Danske Banks dødedans.
+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere
Side 15 af 40
Side 15 af 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Sv: Danske Banks dødedans.
dkguy66 skrev:Indtil jeg ser en klar og tydelig konsekvens overfor aktørene, ejerne, så har jeg indtil nu kun set en massiv offentlig støtte til finansbranchen. Hvor de igen og igen tillades lån på lån på lån til en uhyrlig lav rente, med enten nationalbanken eller ECB som långiver.
Sagt på godt dansk. Indtil DB aktionærene, og div kreditter, strippes for alle sine aktiver, og nedlægges, så andre udbydere kan komme til, så giver jeg ikke en hujende fis for div politiske initiativer.
Det er muligt at man gør ditten og datten for at sikre en skånsom opdeling af det gode og det onde. Men det kan altså bare tage 50 år, at vikle det ud. Og uden anden konsekvens at staten jo nok kommer til at hænge på tabene - one way or the other.
Som vi drøftede mht DB for 6 mdr siden, da aktiekursen lå tæt på de 60. At nu måtte de vel skride i svinget.
I stedet for var det jo investoren der købte DB aktier for 6 mdr siden, der skrald grinende kan gå hen i banken og nu sælge sine aktier til snart kurs 100. Altså over 50 % i gevinst. LIGE NED I LOMMEN.
Så hjælper det jo fedt, at vi sidder og predicter dit og dat, når der reelt ikke er nogen konsekvens.
Sagen er jo at kapitalen forbliver hos de, der skabte finanskrisen, og boblerne, og med politikerne som lydige malkekvæg.
Det er muligt du ser en anden udvikling, baseret på enkle udsving i renterne, og tolker forhandlinger pt. anderledes.
Men så er jeg såmænd blot simpel i min opfattelse af ret og uret. For mit udgangspunkt er at alle er lige for loven. Naivt ? I know. Men så sover jeg trods alt bedre.
Du har stadig ikke fattet en brik af det hele.
At aktiekursen retter sig kan meget vel skyldes at småspekulanterne - støttet af lån i Danske Bank - ligger og lobber kursen op. Pointen er, at indtil de aktier bliver solgt, så taler vi fiktive værdier. Det, der skete i juni var at store aktionærer og institutionelle investorer meldte sig ud af foreningen.
Der er ingen forbindelse mellem dine "meninger", hvad der sker og hvad der kommer til at ske - for slet ikke at tale om virkeligheden.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Det er muligt jeg ikke har fattet en brik af det hele. So be it !
Men det ændrer jo ikke på faktum at aktiekursen siden september er steget med 50% i DB aktien.
Om det så er bondekonen i Øster Bøvling, eller tangloppen i Horsens fjord, der lopper kursen op, er jo fløjtende uinteressant. For alle de store aktionærere, der sidder med DB aktier har jo også kunnet konstatere at værdien er steget med 50 %, og da kursen løbende er stigende er efterspørgslen alt andet lige steget, og dermed kunne de kritiske også sælge ud stille og roligt, og hente profitten hjem.
Men mener du der er tale om kursmanipulation, er det jo en politisag.
Men den nationalisering af DB, som du talte så meget om, i september, den venter jeg stadig på. Var det ikke efter 1. okt. du forventede det var slut, pga refinanciering ? Og at det blev regeringen der kom til at udpege en ny direktør ?
Jeg kan blot tørt konstatere, at de, der havde is i maven i sept. og købte op af DB aktier, de har scoret en ret pæn gevinst på 6 mdr.
Men det ændrer jo ikke på faktum at aktiekursen siden september er steget med 50% i DB aktien.
Om det så er bondekonen i Øster Bøvling, eller tangloppen i Horsens fjord, der lopper kursen op, er jo fløjtende uinteressant. For alle de store aktionærere, der sidder med DB aktier har jo også kunnet konstatere at værdien er steget med 50 %, og da kursen løbende er stigende er efterspørgslen alt andet lige steget, og dermed kunne de kritiske også sælge ud stille og roligt, og hente profitten hjem.
Men mener du der er tale om kursmanipulation, er det jo en politisag.
Men den nationalisering af DB, som du talte så meget om, i september, den venter jeg stadig på. Var det ikke efter 1. okt. du forventede det var slut, pga refinanciering ? Og at det blev regeringen der kom til at udpege en ny direktør ?
Jeg kan blot tørt konstatere, at de, der havde is i maven i sept. og købte op af DB aktier, de har scoret en ret pæn gevinst på 6 mdr.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Forstår sådan set godt din harme, men egentlig er det du vil have bare at aktierne gøres værdiløse og direktører og ansatte fyres.dkguy66 skrev:
Sagt på godt dansk. Indtil DB aktionærene, og div kreditter, strippes for alle sine aktiver, og nedlægges, så andre udbydere kan komme til, så giver jeg ikke en hujende fis for div politiske initiativer.
Fair nok, men nogle skal jo drive banken videre. Lur mig om det ikke i stor udstrækning bliver de samme folk. Måske nogle nye navne i toppen her og der, men der sidder næppe nogle genialer hoveder rundt om i landet som lige kan gå ind og drive en bank.
Og jeg ved godt du vil sige at det kan de nuværende heller ikke, men mom ikke de trods alt har en lille fordel fremfor dem udenfor sektoren ?
Gæst- Gæst
Johs skrev:Forstår sådan set godt din harme, men egentlig er det du vil have bare at aktierne gøres værdiløse og direktører og ansatte fyres.dkguy66 skrev:
Fair nok, men nogle skal jo drive banken videre. Lur mig om det ikke i stor udstrækning bliver de samme folk. Måske nogle nye navne i toppen her og der, men der sidder næppe nogle genialer hoveder rundt om i landet som lige kan gå ind og drive en bank.
Og jeg ved godt du vil sige at det kan de nuværende heller ikke, men mom ikke de trods alt har en lille fordel fremfor dem udenfor sektoren ?
Man er skam stærkt i færd med at foretage den udrensning!
1) Hele bestyrelsen er jo udskiftet - Henning Christoffersen, Duch Petersen (eller hvad han nu hedder).
2) Direktøren er skiftet - nogen har bemærket, at Eivind Kolding er indsat af hovedaktionæren.
3) Man gider jo ikke lukke døren i hovedsædet med alle dem der ryger ud.
4) Medarbejdertallet skal reduceres med 10% i år eller næste år.
Så Danske Bank er et pengeinstitut under afvikling.
Danske bank har etableret ny funding i nationalbanken og behøver ikke længere bøvlet med små indskydere:
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2711134.ece
... sådan kunne man også have vinklet denne pressemeddelelse.
Eneste interessante i denne pressemeddelelse er denne sætning:
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2711134.ece
... sådan kunne man også have vinklet denne pressemeddelelse.
Eneste interessante i denne pressemeddelelse er denne sætning:
En sætning man aldrig høre i forbindelse med de danske og europæiske bankpakker.
Professoren roser dog Danske Bank for den nye strategi, fordi banken er børsnoteret og først og fremmest skal tjene penge til aktionærerne.
dkguy66 skrev:... alle de store aktionærere, der sidder med DB aktier har jo også kunnet konstatere at værdien er steget med 50 %, og da kursen løbende er stigende er efterspørgslen alt andet lige steget, og dermed kunne de kritiske også sælge ud stille og roligt, og hente profitten hjem.
Det er jo så det at LD har sagt at de lige netop ikke kan. Altså finde tilstrækkeligt med købere til kursen.
At EuroInvestor-typer ka' sidde og ta' nogen gevinster hjem ind imellem - ja, det kan de så. Det kan online pokerspillere mig bekendt osse være heldige at gøre indimellem.
Jeg hæfter mig ved at det ekspert-udvalg, som blev nedsat i forbindelse med Bankpakke 4 og skulle udpege de systemiske banker i Danmark tilsyneladende stadig ikke tør komme med en liste. Det er selvfølgeligt også en behændig måde at undgå follow-up spørgsmålet: Hvordan skal disse systemiske banker så polstre sig for at undgå at de trækker erhverv- og husejere med sig på røven - og hvilke muligheder skal samfundet ha' for at beskytte sig mod et systemisk bank-krak.
Der sidder givetvis en udvalgsformand, som ved at det vil være at sætte Ole Sohn i en pisse-lorte-situation (frit efter Rasmus Tantholt), hvis udvalget den ene dag udnævner Danske Bank til systemisk vigtig - for blot den næste dag at konstatere at alle røde lamper lyser over Holmens Kanal.
HenningK- Antal indlæg : 328
Det tror jeg er en meget præcis analyse.HenningK skrev:dkguy66 skrev:... alle de store aktionærere, der sidder med DB aktier har jo også kunnet konstatere at værdien er steget med 50 %, og da kursen løbende er stigende er efterspørgslen alt andet lige steget, og dermed kunne de kritiske også sælge ud stille og roligt, og hente profitten hjem.
Det er jo så det at LD har sagt at de lige netop ikke kan. Altså finde tilstrækkeligt med købere til kursen.
At EuroInvestor-typer ka' sidde og ta' nogen gevinster hjem ind imellem - ja, det kan de så. Det kan online pokerspillere mig bekendt osse være heldige at gøre indimellem.
Jeg hæfter mig ved at det ekspert-udvalg, som blev nedsat i forbindelse med Bankpakke 4 og skulle udpege de systemiske banker i Danmark tilsyneladende stadig ikke tør komme med en liste. Det er selvfølgeligt også en behændig måde at undgå follow-up spørgsmålet: Hvordan skal disse systemiske banker så polstre sig for at undgå at de trækker erhverv- og husejere med sig på røven - og hvilke muligheder skal samfundet ha' for at beskytte sig mod et systemisk bank-krak.
Der sidder givetvis en udvalgsformand, som ved at det vil være at sætte Ole Sohn i en pisse-lorte-situation (frit efter Rasmus Tantholt), hvis udvalget den ene dag udnævner Danske Bank til systemisk vigtig - for blot den næste dag at konstatere at alle røde lamper lyser over Holmens Kanal.
Eivind Kolding var reelt set, smidt fra broen da han " overtog" roret og blev skibsfører på plimsolleren Danske Bank
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev: Eivind Kolding var reelt set, smidt fra broen da han " overtog" roret og blev skibsfører på plimsolleren Danske Bank
Ja problemet i omlægning af strategi. Passer meget godt.
Cevian flaggar att man har ökat sitt ägande till 5.06%. Nu förstår vi varför aktien har gått upp...
Malmöbo- Antal indlæg : 41
Jeps, der var den
Malmöbo skrev:Cevian flaggar att man har ökat sitt ägande till 5.06%. Nu förstår vi varför aktien har gått upp...
Fint.
Men hvem mon har lånt Cevian pengene til det?
Danske Banks små snavsede kneb er ikke populære
Bundesbank
Det er ikke bare Onkel Nils, der er kritiske overfor.
Det er dårligt nyt for flextumper.
Så det lille kneb med at låne af ECB, når man ikke vil oplyse hvor bankerot, man er...Es sei aber nicht Aufgabe der Geldpolitik, marode Banken künstlich am Leben zu erhalten. „Entscheidungen über die Umverteilung größerer Solvenzrisiken von Banken und Staaten zwischen den Steuerzahlern der Mitgliedsländer dürfen nur gewählte Regierungen und Parlamente treffen.“ Geldpolitische Nothilfen dürften deshalb nur begrenzt und befristet sein und sie dürften kein Vorwand sein, notwendige Reformen aufzuschieben, fordert Weidmann.
Det er ikke bare Onkel Nils, der er kritiske overfor.
„Wir müssten zumindest das Anwachsen der Salden verhindern“, sagte Sinn kürzlich im Interview mit der Frankfurter Allgemeinen Zeitung. „Es kann nicht sein, dass die Südländer immer mehr normale Kreditschulden durch billige Notenbankkredite ersetzen, die sie sich im EZB-Rat genehmigen.“
Det er dårligt nyt for flextumper.
Nå så blev Kolding af med ham
Schubiger
Forståelse - dansk: Vink med en vognstang.
Innovativ - dansk: Kreativ bogholder.
Jo det var planen
Strategisk orienter: Han bogfører sikkerheder i løbende 2111 priser.
Indsigt: Han kan gemme fup, så hverken revision eller bedrageriafdelingen kan finde det.
”Det er altid ærgerligt at miste en dygtig medarbejder, men jeg har stor forståelse for Georgs beslutning. Han har blandt andet lagt mange kræfter i at sikre, at Danske Bank i dag er en af de mest innovative banker i Skandinavien, og jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til Georg for den store indsats og ønske ham held og lykke på sin videre færd,” siger ordførende direktør Eivind Kolding i en børsmeddelelse.
Forståelse - dansk: Vink med en vognstang.
Innovativ - dansk: Kreativ bogholder.
Jo det var planen
Dygtig team-spiller: Han kan lyve lodret uden at grine - alt for meget.”For det første så er Georg en meget dygtig team-spiller. Han er meget strategisk orienteret, og så har han en utrolig god indsigt i, hvordan man driver en bank,” siger Eivind Kolding til FinansWatch.
Strategisk orienter: Han bogfører sikkerheder i løbende 2111 priser.
Indsigt: Han kan gemme fup, så hverken revision eller bedrageriafdelingen kan finde det.
http://finans.borsen.dk/artikel/1/228208/danske_banks_geografiske_placering_koster_dyrt.html
Mens Danske Bank fortsat kæmper for at vride sig fri af den økonomiske krises kløer, er de øvrige nordiske storbanker for længst kommet videre. Her er nedskrivningerne lave, forrentningen af egenkapitalen stor og overskud på et niveau, som de fleste banker kun kan drømme om.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Nu går jeg stærkt ud fra at Danske Bank selv har udlånt med arme og ben, og derfor ikke kan dække sig under hverken placering eller alle mulige andre dårlige undskyldninger.
Det eneste der skyldes DB's situation er ren grådighed, og dårlig bankhåndværk.
Og det er selvforskyldt.
Og det er selvforskyldt.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:Nu går jeg stærkt ud fra at Danske Bank selv har udlånt med arme og ben, og derfor ikke kan dække sig under hverken placering eller alle mulige andre dårlige undskyldninger.
Og det er selvforskyldt.
Tja....
Ynkeligt og ynksomt.
Man har til de grader aktivt opsøgt alt, hvad der kunne gå galt. - Og med flid sørget for, at det fik det værst tænkelige udfald!
Der er intet at gøre
irske banker
Det "fremragende" potentiale i Danske Bank er det nok så som så med.
Det virker ikke overbevisende, når man forsøger at sælge Danske Bank ved at nævne tåbeligheder, der er så eklatante at man ikke har kunnet skjule dem - langt mindre holde dem ude af pressen de sidst 5-6 år.
Det "fremragende" potentiale i Danske Bank er det nok så som så med.
Det virker ikke overbevisende, når man forsøger at sælge Danske Bank ved at nævne tåbeligheder, der er så eklatante at man ikke har kunnet skjule dem - langt mindre holde dem ude af pressen de sidst 5-6 år.
Op med renterne!
Det må de da selv om!
Enten så kan kunderne ikke betale de renter - eller også så vil de ikke.
I første tilfælde, så bliver tabet blot det større, når kunderne knækker nakken.
I det andet tilfælde så søger kunderne væk - efterladende en udlånsportefølje af forringet kvalitet.
De farlige er dem inde imellem: Dem, der er lidt småtrængt og som kommer ovenpå i igen. De glemmer ikke.
Derfor er Danske Banks fremtid på området ikke overbevisende.
Gode kunder tjener man ikke på rentemæssigt - det er gebyrerne der giver pengene dér.
F.eks. Sådan noget som valutaafdækning, hvor man matcher en importørs dollar udbetalinger med en eksportørs dollarindbetalinger - får et gebyr fra begge. Det er der penge i - og penge som betales uden vrøvl.
Skal man tjene penge på rentemarginalen, så kræver det en sund kreditvurdering - altså hvor man kan sige at muligheden for at debitor ikke betaler - den er fjern. F.eks. bilkøb til solide betalere - Selvfølgelig kan kunden købe en bil - og hvis man så kan klare det uden at kunden skal ind i større omvæltninger af realkreditten, så kan man tilbyde en fordelagtig løsning - fremfor en forhandlerformidlet finansieringsordning. Det kan man tjene penge på.
Nu er kreditvurdering jo ikke netop Danske Banks styrke, så derfor kommer de aldrig til at tjene rigtige penge - kun udsatte tab.
Enten så kan kunderne ikke betale de renter - eller også så vil de ikke.
I første tilfælde, så bliver tabet blot det større, når kunderne knækker nakken.
I det andet tilfælde så søger kunderne væk - efterladende en udlånsportefølje af forringet kvalitet.
De farlige er dem inde imellem: Dem, der er lidt småtrængt og som kommer ovenpå i igen. De glemmer ikke.
Derfor er Danske Banks fremtid på området ikke overbevisende.
Gode kunder tjener man ikke på rentemæssigt - det er gebyrerne der giver pengene dér.
F.eks. Sådan noget som valutaafdækning, hvor man matcher en importørs dollar udbetalinger med en eksportørs dollarindbetalinger - får et gebyr fra begge. Det er der penge i - og penge som betales uden vrøvl.
Skal man tjene penge på rentemarginalen, så kræver det en sund kreditvurdering - altså hvor man kan sige at muligheden for at debitor ikke betaler - den er fjern. F.eks. bilkøb til solide betalere - Selvfølgelig kan kunden købe en bil - og hvis man så kan klare det uden at kunden skal ind i større omvæltninger af realkreditten, så kan man tilbyde en fordelagtig løsning - fremfor en forhandlerformidlet finansieringsordning. Det kan man tjene penge på.
Nu er kreditvurdering jo ikke netop Danske Banks styrke, så derfor kommer de aldrig til at tjene rigtige penge - kun udsatte tab.
Selvmord med stoppenål
Indlånskunderne skal væk! Effektiv måde at smadre likviditeten oveni at have lånt ud til kunder, der hverken kan eller vil betale.
Der er da ikke nogen virksomhed med respekt for sig selv, der lader indlånet fimse i Danske Bank - de penge bliver flyttet selv om der kun er tale om ½ mio. og kun i 14 dage.
Der er da ikke nogen virksomhed med respekt for sig selv, der lader indlånet fimse i Danske Bank - de penge bliver flyttet selv om der kun er tale om ½ mio. og kun i 14 dage.
Hvorfor er det ikke sket før?
Fyr hele bundtet
De vil ikke blive savnet!
De vil ikke blive savnet!
Cevian ejer "væsentligt" over 5% af Danske Bank
Svenske svindlere
Det bliver sjovt, når de bliver nationaliseret:
Sverrigs Gekko
Det bliver sjovt, når de bliver nationaliseret:
Sverrigs Gekko
Cevian Capital, the activist hedge fund manager, has become the new home of Lord Myners, the former UK financial services minister.
Cimber Sterlings konkurs kan koste Danske Bank et millionbeløb. Storbanken har i årevis været det trængte luftfartsselskabs hovedbankforbindelse.
Og det får konsekvenser. I banken er man dog ikke indstillet på at forklare følgerne nærmere.
Konkurs x 2
Og det får konsekvenser. I banken er man dog ikke indstillet på at forklare følgerne nærmere.
Konkurs x 2
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Alt hvad Straarup har bygget op
Skal pilles ned, hvis noget af banken skal have en chance.
Netop
Thomas skrev:Skal pilles ned, hvis noget af banken skal have en chance.
Total reorganisering af kreditafdelingen
Ud med alt det gamle
Enig"Vi flytter kreditafdelingen, som i dag er en central hovedkontorsfunktion, deler den op i tre, der bliver underlagt hver enkelt forretningsenhed, som får deres egen kreditafdeling, så kreditbeslutningerne kommer et trin ned og tættere på forretningen. Det er en vigtig ændring, vi laver her," siger ordførende direktør Eivind Kolding til Berlingske Business.
Side 15 af 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
Side 15 af 40
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum