at de i forvejen udfører et hæderfuldt hverv under svære forudsætninger, og det KL/staten presser igennem gør det ikke lettere.
Jeg kritiserer KL/staten fordi jeg mener de fører en skole politik der er helt godnat, der kun vil resultere i en dårlig skole.
@Thomas
Jeg synes du er ret usammenhængende i denne tråd og læser mærkværdige fortidige politiske kampe, der for længst er passé, ind i en relativ simpelt problemstilling, der handler om at lærerne skal have dårligere kår og mine børn dårligere undervisning.
Den kamp er alt andet end passé.Jomsviking skrev:
@Thomas
At Du så ikke står frem som det, Du er: Kommunist, det er der ikke noget nyt i - ej heller at Du anvender et skalkeskjul.
Det væsentlige i denne sammenhæng er, at socialdemokratiet tager det opgør med kommunister, som Nyrup IKKE tog for 20 år siden.
Sagen er jo, at man også fra kommunisternes side har allieret sig med de kriminelle indvandrere. Det er man så i færd med at rydde op i. Lad os se hvor længe den såkaldte "Enhedsliste" hænger sammen, når nu trykket lægges på de forskellige hvalrosskæg.
Ret beset er skolekonflikten ligegyldig - det er noget ganske andet, der står på dagsordenen.
Den nye "offentlighedslov" er en anden detalje, som kommunisterne ikke er glade for - den skjuler nemlig hvad man har på dem fra gamle dage - og hvad man i øvrigt falder over.
Nu ruineres de sidste rester af Sømandsforbundet og de tvinges til at afhænde deres - formentlig stærkt overbelånte - ejendom. I hvert fald til den pris, de er nød til at sælge den til.
SF kan man jo pille fra hinanden med øjenvipperne. Nu skal man have ryddet ud i Enhedslisten.
Det nonsens med et regeringsindgreb - det kommer ikke.
Det er ligesom Tyskland, hvor det tog 20 år inden man kunne tage opgøret med de gamle nazister. Nu er turen kommet til kommunisterne i Danmark.
Thomas
Din kommunist snak er useriøs, og jeg er ikke, og har aldrig været, kommunist. Det er faktisk skudt så langt forbi som man (næsten) kan komme.
Din kommunist snak er useriøs, og jeg er ikke, og har aldrig været, kommunist. Det er faktisk skudt så langt forbi som man (næsten) kan komme.
Nå.Jomsviking skrev:Thomas
Thomas skrev:Ca. 8. Du mener, de knækker medio maj?Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/25/155815.htm
Hurtig hovedregning. Hvis Bondo kan have 52 000 lærere lock out´et i 10,5 uge for sine konflikt midler, hvor længe kan 67 000 lærere så være lock out´et for det samme beløb?
Mvh
Cirb
Ku` se sådan u `
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Endnu et tudefjæs.
Den danske model virker aldeles glimrende - du er bare ved at få tæsk inden for reglerne af den. Tag det som en mand eller giv op - men lad for gud skyld os andre slippe for at høre på dit hjernedøde piveri.
Mvh
Cirb
"Jeg synes, det er fuldstændig tåbeligt af staten at lockoute os. Man kan blive helt desperat over at høre Helle Thorning-Schmidt gå på talerstolen og sige, at nu skal den danske model virke. For det har den bare overhovedet ikke gjort," siger Uffe Rostrup og understreger:
"Det er det mest groteske, jeg har været ude for."
Den danske model virker aldeles glimrende - du er bare ved at få tæsk inden for reglerne af den. Tag det som en mand eller giv op - men lad for gud skyld os andre slippe for at høre på dit hjernedøde piveri.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:Ca. 8. Du mener, de knækker medio maj?Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/25/155815.htm
Hurtig hovedregning. Hvis Bondo kan have 52 000 lærere lock out´et i 10,5 uge for sine konflikt midler, hvor længe kan 67 000 lærere så være lock out´et for det samme beløb?
Mvh
Cirb
Ku` se sådan u `
Nu brokker de sig over, at de ikke kan få feriepengene udbetalt, så det er nok en mulighed, for de holder jo IKKE ferie, de er lockoutede. Men det har de hele sommerferien til at tænke over - uden løn - uden dagpenge - uden kontanthjælp.
Det er det lærerne er bange for, for de vil have et regeringsindgreb inden Folketinget går på sommerferie - det kommer bare ikke.
Helt enig!Cirb skrev:Endnu et tudefjæs."Jeg synes, det er fuldstændig tåbeligt af staten at lockoute os. Man kan blive helt desperat over at høre Helle Thorning-Schmidt gå på talerstolen og sige, at nu skal den danske model virke. For det har den bare overhovedet ikke gjort," siger Uffe Rostrup og understreger:
"Det er det mest groteske, jeg har været ude for."
Mvh
Cirb
Mage til selvmedlidende "drama-queen"! Pjalt!
Det er dødhårdt for os, og den danske model har slet ikke virket, siger formanden for Frie Skolers Lærerforening.
Det er lige før, man skal arrangere moddemonstrationer med deres gamle elever og råbekor: "Det har I rigtig godt af!"
: Et nærmest pineligt lavt niveau.
I øvrigt er der vel det forhold af DLF ikke udbetaler, men låner pengene ud, til sine medlemmer. De penge skal betales tilbage. Så principielt er det medlemmerne der mister penge.
Men jeg tror nu heller ikke at konflikten løber over de 10 uger, der ville lærerne have demonstreret at det foregår under protest. Og KL vil have svigtet sin undervisningsforpligtelse over for 10000vis af unge mennesker.
Lad os forvente at retsagerne allerede er ved at blive klargjort af forældre der ikke synes at de skal finde sig i KLs behandling af deres børns fremtid.
Og hvad angår det fremtidige "samarbejde" om skolen, skal vi desværre gætte på at der kommer en del; "'Det står ikke i min kontrakt"; "Hvor skal jeg sidde?", "i henhold til arbejdsmiljøloven", "Jeg har arbejdet 37.5 timer, så det kan jeg ikke".
Det er meget uheldigt, for mine og andres børn - men dem der i hvert fald er lige glade er jo kommunerne der har travlt med biblioteker, selvadministration, prestigeprojekter og andre tåbeligheder.
Men jeg tror nu heller ikke at konflikten løber over de 10 uger, der ville lærerne have demonstreret at det foregår under protest. Og KL vil have svigtet sin undervisningsforpligtelse over for 10000vis af unge mennesker.
Lad os forvente at retsagerne allerede er ved at blive klargjort af forældre der ikke synes at de skal finde sig i KLs behandling af deres børns fremtid.
Og hvad angår det fremtidige "samarbejde" om skolen, skal vi desværre gætte på at der kommer en del; "'Det står ikke i min kontrakt"; "Hvor skal jeg sidde?", "i henhold til arbejdsmiljøloven", "Jeg har arbejdet 37.5 timer, så det kan jeg ikke".
Det er meget uheldigt, for mine og andres børn - men dem der i hvert fald er lige glade er jo kommunerne der har travlt med biblioteker, selvadministration, prestigeprojekter og andre tåbeligheder.
Jomsviking skrev:
Du har virkelig ikke fattet en lyd, vel ?
Therefore, send not to know
For whom the bell tolls,
It tolls for thee.
Det er nye tider i den offentlige forvaltning. Vi andre har mærket det i 3-4 år og nu er turen kommet til lærerne.
Hvis en lærer prøver det der nummer en gang kommer skolelederen ned på hende som et læs mursten (ellers er det ham selv næste gang).
Anden gang hun gør det, skal hun se sig om efter et nyt arbejde (samarbejdsproblemer...), som hun er heldig hvis hun får, og hvis hun prøver nummeret på ny er det formentlig sidste gang hun arbejder som lærer.
Lærerne kommer, ligesom os andre, til at vende sig til at arbejdstiden er noget der foregår når arbejdsgiveren finder det passende, 37 betyder 45 (mindst..) og ulempe tillæg er et eller andet med en 50´er ekstra 1. juledag. Og gu`er det ej retfærdigt - retfærdighed har bare ikke noget, med noget som helst at gøre.
Det er bare sådan det er.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb
Det tror jeg at du kan være helt sikker på ikke bliver tilfældet.
Det du beskriver er i øvrigt ikke noget der kan være ret udbredt i DK, da danskere som bekendt ikke arbejder ret meget - mindre end italienere, hvis jeg ikke husker helt galt - og det er dem der er i ansættelse.
Og hvad du beskriver er i hvert fald ikke udbredt på normallønsområdet.
Jeg arbejder ikke særligt meget i øjeblikket (småbørn&familie - så vi er vel nede på de 40t) , men har arbejdet rigtig meget, men er da også blevet betalt for det - så det var da mit eget valg og ikke noget jeg kan gøre mig kostbar over.
Når jeg henter børnene i børnehaven efter endt dag, så er de enten de sidste, eller der er maks to andre børn ud af 60-80 stykker. Og det er efter en "normalisering" af min arbejdstid.
Så, så sent arbejder folk vist heller ikke - og jeg kan fortælle at på et standard ministerie så er der pænt dødt før kl 0900 og pænt dødt efter kl. 1600, kl 1800 går vagten rundt, kl 2100 spørger vagten hvad du egentligt laver, kl 2300 kommer vagten igen og siger at nu går han i seng og kl. 0400 er han lettere sur over at blive vækket for at lukke dig ud - og det er ikke ham der sidder i vagten når du kommer igen kl 0900.
Det tror jeg at du kan være helt sikker på ikke bliver tilfældet.
Det du beskriver er i øvrigt ikke noget der kan være ret udbredt i DK, da danskere som bekendt ikke arbejder ret meget - mindre end italienere, hvis jeg ikke husker helt galt - og det er dem der er i ansættelse.
Og hvad du beskriver er i hvert fald ikke udbredt på normallønsområdet.
Jeg arbejder ikke særligt meget i øjeblikket (småbørn&familie - så vi er vel nede på de 40t) , men har arbejdet rigtig meget, men er da også blevet betalt for det - så det var da mit eget valg og ikke noget jeg kan gøre mig kostbar over.
Når jeg henter børnene i børnehaven efter endt dag, så er de enten de sidste, eller der er maks to andre børn ud af 60-80 stykker. Og det er efter en "normalisering" af min arbejdstid.
Så, så sent arbejder folk vist heller ikke - og jeg kan fortælle at på et standard ministerie så er der pænt dødt før kl 0900 og pænt dødt efter kl. 1600, kl 1800 går vagten rundt, kl 2100 spørger vagten hvad du egentligt laver, kl 2300 kommer vagten igen og siger at nu går han i seng og kl. 0400 er han lettere sur over at blive vækket for at lukke dig ud - og det er ikke ham der sidder i vagten når du kommer igen kl 0900.
Side 23 af 28 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 28
Side 23 af 28
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum