Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Forsvarsminister Trine Bramsen.

2 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af Thomas Fre Sep 06, 2019 2:16 am

Psykiske kampskader er lige så almindelige og ligeså alvorlige som fysiske.

Det har de altid været.

Ebbe Skammelsen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty "Vi når det ikke!"

Indlæg af Thomas Tors Okt 24, 2019 11:10 pm

"Danmark skal bruge fe penge på forsvaret."

Det er altså komfortabelt at forhandle fra en styrkeposition.

Det er jo den samme gamle salmesang.

Gad egentlig vide, hvor flabet hun egentlig har været?

Jeg havde nok givet ham nogle stikpiller - hvilket hun jo godt kan have gjort?

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Godt Trinepige

Indlæg af Thomas Lør Nov 09, 2019 10:54 am

Danmark er med i NATO, EU og Norden

Vi er nemlig centralt placeret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Udmærket Trinepige!

Indlæg af Thomas Man Nov 25, 2019 5:06 pm

Selvfølgelig!
Forsvarsminister Trine Bramsen (S) siger til Fyens Stiftstidende, at USA og Donald Trump har ret i kritikken, og at hun vil arbejde for både at øge Danmarks engagement og forsvarsbudget.

- Måden, de (USA) gør det på, er ikke elegant eller gavnlig for noget, men indholdet i budskabet er rimeligt, siger Trine Bramsen til avisen og siger om øget europæisk engagement i egen sikkerhed:

Der er jo ikke noget nyt i kritikken. Problemet er, at det er lidt svært at tage højtideligt, når det alene er et spørgsmål om at udøve åger fra USA's side.
De våben, de vil stoppe ned i halsen på os er ikke specielt velegnede. F-35 er udmærket til formålet; men det vi skal bruge er den lange rækkevidde og egentlig ikke stealth.
Men en Stryker er bestemt ikke pengene værd. En Piranha V er nok så hensigtsmæssig - den er måske lidt dyrere; men giver den kvalitet, vi skal bruge.

- Vi kommer til at sætte os i spidsen for at styrke sikkerheden i Arktis for at vise, at vi har forstået alvoren i truslen fra Kina og Rusland. Vi kommer med konkrete bud på, hvor vi øger overvågningen ved hjælp af radar, satellitter og fly, siger ministeren til Fyens Stiftstidende.

Der er jo ikke nogen grund til at fortælle russerne (og Trump) at vi også skal have flere fregatter - det gør kun værfterne mere ubeskedne i deres tilbud.

Trine Bramsen tror ikke, at Danmark vil nå helt derop. Men en gruppe bestående af Forsvarsministeriet, Udenrigsministeriet og Finansministeriet skal kigge på, hvordan forsvarsbudgettet kan øges. Blandt andet ved at se på, om udgifter kan regnes med, som ikke bliver regnet med i dag.

Jeg tror ikke meget på den model, fordi regnskabsfusk sjældent overbeviser. Pointen med Grønland og Island er, at de skal betales for de faciliteter, de stiller til rådighed - eller rettere skal holde deres skidne fingre helt væk fra.

Men jeg er enig i, at vi ikke når derop. Bl.a. vil priserne blive langt mindre, når realismen indfinder sig hos leverandørerne. Mon ikke Taifun kommer til at følge f-35 ned i pris?
De 90 mio EUR, som Taifun står til i Wikipedia = 675 mio kr./stk. Til sammenligning koster F-35 (p.t.) 13 mia. for 27 stk. = 480 mia./stk eller 25-30% mindre. Det er jo ikke ligefrem fordi kunderne løber stormløb hos Airbus - i øjeblikket. OK, vil skal nok have nogle flere F-35 (vi taler om 3-4 stykker til - vi må ikke skære for tæt på sømkanten - værkstederne skal også kunne tilrettelægge arbejdet).
Vi skal så også have 30 Taifun. Aldrig være afhængig af én leverandør.
Dertil kommer, at vi snildt kan holde en F-16 eskadrille mange år endnu. Samler vi de 30 vi har, så kan der snildt blive 15 tilbage til en eskadrille - hvis vi fordeler flyvetiden på resten, evt. køber nogle brugt af Norge og Holland - gode allierede; men langt fra oversnedige.

Jeg mener stadig en eskadrille Spartan ville være overkommelig - specielt, hvis vi bruger dem ude i ørkenen - får dem gratis. Et par C-130J til vil fylde værkstedet pænt op på Ålborg.

Lad os lige gøre det helt klart: Det er for os ikke et spørgsmål om penge; men hvilken indflydelse og hvilke kapaciteter Danmark får!


Jeg tror, det er transportflyene, som Trinepigen refererer til med de andre kryptiske bemærkninger.

Nu har vi jo lige fåët at vide af Lars Rohde, at den lave rente fortsætter så langt øjet rækker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Det er godt Trinepige!

Indlæg af Thomas Fre Dec 06, 2019 3:47 am

Tæsk skal de have!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Udmærket Trinepige!

Indlæg af Thomas Tirs Dec 10, 2019 12:26 pm

Det er da en helt fin måde at få nedlagt Forsvarskommandoen.

Så kan man også komme et par landsforrædere til livs. Der er nogen, der vil snakke - for at slippe for offentlig henrettelse.

Vi har ikke hørt noget til den tidligere hærchef - meget længe. Mon man ikke kunne få ham til at rykke ud med noget?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Vi må have indført dødsstraf for Forsvarskommandoen.

Indlæg af Thomas Fre Dec 13, 2019 3:33 am

Svindelsag i Forsvarsministeriet breder sig.

Selvfølgelig er der fjendtlige agenter placeret i FKO - når man ser hvor korrupt den er.

De bor jo alle sammen i Gentofte, så de er Danske Banks lydige og villige instrumenter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty En én-mands hær?

Indlæg af Thomas Ons Dec 18, 2019 10:20 pm

Næppe!

Det skulle så være mig! Det var mig, der hængte Nazi-Marie ud som landsforræder, værnemager og feltmadras. Det er jo "konen", der er den egentlige baggrund - hvad fanden ville hun på de kurser, hvor kamperfaring var adgangsbillet. Hvem kunne de kursers indhold interessere? F.eks. vores fjende: Russerne! Dem Luder-Marie synes er så nuttede.

Slå Nazi-Marie ihjel: Brænd landforræderen offentligt på bålet på Blaagaardsplads. De narko- og voldskriminelle indvandrere skal nyde stanken af branket Nazi-so.

Nej, dette her er noget helt andet! Det er nedlæggelsen af Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriet. Vi kan med god sikkerhed gå ud fra, at man med omhu de sidste 10 år har anbragt umuliusser og landsforrædere i Forsvarskommandoen med henblik på, at hæren kunne opbygge en operativ styrke ved at sende dem med kamperfaring på stabskursus og dermed være dem, der skal overtage hæren.

Det andet er, at Søværnet og Flyvevåbnet skal ind og have de ledende poster. Vi kan se det med divisionsstaben i Riga. Hvem skal fra dansk side komme med de egentlige knojern? Det bliver da Søværnet og Flyvevåbnet! Vi vil få en division under ledelse af en sømand.

Det er så, hvad det er! Forsvaret er jo kun en lille del af disse skandaler!

Hende Britta fra Københavns Kommune, der ikke kan huske hvor de mange millioner, hun stjal, er blevet af - dårlig hukommelse er meget almindelig i de kredse! Bortset fra beløbsstørrelsen, så er kassebedrøveri meget almindelig - udbredt i det offentlige, så det er et taknemmeligt angrebspunkt: Man skal NOK finde noget på det svin, man ønsker slagtet.

Nu er forbindelsen mellem administrationen i København og Hæren/Forsvarskommandoen nok mere end fjern. For slet ikke at tale om bygningsstyrelsen i Hjørring! Nu dukker der så noget op om Statens Serum Institut - hvor store beløb, det drejer sig om er uklart.

Forsvaret er det sted, hvor man kan ane en vis systematik; men de andre steder er det helt normal bjergsomhed. Det er meget almindeligt med regnskabssvig og svindel i det offentlige.

Den anden side af sagen er, at politiet ransager og arresterer terrorister i alle retninger.

At der skulle foreligge noget, som én mand kan udvirke? Ikke tale om: Man kan evt. hælde lidt underholdende benzin på bålene hist og her; men derudover.

Noget andet er, at der formentlig er en del banksvin, der desparat forsøger at få nogen til at tale om alt muligt andet end Banksvinenes Forbrydelser. Det er meget almindeligt, at der følger afledte efterforskninger i kølvandet på en forbrydelse.


Sidst rettet af Thomas Tors Dec 19, 2019 3:38 am, rettet i alt 2 gange
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Nu ryger det næste skadedyr.

Indlæg af Thomas Tors Dec 19, 2019 3:13 am

Jeg, havde knap nok fået gendrevet postulatet om en én-mands hær.

Så ryger den næste i rækken.

Den mand, som Forsvarsministeriets ledelse har sat i spidsen for en undersøgelse af skandalesagen i Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, John Sørensen, har selv et ansvar for, at svindelen kunne lade sig gøre.

Det fine er, at Trine Bramsen har ryggen fri: Ellemann leverer stemmerne.

Der bliver fandme nogen, der kommer bag tremmer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Forsvarsminister: Tørklædeforbud står ved magt i Forsvaret

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2020 4:04 pm

SF og De Radikale mener, at uniformsbestemmelserne burde kunne rumme en hijab. Især hvis den ikke udgør et sikkerhedsproblem. Venstre er på samme linje som forsvarsministeren.

SF og De Radikale mener, at uniformsbestemmelserne burde kunne rumme en hijab. Især hvis den ikke udgør et sikkerhedsproblem. Venstre er på samme linje som forsvarsministeren.

Der er noget, der hedder Genevekonventionen og spørgsmålet om åbent at bære våben, kendetegn på afstand.

Reelt er finken ved at begå en krigsforbrydelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Den sag ligger nok noget længere tilbage.

Indlæg af Thomas Tors Feb 20, 2020 7:57 am

Der er nogen, der skal til spanking.

Disse redningsstationer er en af resterne fra det nu nedlagte Farvandsvæsen. Ikke noget galt med redningsfolkene; men det har siden RF-2 været en forældet (og farlig) organisation af en opgave, der kræver ikke så meget modige hænder, som helikoptere. Som en redningsmand engang sagde til mig: "De moderne skibe er enorme - og de stikker ingenting." Han kunne også have nævnt - der er heller ikke nogen om bord - for praktiske formål.

Det er så vand på min mølle: Et redningsskib med helikopter koster godt nok et par milliarder; men de penge giver vi gerne for at få noget tidssvarende, der fungerer! Om der skal bruges en milliard eller to - LIGE MEGET. Kystfiskeriet er jo en saga blot.

Men når man nu skal bygge ordentlige skibe - med god motorkraft, så kan man lige så godt bruge fregatter. Det er et spørgsmål om at få de rigtige beslutningstagere til skadestedet med det fornødne grej. Her skal skillingerne sidde løse - det med at brænde bavner på stranden - det er ikke helt tidssvarende. Der er udmærkede folk; men de skal altså have værktøjet.

Jeg traf Zinkernagel i Farvandsvæsnet  for en del år siden - han kunne huske mig fra min bemærkning:
"Efter indførelsen af hjernedødskriteriet, så har DSB nået personalebesparelsesmålet - uheldigvis har man glemt at slette dem i lønsystemet."

Der er sådan set ikke noget overraskende i det: Når man først begynder et sted i en stor organisation, så vil man altid finde ud af, at det er meget værre end man troede. Nu har vi ikke fået noget tal (endnu) for hvor meget, det drejer sig om. Så mange penge kan det heller ikke være?
Men det er formentlig hærchefens hævn, at han peger på at de andre også er nogle korrupte røvhuller - helt fint; men det skal være meget, meget interessant, hvis straffen over hærchefen skal lempes.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Natomøde 12/2

Indlæg af Thomas Fre Feb 21, 2020 12:20 am

Bemærkninger før mødet.

  • Trinepigen glider af på den russiske provokation. Det er en kendt russisk taktik og de kan lige så godt få at vide, at vi har kikket dem ud.
  • At Danmark er udpeget til en ledende rolle i Iraq er - for mig - blot en indikation af rigtigheden af min grundlæggende tanke; nemlig at Danmark spiller en nøglerolle i international sammenhæng.
  • I Iraq har Danmark muligheder, fordi man ikke er rodet ind i de store og større landes dagsordner (også kaldet: Juleleje). Det betyder så også, at man i Danmark har nooooogenlunde styr på SF/Enhedslisten og deres terroristiske bagland. Ingen tvivl om, at SF/Enhedslisten står bag at få dirigeret deres psykopatiske stormtropper ud som fremmedkrigere - så de kan blive slået ihjel. Kommunisterne er nemlig mere end angst for, at disse kriminelle pludselig hakker dem ned bag fra - bogstavelig talt. At sådan en flok stokstupide skolelærere skulle kunne kontrollere fanatiske kriminelle? Det er ikke meget troligt, vi ser jo, at de hverken kan eller gider holde orden i en tredjeklasse.
  • Det pudsige er, at USA tilsyneladende har fundet ud af, på hvilket side af brødet smørret sidder. Det understøttes af, at Mette Frederiksen har været næsvis (til de grader) overfor Trump - og vi har Island med på idéen.
    Trump, der ellers ikke holder sig tilbage, har holdt sin kæft - og det har vicepræsident Pence også. Den amerikanske regering har et anspændt forhold til kvindelige ledere. Det andet er, at skabet er tilsyneladende sat på plads i Nordatlanten: Forstået på den måde, at bøllemetoder overfor ét land i Norden kan ikke splitte forståelsen. Desuden er det i USA's sikkerhedsmæssige interesse, at Nordatlanten kører på danske præmisser.
    Med andre ord er beskeden til Trump: Sæt Dig roligt ned og lad os passe vores butik med handel med kongeligt porcelæn. Vi skal nok fortælle, hvad vi har brug for, når vi har brug for det. Vi vil prøve at gøre det i god tid.
    Bare rolig, vi skal nok få flere F-35, alle dem vi kan bruge. Norge også.
  • Det næste er så, at naturligt nok skal Danmark bruge flere penge på forsvaret. Det skal skatteyderne ikke være nervøse for - vi skal nok blive kompenseret for, at USA sparer penge og frigør kapacitet til Stillehavet.
  • Pointen er, at Rusland - frem for alt - vil undgå, at Skt. Petersborg bliver tværet ud - på den ene eller den anden måde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty 75 året for befrielsen.

Indlæg af Thomas Tirs Maj 05, 2020 10:08 am

Hun er faktisk ikke nogen dårlig forsvarsminister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Sv: Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Maj 05, 2020 10:33 pm

Thomas skrev:Hun er faktisk ikke nogen dårlig forsvarsminister.

Der sparkes røv fra nye og friske hoveder og godt for Danmark, især da de gamle af (af)arten har travlt med at bestride og fremelske gammelt nag!
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Generaler på genopdragelse

Indlæg af Thomas Lør Jun 06, 2020 1:48 am

Dette er skridtet inden der ruller hoveder.

Det minder mig om Sun Tzu, hvor han delte paladsluderne i to hold gav de to favoritludere ordre til at slås med skarpe våben mod hinanden.
Luderne grinede dumt. Sun Tzu undskyldte og forklarede igen. De grinede stadig dumt, da de fik ordren igen.
Så huggede han hovedet af begge ludere. Udnævnte to nye - og nu gav han ordren igen. De huggede ind!

Trine Bramsen gør præcis det rigtige.

Der sidder én eller anden - meget centralt, der kan sin Sun Tzu.

Forstå Din fjende - og Dig selv.
Sun Tzu

... og Dine allierede.
Thomas Borgsmidt
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Trine Bramsen ...... forstå USA.

Indlæg af Thomas Lør Jun 06, 2020 7:17 am

Forstå Din fjende - og Dig selv.
Sun Tzu


... og Dine allierede.
Thomas Borgsmidt

Om dette bliver læst af Trine Bramsen? En politiker, der ikke læser rosende omtale af sig selv? Rolling Eyes
Øhh.... på hvilken planet skulle sådan et dyr være at finde?
Nu har jeg erfaring - gennem mange år - for, at mine indlæg på sociale medier af hadske og hånende indlæg mod indlæg bragt af Dansk Folkeparti, de bliver slettet, så derfor er jeg ret så sikker på at de er blevet læst - af dem, der har fået indlægget bragt!
Skuespillere og operasangere læser naturligvis heller ikke anmeldelser? Nej, naturligvis ikke! rofl

Nu er jeg faktisk ret god til at være tankelæser! Når jeg påtræffer en fra Dansk Folkeparti, så står der højt og larmende: "This page is intentionally blank."

Hvis man orker at få noget baggrund, så har jeg gennemgået problemstillingen omkring Stillehavskrigen.

Det, der er interessant i denne sammenhæng er:

  1. Vi har set den adfærd, Kina anvender, før!.
    Dengang var det så Japan, der blæste sig op; men ellers er situationen for Japan (dengang) og Kina den samme: Utilstrækkelig produktion af fødevarer, nylig industrialisering og manglende råstoffer - frem for alt energi.
  2. Begge lande har en indgroet overbevisning om egen fortræffelighed. Hvor velbegrundet den opfattelse er, det får henstå i det uvisse - indtil videre.
  3. USA er fast besluttet på ikke at gentage fejltagelserne op til Pearl Harbor. Trump skal så nok finde nye måder at dumme sig på; men det bliver ikke de samme som tidligere.
  4. Hvad Trump siger og gør er ret så ligegyldigt for Danmark. Trump siger ikke ret meget med reelt indhold og han er - til alt held - den dovneste præsident siden Calvin Coolidge; men minder ellers mest om Warren Harding.
  5. Det har været debatteret om det, der gjorde at Japan overgav sig til sidst var atombomberne eller at Rusland erklærede Japan krig. Så vidt jeg kan vurdere, var det det ene med det andet. Pointen er, at Rusland så inderligt ønsker USA's tilstedeværelse i Fjernøsten - alternativet er, at Rusland står alene med kineserne. Man glemmer ofte spionen Richard Sorges betydning. Da det så værst ud for Rusland fik Stalin sikkerhed for, at Japan ikke ville angribe Rusland. Derfor kunne man overføre enheder fra grænsen til Kina. Det er i Danmarks interesse, at Rusland tvinges til at bevogte grænsen til Kina også. Med Kina som et problem for Rusland oveni Europa, så bliver der unægteligt langt mellem rejerne i rejeosten.


Min dagsorden i dette her er at få bygget en 6 Huitfeldt/Absalon-klasse til. Det tør jo nok antydes, at der er brug for dem. Dertil kommer, de er relativt billige og billige i drift - specielt ifht. slagkraften. Der vil komme en opgradering af bevæbningen; men man kan i mange sammenhænge stadig bruge, hvad vi har.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Ubrugelige respiratorer?

Indlæg af Thomas Ons Jun 17, 2020 8:49 am

Jeg ser det mere som et opgør med Forsvarskommandoen.

Det er jo et længere varende og pågående problem: At få nedlagt Forsvarskommandoen!

Fidusen er, at man kan flytte opgaver fra Nordsjælland - og idioterne kan ikke flytte, fordi de har naturligvis købt et overbelånt og hus i Gentofte.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Hun gør det rigtige!

Indlæg af Thomas Ons Jun 24, 2020 10:06 pm

Analyse: Selektiv nultolerance kan ødelægge Trine Bramsens kamp mod svindel og magtmisbrug

Steffen McGhie

Nu véd jeg ikke, hvem den idiot er; men hans væsentligste kvalifikationer må være uvidenhed og uhæderlighed.

Det kan blive svært for forsvarsministeren at sende et overbevisende signal om nultolerance over for svindel og magtmisbrug, mens både forsvarschefen og departementschefen slipper for konsekvenser af at vende det blinde øje til netop svindel og magtmisbrug.

Problemet ligger jo i Forsvarskommandoen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Så fik departementschefen i forsvarsministeriet sparket

Indlæg af Thomas Ons Jul 01, 2020 1:12 pm

Efter fire år som departementschef overtager Thomas Ahrenkiel posten som ambassadør i Berlin fra september 2020.

Som der stod i dødsannoncerne fra Frelsens Hær: Forfremmet til herligheden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Chefen for Forsvarets Efterretningstjeneste hjemsendt.

Indlæg af Thomas Man Aug 24, 2020 1:34 pm

Ikke så godt.

Forsvarsministeriet 1

Ledende medarbejdere i Forsvarets Efterretningstjeneste fritaget fra tjeneste indtil videre
Forsvarsministeren oplyser, at chefen for Forsvarets Efterretningstjeneste og to ledende medarbejdere er blevet fritaget fra tjeneste indtil videre.
24-08-2020 - kl. 09:00
Politidirektør fra Midt- og Vestsjællands politi, Svend Larsen, er indsat som fungerende chef.

Det væsentlige er, at det er en politidirektør, der er indsat som fungerende chef.

Forsvarsministeriet 2

Forsvarsministeren igangsætter undersøgelse af sag i Forsvarets Efterretningstjeneste
Det sker på baggrund af den meget alvorlige kritik, som Tilsynet med Efterretningstjenesterne har rejst af forhold i Forsvarets Efterretningstjeneste.
24-08-2020 - kl. 10:46
I fredags blev tre ledende medarbejdere i Forsvarets Efterretningstjeneste hjemsendt, herunder chefen for efterretningstjenesten.

Forsvarsministeriet vil tilrettelægge undersøgelsen af sagen i tæt dialog med Tilsynet med Efterretningstjenesterne. Undersøgelsen vil blive tilrettelagt og gennemført under hensyntagen til, at der er tale om klassificerede oplysninger og forhold af betydning for statens sikkerhed. Derudover bliver tilsynets konkrete anbefalinger om bl.a. at etablere en whistleblowerordning samt foretage en evaluering af FE-loven nu adresseret.

Forsvarsminister Trine Bramsen siger:

”Jeg ser på sagen med den allerstørste alvor. Det er helt afgørende, at vi kan have tillid til, at vores efterretningstjenester agerer inden for deres beføjelser. Ligesom der ikke må kunne sættes spørgsmålstegn ved, om efterretningstjenesten efterlever forpligtelsen til at samarbejde tæt med kontrol- og tilsynsorganer.”

Hmm... jeg har gennem nogen tid overvejet at lade Trinepigen nyde godt af min afgrundsdybe indsigt og uforgribelige mening. Jeg har imidlertid - heldigt nok - på en eller anden måde haft på fornemmelsen, at tidspunktet måske ikke var det bedste.

At der sker noget er - som sådan - ikke overraskende:

  • Nazi-Marie Krarup er jo helt klart ikke blevet clearet.
  • Hærchefen er idømt 2 måneders fængsel, så han har måske haft en bemærkning eller to for at slippe lidt lettere gennem vridemaskinen.
  • Landsforræderen Søren Espersen har jo udtrykt nogle stærkt aparte meeeeeeninger på det sidste.
  • Bøssesvin og skolelærer Søren Pape Poulsen har ikke taget konsekvensen af sit stillingsmisbrug.


Der er for mange løse ender, der hænger og dasker. Ikke at vi får "sandheden" at vide; men der er fejet så meget ind under gulvtæppet, at det er en hindring for den almindelige færdsel på de bonede gulve. (ja, ved visse lejligheder kan jeg blive helt lyrisk!).

En antydning får vi dog:
.....der er tale om klassificerede oplysninger og forhold af betydning for statens sikkerhed
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Sv: Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af Thomas Man Aug 24, 2020 2:08 pm

Thomas skrev:Ikke så godt.

Forsvarsministeriet 1

Ledende medarbejdere i Forsvarets Efterretningstjeneste fritaget fra tjeneste indtil videre
Forsvarsministeren oplyser, at chefen for Forsvarets Efterretningstjeneste og to ledende medarbejdere er blevet fritaget fra tjeneste indtil videre.
24-08-2020 - kl. 09:00
Politidirektør fra Midt- og Vestsjællands politi, Svend Larsen, er indsat som fungerende chef.

Det væsentlige er, at det er en politidirektør, der er indsat som fungerende chef.

Forsvarsministeriet 2

Forsvarsministeren igangsætter undersøgelse af sag i Forsvarets Efterretningstjeneste
Det sker på baggrund af den meget alvorlige kritik, som Tilsynet med Efterretningstjenesterne har rejst af forhold i Forsvarets Efterretningstjeneste.
24-08-2020 - kl. 10:46
I fredags blev tre ledende medarbejdere i Forsvarets Efterretningstjeneste hjemsendt, herunder chefen for efterretningstjenesten.

Forsvarsministeriet vil tilrettelægge undersøgelsen af sagen i tæt dialog med Tilsynet med Efterretningstjenesterne. Undersøgelsen vil blive tilrettelagt og gennemført under hensyntagen til, at der er tale om klassificerede oplysninger og forhold af betydning for statens sikkerhed. Derudover bliver tilsynets konkrete anbefalinger om bl.a. at etablere en whistleblowerordning samt foretage en evaluering af FE-loven nu adresseret.

Forsvarsminister Trine Bramsen siger:

”Jeg ser på sagen med den allerstørste alvor. Det er helt afgørende, at vi kan have tillid til, at vores efterretningstjenester agerer inden for deres beføjelser. Ligesom der ikke må kunne sættes spørgsmålstegn ved, om efterretningstjenesten efterlever forpligtelsen til at samarbejde tæt med kontrol- og tilsynsorganer.”

Hmm... jeg har gennem nogen tid overvejet at lade Trinepigen nyde godt af min afgrundsdybe indsigt og uforgribelige mening. Jeg har imidlertid - heldigt nok - på en eller anden måde haft på fornemmelsen, at tidspunktet måske ikke var det bedste.

At der sker noget er - som sådan - ikke overraskende:

  • Nazi-Marie Krarup er jo helt klart ikke blevet clearet.
  • Hærchefen er idømt 2 måneders fængsel, så han har måske haft en bemærkning eller to for at slippe lidt lettere gennem vridemaskinen.
  • Landsforræderen Søren Espersen har jo udtrykt nogle stærkt aparte meeeeeeninger på det sidste.
  • Bøssesvin og skolelærer Søren Pape Poulsen har ikke taget konsekvensen af sit stillingsmisbrug.


Der er for mange løse ender, der hænger og dasker. Ikke at vi får "sandheden" at vide; men der er fejet så meget ind under gulvtæppet, at det er en hindring for den almindelige færdsel på de bonede gulve. (ja, ved visse lejligheder kan jeg blive helt lyrisk!).

En antydning får vi dog:
.....der er tale om klassificerede oplysninger og forhold af betydning for statens sikkerhed

Faktisk meget, meget dårligt.

Faktisk arbejder FET for Putin?

Læs hovedpunkterne fra TET, som de er refereret i en pressemeddelelse, her:

  • Tilsynet vurderer, at Forsvarets Efterretningstjeneste fra 2014 til 2020 i forbindelse med kontroller har »tilbageholdt centrale og afgørende oplysninger for tilsynet og givet tilsynet urigtige oplysninger om forhold«.
    Det skulle være sket omkring, hvordan Forsvarets Efterretningstjeneste har indhentet og videregivet information.
  • Centrale dele af Forsvarets Efterretningstjenestes indhentning af information har risiko for, at der bliver indsamlet information om dansk statsborgere.
  • Ledelsen har undladt at følge op på indikationer af spionage inden for Forsvarsministeriets område.
  • Tilsynet vurderer, at der i Forsvarets Efterretningstjenestes ledelse og dele af tjenesten har været en kultur, hvor »uberettigede aktiviteter eller uhensigtsmæssige forhold søges skrinlagt« og skjult for kontrollen.
  • Forsvarets Efterretningstjeneste har haft ulovlige aktiviteter, der blandt andet involverer »indhentning og videregivelse af en betydelig mængde oplysninger om danske statsborgere«.
  • Forsvarets Efterretningstjeneste har »behandlet« oplysninger om en ansat i Tilsynet med Efterretningstjenester.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Trinepigen rynker panden!

Indlæg af Thomas Tirs Sep 01, 2020 12:56 pm

Trinepigen nedlægger en protestant.

Nu får vi se, hvor meget alvor, der er bag ordene!

Det ud over F-35!

Danmark har ubestrideligt brug for 2 fulde eskadriller F-35A dvs. 30 + 3 (til uddannelse i USA) + 8 til Grønland og Island = 41 fly.

Der til kommer 2 fulde eskadriller Taifun = 30 fly.

Endelig skal der holdes 1 eskadrille F-16 = 15 fly.

Dertil skal der tilføjes 8 C-27J Spartan - eller 4-5 ekstra C-130J-30 Hercules til forsyning af detachements på udenlandske flyvestationer af danske fly.

Dertil kommer, at Nazi-Marie Krarup skal henrettes for sit landsforræderi.

Nu er Gulland ikke svensk; men dansk!

Jeg véd godt, at det ikke er populært, at inddrage de fjendtlige agenter i Folketinget.

Jeg kan tilføje, at der er et charterselskab under Cimber Air med 2 Challenger passagerfly. De skal bruges til at skifte besætninger på udstationeringer af fly og fregatter - og vi kan se, vi får brug for flere af dem. Det kommer til at koste nogle penge; men med negativ rente og arbejdsløshed blandt piloter .....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Ikke en isoleret dansk begivenhed.

Indlæg af Thomas Ons Sep 02, 2020 8:35 am

Thomas skrev:Trinepigen nedlægger en protestant.

Nu får vi se, hvor meget alvor, der er bag ordene!

Det ud over F-35!

Danmark har ubestrideligt brug for 2 fulde eskadriller F-35A dvs. 30 + 3 (til uddannelse i USA) + 8 til Grønland og Island = 41 fly.

Der til kommer 2 fulde eskadriller Taifun = 30 fly.

Endelig skal der holdes 1 eskadrille F-16 = 15 fly.

Dertil skal der tilføjes 8 C-27J Spartan - eller 4-5 ekstra C-130J-30 Hercules til forsyning af detachements på udenlandske flyvestationer af danske fly.

Dertil kommer, at Nazi-Marie Krarup skal henrettes for sit landsforræderi.

Nu er Gulland ikke svensk; men dansk!

Jeg véd godt, at det ikke er populært, at inddrage de fjendtlige agenter i Folketinget.

Jeg kan tilføje, at der er et charterselskab under Cimber Air med 2 Challenger passagerfly. De skal bruges til at skifte besætninger på udstationeringer af fly og fregatter - og vi kan se, vi får brug for flere af dem. Det kommer til at koste nogle penge; men med negativ rente og arbejdsløshed blandt piloter .....

Spørgsmålet omkring escorte over Sortehavet synes relevant
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Forsvarsministeriet mørklægger møde om kritik af spiontjeneste

Indlæg af Thomas Lør Sep 05, 2020 1:50 pm

Hvornår er gode danske mænf/kvinder, hverken gode og/eller danske?

Lad os se på, hvad vi véd med rimelig sandsynlighed - og jeg véd bestemt ikke alt - men der er nogle elementer, som man ikke kommer uden om, at tage i betragtning:

  • Hvad gør man med en forræder i egne rækker?
    I de fleste tilfælde er det bedste, at lade vedkommende sidde og kontrollere dem og ad den vej prøve at vildlede fjenden. Der er jo ikke - reelt - nogen tvivl om, at Nazi-Marie Krarup er en russisk indflydelsesagent, hvor man fra Putins side (og det er ham, der står bag som KGB agent) næppe har forventet hemmelige oplysninger - gåsen er simpelt hen for dum; men formålet er og har været at påvirke den politiske beslutningsproces i en for Putin ønsket retning. En decideret spion med blå briller og hemmelige beskeder - dem sætter man ikke i forsvarsudvalget! De har simpelt hen ikke den tekniske indsigt til indsamling af relevante oplysninger.
  • Man kan gøre som med Tulletåben og Brian Mikkelsen: Give dem en fin og fornem position og køre tingene uden om dem. Vi véd at Brian Mikkelsen er korrupt (han er groft insolvent, snotdum og konen har pengene - og er ikke idiot - konen altså). Vi véd at Tulletåben er banksvin og ejet af Nordea. Vi véd at både Nordea og Danske Bank er pengevaskemaskiner for Putin (og ikke så få andre). Det er Lars Løkke metoden - sæt fjenden i en position, hvor han ikke kan undgå at skade sig selv: Det er f.eks. begrænset, hvor længe Putin finder Nazi-Marie, Tulletåben etc. formålstjenlige. Så overlader vi det til Putin, at likvidere dem - og det skal han nok gøre.
  • Der er naturligvis også forrædere og kriminelle i SF/Enhedslisten; men de er nok så meget jødehadende nazisvin som er distributører af narkohandlernes forretning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Hjorten er ved at blive vred!

Indlæg af Thomas Lør Sep 12, 2020 11:24 am

Nu tror jeg nok, at Trinepigen har lidt bedre informationer end Claus Hjort Frederiksen.

Når man tager i betragtning af, at Putin har/havde indtil flere landsforrædere i Forsvarsudvalget - her tænker jeg på Nazi-Marie - så er åbenhed næppe en dyd. Mht. til de hjemsendte medarbejdere tror jeg ikke, at de agter at gøre indsigelser: Oprigtigt talt tror jeg de er travlt optaget af at sladre stolper op og stolper ned - i håbet om at slippe for at blive udleveret til Putin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33997
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. Empty Sv: Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum