Danske Banks dødedans.
+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere
Side 26 af 40
Side 26 af 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Sv: Danske Banks dødedans.
Nu skal vi se, hvor mange, der rent faktisk stikker af......klogeaage 35 skrev:Så endte møgstakken på ministerbordet
Thomas- Antal indlæg : 34541
Thomas skrev:Nu skal vi se, hvor mange, der rent faktisk stikker af......klogeaage 35 skrev:Så endte møgstakken på ministerbordet
....eller kan, grundet insolvens ?
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Ja, det er ikke så nemt at skifte bank endda. Alle pbs aftalerne - og man er ikke altid sikker på at få dem med over.klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:Nu skal vi se, hvor mange, der rent faktisk stikker af......klogeaage 35 skrev:Så endte møgstakken på ministerbordet
....eller kan, grundet insolvens ?
Jeg gentager mit forslag:
Ved hver indfaldsvej til en dansk købstad bør der hænges et par bankfolk i lygtepælen, nær byskiltet - til skræk og advarsel for kommende generationer. Lige så, bør Stårup, kolding og Frøsing hænges op i hver deres bur under taget i "Vingen" i Kastrup - således at tilrejsende ikke får gode ideer.
Ved hver indfaldsvej til en dansk købstad bør der hænges et par bankfolk i lygtepælen, nær byskiltet - til skræk og advarsel for kommende generationer. Lige så, bør Stårup, kolding og Frøsing hænges op i hver deres bur under taget i "Vingen" i Kastrup - således at tilrejsende ikke får gode ideer.
Jomsviking skrev:Jeg gentager mit forslag:
Nu er der ikke så mange lygtepæle mere......
Det anstrengende er egentlig at høre på alle de puerile bortforklaringer. Jeg får i hvert fald eksem i øregangen og rødrandede øjne af alt det vås.
Men ja, det kunne være morsomt med en gabestok og dertil hørende kasteskyts, hvor svinene blev bundet af hver dag i arbejdstiden.
Jomsviking skrev:Jeg gentager mit forslag:
Jeg ville nok være meget varsom med den slags direkte opfordringer til vold herinde. Som bekendt er den slags strafbart og kan blive politianmeldt.
wh- Antal indlæg : 414
uhhhhhhhhh
Du må hellere emaile PET, og informere om at der er en terrorist her, der vil hænge bankfolk - og mæglere - i lygtepæle. De tager dig nok meget seriøst.
MEN, jeg har tænkt over om der er noget moralsk anstødeligt i det jeg skrev - Se jeg fangede en mus i en fælde forleden (sådan en som tager dem levende), men da jeg stod med den forbarmede jeg mig og startede bilen, kørte lidt væk og slap den løs. For den havde jo sådan set ikke gjort noget forkert, den var bare en mus og gjorde hvad mus nu gør (omend de er irriterende) med en bankmand forholder det sig anderledes: Nok gør han hvad bankmænd altid har gjort, men han har valgt at være en bankmand.
Bemærk i øvrigt min avatar, El Greco: Tempeludrensningen.
Du må hellere emaile PET, og informere om at der er en terrorist her, der vil hænge bankfolk - og mæglere - i lygtepæle. De tager dig nok meget seriøst.
MEN, jeg har tænkt over om der er noget moralsk anstødeligt i det jeg skrev - Se jeg fangede en mus i en fælde forleden (sådan en som tager dem levende), men da jeg stod med den forbarmede jeg mig og startede bilen, kørte lidt væk og slap den løs. For den havde jo sådan set ikke gjort noget forkert, den var bare en mus og gjorde hvad mus nu gør (omend de er irriterende) med en bankmand forholder det sig anderledes: Nok gør han hvad bankmænd altid har gjort, men han har valgt at være en bankmand.
Jomsviking skrev:uhhhhhhhhh
Hvis det er wc, du refererer til, så har han såmænd gjort det. Det er i øvrigt nok overflødigt, fordi siden er såmænd under nok opmærksomhed som det er. Frösig er da i en klemme, hun ikke kommer ud af.
Men det skal wc da være velkommen til - det plejer jo gerne at give ubehagelige spørgsmål til Danske Bank fra andre.
Jomsviking skrev:Du må hellere emaile PET, og informere om at der er en terrorist her, der vil hænge bankfolk - og mæglere - i lygtepæle. De tager dig nok meget seriøst.
Næ, jeg har såmænd ikke tænkt mig at politianmelde dig. Det var såmænd bare en advarsel til dig om at andre nok godt kunne finde på det. Dødstrusler er en meget alvorlig forbrydelse og bliver taget seriøst hvis der er substans i sagen.
Truer du egentlig andre på livet grundet gebyrer andre steder? Sætter du en pistol for panden på postmedarbejderen hvis du skulle driste dig til at betale en regning på posthuset som vistnok koster en 20-25 kr? Jeg vil anbefale dig at se tingene i rette perspektiv.
Er man utilfreds med sin bank er der heldigvis masser af muligheder andre steder og Thomas' påstand om at det er svært at flytte sin BS-aftaler er jo nærmest latterligt. Jeg har flyttet bank flere gange og det er gået helt problemfrit. Skulle en BS-aftale glippe så er konsekvensen blot at man modtager et girokort; ikke ligefrem noget der gør særlig ondt.
wh- Antal indlæg : 414
Danske Bank og virksomhedsobligationer?
Alene de nævnte tal viser, at det hænger IKKE sammen!
25 mia. med minimum ½ mia. pr. lån. Dvs. MAX 50 kunder. Det er jo ikke sådan Dansk erhvervsliv ser ud.
APM har alene vel et årligt finansieringsbehov på 10 mia.?
Det kræver, at man kan kreditvurdere - og det har Danske Bank til overflod vist, at det har man IKKE!
Der er ikke nogen, der tror på dem!
Sagen er jo bare, at de udlån ligger og fimser i Nationalbanken som sikkerhed for flexlort.
Hvis der skal være ræson i erhvervsobligationer skal låntager bære konkursrisikoen - altså værditabet: Med så skæv en udlånsportefølje, så dur det bare ikke!
Går APM ned, så er de virksomhedsobligationer intet værd - det vil investorerne vide at indprise, hvorfor den finansieringsform ikke er anvendelig, da så forholdsvis korte udlån har en i forvejen lav rente.
Der skal laves et finansieringsinstitut efter realkredit modellen (de gamle vel at mærke), der med en vurdering af sikkerheden bag hvert lån kan udstede obligationer i sådan et volumen at de bliver likvide. Vi taler et beløb, der ligger 10 gange så højt.
En anden ting er, at Danske Bank vil aldrig kunne lægge dem som sikkerhed for noget som helst, da der vil være tale om egne udstedelser.
Danske Bank er under afvikling: Indse det NU - for helvede.
25 mia. med minimum ½ mia. pr. lån. Dvs. MAX 50 kunder. Det er jo ikke sådan Dansk erhvervsliv ser ud.
APM har alene vel et årligt finansieringsbehov på 10 mia.?
Det kræver, at man kan kreditvurdere - og det har Danske Bank til overflod vist, at det har man IKKE!
Der er ikke nogen, der tror på dem!
Sagen er jo bare, at de udlån ligger og fimser i Nationalbanken som sikkerhed for flexlort.
Hvis der skal være ræson i erhvervsobligationer skal låntager bære konkursrisikoen - altså værditabet: Med så skæv en udlånsportefølje, så dur det bare ikke!
Går APM ned, så er de virksomhedsobligationer intet værd - det vil investorerne vide at indprise, hvorfor den finansieringsform ikke er anvendelig, da så forholdsvis korte udlån har en i forvejen lav rente.
Der skal laves et finansieringsinstitut efter realkredit modellen (de gamle vel at mærke), der med en vurdering af sikkerheden bag hvert lån kan udstede obligationer i sådan et volumen at de bliver likvide. Vi taler et beløb, der ligger 10 gange så højt.
En anden ting er, at Danske Bank vil aldrig kunne lægge dem som sikkerhed for noget som helst, da der vil være tale om egne udstedelser.
Danske Bank er under afvikling: Indse det NU - for helvede.
Nå, det havde du dog ikke! Jeg blev jo helt bangeNæ, jeg har såmænd ikke tænkt mig at politianmelde dig. Det var såmænd bare en advarsel til dig om at andre nok godt kunne finde på det. Dødstrusler er en meget alvorlig forbrydelse og bliver taget seriøst hvis der er substans i sagen.
Hvordan ville de ellers undgå at anmelde facebook? Danske Bank kan jo ikke opretholde en profil.Jomsviking skrev:Nå, det havde du dog ikke! Jeg blev jo helt bangeNæ, jeg har såmænd ikke tænkt mig at politianmelde dig. Det var såmænd bare en advarsel til dig om at andre nok godt kunne finde på det. Dødstrusler er en meget alvorlig forbrydelse og bliver taget seriøst hvis der er substans i sagen.
Bare rolig: Det varer indtil EkstraBladet finder ud af, at der er salg i historier som:
"Endnu en Danske Bank medarbejder dræbt i trafikken!"
"Mangeårig Danske Bank medarbejder død af kræft!"
Smagløst? Ja. Underholdende? MEGET!
wh skrev:Er man utilfreds med sin bank er der heldigvis masser af muligheder andre steder
Jeg tror du misforstår mig, jeg er ikke "utilfreds" med "min bank", i bestemt ental - jeg er utilfreds med "bankerne" i bestemt flertal.
Kvajpanden forstår kun svensk!Jomsviking skrev:wh skrev:Er man utilfreds med sin bank er der heldigvis masser af muligheder andre steder
Jeg tror du misforstår mig, jeg er ikke "utilfreds" med "min bank", i bestemt ental - jeg er utilfreds med "bankerne" i bestemt flertal.
For en gangs skyld
HAR Danske Bank "tekniske problemer"??
Måske.....
Men de har jo løjet så meget, så nu er der ikke nogen, der tror dem........
Savner man lidt let underholdning, så kunne man jo komme med sin oprigtige mening på facebook - med emails til kendte Danske Bank medarbejdere.....
Bare rolig I bliver hurtigt banned; men det er sjovt at se smertegrænsen - og svedebåndet.
Måske.....
Men de har jo løjet så meget, så nu er der ikke nogen, der tror dem........
Savner man lidt let underholdning, så kunne man jo komme med sin oprigtige mening på facebook - med emails til kendte Danske Bank medarbejdere.....
Bare rolig I bliver hurtigt banned; men det er sjovt at se smertegrænsen - og svedebåndet.
S vil lovgive mod Danske Bank
Imens Vi venter på Landmandsbank/DB krakket, Holder politikerne stift blikket på gribbene
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:
Imens Vi venter på Landmandsbank/DB krakket, Holder politikerne stift blikket på gribbene
Eller her
Det er lidt populistisk; men her og nu løsning, fordi Danske Bank igen gør knuder og tager gidsler - på sigt må vi have indrettet en girobank.
Det kan ikke være rigtigt, at Danske Bank i idel perfiditet bare sviner folk til, der ikke nødvendigvis har gjort dem noget. Det tal med 40% af kunderne, som de ikke tjener penge på - noget tyder på, at de får kreditten i Nationalbanken ALT for billigt. Man må altid gå ud fra, at tal fra Danske Bank er forkerte og irrelevante.
Ved nærmere eftertanke, så tror jeg
klogeaage 35 skrev:wh skrev:Er der nogen herinde der kan henvise mig til en nation der har en successfuld og velfungerende statsbank hvor almindelige privatpersoner kan sætte indlån og hente udlån?? Bare så jeg lige kan få en idé om hvilken slags stat det egentlig er at I ønsker.
Maverick
Hadet til din bank er nok større end Du og ham Kolding evner at sætte jer ind i
Ting tager tid.
Det er vel nok den bedste opsummering. Det er ikke bare mig eller os: Det er Jer i Danske Bank!
Jeg har læst en del af de opslag på hjemmesiden, der har fået lov til at blive stående. Nu har jeg gennem tiderne læst temmelig meget - og kan nok se igennem en tekst, hvis den er tydelig nok.
Tydeligheden er ikke til at tage fejl af. Udtrykkene er lejlighedsvis lidt ubehjælpsomme; men den bagved liggende dybe emotion er ikke til at tage fejl af:
Danske Bank er en personlig fornærmelse!
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal jævnføre det med - ikke uden at det lyder melodramatisk.
Der er en inderlig uforsonlighed.
Hvis de nu satte gebyret op til dobbelte, ville vi være hjemme..
Tror der er en væsentlig pointe i dispropertionaliteten mellem provokationen og reaktionen. "New normals" var også dum, men heller ikke (trods alt) så dum. Noget leder efter en undskyldning for at komme ud....
Det må være trygt for danske banker at vide at danske politikere heldigvis aldrig kunne finde på at angle efter billige points blandt de dybe stemninger i folkedybet.
Mvh
Cirb
Tror der er en væsentlig pointe i dispropertionaliteten mellem provokationen og reaktionen. "New normals" var også dum, men heller ikke (trods alt) så dum. Noget leder efter en undskyldning for at komme ud....
Det må være trygt for danske banker at vide at danske politikere heldigvis aldrig kunne finde på at angle efter billige points blandt de dybe stemninger i folkedybet.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Thomas skrev:Det tal med 40% af kunderne, som de ikke tjener penge på - noget tyder på, at de får kreditten i Nationalbanken ALT for billigt.
Ja, utilsigtede konsekvenser. Fordi Nationalbanken hjælper DDB med at stjæle borgernes penge så behøver DDB ikke at tiltrække borgernes penge.
Jeg kan til nogen grad forstå DDB. De har tilsyneladende ikke brug for indskud da pengene er billigere i Nationalbanken. Vreden over gebyrene for indskud skulle således i lige så høj grad vendes mod Nationalbanken.
På den anden side: Jeg ville have troet at marginal omkostningerne for små indskydere burde være forsvindende med nutidens it-systemer. Så DDB er enten dårlige til at presse deres it-leverandører (f.eks. at omkostningen skalere lineært med antal kunder) eller også har DDB i deres økonomisystem fiktivt tilskrevet ekstra omkostninger til indskyderne.
Noget andet er service funktioner som udbetaling fra kassen: Det må være et spørgsmål om at ansætte nogle medarbejdere fra Netto.
Storebror skrev:Thomas skrev:Det tal med 40% af kunderne, som de ikke tjener penge på - noget tyder på, at de får kreditten i Nationalbanken ALT for billigt.
Ja, utilsigtede konsekvenser. Fordi Nationalbanken hjælper DDB med at stjæle borgernes penge så behøver DDB ikke at tiltrække borgernes penge.
Jeg kan til nogen grad forstå DDB. De har tilsyneladende ikke brug for indskud da pengene er billigere i Nationalbanken. Vreden over gebyrene for indskud skulle således i lige så høj grad vendes mod Nationalbanken.
På den anden side: Jeg ville have troet at marginal omkostningerne for små indskydere burde være forsvindende med nutidens it-systemer. Så DDB er enten dårlige til at presse deres it-leverandører (f.eks. at omkostningen skalere lineært med antal kunder) eller også har DDB i deres økonomisystem fiktivt tilskrevet ekstra omkostninger til indskyderne.
Noget andet er service funktioner som udbetaling fra kassen: Det må være et spørgsmål om at ansætte nogle medarbejdere fra Netto.
Det er noget sludder, for der er IKKE nogen marginale omkostninger ved de kunder, man nu generer ud. Det er en eller anden høkerberegning, hvor man har taget nogle gennemsnitsomkostninger og trukket det fra en marginal omsætning. En beregning, man VED er misvisende og urigtig.
Problemet ligger i, at flexrenten er tvunget i bund, fordi ellers kunne Nordeas flexlort ikke indlåses, så de aldrig kan sælges - p.gr.a. kurstabet. Det medfører, at Nationalbankens udlånsrente skal være så meget i bund, at det er billigere at låne i Nationalbanken end af indskyderne.
Altså hensynet til flextumperne gør, at resten af kundemassen skal betale, hvilket den naturligvis ikke har tænkt sig at gøre. It omkostningerne går jo IKKE ned stort set uanset hvilken model man vælger i beregningen af prisen. Der er jo ikke noget volumen i den kundemasse, man tvinger ud. Om leverandøren kan klemmes hermed er et spørgsmål om, hvor åndssvagt prisberegningen er skruet sammen.
Det, der er sagen er, at man tvinger små netto indlånskunder over til konkurrenterne, der har masser af ledig kapacitet - og som kommer til at tjene (ikke meget; men dog noget); men UDEN at deres omkostninger stiger. De kunder, man i Danske Bank virkelig taber penge på er dem, der er insolvente og illikvide - som man ikke KAN flytte.
Cirb skrev:Hvis de nu satte gebyret op til dobbelte, ville vi være hjemme..
Mvh
Cirb
Jeg tror faktisk ikke så meget det er folkestemningen, der vejleder politikerne i denne sammenhæng - sjovt nok: Der er jo ikke nogen tvivl om, at politikerne er grundig træt af at bliver kørt rundt i manegen af Danske Bank - og bankerne i det hele taget.
At der så nok er et par procentpoint til Socialdemokratiet og Benny Engelbrecht, det er jo så en bonus, man tager med - jeg har meget svært ved at se, at det ikke kan vedtages - og jeg har svært ved at se en manglende vedtagelse af en girobank.
Sagen er jo, at langt flertallet af dem, der går er små kunder; men IKKE dårlige kunder.
So min gamle kaffehandler (død for mange Herrens år siden) sagde, da en gammel dame købte - jeg tror det var 1/4 pund kaffe: "Hun køber sit forbrug!"
Danske Bank er ikke i NÆRHEDEN af at fatte en split af hverken omkostningspolitik og detailhandel - ikke i nærheden.
Men netop det, at der ikke er tale om dårlige kunder; men om små kunder - gør at de ikke er specielt prisfølsomme, deres bankforbrug er minimalt! Dem, der bruger bankerne er jo udlånskunderne - og dem kan man jo ikke tjene penge på, for dér læner kongens foged sig op ad døren.
Men det sjove bliver, når det bliver en sag for statsministeren - jeg har MEGET svært ved at se Hellepigen ikke få det maksimale ud af en vindersag (dem har hun ikke haft for mange af!).
Hvis hun så kan slippe for Anette Vilhelmsen - og det vil være en fyring, der i sammenhængen IKKE kræver nærmere begrundelse - altså således at Socialdemokratiet OGSÅ i denne sammenhæng må løfte ENDNU en byrde i regeringssamarbejdet og lade en socialdemokrat tage en tørn som minister.
Det er en sag, som SF IKKE kan forlade regeringen på! - uanset, at det koster dem en ministerpost.
Altså: Hun kan også stikke kniven dybere i bugen på de gamle kommunister i SF!
Fidusen bliver, at det giver baggrund for oprettelse af en statslig girobank - evt. under Nationalbanken. Det er jo dér vi skal hen - ikke hjælpe banker; men genopbygge en ny finanssektor.
Samtidig skal der jo gøres noget ved kridterne - og her bliver der tale om en statslig overtagelse, for - og det begynder jeg at blive overbevist om - Anders Fogh har på et tidspunkt lovet at afskaffe flexlortet i EU! Og dén har Vestager fået lige midt mellem dådyrøjnene!
Jeg synes i de senere dage, at Hellepigen har snakket noget om at "rydde op" efter Venstre.........
Jo, det er på så mange måder en vindersag.
Om Hellepigen vil udnytte den? Den vil blive malket til det yderste!
Meget enig med Thomas.
At Danske bank i kølvandet på "New Normals" hvor de nok kunne vejre en vis skepsis om de små kakkelindsatte stueborde rundt i landet, nu tror at de kan slippe godt fra en dyb asocial opførsel kombineret med et menneskesyn der deler folk op i varierende grader af "gode" og "dårlige" og hvor de "gode" skal have først og de "dårlige" skal have sidst, understreger at den bank der bærer "Danske" i sit navn overhovedet ikke er "dansk" og slet ikke forstår hvad "dansk" er.
Om jeg begriber hvordan en bank, med hovedsæde i Danmark i den grad helt har misforstået den kultur den dels er skabt i og dels driver forretning i og har gjort det i 100 år!
Om man har hyret for mange udlandske eksperter eller lader sig lede af en incestiøs raklamebranche, der kun har direkte forbindelse til et meget lille segment af mennesker, som alle bor i indre københavn, ved jeg ikke - men jeg er ikke i tvivl om at Danske Bank bliver straffet for denne praksis, som kun kan beskrives som udansk .
At Danske bank i kølvandet på "New Normals" hvor de nok kunne vejre en vis skepsis om de små kakkelindsatte stueborde rundt i landet, nu tror at de kan slippe godt fra en dyb asocial opførsel kombineret med et menneskesyn der deler folk op i varierende grader af "gode" og "dårlige" og hvor de "gode" skal have først og de "dårlige" skal have sidst, understreger at den bank der bærer "Danske" i sit navn overhovedet ikke er "dansk" og slet ikke forstår hvad "dansk" er.
Om jeg begriber hvordan en bank, med hovedsæde i Danmark i den grad helt har misforstået den kultur den dels er skabt i og dels driver forretning i og har gjort det i 100 år!
Om man har hyret for mange udlandske eksperter eller lader sig lede af en incestiøs raklamebranche, der kun har direkte forbindelse til et meget lille segment af mennesker, som alle bor i indre københavn, ved jeg ikke - men jeg er ikke i tvivl om at Danske Bank bliver straffet for denne praksis, som kun kan beskrives som udansk .
Jomsviking skrev:Meget enig med Thomas.
Som jeg skrev dengang Stein Bagger-sagen brød ud: Det var torskedumt!
Det, der er sagen er, at Danske Bank ikke fatter, at det er mønten, vi taler om!
Jeg kan ikke se, at der er nogen forskel på, at man kommer ind med en tusse i banken og vil have vekslet til 10*100 kr. Det skal banken da bare gøre.
Og så man lægger 1000 kr. ind på en skrabet konto - og hæver fra den. Det er mønten.
Det er de HELT basale principper Danske Bank ikke fatter.
@Thomas
Men de CBS uddannede, formodentligt støttet i de fire regningsarter af Mckinsey konsulenter, har jo regnet sig frem til at små kunder ikke kan betale sig. Og oppe på direktionsgangen giver det vel god mening: Når man nu er direktør for Danske bank, så er man jo ikke chef for en sparekasse for Fru aldershvil og hendes folkepension, Neeejj Man er chef for et internationalt finansielt supermarked, hvis kunder er betydende og ikke lige gyldige.
Men de CBS uddannede, formodentligt støttet i de fire regningsarter af Mckinsey konsulenter, har jo regnet sig frem til at små kunder ikke kan betale sig. Og oppe på direktionsgangen giver det vel god mening: Når man nu er direktør for Danske bank, så er man jo ikke chef for en sparekasse for Fru aldershvil og hendes folkepension, Neeejj Man er chef for et internationalt finansielt supermarked, hvis kunder er betydende og ikke lige gyldige.
Side 26 af 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
Side 26 af 40
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum