Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Banks dødedans.

+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere

Side 30 af 40 Forrige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Næste

Go down

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Sv: Danske Banks dødedans.

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 15, 2013 1:18 am

Plyds skrev:dk - perfekt formuleret .....

Desvrre gælder det jo så åbenbart også i politik, mht til det vi hidtil har set fra den nuværende regering. De fede bliver federe i de gode år, og de fattige fattigere i de sure år.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af tommyjo Tors Mar 21, 2013 2:10 am

http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/44095/artikel.html

så er der vist stoledans i de højere lag affraid

tommyjo

Antal indlæg : 377

Indlæg af Thomas Tors Mar 21, 2013 2:55 am

tommyjo skrev:http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/44095/artikel.html

så er der vist stoledans i de højere lag affraid
Så for Satan!

Gad vide, hvad forbindelse det havde med Nationalbankdirektørens fremlæggelse - udover tidsmæssig: De er blevet ramt lige mellem øjnene af noget decideret kriminelt.

Det må have været noget, der har gjort årsregnskabet til et falsum. Det eneste, jeg umiddelbart kan komme på er salget af Real Dania Fondens aktier til stråmanden. Det ville nemlig betyde, at man havde finansieret opkøb af egne aktier, som skulle have været lagt i egenbeholdningen. Det er rent Roskilde Bank.

Vi er oppe i noget af den kategori. Den tror jeg ikke de kan holde låget på.

Stoledans? Nærmere at lemmen i galgen åbnede på én gang.

Normalt ville man kun gamble på at én ikke havde en "livsforsikring" - at risikere at alle 4 ikke har en forekommer dumt - selv efter Danske Banks målestok.
Det må således være for at forhindre bortskaffelse af bevismateriale.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34593

Indlæg af tommyjo Tors Mar 21, 2013 3:06 am

Ja de usædvanlige er vel at det er 4 på en gang, hvad det er aner jeg ikke men det lyder da spændende

ps det var ikke stoledans men bænkedans, sorry Selvmord

tommyjo

Antal indlæg : 377

Indlæg af Thomas Tors Mar 21, 2013 3:22 am

tommyjo skrev:Ja de usædvanlige er vel at det er 4 på en gang, hvad det er aner jeg ikke men det lyder da spændende

ps det var ikke stoledans men bænkedans, sorry Selvmord
Den bliver dæleme svær at holde skjult - specielt fordi Straarup pralede med sin handelsafdeling og gav dem fede bonusser.

Spørgsmålet er om børsen åbner i morgen? Det er jo en rimelig meget handlet aktie - det vil se hæsligt ud, hvis den blev suspenderet.

Man kan jo altid komme med undskyldningen, at man var på ferie på Cypern.......

Mon de har benyttet den gode gamle konto 88888888?

Som i min tid var budgetreguleringskontoen.
Thomas
Thomas

Indlæg af Gorrion Tors Mar 21, 2013 10:28 am

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article5261881.ece

Efter den sidste historiske og ubegrænsede bankpakke, som sætter et endegyldigt stempel på at skatteyderne betaler regningen uanset kriminalitetens omfang.....som antager en størrelse der må betegnes som landsskadelig virksomhed....
ja så kan DB-mafia jo gøre som det passer dem fremover.

Er dog overrasket over at man knalder 4 top mafiosos en kule på panden på en og samme tid.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Thomas Tors Mar 21, 2013 12:16 pm

Gorrion skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article5261881.ece

Efter den sidste historiske og ubegrænsede bankpakke, som sætter et endegyldigt stempel på at skatteyderne betaler regningen uanset kriminalitetens omfang.....som antager en størrelse der må betegnes som landsskadelig virksomhed....
ja så kan DB-mafia jo gøre som det passer dem fremover.

Er dog overrasket over at man knalder 4 top mafiosos en kule på panden på en og samme tid.
Det er jeg ikke sikker på. For det er noget, der i længden ikke kan holdes skjult.
Det kan ikke genoprettes.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty De må have travlt i DB

Indlæg af klogeaage 35 Tors Mar 21, 2013 3:53 pm

Jeg har flere i mit nær miljø der har skiftet/skifter fra Danske Bank og over til konkurrent.

Skftet er så meget sagt,Danske bank har ikke tid til at lave "pairarbejdet" og at det derfor går 3 måneder.

Har de ret til bevidst syltning af flytninger Question
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af SortKaffe Tors Mar 21, 2013 8:48 pm

klogeaage 35 skrev:Jeg har flere i mit nær miljø der har skiftet/skifter fra Danske Bank og over til konkurrent.

Skftet er så meget sagt,Danske bank har ikke tid til at lave "pairarbejdet" og at det derfor går 3 måneder.

Nå, jeg troede det kun var mig det gik ud over.

Indtil videre har jeg ventet en måned, præcis endda. Anmodning om overførsel afsendt den 19.02, DB har bekræftet modtagelse den 21.02. Men jeg er da stadig kunde i banken.

Kom så i tanke om at det måske var fordi Danske ikke ville have et for højt tal for kundeflugten på generalforsamlingen.

Men det har så åbenbart heller ikke været årsagen.

Så måske likviditeten er årsagen, eller rettere indlånsunderskuddet. Det bliver jo større når kunder som jeg smutter. Og vi ved jo Finanstilsynet har løftet et par øjenbryn eller tre over dets størrelse.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Thomas Tors Mar 21, 2013 9:35 pm

klogeaage 35 skrev:Jeg har flere i mit nær miljø der har skiftet/skifter fra Danske Bank og over til konkurrent.

Det er jo en af de ting, der gør Dine observationer værdifulde - nu fik SortKaffe så den med! Det er ikke bare Sydfynsk øl der er blevet billigere (smager udmærket mikset med Århusiansk porter; men man bliver godt nok svimmel efter at have blandet 6 - af hver). Det er fra alle bryggerier.

Nu skulle Corporate Finance ikke have det helt store med Moster Oda's opsparing til barnebarnet at gøre. Men når det sprøjter fra flere huller i diget, så løber man altså tør for fingre på et tidspunkt.

Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Jeg var ikke klar over, at Danske Bank havde politianmeldt de fyrede..

Indlæg af Thomas Fre Mar 22, 2013 4:33 pm

Der må være sket noget alvorligt!

Fyringerne er dog også sket for at tilpasse organisationen som et led i bankens nye strategi, og det har ifølge Michael Ericson derfor været naturligt at kigge på corporate finance-holdets sammensætning.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Danske Bank skal ud af Irland - HELT UD!

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 8:49 pm

Thomas skrev:Der må være sket noget alvorligt!

Fyringerne er dog også sket for at tilpasse organisationen som et led i bankens nye strategi, og det har ifølge Michael Ericson derfor været naturligt at kigge på corporate finance-holdets sammensætning.

Get lost!

Finanstilsynet har ikke haft bemærkninger til bankens udstedelse af særligt dækkede obligationer, udover påtale af en systemmæssig fejlhåndtering og ukorrekt værdiansættelsesmetode over flere år af enkelte panter i det register, som indeholder lån til irske ejerboliger.

Lidt til SortKaffe:
Danske Bank koncernen har pr. 3. kvartal 2012 opgjort solvensbehovet til 10,8 procent. Den faktiske solvens var på 19,4 procent.
Når den faktiske solvens er så meget over behovet, så skyldes det jo helt klart at egenkapitalen er tabt og det eneste, der holder banken fra en lukning er, at aktiverne er groft overvurderede. Man kan i ét snuptag lukke Danske Bank koncernen med fuldstændig tab af egenkapitalen.
Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Tirs Apr 02, 2013 6:14 pm

Her har vi da svaret på et nyt "lykke-dyr" for danske bank:

http://www.information.dk/telegram/456128
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Tirs Apr 02, 2013 8:35 pm

Plyds skrev:Her har vi da svaret på et nyt "lykke-dyr" for danske bank:

http://www.information.dk/telegram/456128
Meget rammende.

Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Nu fes den omsider ind på lystavlen!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 09, 2013 2:48 pm

Så vidt, jeg har forstået skal der nedlægges både Nordea og Danske Bank filialer.

Dvs. Antallet af Danske Bank filialer vil være det samme, når Nordea er smidt ud af landet.
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Man Apr 15, 2013 10:32 am

Det er dyrere for Danske Bank at hente finansering end for de mindre konkurrenter. Det skyldes især, at storbanken har en svag kreditvurdering.

Lars Krull har et problem med sin analyse:

Det koster Danske Bank milliarder at være dårligere kreditvurderet end Nordea. Det er måske lidt uretfærdigt, for en anden af mine analyser viser, at Danske Bank har stærkere kunder på sit største marked, Danmark. Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 11:23 am

klogeaage 35 skrev:Det er dyrere for Danske Bank at hente finansering end for de mindre konkurrenter. Det skyldes især, at storbanken har en svag kreditvurdering.

Lars Krull har et problem med sin analyse:

Det koster Danske Bank milliarder at være dårligere kreditvurderet end Nordea. Det er måske lidt uretfærdigt, for en anden af mine analyser viser, at Danske Bank har stærkere kunder på sit største marked, Danmark. Very Happy
1) Det varer ikke ved fordi Nordea bliver snart nød til at tage tab i forbindelse med tilbagetrækning fra andre lande.
2) Danske Banks gode udlån varer ikke ved, fordi de skal over på virksomhedsobligationer.

Til sammenligning er især Sydbank, der ligger bedst i analysen, kendt for at klare sig med relativt korte lån, som er billigere.

Oh skam og evig forbandelse!

Sydbank flextumpernes flextumpe! Finansierer fallerede flextumper med flexlorts flexlort! Frösig Weber-grillen.

Det var så DERFOR Sydbank skulle være Systemisk Vigtig (SIFI)! Frösig aner ikke hvor månedsafslutningens likviditet skal komme fra - og der INGEN gode udlån i Sygbank.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Her er igen noget Danske Bank ikke vil forstå!

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 8:04 pm

Sverrig er en bankejet stat!

Det er Danmark ikke helt: Fidusen ved "systemisk vigtige" pengeinstitutter er - de må ganske enkelt ikke eksistere! Problemet er, hvordan de afvikles.

De øgede soliditetskrav, skal da ikke opfyldes ved at få indbetalt ny aktiekapital.
Næh, det klares ved at slanke balancerne ved at tilbyde gode lånere alternativ finansiering.

Nu røg der 1½ mia. ud med Haldor Topsøe: Det var lige 200 mio, i egenkapitalen, der kan bruges til nedskrivninger. Skal vi være lidt large og sige med nedskrivninger, så formindskes kravet med 1 3/4 mia.

Videre .... næste gode debitor til virksomhedsobligation.

Fremtiden for Danske Bank er eliminering af alt andet end flextumper fra udlånet.
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Man Apr 22, 2013 11:08 am

Gad vide hvilken stråmandsvirksomhed der bliver køber ??

Der er allerede nu interesserede købere på markedet, hedge funde og andre assets funds, der spekulerer i sådan noget.

Sådan noget hvad , Eivind Question Question Razz

Man fornemmer mavesaften presse på epiglottis
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Man Apr 22, 2013 11:49 am

klogeaage 35 skrev:Gad vide hvilken stråmandsvirksomhed der bliver køber ??

Der er allerede nu interesserede købere på markedet, hedge funde og andre assets funds, der spekulerer i sådan noget.

Sådan noget hvad , Eivind Question Question Razz

Man fornemmer mavesaften presse på epiglottis
Det er jo det samme, som lige har været fremført omkring FIH anvendelse af egen stråmand.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Danske Bank? ALDRIG!

Indlæg af Thomas Man Apr 22, 2013 3:45 pm

Hver tredje ville IKKE skifte til Danske Bank.

Det kan så ikke overraske. Som KlogeAage skrev til slimålen wh: "Du fatter ikke, hvor hadet Danske Bank er!"
Måske ikke den mest sofistikerede analyse; men den er der heller ikke behov for med så klare resultater.

Nok så meget hæfter jeg mig ved at Nordea og Jyske Bank kommer noget længere nede på hhv. 2. og 3. pladsen på hadelisten. At Jyske Bank tilsyneladende opper sig en smule skyldes vel kun, at man bliver helt glad for levertran, når grillbaren serverer rotte i efterårsrullerne.

Det er unægtelig ret så problematisk, fordi ret beset - rent teknisk - så er Danske Banks netbank nok en af de bedre; men når reaktionen på at en Danske Bank medarbejder bliver bundet, er at hele flokken kommer stormende med grillkul, sprit og tændstikker - så man kan få lavet snobrød ved bålet.
Når dét er situationen, så kan man sende løgnhalsen Klinkeby nok så¨meget på tourné i bloggospheren .... det hjælper ikke en døjt. Det andet er, at det går fra meget slemt til endnu værre.

Dog Danske Bank: Jeg vil berolige og opmuntre: Det kan blive meget værre endnu - og det bliver det.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Udskudte nedskrivninger

Indlæg af Thomas Tors Maj 02, 2013 1:29 pm

Danske Banks nettorenteindtægter er faldet med 200 mio. kr. siden første kvartal 2012. Samtidig har banken oplevet et stort dyk i handelsindtægterne på næsten 2 mia. kr. i samme periode.

I Danske Bank har man sikret fremgang på bundlinjen ved at udskyde en del af nedskrivningerne, og det er bekymrende, mener Christian Hede.

Ikke overraskende!

Man skal jo på omgangshøjde med Nordea, som IKKE nedskriver på noget - og så skal man ud af Sverrig.

Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 30 Empty Andre har også fundet ud af, at Danske Bank er pilrådden.

Indlæg af Thomas Tors Maj 02, 2013 2:20 pm

Ét positivt ord:

Toiletpapir!
Thomas
Thomas

Indlæg af Gorrion Tors Maj 02, 2013 8:12 pm

Thomas skrev:Ét positivt ord:

Toiletpapir!

Var det ikke for skatteyderne multi milliard garantier, og et 2-3 hundrede milliarder til låns fra ATP (uden at spørger ejerne) så havde de ikke engang toiletpapir status......så var det direkte affald.

Men jo....toiletpapir kan vi godt blive enige om......for Toiletpapir er da om noget meget mere systemisk vigtig end den bunke gylle som Danske-Mafia Bank kan byde på.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Thomas Tors Maj 02, 2013 9:16 pm

Gorrion skrev:
Thomas skrev:Ét positivt ord:

Toiletpapir!

Var det ikke for skatteyderne multi milliard garantier, og et 2-3 hundrede milliarder til låns fra ATP (uden at spørger ejerne) så havde de ikke engang toiletpapir status......så var det direkte affald.

Men jo....toiletpapir kan vi godt blive enige om......for Toiletpapir er da om noget meget mere systemisk vigtig end den bunke gylle som Danske-Mafia Bank kan byde på.

Der er jo nogen ting på dagsordenen med Danske Bank som ikke må ske (skal ske):

1) Danske Bank i Sverrig skal byttes mod Nordea Danmark.

2) Erhvervsudlånet - altså ikke det til platuglerne - skal fjernes, så virksomhederne betaler en rimelig rente.

3) Dankort og PBS skal køre - og det kniber det gevaldigt med - indtil folk kan få skiftet bank.

4) Så meget som muligt af flexlortet skal konverteres til fast forrentede annuiteter.

Det er fire punkter, der kan gå meget galt; men som skal køre i en afviklingsproces.
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 30 af 40 Forrige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum