Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Banks dødedans.

+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere

Side 21 af 40 Forrige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Næste

Go down

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Sv: Danske Banks dødedans.

Indlæg af doctor Ons Okt 31, 2012 11:20 am

Jeg skal love for at du er hurtig på aftrækkeren.
Jeg venter i spænding. Question Idea

doctor

Antal indlæg : 1673

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Hastværk er lastværk

Indlæg af klogeaage 35 Ons Okt 31, 2012 11:55 am

doctor skrev:Jeg skal love for at du er hurtig på aftrækkeren.

Som Du ved er servicen i top herinde
Du skulle nødigt gøre noget overilet Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af klogeaage 35 Fre Nov 02, 2012 11:12 am

Danmarks største bank har et imageproblem.
Det erkender den øverste chef for Danske Bank, Eivind Kolding.
Men alligevel må medierne ikke skrive kritisk/negativt om nedskæringer, fyringer, grådige prisstigninger og kundeflugt

Snøft

Social medie spin skal afhjælpe det problem

Sidst rettet af klogeaage 35 Fre Nov 02, 2012 11:25 am, rettet i alt 3 gange (Reason for editing : Tyrkfjel)
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Fre Nov 02, 2012 11:20 am

doctor skrev:Jeg skal love for at du er hurtig på aftrækkeren.
Når folk render på en mine så bliver de sure - heraf betegnelsen sure miner!
Det kunne jo bare være at de andre havde tænkt sig om.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34593

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Det er nemlig rigtigt

Indlæg af Thomas Fre Nov 02, 2012 3:17 pm

Fuldstændig utilstrækkeligt

7 mia. er ren kosmetik.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Nu skal man altid være opmærksom

Indlæg af Thomas Søn Nov 04, 2012 3:58 am

når der foregår afledende støj, som f.eks. Tønder Bank. I den større sammenhæng er Tønder Bank KUN afledning og lidt småfiflerier fra Frösig.

Så jeg kikkede lige efter:

1) Egenkapitalen i RD er 44 mia.
2) Egenkapitalen i DB er 133 mia.
3) Kolding vil skaffe 7 mia.
4) Der har tirsdag og onsdag været et gigantisk salg af Danske bank aktier - i samme størrelse som OKT 2008, FEB 2011 rigtig, rigtig meget. Der er tilsyneladende volumen bag ved - det er ikke et investor sivesalg.

Det er jo rimelig klart, at der skal ske to ting:

1) Realkredit Danmark skal udskilles: Det passer nok nogenlunde med 40-44 mia., hvor Danske Bank så garanterer for flextumperne. Så kommer man ned på en egenkapital på 100 mia. +/- nok mest -

2) Der er et udlån i Sverrig på 288 mia. i sammenligning med det danske udlån på 1250 mia. Her tror jeg, der bliver lavet et mageskifte med Nordea, så Nordea ryger ud af Danmark og Danske Bank ryger ud af Sverrig. Det danske erhvervskunde udlån er 428 mia. i Sverrig er det 158 mia (enormt ifht omfanget af den svenske "forretning" som der stort set IKKE er nedskrevet på.
Nordea ER en svensk statsbank - Danske Bank - bob bob bob.

Ét eller andet SKAL der ske - som der plejer medio November med store armbevægelser op til "auktionen" sidst i december, hvor kreditforeningerne - ikke bare Realkredit Danmark - skal lave deres sædvanlige julenumre (udtrykker passer enestående i denne sammenhæng).

En anden ting, jeg er kommet til at tænke på er om de 20 mia., som Kolding medgav, at man har taget i pengepolitiske udlån....
Er det i virkeligheden ganske andre penge end erhvervskunder, som man ønsker at hive i land?

Er det evt. udlånet i Luxemborg - eller rettere det modsvarende indlån - som man vil have fat i? Er det Schäubles "Unternehmen" Steuerklatsch? 20 mia. passer nogenlunde med udlånet i Luxembourg!

Der foregår så mange ting lige i øjeblikket....
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Så er håndklædet vel stort set kastet i ringen.

Indlæg af Thomas Tirs Nov 06, 2012 2:12 am

Det er min hovedanke mod Danske Bank fra starten af:
Sådan lyder vurderingen fra de analytikere, som Berlingske Business har været i kontakt med. »Fortidens synder ligger der stadigvæk. De skal svedes ud, og det er makroøkonomien, der kommer til at afgøre, hvor lang tid det tager. Det kan blive årevis, hvis vi får en ny nedtur i europæisk økonomi,« siger Mads Thinggaard, senioranalytiker i Nykredit Markets.

Det var Mavses udtryk efter Stein Bagger.

Jeg har for min del altid påpeget at indtjeningen på flextumper mm. aldrig kan afvikle tabene - selv ikke under de mere optimistisk makroøkonomiske antagelser.

Men det var en af tingene som Tønder Bank skulle camouflere. Men den væsentlige var nok den klare besked fra IMF om afskaffelse af flexlort.
Thomas
Thomas

Indlæg af Gorrion Tirs Nov 06, 2012 2:19 pm

Men den væsentlige var nok den klare besked fra IMF om afskaffelse af flexlort.

JA TAK!

Og afdragsfrihed bør kun være en mulighed i nødstilfælde.
Skilsmisse, alvorlig sygdom, mv.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Thomas Tirs Nov 06, 2012 3:01 pm

Gorrion skrev:
Men den væsentlige var nok den klare besked fra IMF om afskaffelse af flexlort.

JA TAK!

Og afdragsfrihed bør kun være en mulighed i nødstilfælde.
Skilsmisse, alvorlig sygdom, mv.

Jamen helt klart at debitor kan komme i situationer, hvor det er et velegnet personligt krisestyringsinstrument.

Men hvor mange ægteskaber holder de 10 år, der er standard for afdragsfriheden.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Tja når APM ikke kan bruge dem.....

Indlæg af Thomas Fre Nov 09, 2012 12:59 am

Hvem skulle så?
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Dem man ikke fyrer flytter man til Lithauen

Indlæg af Thomas Tirs Nov 13, 2012 11:30 am

Morskaben vil ingen ende tage. Problemet er bare om Lithauen vil have dem? Hvis de tror de kan slippe uden om Nationalbanken, så tror jeg, at de tager fejl. Det tyder på at nogle af deres mere lyssky aktiviteter skal forflyttes.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Gintautas Galvanauskas

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Nov 13, 2012 11:59 am

er da en glad mand og udtaler:
sunny

Danske Banks løfte om 300 arbejdspladser giver gode jobmuligheder i det eurokrise-ramte land.

Eleven på Borsen skriver videre:

Ifølge Gintautas Galvanauskas er valget faldet på Lithauen takket være de "makroøkonomiske betingelser". Uanset problemerne i eurozonen er det lykkedes for det baltiske land at holde fast i vækstsporet. scratch Wink

klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Plyds Tirs Nov 13, 2012 11:39 pm

Ja man skal læse meget vrøvl før øjnene falder ud. Dette er ævl fra ende til anden. De kunne lige så godt flytte EDB-afdelingen til indien.

Men sammenhold med gårsdagens artikler om, at DB skal hæve Indtjeningen, dvs. priserne med sammenlagt 2 mia. i 2013, så viser det vel bare hvor dybt på røven den bank er. Kunderne skal plukkes for 2 milliarder ekstra gennem endnu højere og endnu mere ublu renter og gebyrer, og samtidig skal arbejdet udliciteres til lavtlønslande.

De kommer til at opleve massiv kundeflugt, når de lukke filialer, og gør endnu flere pengeløse, og flytter dem til 1. sal.

En bank handler om EN ting: Troværdighed!
Har banken ikke nogen troværdighed, ender den med ikke at have nogle kunder.

Danske Bank har ikke skyggen af troværdighed tilbage. Der har ved i runde tal snart smidt 100 milliarder overbord i tåbelige udlån, udenlandske eventyr, dårlig ledelse og endnu dårligere bankdrift.

Det er en butik under afvikling, og på sigt ender det som en rendyrket erhvervsbank. Så kan de spille ludo med lånerne om hvem der er de største svindlere. Banken eller de virksomheder der bliver kunde i den!

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Ons Nov 14, 2012 1:15 am

Plyds skrev:Ja man skal læse meget vrøvl før øjnene falder ud. Dette er ævl fra ende til anden. De kunne lige så godt flytte EDB-afdelingen til indien.

Men sammenhold med gårsdagens artikler om, at DB skal hæve Indtjeningen, dvs. priserne med sammenlagt 2 mia. i 2013, så viser det vel bare hvor dybt på røven den bank er. Kunderne skal plukkes for 2 milliarder ekstra gennem endnu højere og endnu mere ublu renter og gebyrer, og samtidig skal arbejdet udliciteres til lavtlønslande.

De kommer til at opleve massiv kundeflugt, når de lukke filialer, og gør endnu flere pengeløse, og flytter dem til 1. sal.

En bank handler om EN ting: Troværdighed!
Har banken ikke nogen troværdighed, ender den med ikke at have nogle kunder.

Danske Bank har ikke skyggen af troværdighed tilbage. Der har ved i runde tal snart smidt 100 milliarder overbord i tåbelige udlån, udenlandske eventyr, dårlig ledelse og endnu dårligere bankdrift.

Det er en butik under afvikling, og på sigt ender det som en rendyrket erhvervsbank. Så kan de spille ludo med lånerne om hvem der er de største svindlere. Banken eller de virksomheder der bliver kunde i den!

Nææ, de ender som en lagerførende handelsafdeling.
Thomas
Thomas

Indlæg af Storebror Tors Nov 15, 2012 8:55 pm

Danske Bank har fået hukket benene af men kæmper alligevel videre med kunstige ben (aka. statsstøtte)

http://www.danskebank.dk/da-dk/Om-banken/vores-strategi/Pages/Vores-strategi.aspx

Det er altid noget at DDB erkender tingenes tilstand men jeg håber at deres forudsigelse om at det er den nye normal ikke holder stik.

// IRONI OFF

Disclaimer: Beklager hvis ovenstående er stødende for handicappede - det er ikke hensigten.

Storebror

Antal indlæg : 493

http://siksak.dk

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Af værste skuffe

Indlæg af klogeaage 35 Fre Nov 16, 2012 3:23 pm

Danske Bank starter helt forfra med sin seneste reklamekampagne. Med sloganet "New Standards" erkender den nye topchef, at banken har et problem; samtidig giver den løfter om massive forbedringer i fremtiden. Og der er ikke råd til at skuffe.

Med alt hvad de hidtil har rørt ved de sidste mange år,kan det kun blive bedre,eller sådan noget Embarassed Suspect What a Face
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Fre Nov 16, 2012 7:18 pm

klogeaage 35 skrev:

Danske Bank starter helt forfra med sin seneste reklamekampagne. Med sloganet "New Standards" erkender den nye topchef, at banken har et problem; samtidig giver den løfter om massive forbedringer i fremtiden. Og der er ikke råd til at skuffe.

Med alt hvad de hidtil har rørt ved de sidste mange år,kan det kun blive bedre,eller sådan noget Embarassed Suspect What a Face

Man kan sige, hvad man vil om Danske Bank; men efter den oplevelse er Enhedslisten en positiv overraskelse.
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Så nu ryger DB hovedsædet nok på tvang!

Indlæg af Thomas Ons Nov 21, 2012 11:55 am

Det i Irland altså!

Sale of the flagship Dublin branch may well induce the Government to make another attempt at persuading Bank of Ireland to move across the road to the former NIB building and leave the former Irish parliament building free for cultural uses.

Hæ! Gnide salt i såret!
Thomas
Thomas

Danske Banks dødedans. - Page 21 Empty Jeg tror simpelt hen ikke at det er gået op for Danske Bank

Indlæg af Thomas Fre Nov 23, 2012 9:52 am

Hvor hadet den er blevet! Det er så ikke bare mig, jeg er kun en avantgarde eksponent.

Det er jo lige før, at folk vil betale for at slippe for Danske Bank. Deres netbank er nok én af de bedste - eller var det indtil likviditeten tvang dem til at lave "tekniske nedbrud" - men den er absolut ikke uden alternativer.

Det bliver så et problem, fordi detailbanken nok IKKE har den store fremtid. Den vil kun kunne holde på de kunder, der hverken kan eller vil betale. Det var ellers én af de ting, der kunne danne basis for noget, der kunne minde om overlevelse. Altså en form for girobank med dankort som baggrund.

Men det er nok ikke muligt: Det er vanskeligt at drive forretning, når man taber både på gyngerne og karrusellen - ikke nok med det; men gyngerne går skidt fordi karrusellen ikke kan køre rundt.

Her hjælper ikke nok så mange smarte reklamekampagner: Det er mere organisationen end grundproduktet der er salgshindringen. I den almindelige opfattelse begynder det at hedde Danske Bank som pengeinstitut at svare til at kalde en gasleverandør for SS. De to ting har ikke så forfærdelig meget med hinanden at gøre (altså leverandør og produkt); men sammenkoblingen i bevidsthederne rundt omkring - ikke bare i de små hjem; men også på kontorer og i direktionslokaler - skal nok slå igennem på et tidspunkt.

Medarbejdere begynder af egen drift at finde de alternativer, de ellers ikke har gidet undersøge, når de skal komme med ideer til at gøre ting bedre og billigere.
Thomas
Thomas

Indlæg af HenningK Fre Nov 23, 2012 11:30 pm

Thomas skrev:Den vil kun kunne holde på de kunder, der hverken kan eller vil betale.

Her er en tænderskærende beretning fra et af selskabets kunder om hvordan han oplever "New Standards":

Kreditforeningen fifler med værdierne

Nu ved jeg så ikke lige om det siger mest om banken, eller mest om kunden. Jeg synes at jeg læste noget med at man nærmest gratis ku' ændre løbetid på sådan et flexlån?

HenningK

Antal indlæg : 328

Indlæg af Thomas Lør Nov 24, 2012 12:05 am

HenningK skrev:
Thomas skrev:Den vil kun kunne holde på de kunder, der hverken kan eller vil betale.

Her er en tænderskærende beretning fra et af selskabets kunder om hvordan han oplever "New Standards":

Nu ved jeg så ikke lige om det siger mest om banken, eller mest om kunden. Jeg synes at jeg læste noget med at man nærmest gratis ku' ændre løbetid på sådan et flexlån?

Den er interessant, den viser mekanismen.
Naturligvis kan man ikke konvertere.

Hermed modnes flextumpen også til den kommende tvangsauktion. For naturligvis hverken kan eller vil idioten betale.

Det er åbenbart sådan man vil redde realkreditobligationen: Når konvertering indtræder - og det må den nødvendigvis gøre, når der skal betales afdrag, fordi man er løbet tør for "klip", så nedjusteres ejendomsværdien.

Udmærket kolporteret.
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Søn Nov 25, 2012 6:38 pm

Hallo banktyper, tror I vi har glemt at I er überskurkene? Evil or Very Mad
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Gorrion Søn Nov 25, 2012 10:33 pm

klogeaage 35 skrev:

Hallo banktyper, tror I vi har glemt at I er überskurkene? Evil or Very Mad

Bankverdenen kommer ikke på benene igen, før der for alvor er faldet en Thors Hammer med fuld kraft lige ned i nervesystemet på bankmafiaen.
Kriminaliteten og de landsskadelige forhold som finanssektoren har lagt for dagen de senere år skal have en mindst lige så alvorlig konsekvens for dem, som den altødelæggende konsekvens almindeliger borgere og hele nationer nu er kollapset under.....
Her taler jeg ikke om milliardnedskrivninger, og påståede new standards....jeg taler om tusindvis af retssager imod den finansielle sektor!
Jeg ved godt det kommer til at tage årevis, måske årtier at få ryddet op i dette mafiaponzi-sceme og få alle de skyldige dømt....but so be it!.

Hellere en 30 års slåskamp i retssystemet, end at bare én eneste af de slyngler nogensinde får noget at skulle have sagt i økonomisk og finansielt øjemed nogensinde igen.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Merkur Man Nov 26, 2012 12:12 am

HenningK skrev:

Undskyld mig, men hvad er det lige problemet er? En kunde vil konvertere og realkredit vurderer ejendommen, og konstaterer at ejendommen er faldet siden lånet blev optaget - således den oprindelige lån nu udgør over 80 af den nuværende handelsesværdi. Realkreditten kan således kun lade kunden optage et nyt lån som er 20 procentpoint lavere end det oprindelige lånebeløb, for at de kan holde sig indenfor loven. Og så tilbyde restfinansieringen på et banklån med lidt højere renter.

Jeg er ivrigt enig med eksperten at man nok bare skal fortsætte lånet som hidtil når den afdragsfrie periode udløber, og dermed betale løbende renter og hovedstolen ned på de 20 årig - for dem som kan det. Men man er nok stadig ikke sikker på at ikke komme til møde i banken, da belåningsgraden er over de 80 procent..

Forklarer dette eksempel ikke bare rigtigt godt de kommende problemer vi som samfund står over for når de afdragsfrie lån snart skal til at betales tilbage, og kan de endda være bankernes redning, idet de jo, som eksemplet illustrerer, nærmest har uanede muligheder for, fuldt ud lovligt, at tvinge disse personer ud i dyrere banklån. Så skal bankerne bare lige lave en vurdering af hvilke kunde som kan klare mosten, uden at bukke under, og så kan de vride tommelskruerne på disse stakkels personer.

Merkur

Antal indlæg : 330

Indlæg af HenningK Man Nov 26, 2012 12:57 am

Plyds skrev:De kunne lige så godt flytte EDB-afdelingen til indien.

Det er de så osse rigtigt godt igang med

HenningK

Antal indlæg : 328

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 21 af 40 Forrige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum