Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Banks dødedans.

+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere

Side 28 af 40 Forrige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Næste

Go down

Danske Banks dødedans. - Page 28 Empty Så vil jeg da håbe, at LAB

Indlæg af Thomas Ons Feb 06, 2013 7:11 pm

Plyds skrev:Bæ i buksen - det stinker - og nogen kan ikke lide lugten i DB:

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1889865/boligselskaber-boer-fravaelge-danske-bank/

Har finansieret sig med fast forrentede, konvertible annuiteter. Det ville være så flovt om man fandt ud af at der var flextumpe finansieret blodskam i svang dér? Og f.eks. bygget alt for dyrt, da det gik så godt, så godt. Byggeri som man nu ikke kan få udlejet:

Tomgangsomkostninger kommer altid dér, hvor det gør mest ondt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks dødedans. - Page 28 Empty Sv: Danske Banks dødedans.

Indlæg af Gorrion Tors Feb 07, 2013 10:43 am

Storkunder giver Danske Bank den kolde skulder
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article5191272.ece

Jeg kan sku godt forstå de forlader den landsskadelige virksomhed, det er jo direkte dårlig reklame for enhver at have noget med DmB at gøre!.

Jeg har absolut ingen medlidenhed med Danske mafiabank....
Det vil være en gevinst for Danmark hvis de går ned med et brag.
Jeg skal være den første til at sætte flag i vinduerne!

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af wh Tors Feb 07, 2013 11:03 am

Gorrion skrev:Jeg har absolut ingen medlidenhed med Danske mafiabank....

Du behøver vist ikke at finde flaget frem lige med det første

http://finans.borsen.dk/artikel/1/251403/danske_bank_overrasker_positivt_-_lander_overskud_paa_86_mia_kr.html

wh

Antal indlæg : 414

Danske Banks dødedans. - Page 28 Empty Her sætter Vi lys i vinduet når DB sætter træskoene

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 07, 2013 11:09 am

[quote="wh"]
Gorrion skrev:Jeg har absolut ingen medlidenhed med Danske mafiabank....

Du behøver vist ikke at finde flaget frem lige med det første

Gorrion ligger på linie med andre frihedselskende

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/danmark/skal-vi-stadig-saette-lys-i-vinduet-4.-maj
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Gorrion Tors Feb 07, 2013 11:18 am

Nøjjj den artikel havde jeg sleeet ikke set....

Om så de havde 100 mia i overskud er de landsskadelige!

Sidst rettet af Gorrion Tors Feb 07, 2013 5:09 pm, rettet 1 gang
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 12:42 pm

Gorrion skrev:Nøjjj den artikel havde jeg sleeet ikke set....

Om så de have 100 mia i overskud er de landsskadelige!
Rolig nu - det får de IKKE.
Thomas
Thomas

Indlæg af Dybt Forundret Tors Feb 07, 2013 12:43 pm

http://finans.borsen.dk/artikel/1/251427/finanstilsynet_til_danske_bank_find_75_mia_kr.html

Dybt Forundret

Antal indlæg : 67

Danske Banks dødedans. - Page 28 Empty Igen har Danske Bank været mere end almideligt stupide!

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 1:00 pm

Dybt Forundret skrev:http://finans.borsen.dk/artikel/1/251427/finanstilsynet_til_danske_bank_find_75_mia_kr.html

Det er svineri af uhørt klasse, at man EFTER man har fået disse påbud går ud og sviner pæne og ordentlige mennesker til ved at opkræve "abonnement" og "New Normal". Det er netop spørgsmålet om at opmuntre til indlån - af kortere eller længere varighed.

Man har vidst at dette påbud lå der, da man kom med sine svinske modbydeligheder.

Det bør koste Kolding hovedet, at han med forsæt går stik imod Finanstilsynets påbud.

Hvad han IKKE har vidst så meget om er nok den måde, man sparker Nordea ud.

Det dér burde være DIREKTE i buret!

Thomas
Thomas

Indlæg af Dybt Forundret Tors Feb 07, 2013 1:08 pm

Jeg kan desværre ikke læse hele artiklen, men det lyder jo af mange penge...

Dybt Forundret

Antal indlæg : 67

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 1:15 pm

Dybt Forundret skrev:Jeg kan desværre ikke læse hele artiklen, men det lyder jo af mange penge...
Du kan anvende linket, jeg har givet, så kan Du læse hele Finanstilsynets rapport!

Børsens kommentarer kan vi være foruden!

Bræk Bræk
Thomas
Thomas

Indlæg af moniulven Tors Feb 07, 2013 1:25 pm

du glemmer lige at fortælle at de leve op til alle tre punkter. f.eks har de bragt indlånunderskudet ned med 85 milliader...gebyrer eller ej

moniulven

Antal indlæg : 126

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 1:35 pm

moniulven skrev:du glemmer lige at fortælle at de leve op til alle tre punkter. f.eks har de bragt indlånunderskudet ned med 85 milliader...gebyrer eller ej
Hvorefter de omgående forsøger at gå imod påbuddet!
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 2:38 pm

moniulven skrev:du glemmer lige at fortælle at de leve op til alle tre punkter. f.eks har de bragt indlånunderskudet ned med 85 milliader...gebyrer eller ej

Men Du har ret: Det er en bank under afvikling - hvad skal man sige?

Boller fra Kohberg?
Thomas
Thomas

Indlæg af HenningK Tors Feb 07, 2013 3:18 pm

True story fra 8270, Kridthøj Torv:

Vi var i den lokale Danske Bank-filial i går for at tømme knægtens sparebøsser. Vi måtte (efter en rum ventetid) gå med uforrettet sag - de havde afskaffet mønttællingen i filialen. Det var vel forventeligt. Til gengæld havde de sat en storskærm op, som frejdigt proklamerede New Normal-budskabet. Fin prioritering dér, Banktyper.

Det var en gennemført trist oplevelse med én uoplagt kasse-medarbejder - som kulminerede da en rasende kunde gentagende gange truede os med tæsk på vej ud af banken (han var blevet endnu mere træt af ventetiden, og forlod banken samtidig med os - uden at være kommet til).

Kunder med bølle-manerer er tilsyneladende så normalt, at ingen af de bankansatte følte trang til at gribe ind - hverken før eller efter.

Det hjalp sådan set ikke på humøret at gå hjem og læse op på vilkårene for "fordelsprogrammet", og dagens melding fra Finanstilsynet, som tydeligt viser at Danske Bank reelt sagtens ku' bruge et indlåns-overskud som vores, er simpelthen hovedet på sømmet.

Fik vi Bank nok? Det er jeg lige ved at tro at vi gjorde...

HenningK

Antal indlæg : 328

Indlæg af doctor Tors Feb 07, 2013 6:14 pm

HenningK skrev:True story fra 8270, Kridthøj Torv:

Smile

Jeg har lagt mærke til at mine "kunder" gennem de sidste år er blevet tiltagende glade for at komme hos mig.
NUUUUU forstår jeg HVORFOR:
Her er der hverken "banking" eller "spanking" (,) som i sidepalæerne.

doctor

Antal indlæg : 1673

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 8:20 pm

HenningK skrev:True story fra 8270, Kridthøj Torv:

Vi var i den lokale Danske Bank-filial i går for at tømme knægtens sparebøsser. Vi måtte (efter en rum ventetid) gå med uforrettet sag - de havde afskaffet mønttællingen i filialen. Det var vel forventeligt. Til gengæld havde de sat en storskærm op, som frejdigt proklamerede New Normal-budskabet. Fin prioritering dér, Banktyper.

Det var en gennemført trist oplevelse med én uoplagt kasse-medarbejder - som kulminerede da en rasende kunde gentagende gange truede os med tæsk på vej ud af banken (han var blevet endnu mere træt af ventetiden, og forlod banken samtidig med os - uden at være kommet til).

Kunder med bølle-manerer er tilsyneladende så normalt, at ingen af de bankansatte følte trang til at gribe ind - hverken før eller efter.

Det hjalp sådan set ikke på humøret at gå hjem og læse op på vilkårene for "fordelsprogrammet", og dagens melding fra Finanstilsynet, som tydeligt viser at Danske Bank reelt sagtens ku' bruge et indlåns-overskud som vores, er simpelthen hovedet på sømmet.

Man har jo gennem mange år gjort, hvad man kunne for at få jaget indlånskunderne væk, fordi banker med indlånsoverskud - her og i udlandet - har været parat til at låne Danske Bank penge. Dem har man så kunnet låne ud; men reelt til faldende rentemarginal, fordi jo flere udlånskunder man skaffer sig jo ringere bliver betingelserne (enten renten eller sikkerheden) - den marginale kundes betingelser er vanskelige at stoppe fra at rulle tilbage til de gode kunder (selvom man godt nok prøver): Der er nemlig konkurrenter, der tilbyder det samme som man selv tilbyder den marginale kunde. Det kan endda gå, så længe renteniveauet generelt falder som følge af en rigelig kredit.

Denne rigelige kredit skubber så indlånet væk til konkurrenterne, som IKKE har adgang til denne rigelige kredit, fordi de vurderes p.gr.a. størrelse at være mindre kreditværdige. De får som sådan et indlånsoverskud som tilbydes stadig ringere vilkår i videreudlånet, hvorfor størrelsen anses for værende afgørende, hvilket igen gør mindre kritisk i udlånet - dels på rente; men nok så meget på sikkerhed.

Som jeg konkluderede i sin tid, da det gik galt dengang. Der er to måder en bank kan vokse på: Flere og mere risikable udlån, det er den hurtigste måde at gå fallit - eller filialer med omkostningerne, det er den sikreste.

Dengang konkluderede jeg (med studiegæld), at formålet måtte være at begrænse ens mellemværende med banken (neither a borrower, nor a lender be) mest muligt.

De stordriftsfordele der er, har nemlig også faldende marginalt produkt.
Thomas
Thomas

Indlæg af SortKaffe Tors Feb 07, 2013 8:36 pm

Må erkende, at jeg også tror kæden er ved at hoppe helt af for Danske Spanking.

De kunder, som lettest kan smutte er de rene indlånskunder.

Mange søde ældre mennesker som jeg kender er rent faktisk af den slags. Vel, de har måske ikke lige 750.000 kroner i banken, men nogle har trods alt flere hundrede tusinde stående, til næsten ingen forrentning.

Dem vil DB nu blokke for yderligere 500 kroner om året, for "servicen". Men er det da slet ikke gået op for gebyr gribbene, at mange ældre slet ikke har behov for de fancy pyramide spils produkter som banken tilbyder ?

det de ældre har brug for er en enkel konto, blot med en minimal forrentning, og så en "bankdims" som de kan tale med når der skal ske større betalinger eller hævninger. Thats it !

Heldigvis synes det som om både Jyske Bank og Sydbank har forstået budskabet. De har været endog særdeles venlige når jeg er troppet op med en af arvetanterne.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af abbaratet Tors Feb 07, 2013 9:04 pm

SortKaffe skrev:Må erkende, at jeg også tror kæden er ved at hoppe helt af for Danske Spanking.

De kunder, som lettest kan smutte er de rene indlånskunder.

Mange søde ældre mennesker som jeg kender er rent faktisk af den slags. Vel, de har måske ikke lige 750.000 kroner i banken, men nogle har trods alt flere hundrede tusinde stående, til næsten ingen forrentning.

Dem vil DB nu blokke for yderligere 500 kroner om året, for "servicen". Men er det da slet ikke gået op for gebyr gribbene, at mange ældre slet ikke har behov for de fancy pyramide spils produkter som banken tilbyder ?

det de ældre har brug for er en enkel konto, blot med en minimal forrentning, og så en "bankdims" som de kan tale med når der skal ske større betalinger eller hævninger. Thats it !

Heldigvis synes det som om både Jyske Bank og Sydbank har forstået budskabet. De har været endog særdeles venlige når jeg er troppet op med en af arvetanterne.
Jyske begynder nu også med gebyrer her fra 1/2 af. Wink
abbaratet
abbaratet

Antal indlæg : 110
Geografisk sted : Hadsund

Indlæg af Plyds Fre Feb 08, 2013 12:26 am

Og direktøren - Kold-i-Røven får 13,8 mille om året - det er 40.000 DKK om dagen, skriver de i Politikken i dag. (fremgår af regnskabet)

Det er sq da sygt. Han burde sætte 11/12 ned i løn!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 08, 2013 6:55 am

Det værste er dog de lønstigninger de har opnået fra 2011 til 2012.
http://www.business.dk/ledelse/danske-bank-chef-tjener-40.000-kr.-om-dagen

Et eksempel er en stigning på 1,3 mio til 8,9 mio. Altså en stigning på 17 % fra 11 til 12.

Direktionsmedlem Tonny Thierry Andersen tjente i 2012 8,9 mio. kr., hvilket er en lønforhøjelse på 1,3 i forhold til 2011

Og så taler man om lavere løn i DK, løntilbagehold for alle andre, mens man selv hiver 17 % ekstra hjem i årlig lønstigning.

Hvad mon denne ledelse ville sige hvis medarbejderne krævede samme stigning ? De ville brække sig i lårtykkestråler af grin.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af peter777 Fre Feb 08, 2013 7:30 pm

ja, man kan nok sagtens få dygtige direktionsmedlemmer langt billigere. De stillinger burde kræves offentligt slået op. Til blot 400K/år, ville jeg såmænd gerne stille op. Men det er så ikke sikkert, at jeg ville være med på alle numrene ....
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Indlæg af Plyds Fre Feb 08, 2013 7:40 pm

Nej - men til 10 mille pr. år kan jeg da godt overtales til at være kriminel i 5 år. Så længde det er noget jeg kan slippe med en betinget dom for.
De kriminelle bankfolk, bliver ja aldrig dømt, men får hyren alligevel.

Det er vel i realiteten et "hold-kæft-bolche"

aNDEN FORKLARING KAN DER JO IKKE VÆRE. fOR INGEN AF DEM ER PENGENE VÆRD PÅ ANDEN VIS?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af SortKaffe Søn Feb 10, 2013 12:53 pm

Plyds skrev:Og direktøren - Kold-i-Røven får 13,8 mille om året - det er 40.000 DKK om dagen, skriver de i Politikken i dag. (fremgår af regnskabet)

Ja, og her kan I læse hvilken ubegribelig dygtig forretningsmand han er:

http://www.business.dk/forside/da-zombierne-var-loes-i-irland

Hold da kæft. En hvilken som helst indvandret rengøringsassistent unden nogen form for skoleuddannelse kunne have gjort det bedre Basketball
SortKaffe
SortKaffe

Indlæg af Thomas Søn Feb 10, 2013 7:09 pm

SortKaffe skrev:
Plyds skrev:Og direktøren - Kold-i-Røven får 13,8 mille om året - det er 40.000 DKK om dagen, skriver de i Politikken i dag. (fremgår af regnskabet)

Ja, og her kan I læse hvilken ubegribelig dygtig forretningsmand han er:

http://www.business.dk/forside/da-zombierne-var-loes-i-irland

Hold da kæft. En hvilken som helst indvandret rengøringsassistent uden nogen form for skoleuddannelse kunne have gjort det bedre Basketball

Rigtig fin artikel, hvis den havde været skrevet for 5 år siden - som nogen af os gjorde.

Siden finanskrisen ramte Danske Bank i 2008 har den haft et overskud før skat på 26 mia. kr. Uden satsningen i Irland ville banken have tjent 57 mia. kr. før skat, og egenkapitalforrentningen ville have været væsentligt højere – omend stadig langt bagud i forhold til Nordea.
Problemet er, at tab i UDLANDET skal tages først. Jeg giver ikke en skid for Nordea's "overskud" - ikke hvis de er fremkommet på baggrund af at moderselskabet er tilført tabene via interne udlån mm.

Blandt matadorerne cirkulerede en anekdote om, at Danske Banks kreditdirektør havde en lille sort bog med navnene på dem, banken ikke ønskede som kunder. Herunder bemeldte matadorer.

øhh .... Stein Bagger?

»Vores kunder var faktisk hæderlige mennesker. Der har sikkert været et par stykker, der var mere spekulative, men helt generelt var der også velkendte, ældre, hæderkronede firmaer, som knækkede, da ejendomspriserne over en kam faldt 60-70 pct. Det kan ingen stå imod,« siger han.

Siger udtrykket gammel idiot nogen noget? Jeg selv brugte udtrykket om Straarup's handlinger: "Torskedumt!" - det var Stein Bagger.

Hvad der konkret fik de tre mænd til at vove denne satsning, ved vi kun lidt om. Peter Straarup har efterfølgende sagt, at han fortryder købet, og Kolding har givet en diffus undskyldning for Danske Banks samlede synderegister op til finanskrisen. Men ingen af dem har forklaret offentligheden, hvorfor de satsede så hårdt på den keltiske tiger.

Det skortede ellers ikke på advarsler. I april 2005 beskrev New York Times Irland som the »Wild West of European Finance«, og der var en del kritik i den britiske presse af den lemfældige regulering af sektoren i Irland. I juni samme år advarede The Economist om, at Irland toppede listen over lande med inflation i ejendomspriserne. Men advarslerne blev overset af Danske Bank og af de øvrige irske banker, og det irske eventyr blev til et mareridt, som Financial Times i dag tæller blandt de værste i historien.

Tja... udover, at det var en videreførelse af Danske Banks almindelige tåbelige og uansvarlige strategi, så er der vel ikke nogen forklaring....Men ja, der var alle advarsler.

Eivind Kolding:

»Jeg er sikker på, at hvis man studerede alt, hvad der er blevet sagt og skrevet, så kan man godt finde nogle advarsler. Men jeg tror, at der vil være én for hver 99, der sagde, at det her går strygende!«
Hvorfor sad Du så i bestyrelsen, hvis en meningsmåling blandt udvalgte idioter kunne afgøre sagen? Som bestyrelsesmedlem SKAL man finde den rigtige vurdering - også den ene blandt 100!

Eller at flere irske banker – dog ikke Danske Bank – ydede 100 pct. lån til huskøb. Alt imens den irske regering smed benzin på det buldrende bål med en stribe skattefordele til developerne.

Der er NORMEN hos Danske Bank at yde lån til huskøb på over 100% - siger begrebet flextumpe nogen noget?
Thomas
Thomas

Indlæg af SortKaffe Man Feb 18, 2013 10:29 pm

Så var der lige en til Thomas og Gorrion:

http://funnyhaha.dk/serier/live+fra+bremen-24/gebyr+i+danske+bank-1168.html

Nu ved vi i det mindste hvordan de skaffer tilstrækkeligt amoralsk perversonale

SortKaffe
SortKaffe

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 28 af 40 Forrige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum