Danske Banks dødedans.
+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere
Side 25 af 40
Side 25 af 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Sv: Danske Banks dødedans.
SimonJ skrev:Det var dråben!!!! Mine beskedne midler, lønkonto, budgetkonti med mere bliver flyttet over i en anden bank inden månedens udgang. Det bliver en kold dag i helvede før jeg betaler dummebøder til deres konkursbo.
Danske Banks kunder, har sq altid betalt dummebøder. De har nemlig konsekvent betalt mere i renter og gebyrer end de fleste andre..
Forbavsende, at så mange frivilligt har ladet sig plukke så længe. Nu går den så ikke længere, hvorfor de behandles på en måde så de frivilligt forlader gribben efter at være blevet ribbet i årevis.
Men samtidig er Danske Bank færdig med at være landets største pengeinstitut? I det mindste målt på antallet af privat kunder.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Så kom Vi tættere på en Statsbank
Så længe Staten forlanger, at alle danskere har en bankkonto, bør det være gratis
Så længe Staten forlanger, at alle danskere har en bankkonto, bør det være gratis
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Er der nogen herinde der kan henvise mig til en nation der har en successfuld og velfungerende statsbank hvor almindelige privatpersoner kan sætte indlån og hente udlån?? Bare så jeg lige kan få en idé om hvilken slags stat det egentlig er at I ønsker.
wh- Antal indlæg : 414
wh skrev:Er der nogen herinde der kan henvise mig til en nation der har en successfuld og velfungerende statsbank hvor almindelige privatpersoner kan sætte indlån og hente udlån?? Bare så jeg lige kan få en idé om hvilken slags stat det egentlig er at I ønsker.
Maverick
Hadet til din bank er nok større end Du og ham Kolding evner at sætte jer ind i
Ting tager tid.
wh skrev:Er der nogen herinde der kan henvise mig til en nation der har en successfuld og velfungerende statsbank hvor almindelige privatpersoner kan sætte indlån og hente udlån?? Bare så jeg lige kan få en idé om hvilken slags stat det egentlig er at I ønsker.
Kunne du ikke lige starte med at fortælle hvem du er, sådan at vi ved, hvem vi skal snakke til?
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Qua vores krisesituation; hvordan kan du så henvise til at bankerne, i deres nuværende form, har været gavnlige for samfundet? Var det da bankerne begyndte at fedte rundt med realkreditten eller var det da de afdragsfri lån blev indført?
SimonJ- Antal indlæg : 57
klogeaage 35 skrev:Så kom Vi tættere på en Statsbank
Benny Engelbrecht - erhvervsordfører for Socialdemokratiet:
Derfor er det også yderst kritisabelt, at det netop er Danske Bank, der går forrest i denne udvikling og dermed svigter det samfundsansvar, der påhviler landets største pengeinstitut.
I mandags skrev han:
Hidtil har branchen selv fundet en mindelig løsning, men hvis Danske Bank løber fra sin del af regningen, bør de også kende konsekvensen, nemlig at vi politisk griber ind.
Den er vist ikke til at misforstå!
Statsministeren siger naturligvis ingenting - det gør man ikke, når man vrider stilleten rundt i øjet på en bankmand - fornøjelsen er for stor. Nej sådanne giftigheder har man folk til - jeg har heller ikke set statsministeren kalde Benny Engelbrecht til orden! (Godt min dreng!)
Benny Engelbrecht kommenterer selv - på sin hjemmeside - reaktionerne på sit debatindlæg.
I mandags skrev jeg er debatindlæg i Berlingske om Danske Banks samfundsansvar – et debatindlæg som i den grad har fået opmærksomhed.
Selv tak!
Thomas- Antal indlæg : 34542
klogeaage 35 skrev:wh skrev:Er der nogen herinde der kan henvise mig til en nation der har en successfuld og velfungerende statsbank hvor almindelige privatpersoner kan sætte indlån og hente udlån?? Bare så jeg lige kan få en idé om hvilken slags stat det egentlig er at I ønsker.
Maverick
Hadet til din bank er nok større end Du og ham Kolding evner at sætte jer ind i
Ting tager tid.
Mavse forstår ikke ret meget! Den stat vi ønsker os er en IKKE-BANKEJET STAT.
SimonJ skrev:wh skrev:Er der nogen herinde der kan henvise mig til en nation der har en successfuld og velfungerende statsbank hvor almindelige privatpersoner kan sætte indlån og hente udlån?? Bare så jeg lige kan få en idé om hvilken slags stat det egentlig er at I ønsker.
Qua vores krisesituation; hvordan kan du så henvise til at bankerne, i deres nuværende form, har været gavnlige for samfundet? Var det da bankerne begyndte at fedte rundt med realkreditten eller var det da de afdragsfri lån blev indført?
Jeg synes mere, det er påfaldende, at kolibrien kritiserer hønen for at lægge små æg - var det kommet fra strudsen, så havde der ligesom været lidt autoritet bag ved.
Unge og studerende går fri, når Danske Bank mandag indfører nye kontogebyrerhttp://epn.dk/brancher/finans/bank/article5070662.ece
Jeg vil endnu engang på det strengeste opfordre alle med et cpr nummer i danmark om at holde sig LAAANGT væk fra Danske Mafia-Bank, og de som er fedtet ind i deres råddenskab, om at søge væk i en hulens fart.
Og det er uanset om de om nogen tid, skulle indse at de endnu engang har dummet sig historisk.
Den bank har ikke sin berigtigelse på dansk grund.....og det er i sig selv et paradox at de kalder den Danske Bank.
FY FOR SATAN......FØJ!
Jeg vil endnu engang på det strengeste opfordre alle med et cpr nummer i danmark om at holde sig LAAANGT væk fra Danske Mafia-Bank, og de som er fedtet ind i deres råddenskab, om at søge væk i en hulens fart.
Og det er uanset om de om nogen tid, skulle indse at de endnu engang har dummet sig historisk.
Den bank har ikke sin berigtigelse på dansk grund.....og det er i sig selv et paradox at de kalder den Danske Bank.
FY FOR SATAN......FØJ!
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Lad os nu se, hvad der sker mandag.....Gorrion skrev:Unge og studerende går fri, når Danske Bank mandag indfører nye kontogebyrerhttp://epn.dk/brancher/finans/bank/article5070662.ece
FY FOR SATAN......FØJ!
Gorrion skrev:Unge og studerende går fri, når Danske Bank mandag indfører nye kontogebyrerhttp://epn.dk/brancher/finans/bank/article5070662.ece
FY FOR SATAN......FØJ!
Jeg troede iøvrigt det var ulovligt at diskriminere på grund af alder. jvf. lov om diskrimination. Og at gøre det gratis for voksne myndige personer, op til 27 år, er vel dybt diskriminerende for alle andre, over den alder. og burde strengt taget afprøves ved domstolene.
Men det viser jo blot hvor pil rådden DB er.
Og når privatkunde direktøren stiller sig op i tv2 news og påpeger alle de forfærdelige omkostninger DB har på sine kontantautomater, der skulle berettige dette, er det så typisk at de manglende evner hos journalisterne ikke afføder spørgsmålet, " men hvad med alle de lønudgifter DB har sparet i årenes løb ved indførsel af kontantautomater, og netbank, hvor kunderne i høj grad selv klarer sine forretninger ? Men det evner en journalist af i dag jo ikke at kaste i hovedet af DB direktøren.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:
Jeg troede iøvrigt det var ulovligt at diskriminere på grund af alder. jvf. lov om diskrimination. Og at gøre det gratis for voksne myndige personer, op til 27 år, er vel dybt diskriminerende for alle andre, over den alder. og burde strengt taget afprøves ved domstolene.
Men det viser jo blot hvor pil rådden DB er.
Danske Bank er komplet ligeglade.
Det her må holde op. Ganske enkelt - den farce må lukkes!
Jeg havde undervurderet et ufortyndede had
Der er til Danske Bank
De pædofile i fængslerne får nu nogen, der er mere foragtede end de selv er.
Jeg er faktisk overrasket over, at jeg faktisk er venlig overfor Danske Bank - sådan relativt set.
De pædofile i fængslerne får nu nogen, der er mere foragtede end de selv er.
Jeg er faktisk overrasket over, at jeg faktisk er venlig overfor Danske Bank - sådan relativt set.
Det bliver spændene at se hvor mange privatkunder Danske Bank mister. I princippet burde alle, der ikke er i lommen på banken skifte. Men det tror jeg desværre ikke kommer til at ske. Der er nok kynisk kalkuleret med, at en stor del af bankens kunder er ældre mennesker, der simpelthen ikke orker besværet med at gå over på den anden side af gade.
Men det er vigtigt, at vi som samfundsborgere får sendt et signal til gebyrgribbe om, at dette er over stregen. Hvis det ikke lykkes, indfører alle banker snart dummebøder.
Så kære venner, grib fat om oldemor og arvetanterne, slæb dem med ned i banken og få dem over i en anden bank.
For banditterne i habitter forstår kun et sprog, og det hedder tabt profit.
Men det er vigtigt, at vi som samfundsborgere får sendt et signal til gebyrgribbe om, at dette er over stregen. Hvis det ikke lykkes, indfører alle banker snart dummebøder.
Så kære venner, grib fat om oldemor og arvetanterne, slæb dem med ned i banken og få dem over i en anden bank.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Jeg tror der bliver lavet en girobank, hvor man betaler porto for at få overført penge fra til regninger. Den skulle etableres ret hurtigt uden synderlige ben. Et hævekort skulle række for de fleste - evt. med en hævemulighed i EU.SortKaffe skrev:Det bliver spændene at se hvor mange privatkunder Danske Bank mister. I princippet burde alle, der ikke er i lommen på banken skifte. Men det tror jeg desværre ikke kommer til at ske. Der er nok kynisk kalkuleret med, at en stor del af bankens kunder er ældre mennesker, der simpelthen ikke orker besværet med at gå over på den anden side af gade.
Jeg tror også, at det er sådan, at "Retail-banking" vil blive krævet udskilt fra øvrig bankvirksomhed - det er tanken i England med "White Paper: Banking Reform". Det bliver så nok ikke til noget i England - dels er bankerne større, dels er de allerede mere eller mindre nationaliserede.
Herhjemme er det vel kun Vestjysk Bank, der har en betydende offentlig aktiekapital - en af de grimme fejltagelser.
Ja, det er også en overvældende oplevelse at læse indlæg på bankens facebookside... Her giver folk virkelig frit løb.
Jeg har ærlig talt ondt af bankens menige ansatte. De fleste kan jo ikke få job noget andet sted.
Jeg har ærlig talt ondt af bankens menige ansatte. De fleste kan jo ikke få job noget andet sted.
Dybt Forundret- Antal indlæg : 67
Dybt Forundret skrev:Ja, det er også en overvældende oplevelse at læse indlæg på bankens facebookside... Her giver folk virkelig frit løb.
Jo jo, det kan de da sagtens. Under debatten op til afskaffelsen af efterlønnen blev det jo fremhævet masser af gange, at der var en skrigende mangel på arbejdskraft i sigte. I sær indenfor plejesektoren. Og bankfolk er jo trænede i at tage r.... på folk. Nu skal de bare omskoles til at tørre dem samme sted.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Dybt Forundret skrev:Ja, det er også en overvældende oplevelse at læse indlæg på bankens facebookside... Her giver folk virkelig frit løb.
Jeg tror ikke på revolution som sådan - altså forstået som en voldelig samfundsomvæltning; men jeg begynder at kunne se Danske Banks hovedkvarter stormet af en menneskemasse (anført af ruinerede politibetjente), der simpelt hen hiver hele direktionsgangen ud på gaden og lyncher dem.
Jeg har ikke det fjerneste ondt af Danske Banks menige medarbejdere - de har vidst eller burde have vidst, at det de gjorde var forkert. Opgøret med nazisterne efter 2. verdenskrig kom jo til den konklusion: Det er ikke nok "bare at følge ordrer", så er man skyldfri.
Den selvmedlidenhed bankmedarbejdere udfolder nu er at sammenligne med at koncentrationslejrpersonalet klager og at det trækker i vagttårnet.
Mandag morgen
Gad vide om der mandag morgen er en rasende folkemængde ved Holmens Kanal, der med rambuk banker på døren for at smide direktionen ud vinduet til lidt morgengymnastik i flagstangen.
Det bliver som ikke det morsomste - det bliver det trafikkaos af 37 patrulje- og indsatsvogne foran filialen i Ordrup, der spærrer vejen for pensioneret kontorchef Hængedynd, der er på vej ind for at overføre penge til at betale sin cognac-leverandør (altid et betydeligt beløb).
Imens skratter det fra radioerne:
"Ikke Ordrup - kom igen - var det Glostrup???"
"Er der en filial i Strårup? - Central! Kom igen!!!...."
"Optøjer på Hvilken kanal - jeg er på kanal 9!"
".... ja, med skinke og dobbelt ost ... hele svineriet!"
Det bliver som ikke det morsomste - det bliver det trafikkaos af 37 patrulje- og indsatsvogne foran filialen i Ordrup, der spærrer vejen for pensioneret kontorchef Hængedynd, der er på vej ind for at overføre penge til at betale sin cognac-leverandør (altid et betydeligt beløb).
Imens skratter det fra radioerne:
"Ikke Ordrup - kom igen - var det Glostrup???"
"Er der en filial i Strårup? - Central! Kom igen!!!...."
"Optøjer på Hvilken kanal - jeg er på kanal 9!"
".... ja, med skinke og dobbelt ost ... hele svineriet!"
Gode chancer for kaos
Så kan Danske Bank se hvor irriterende det er, når edb-systemer ikke virker på kritiske tidspunkter: Det er så også væsentligt at registret over folk, der vanemæssigt kører uden cykellygte bliver automatiseret!
Man tror da ikke, at politifolk slet ikke er Danske Bank kunder - endnu?
Man tror da ikke, at politifolk slet ikke er Danske Bank kunder - endnu?
Slet ikke - de sorterer de negative fra.Dybt Forundret skrev:Ja, det er også en overvældende oplevelse at læse indlæg på bankens facebookside... Her giver folk virkelig frit løb.
Det ved jeg!
Nu begynder det at blive alvorligt
Aftenposten Norge
Det burde være tankevækkende.
(eksklusiv dem de har slettet).Søndag formiddag hadde over tusen kommentarer kommet på bankens Facebook-side, siden innlegget om det nye kundeprogrammet ble publisert fredag.
Det burde være tankevækkende.
Så endte møgstakken på ministerbordet
Side 25 af 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
Side 25 af 40
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum