Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Banks dødedans.

+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere

Side 16 af 40 Forrige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Næste

Go down

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Sv: Danske Banks dødedans.

Indlæg af klogeaage 35 Lør Maj 19, 2012 2:41 pm

Thomas skrev:
Thomas skrev:Skal pilles ned, hvis noget af banken skal have en chance.

Total reorganisering af kreditafdelingen

Ud med alt det gamle

"Vi flytter kreditafdelingen, som i dag er en central hovedkontorsfunktion, deler den op i tre, der bliver underlagt hver enkelt forretningsenhed, som får deres egen kreditafdeling, så kreditbeslutningerne kommer et trin ned og tættere på forretningen. Det er en vigtig ændring, vi laver her," siger ordførende direktør Eivind Kolding til Berlingske Business.
Enig

Straarups be skidte undertøj

Det er stærke sager i Danske Bank-regi, at Eivind Kolding nu tager et så kraftigt opgør med den særlige og historiske kreditelite i hovedkontoret.
Nu er den stærke kreditafdelings ord ikke længere lov.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af Thomas Lør Maj 19, 2012 3:36 pm

klogeaage 35 skrev:
Det er stærke sager i Danske Bank-regi, at Eivind Kolding nu tager et så kraftigt opgør med den særlige og historiske kreditelite i hovedkontoret.
Nu er den stærke kreditafdelings ord ikke længere lov.
Danske Bank er under afvikling.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Indlæg af klogeaage 35 Ons Maj 30, 2012 10:19 am

Overraskende ,næææææ Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jun 06, 2012 10:32 am

klogeaage 35 skrev:Overraskende ,næææææ Very Happy

Gamle nyheder

Jo, det kan godt være at vi har nogle tvivlsomme ting på bogen. Men vi har skattefar i ryggen! For Danmark kan ikke overleve, at vi går ned med flaget. Og de har ret,,,,,,,endnu(red)
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af klogeaage 35 Tors Jun 07, 2012 3:24 pm

Danske Bank bør splittes op
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Tors Jun 07, 2012 3:52 pm

klogeaage 35 skrev:

Danske Bank bør splittes op

Der er det lille problem i det, at Danmark ikke er med i Eurozonen - og det er vi så alligevel.

Men det, der kommer til at ske er, at der kommer et Bank-/Finanstilsyn under den Europæiske Centralbank for "systemisk vigtige" banker. Så meget er klart på indeværende tidspunkt.
Der er ikke nogen tvivl om at alle blegnede, da det viste sig, at Bankia - den gode del af den - manglede ikke 3-4 mia. EUR i egenkapital - det var sgu 23! (jeg tror stadig, det var crossholding - chokket kom da man konsoliderede handelsbeholdningerne - mit gæt; men noget en blot nogenlunde kompetent bankinspektion havde fået øje på for år tilbage).

Nu er Bankia kun nr. 4 i Spanien, og ingen har en begrundet opfattelse af Santander og BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria). Når en Euro stat hænger på de forpligtigelser - og man så også er nød til at inddrage det øvrige EU, så kan jeg garantere for, at den går ikke én gang til, at et EU land får lov til at hænge EU/ECB så kraftigt til tørre, som de Spanske Banker har gjort.

Det er så klart nok. Men problemet er, hvordan man får tumlet Danske Bank og Nykredit - (Nordea). For det går ganske enkelt ikke - det er alt for risikabelt. Havde vi været medlem af Euroen, så havde sagen været klar - der var kommet et Finanstilsyns Tilsyn - der kun overlod gøglerbankerne til Finanstilsynet.

Nu har man svært ved at forestille sig, at ECB mm. vil komme Danmark til hjælp bare for vore blå øjnes skyld - det sker IKKE. Guderne skal vide, vi har brug for i disse dage.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty En pudsighed

Indlæg af Thomas Søn Jun 10, 2012 8:36 am

Af alle steder Irish Times
vælger Danske Bank at genere Irland.

Inevitably, Spain remained at the heart of the action as fears for its sovereign finances and banks intensified. “Over the week, it has become even more evident that the difficulties facing the banking sector in Spain are likely to force Spain to accept some sort of bailout programme,” said analysts at Danske Bank. “It is likely this package will come with less strings attached than the previous programmes for EMU countries.”

Det er da sjovt, at de har holdt deres kæft i Danmark!

Det kunne tyde på et regeringsindgreb - uden behov for EU-finansiering - på dansk jord til finansiering af en statsovertagelse af Danske Bank.

At der er færre betingelser på den spanske redningspakke er ikke svær at forstå: Man er jo allerede i Spanien godt i gang med at omlægge økonomien. Det nytter ikke rigtigt at fortælle en alkoholiker på antabus, at han skal holde op med at drikke.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Danica skal sælges

Indlæg af Thomas Ons Jun 13, 2012 4:40 pm

Til Salg

Problemet er, at den kasse får de da ikke noget for.

Sagen er nok den, at i den gennemgang af pensionskasser, som har kostet fagbevægelsen så dyrt, så er man nået til Danske Bank.

Men når man har anvendt sine pensionsindlånsmidler til at kursmanipulere egne aktier op - og købe flexlort af egen indavl - tja, så begynder der at opstå en vis diskrepans mellem den tilbagediskonterede værdi af pensionsudbetalingerne på den ene side (har vi snakket om på et af doctors indlæg - og tak for det) og formuens reelle værdi - og evne til at generere nedkast, så bliver det jo klart for selv SF'ere, der har fået sutten i gale hals, at der er noget, der ikke passer.

Det hedder normalt at passiverne overstiger aktiverne! Eller sagt på en anden måde: Insolvent og konkurs.

Når formuen i værdipapirer kan generere max 1% p.a. (eget flexlort) så hænger det ikke sammen med at passiverne kræver 5% p.a. for at de fremtidige betalinger bliver små nok til at aktiverne er større end passiverne.

Spørgsmålet er ikke om det skal sælges - spørgsmålet er om der er købere uden en betydelig medgift: Nok er svenskere dumme; men Danske Bank strækker selv svage begavelsers dybde.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty I må meget undskylde

Indlæg af Thomas Tors Jun 14, 2012 8:36 pm

MEN

jeg har problemer med at holde på alvoren.

Jeg vil jo ikke synes hjerteløs....
men så pyt da....
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jun 27, 2012 9:20 am

Hentet fra Mybanker

Jeg vil benytte denne tråd til at følge lidt op på - og dele viden om - Danske Bank.

Efterhånden har jeg hørt mange historier om at Danske Bank er ganske desperat. Banken har ikke råd til at tænke langsigtet, men må ty til meget kortsigtede løsninger med at skære i kreditterne til relativt sunde private kunder og erhvervsvirksomheder. På den måde skader Danske Bank de langsigtede kunderelationer.

Vores egen situation er denne:

Vi købte bolig i 2010. Danske Bank gav mig og min kæreste en rigtig god rente da vi forhandler om et boligkøb i 2010. Men derefter er banken totalt løbet fra aftalen. De har systematisk hævet renten med hele 3% mens nationalbankens udlånsrente i samme periode falder ca. 1%.

Dette er vel at mærke sket i en situation hvor vi a) har afviklet hurtigt på boliglånet, således vi er forblevet solvente trods boligprisfald b) vi har et rådighedsbeløb over 20.000 kr. c) har relativt sikre højtlønnede jobs d) har gode karriereudsigter e) er aktionærer i Danske Bank og har et pænt aktiedepot i banken f) der er gode muligheder for at Danske Bank om 4-5 år kunne tjene gode penge på at vi skal ud at finansiere et parcelhus.

Vi har forsøgt at forhandle renter med Danske Bank, men banken meddelte efter et time langt møde i et hjælpeløst formuleret brev med 2 stavefejl og 3 syntaksfejl, at banken ikke kunne tilbyde en lavere rente. Dermed fraskriver banken nu sig muligheden for et (for banken) profitabelt fremtidigt kundeforhold for at optimere indtægterne kortsigtet.

Jeg mener det er en svinsk fremgangsmåde, at Danske Bank når de i første omgang giver boliglånet tilbyder os en rente som de ved, og endda gør os opmærksom på, ligger omkring 1% under standard renten på et kundeforhold af vores type, for derefter, hvergang de justerer renten med 0,5% eller 1,0% eller what ever, at hæve renten maksimalt for netop vores kundeforhold.

På den måde er en aftale ikke en aftale med Danske Bank. Du forhandler et billigt lån hjem i købssituationen, som Danske Bank straks derefter går igang med at justere op på standardrenten. Det gør det meningsløst at aftale noget som helst med dem.

Vores historie er ikke enestående.

Tvært imod har jeg efterhånden hørt skræmmende mange historier om hvordan banken på den mest svinske måde trækker driftskreditter tilbage for ellers sunde virksomheder. Nægter at give selv små kreditter til et en kvinde under skilsmisse på trods af parret havde enddog meget store friværdier i deres parcelhus og sommerhus.

Jeg har også hørt historier om hvordan Danske Bank ved et par der havde en kassekredit på 50.000, som altid har betalt hvad de skal, pludselig nedskriver kreditten til 20.000 da lønnen pr. den 1. i måneden var gået ind. Hvorfor, var der overtræk, misligholdelse? Nej, Danske Bank vurderede bare, at parets sikkerhed var blevet forringet efter den ene var blevet arbejdsløs.

Med andre ord. Danske Bank trækker mere kynisk end nogen anden bank i Danmark paraplyerne tilbage i regnvejr. Også selv om der er ganske gode muligheder for kunderne kan komme ovenpå.

Et sådant foretagende ønsker jeg ikke længere at være en del af, og jeg vil advare alle mod at blive kunde i den bank. Den kortsigtede tænkning i Danske Bank er en trussel mod bankens langsigtede evne til at skabe værdi for aktionærerne. Jeg tror ikke på aktien kommer ovenpå, for lige nu sker der en kundedestillation, hvor de gode kunder trækker sig!

Desperation
klogeaage 35
klogeaage 35

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Nu var mit spørgsmål i weekenden 23-24 juni

Indlæg af Thomas Ons Jun 27, 2012 8:49 pm

Om Danske Bank overhovedet ville åbne mandag 25?

Hvad skete der?

Tjooo, deres netbank gik 1-2 timer om formiddagen!

Nu sagde Danske Bank selv at det er noget, der sker meget sjældent......

Jeg havde en del faktorer, der gik på Danske Banks ualmindeligt prekære situation. Efter denne analyse kom jeg med forudsigelsen - af en ualmindelig begivenhed. Det må vist siges, at være så tæt vi kommer på en bekræftelse i naturvidenskabelig forstand.

Sjældent er en næsvis forudsigelse blevet bekræftet så præcist.

Så må læseren selv om de tror på den officielle forklaring med "tekniske problemer" eller min vurdering, nemlig at Danske Bank havde fået lukket for kreditten.
Thomas
Thomas

Indlæg af Crumar Ons Jun 27, 2012 9:35 pm

Det forekommer mig, at jeg har læst den kære General Priers skriblerier andetsteds før.. - kanske på boligdebatten... under vidt forskellige brugernavne...hmmm..?
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41

Indlæg af Plyds Ons Jun 27, 2012 11:35 pm

klogeaage 35 skrev:Hentet fra Mybanker

Jeg vil benytte denne tråd til at følge lidt op på - og dele viden om - Danske Bank.

Efterhånden har jeg hørt mange historier om at Danske Bank er ganske desperat. Banken har ikke råd til at tænke langsigtet, men må ty til meget kortsigtede løsninger med at skære i kreditterne til relativt sunde private kunder og erhvervsvirksomheder. På den måde skader Danske Bank de langsigtede kunderelationer.

Vi købte bolig i 2010. Danske Bank gav mig og min kæreste en rigtig god rente da vi forhandler om et boligkøb i 2010. Men derefter er banken totalt løbet fra aftalen. De har systematisk hævet renten med hele 3% mens nationalbankens udlånsrente i samme periode falder ca. 1%.

Dette er vel at mærke sket i en situation hvor vi a) har afviklet hurtigt på boliglånet, således vi er forblevet solvente trods boligprisfald b) vi har et rådighedsbeløb over 20.000 kr. c) har relativt sikre højtlønnede jobs d) har gode karriereudsigter e) er aktionærer i Danske Bank og har et pænt aktiedepot i banken f) der er gode muligheder for at Danske Bank om 4-5 år kunne tjene gode penge på at vi skal ud at finansiere et parcelhus.

Vi har forsøgt at forhandle renter med Danske Bank, men banken meddelte efter et time langt møde i et hjælpeløst formuleret brev med 2 stavefejl og 3 syntaksfejl, at banken ikke kunne tilbyde en lavere rente. Dermed fraskriver banken nu sig muligheden for et (for banken) profitabelt fremtidigt kundeforhold for at optimere indtægterne kortsigtet.

Jeg mener det er en svinsk fremgangsmåde, at Danske Bank når de i første omgang giver boliglånet tilbyder os en rente som de ved, og endda gør os opmærksom på, ligger omkring 1% under standard renten på et kundeforhold af vores type, for derefter, hvergang de justerer renten med 0,5% eller 1,0% eller what ever, at hæve renten maksimalt for netop vores kundeforhold.

På den måde er en aftale ikke en aftale med Danske Bank. Du forhandler et billigt lån hjem i købssituationen, som Danske Bank straks derefter går igang med at justere op på standardrenten. Det gør det meningsløst at aftale noget som helst med dem.

Tvært imod har jeg efterhånden hørt skræmmende mange historier om hvordan banken på den mest svinske måde trækker driftskreditter tilbage for ellers sunde virksomheder. Nægter at give selv små kreditter til et en kvinde under skilsmisse på trods af parret havde enddog meget store friværdier i deres parcelhus og sommerhus.

Jeg har også hørt historier om hvordan Danske Bank ved et par der havde en kassekredit på 50.000, som altid har betalt hvad de skal, pludselig nedskriver kreditten til 20.000 da lønnen pr. den 1. i måneden var gået ind. Hvorfor, var der overtræk, misligholdelse? Nej, Danske Bank vurderede bare, at parets sikkerhed var blevet forringet efter den ene var blevet arbejdsløs.

Med andre ord. Danske Bank trækker mere kynisk end nogen anden bank i Danmark paraplyerne tilbage i regnvejr. Også selv om der er ganske gode muligheder for kunderne kan komme ovenpå.

Et sådant foretagende ønsker jeg ikke længere at være en del af, og jeg vil advare alle mod at blive kunde i den bank. Den kortsigtede tænkning i Danske Bank er en trussel mod bankens langsigtede evne til at skabe værdi for aktionærerne. Jeg tror ikke på aktien kommer ovenpå, for lige nu sker der en kundedestillation, hvor de gode kunder trækker sig!

Desperation

Herlig tråd - sq da ikke noget under, at DB er ved at gå på røven, når de ikke fatter en brik i en alm families økonomi.

Nu har jeg personligt ikke så pokkers meget at bruge banker til lige p.t., men man skal da i en fandens fart ført sine lån over i en af de lokale banker, som har indlånsoverskud og så give banker der te'r sig a la DB fingeren og skride lige med det samme.
Der er sikkert en eller anden spare/lånekasse i nærheden der har godt på ekstra slanter i kassen. Det er en helt anden oplevelse.

Jeg får i altt fald en exelent service på alle fronter, selv om de ikke tjener noget vidrere på mig.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Tors Jun 28, 2012 8:12 am

Plyds skrev:
klogeaage 35 skrev:Hentet fra Mybanker

Desperation

Herlig tråd - sq da ikke noget under, at DB er ved at gå på røven, når de ikke fatter en brik i en alm families økonomi.

Nu har jeg personligt ikke så pokkers meget at bruge banker til lige p.t., men man skal da i en fandens fart ført sine lån over i en af de lokale banker, som har indlånsoverskud og så give banker der te'r sig a la DB fingeren og skride lige med det samme.
Der er sikkert en eller anden spare/lånekasse i nærheden der har godt på ekstra slanter i kassen. Det er en helt anden oplevelse.

Jeg får i altt fald en exelent service på alle fronter, selv om de ikke tjener noget vidrere på mig.

Nu er Danske Bank sådan set ligeglad, for finansieringen af de tabte fordringer hænger - efter Danske Banks mening - på Nationalbanken. At Danske Bank så nok skal blive klogere - det er der nok ikke nogen tvivl om; men de kommer til at tage tid: Her savner jeg en tysk finansministers indgroede mistro, had og onde lune i forbindelse med banker.

Problemet med de lokale banker med indlånsoverskud er, at de ikke har noget fornuftigt sted at anbringe pengene, hvorfor de skyder dem ind i Nationalbanken til 0,1%.
Det andet problem er, at de lokale banker ikke har egenkapital til understøttelse af deres udlån: Enhver justering af udlånet i nedadgående retning - for at skabe luft - vil kun ske ved at tage tab: Tab går som bekendt direkte fra egenkapitalen, hvorfor det at tage tab ikke bedrer situationen.
Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Fre Jun 29, 2012 12:16 am

Nu ser det så ud til at Kolding langt om længe lukker en af de Irske tilkøb. Det var også kun 56% af udlånene der var dårlige.
Det er formentligt en langt bedre "record" end de har i Danmark. (Her er det vel efterhånden 80/20%) Derfor lukker de da også kun 20 ud af 27 filialer i NIB.

Man må knastørt konstatere: Danske Bank er et afviklingsselskab udenfor Finansiel Stabilitet. Dealen er: I afvilker Jer selv - vi har desværrre ikke folk nok i FS til at gøre det for Jer.

Så Maersk har sat Kolding i spidsen for at afvikle biksen hurtigst muligt med færrest mulige tab.
Plyds
Plyds

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Her tror jeg du rammer meget præcist

Indlæg af Thomas Fre Jun 29, 2012 5:34 am

Plyds skrev:

Så Maersk har sat Kolding i spidsen for at afvikle biksen hurtigst muligt med færrest mulige tab.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Så hæver vi udlånsrenten igen

Indlæg af Thomas Søn Jul 01, 2012 3:54 am

Sikke da

Nu er renten på flexlånet sænket, så nu skulle flextumperne kunne betale af på banklånet - vi får se om det sker - jeg er skeptisk; men det kan jo ikke overraske.
Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Søn Jul 01, 2012 12:06 pm

Kunder! Gå venligst væk - vi har ikke råd til at bruge penge på at passe og administrere Jer:

Danske Banks renteændringer de seneste 15 måneder:

29-06-2012: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,5 pct.point med ikrafttrædelse 15. august 2012.
26-02-2012: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 1 pct.point med ikrafttrædelse 4. april-2012
06-12-2011: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,5 pct.point med ikrafttrædelse 2. februar-2012
07-11-2011: Sænkning af indlånsrenten med op til 0,25 pct.point med ikrafttrædelse 4. november 2011.
21-09-2011: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,50 pct.point med ikrafttrædelse 20. oktober-2011
01-07-2011: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,50 pct.point med ikrafttrædelse 1. januar 2011
07-04-2011: Forhøjelse af ind- og udlånsrenten med op til 0,25 pct.point med ikrafttrædelse 9. maj 2011.
Plyds
Plyds

Indlæg af Skizo Søn Jul 01, 2012 12:50 pm

Plyds skrev:Kunder! Gå venligst væk - vi har ikke råd til at bruge penge på at passe og administrere Jer:

29-06-2012: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,5 pct.point med ikrafttrædelse 15. august 2012.
26-02-2012: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 1 pct.point med ikrafttrædelse 4. april-2012
06-12-2011: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,5 pct.point med ikrafttrædelse 2. februar-2012
07-11-2011: Sænkning af indlånsrenten med op til 0,25 pct.point med ikrafttrædelse 4. november 2011.
21-09-2011: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,50 pct.point med ikrafttrædelse 20. oktober-2011
01-07-2011: Forhøjelse af udlånsrenten med op til 0,50 pct.point med ikrafttrædelse 1. januar 2011
07-04-2011: Forhøjelse af ind- og udlånsrenten med op til 0,25 pct.point med ikrafttrædelse 9. maj 2011.

Vildt - de hader virkeligt deres kunder.

Min kassekredit i jyske bank (som jeg ikke bruger), er i samme periode steget med 1,75% i rente (og jeg antager de andre udlånsrente satser er flytte det samme).

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Geografisk sted : Århus

Indlæg af Thomas Søn Jul 01, 2012 8:48 pm

Skizo skrev:
Plyds skrev:Kunder! Gå venligst væk - vi har ikke råd til at bruge penge på at passe og administrere Jer:

Vildt - de hader virkeligt deres kunder.

Min kassekredit i jyske bank (som jeg ikke bruger), er i samme periode steget med 1,75% i rente (og jeg antager de andre udlånsrente satser er flytte det samme).

Jeg tror dybest set problemet ligger i, at Danske Bank (og de andre) ønsker at hjemkalde lån!
Der er jo ikke nogen tvivl om, at balancen skal afflæskes.

Man skal have fjernet pensionsarbitragen, hvor forudsatte skattefordele finansieres med lån til en lav rente.

Bare som eksempel.

Der er ikke nogen tvivl om at soliditeten i Danske Bank er alt for ringe.
Solvensen skal op: Ny kapital kommer ikke på tale, derfor må udlånet reduceres uden at gå via tab, som yderligere forringer solvensen.

Problemet bliver så, at en del amatørspekulanter - tåberne på euroinvestor - de bliver nødt til at sælge ud af deres aktiebeholdning. Derfor må Danske Bank købe egne aktier - om ikke andet så med de penge man har lånt "investorerne".
Det vil betyde at egenkapitalen skal fordeles på færre aktier, hvorved kursen stiger - da egne aktier ikke tæller med. Nu er kursværdien - så vidt jeg husker - langt over den indre værdi.
Det er tilsyneladende et kneb, der skal åbne for en aktieemission med allerede udstedte aktier.

Det man vil er at tilbyde disse aktier i egenbeholdningen til staten, så staten bliver aktionær og de gamle aktionærer nøjes med en udvanding af aktieværdien.

Jeg tror ikke den lykkes i noget videre omfang. Det gjorde den ikke for Bankia.
Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Man Jul 02, 2012 10:39 pm

Thomas skrev:

Jeg tror dybest set problemet ligger i, at Danske Bank (og de andre) ønsker at hjemkalde lån!

Hvorfor ikke bare kalde det for hvad det er: PENGEMANGEL!
De er løbet tør! - De har udlånt med gearinger på over 30, og nu er kassen tom. Derfor må folk enten betale overrenter eller indbetale lånene omgående, så DB boet kan få penge på kontoen.

Kapital - skriver du! - Jammen hvilken kapital - den er jo tabt - ind til flere gange endda!

DB's kapital består vel mest i de 65 mia. den danske stat på forskellig vis allerede har skudt ind.
Plyds
Plyds

Indlæg af Thomas Man Jul 02, 2012 11:20 pm

Plyds skrev:
Thomas skrev:

Hvorfor ikke bare kalde det for hvad det er: PENGEMANGEL!
De er løbet tør! - De har udlånt med gearinger på over 30, og nu er kassen tom. Derfor må folk enten betale overrenter eller indbetale lånene omgående, så DB boet kan få penge på kontoen.

Kapital - skriver du! - Jammen hvilken kapital - den er jo tabt - ind til flere gange endda!

DB's kapital består vel mest i de 65 mia. den danske stat på forskellig vis allerede har skudt ind.

Vi er nok mere enige end du tror.

Som jeg ser det, så drejer det sig om at redde, hvad der reddes kan af spekulanter.

Her tænker jeg på dem, der har optaget flexlån i huset for at indbetale på diverse pensions og opsparingsordninger, hvorefter de er sluppet billigere i skat.

Det plattenslageri skal klemmes ud. Problemet er, at man nok ikke har helt overblik over omfanget.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Ny kreditchef i Danske Bank

Indlæg af Thomas Fre Jul 06, 2012 5:39 am

Jeg havde også undret mig.
Den hidtidige kreditchef gik i Finansiel Stabiltet - kunne så være en udmærket idé - hun kender jo alle platuglerne på ejendomsmarkedet - og ved også hvilke Danske Bank holder hånden under.

At man så har taget en udlænding er informativt for en bank, der ellers har rekrutteret indefra.
Det er helt tydeligt Kolding der skifter ledelsen ud fra toppen - og arbejder sig ned.
At have været i Royal Bank of Scotland - at det ligefrem skulle være en anbefaling?

Men man skal helt klart have nogle ledere ind, hvor de underordnede ikke har noget på dem. Det er nok også den eneste måde at få viklet den gordiske knude op på. En ny leder kan gå ind og smadre de underordnede én for én.
Disse underordnedes overlevelse vil så hænge i om man kan fortælle den nye chef noget interessant - om forgængeren og kollegerne.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 16 Empty Anmeldelser på udenbysk

Indlæg af Thomas Søn Jul 08, 2012 2:07 pm

Irish Times
Danske insists its commitment to Ireland remains intact, though some pundits argue it has no option to stay – in the current climate, who would buy NIB?
Thomas
Thomas

Indlæg af Gorrion Man Jul 09, 2012 2:10 am

Thomas skrev:Irish Times
Danske insists its commitment to Ireland remains intact, though some pundits argue it has no option to stay – in the current climate, who would buy NIB?

Tak for linket.

DB er fucked fra alle sider...
men de er jo i realiteten også defacto nationaliseret nu.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 16 af 40 Forrige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum