Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Forsvarsminister Trine Bramsen.

2 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Pengeskabet på Kastellet.

Indlæg af Thomas Man Sep 14, 2020 11:25 am

Terrorister.

Jeg tror vi skal tilbage til 11 september 2001, hvor det koordinerede angreb på USA skete.

I den forbindelse erklærede statsminister Anders Fogh Rasmussen, at alle de oplysninger, som Danmark lå inde med omkring terrorister var tilgængelige i fuldt omfang for USA.

Set i det lys i disse dage, så må Anders Fogh have vidst hvilke oplysninger, man havde på terrorister og deres organisationer. Det betyder naturligvis, at danske borgere har været involveret. Da der er tale om terrorister, så er SF/Enhedslisten med mere end almindelig sikkerhed blandet ind - ikke bare på højeste plan; men vi taler om, at SF/Enhedslisten er en del af den internationale terrorisme - helt ned i detaljer.

Derfor har Trinepigen absolut ingen lyst til at kommentere noget som helst. Typisk nok er Søren Pind ude at råbe op: Ham er der ingen, der gider høre på og er i øvrigt ikke orienteret.

Se det her kommer ikke uvedkommende noget ved! Man må have ret så detaljerede oplysninger af foruroligende karakter.

Man skal også lægge mærke til, at hele toppen i SF/Enhedslisten er skiftet ud - flere gange. Specielt i SF har man gået efter med en tættekam - sådan da - da der har været ministre fra SF. Selvfølgelig kikker man lige efter, hvad en minister er for en kanalje. En kirkeminister, ok, der er nok ikke den store undersøgelse, men......

Det, at jeg er bannet fra Facebook p.gr.a. min formodning om, at bøssesvinet Søren Pape Poulsen er pædofil? Her rammer jeg nok mere præcist end jeg selv troede.
Det at bøssesvinet Pape har trukket en sagesløs gennem alle tre retsinstanser, fordi Papes trækkerdreng skulle samle tissemænd op. Indtil nu har den sag ikke haft konsekvenser for bøssesvinet Pape - indtil nu! Det bemærkelsesværdige er netop, at der ikke sker noget!
Havde der været en acceptabel forklaring, så ville man have lukket den sag. Men at en justitsminister kører sin personlige perversion igennem til Højesteret - og bliver viftet til side! Der må være gang i noget. Det mystiske er også, at anklagemyndigheden ikke har tilrådet justitsministeren om, at denne sag ikke har vinger - den kan ikke vindes.
At Søren Pape ikke vil udelukke at blive statsminister? ..... Den lukkede han ikke!

Jeg husker også Mette Frederiksens irettesættelse af Søren Pape efter, at han var uforskammet overfor en kontanthjælpsmodtager. Der var noget, der sagde mig: Dette går ud over en ripost til en politisk modstander.


Sidst rettet af Thomas Fre Okt 23, 2020 5:27 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Udflytning af forsvarets arbejdspladser fra Nordsjælland!

Indlæg af Thomas Tirs Sep 15, 2020 2:21 am

Og hæren HADER det.

Det, der kommer til nu er at forskellige dele af hæren skal nedlægges. Det er en almindelig teknik: At nedlægge en utilfredsstillende enhed - og så bygge den op med præcis de samme opgaver; men uden alle idioterne - et helt andet sted.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Bjørn Bisserup

Indlæg af Thomas Tirs Sep 29, 2020 8:48 pm

Det er nok ikke tilfældigt, at Bisserup fratræder med en måneds varsel.

Regulært sagt: Han er blevet fyret på gråt papir!

Om det er et led i nedlæggelsen af forsvarskommandoen som den elefantkirkegård den er.

Jeg fornemmer en utilfredshed med den måde værnepligtige er blevet behandlet på under "Corona-krisen". Værnepligten skal være noget ganske andet - om den overhovedet skal eksistere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Trinepigen vil have Grønland medregnet.

Indlæg af Thomas Tors Okt 22, 2020 11:05 pm

Hvilket må siges at være rimeligt!

I dag bliver de danske skibe, fly og soldater i og omkring Grønland ikke talt med, når Nato opgør det danske bidrag til alliancens såkaldte styrkemål, og det er ikke rimeligt, mener forsvarsminister Trine Bramsen (S).

Det er værre end "ikke rimeligt", det er regnskabssvindel.

Natos generalsekretær, Jens Stoltenberg, siger i et interview med Politiken, at Nato værdsætter den danske indsats alle steder.

Han lader dog samtidig forstå, at den måde, Natos styrkemål opgøres på, er "en omfattende proces", der ikke står til at blive ændret med det første.

Det er noget nonsens! Stoltenberg! Det kan ændres på 5 minutter.

Det er såmænd ikke fordi vi vil slippe for forpligtigelserne i Østersøen; men vi har altså en mere betydende rolle end man giver udtryk for.

Det mere hjemlige aspekt er, at hæren skal lære ydmyghed og narrehovederne i Forsvarskommandoen skal fyres.

Jeg kan ikke gennemskue Stoltensbergs motivation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Divisionelt hovedkvarter i Letland.

Indlæg af Thomas Fre Okt 23, 2020 5:14 pm

Det Nordatlantiske Råd i NATO har 21. oktober formelt godkendt dansk-ledet divisionshovedkvarter i Danmark og Letland som et NATO-hovedkvarter.

:

Forsvarsminister Trine Bramsen siger skrev:”Hovedkvarteret understreger Danmarks vilje til at bidrage til NATO og løfte vores del af ansvaret for den fælles sikkerhed. Det er en vigtig milepæl for hovedkvarteret og er med til at styrke det i forvejen gode samarbejde, vi har med Estland og Letland.”

Hvad hun ikke sagde: Man skulle lige fjerne nogle korrupte generaler først.

Forsvarsminister Trine Bramsen deltager torsdag og fredag i ministermøde mellem NATO’s forsvarsministre. Her vil ministeren i fællesskab med den estiske og den lettiske forsvarsminister understrege hovedkvarterets nye status og dermed også Danmarks fortsatte aktive rolle i forhold til de baltiske lande og NATO-alliancen.

Næste skridt i opbygningsprocessen er, at rammenationerne kan erklære, at hovedkvarteret opnår Initial Operational Capability (IOC), hvilket betyder, at hovedkvarteret indledningsvist opnår det operationelle minimumsniveau. Dette ses ske indenfor kort tid. Derefter fortsættes arbejdet mod det næste mål: at få hovedkvarteret erklæret fuldt operativt, Final Operationel Capability (FOC). Efter planen skal det ske i 2023.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty 1½ mia. mere til forsvaret af Grønland.

Indlæg af Thomas Fre Okt 30, 2020 5:14 pm

Det er baggrunden for Trinepigens spidse bemærkning om, at udgifter på Grønland skal tælles med!

Den gamle kommunist Søren Espersen har - som sædvanligt - ikke fattet en bønne af det hele.

Det er nok ikke noget tilfælde, at man har ønsket at henholde den landsforræder i uvidenhed. Svinet kom lige op på koturnerne og får så et velplaceret smask i fjæset.

Personligt har jeg ikke noget imod, at Grønland kommer til at tjene sine egne penge.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Trine Bramsens modangreb på NATO er en fejlslutning på holbergsk niveau

Indlæg af Thomas Søn Nov 01, 2020 11:54 am

Nu giver jeg ikke meget for Berlingskes "analyser"!

Billedet siger en del: Bisserup er tydeligt utilfreds. Han går også med en "hvid stok" - er han så blind?

Jeg ser "analysen" mere som et modangreb fra Forsvarskommandoen på forsvarsministeren - hvilket var forventeligt.

Helt klart er de seneste bevillinger og træk noget, der ikke kommer hæren til gode.

At den tidligere hærchef røg i spjældet og der er en håndfuld af småkorrupte officerer i Skive, der måske også skal ind og ruske - det er småting. Reelt set er de "fejltrin" småting - også beløbsmæssigt. Mere væsentligt er nok, at Forsvarskommandoen, som vi kender den, er under nedlæggelse.

Jeg tror så også, at der kommer flere bevillinger; men det bliver ikke til hæren og værnepligten.

Den nye forsvarschef er jo "air defence" og det betyder flere fregatter og flere fly. Det er så, hvad det er; men det betyder færre stillinger til hæren.

Det mest væsentlige er ikke, hvad der kommer til offentlighedens kendskab; men det, der ikke gør.

Den efterlyste plan er skam allerede lagt; men der et ikke nogen grund til, at hundehovederne i Forsvarskommandoen skal rodes ind i den.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Sv: Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Nov 01, 2020 12:03 pm

Thomas skrev:Nu giver jeg ikke meget for Berlingskes "analyser"!

Billedet siger en del: Bisserup er tydeligt utilfreds. Han går også med en "hvid stok" - er han så blind?

Jeg ser "analysen" mere som et modangreb fra Forsvarskommandoen på forsvarsministeren - hvilket var forventeligt.

Helt klart er de seneste bevillinger og træk noget, der ikke kommer hæren til gode.

At den tidligere hærchef røg i spjældet og der er en håndfuld af småkorrupte officerer i Skive, der måske også skal ind og ruske - det er småting. Reelt set er de "fejltrin" småting - også beløbsmæssigt. Mere væsentligt er nok, at Forsvarskommandoen, som vi kender den, er under nedlæggelse.

Jeg tror så også, at der kommer flere bevillinger; men det bliver ikke til hæren og værnepligten.

Den nye forsvarschef er jo "air defence" og det betyder flere fregatter og flere fly. Det er så, hvad det er; men det betyder færre stillinger til hæren.

Det mest væsentlige er ikke, hvad der kommer til offentlighedens kendskab; men det, der ikke gør.

Den efterlyste plan er skam allerede lagt; men der et ikke nogen grund til, at hundehovederne i Forsvarskommandoen skal rodes ind i den.

Tanten higer efter at overtage Ekstrabladets sensationshistorier, dog uden hensyn til denne artikel pirat
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Sv: Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af Thomas Søn Nov 01, 2020 12:25 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Nu giver jeg ikke meget for Berlingskes "analyser"!

Billedet siger en del: Bisserup er tydeligt utilfreds. Han går også med en "hvid stok" - er han så blind?

Jeg ser "analysen" mere som et modangreb fra Forsvarskommandoen på forsvarsministeren - hvilket var forventeligt.

Helt klart er de seneste bevillinger og træk noget, der ikke kommer hæren til gode.

At den tidligere hærchef røg i spjældet og der er en håndfuld af småkorrupte officerer i Skive, der måske også skal ind og ruske - det er småting. Reelt set er de "fejltrin" småting - også beløbsmæssigt. Mere væsentligt er nok, at Forsvarskommandoen, som vi kender den, er under nedlæggelse.

Jeg tror så også, at der kommer flere bevillinger; men det bliver ikke til hæren og værnepligten.

Den nye forsvarschef er jo "air defence" og det betyder flere fregatter og flere fly. Det er så, hvad det er; men det betyder færre stillinger til hæren.

Det mest væsentlige er ikke, hvad der kommer til offentlighedens kendskab; men det, der ikke gør.

Den efterlyste plan er skam allerede lagt; men der et ikke nogen grund til, at hundehovederne i Forsvarskommandoen skal rodes ind i den.

Tanten higer efter at overtage Ekstrabladets sensationshistorier, dog uden hensyn til denne artikel pirat

Berlingske mister bagland.

Fidusen er her, at dem, der sidder (arbejder er en fejlbetegnelse) i Forsvarskommandoen bor i Nordsjælland og er naturligvis flextumper - og de kan ikke flytte efter forfremmelser.

Missilluftforsvaret var også koncentreret omkring København; men nu flytter det ud på fregatterne - og fregatterne hjemmehører alle andre steder end netop København og Nordsjælland.

Tilsvarende har søværnet og flyvevåbnet en større andel af værnepligtige, der søger kontrakt. Man vil se - efter Corona - at det ikke har forbedret sig.

Det, at Danmark ikke kan forsvare sig alene: Det véd vi godt.
Derfor er vi medlem af Nato. Danmark skal forsvares mod russerne i Polen og de Baltiske Lande, hvorfor de operative forfremmelser vil ligge uden for rigets grænser.

Dernæst skal man være opmærksom på, at en kampgruppe af bataljonsstørrelse oprindeligt omfattede 1000 mand, fordi der var 3 kamp kompagnier, 1 træn-kompagni og 1 nærsikringskompagni (de sidste to med værnepligtige). Nu er det sådan, at i Østersøen vil nærsikringskompagniets opgaver blive løst ved lokal foranstaltning af det dér lokale hjemmeværn. Dvs. i dag er en kampgruppe af bataljonsstørrelse kun på 800 mand. Forsyningsopgaven bliver også mindre - helt enkelt fordi ammunitionsforbrug og brændsel er mindre for de middelsvære enheder på Piranha. Dertil kommer at de nye lastbiler har en mere moderne teknologi, som bekendt sparer det folk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Mark Esper.

Indlæg af Thomas Man Nov 02, 2020 2:25 pm

Hans stab kan slå op på wikipedia.

Men jeg spekulerer på, hvorfor han er i Danmark.
Anledningen er i orden - dvs - den 1½ mia. der skal bruges på lufthavnene på Grønland; men hvad er årsagen.
Vi kommer til at få nogle flere fregatter - det er det amerikanerne interesserer sig for.

Men nu skal der jo så noget bevæbning på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Lad os lige sammenholde med, hvad man gør.

Indlæg af Thomas Man Nov 02, 2020 3:02 pm

Thomas skrev:Hans stab kan slå op på wikipedia.

Men jeg spekulerer på, hvorfor han er i Danmark.
Anledningen er i orden - dvs - den 1½ mia. der skal bruges på lufthavnene på Grønland; men hvad er årsagen.
Vi kommer til at få nogle flere fregatter - det er det amerikanerne interesserer sig for.

Men nu skal der jo så noget bevæbning på.

Den taktik lægger sig nært op ad, hvad man har tænkt sig at gøre ved Königsberg.

Af det russerne gerne må vide.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Pikl af Din lille luder.

Indlæg af Thomas Man Nov 30, 2020 3:25 pm

Det er godt Trinepige - bare giv dullen en gang røg.

Trine Bramsen skrev: »den voldsomme stigning i trusselsbilledet kræver, at vi har et stærkt forsvar«, og af samme årsag vil Danmark også hæve forsvarsudgifterne ved det kommende forsvarsforlig.

Udtalelsen er væsentlig.

Dvs. man har allerede skitseret hvor og hvordan forsvarsudgifterne bliver hævet.
Man skulle lige have landsforræderen Nazi-Marie Krarup smidt ud af Folketinget.

Man kan også se, hvor og i hvilke sammenhænge søværnet tøffer rundt. Der er helt klart tale om uddannelse til at føre på et højere plan.

Det er jo ikke fordi, man er nærig - hverken det nye maskingevær eller pistol er billige (det er også et åndssvagt sted at spare); men om en investering, der afskrives over 40-50 år koster lidt mere eller mindre i anskaffelse - det er underordnet.
Lars Christian Lilleholt, forsvarsordfører for Venstre (V) skrev:»Uanset hvem, der har vundet det amerikanske præsidentvalg, så kommer der til at være et pres fra USA for, at Europa skal tage et større ansvar for vores eget forsvar. Og herunder også Danmark. Derfor er det også meget vigtigt, at regeringen tager de her signaler alvorligt,« siger han.

Derfor presser begge ordførere på for, at NATO ændrer styrkemålet, så Danmarks indsats i Arktis inkluderes i NATOs regnestykke. Trine Bramsen (S) har tidligere fremført en lignende argumentation over for NATOs kritik af det danske forsvarsbudget.

Problemet er, at i den diskussion er USA blevet den lille. Hvilket USA også har erkendt idet prisen på F-35 er sænket fra 20 mia. til 16 mia.

Vi har så nogle idioter i FKO, som vi skal af med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Nu er det jo svært at bruge flere penge.

Indlæg af Thomas Tirs Dec 01, 2020 10:23 am

Når leverandørerne bliver ved med at sætte priserne ned. Det er den såkaldte konkurrence.......

Men sandheden er, at danske tropper faktisk er rimeligt anvendelige. De skal naturligvis have det udstyr, der skal til. Men at lave flere værnepligtige er ikke vejen frem - værnepligtige er nemlig uanvendelige. Så længe, der blot er tale om slag i luften, som Corona, så kan det være lige meget. Tro mig, der kommer ikke nogen soldater ud af det pjat - efter en værnepligt, så er der ikke nogen, der gider høre på de idioter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Trinepigen har spurgt Norge

Indlæg af Thomas Lør Jan 16, 2021 1:17 pm

Jeg så et sted, at Trine Bramsen havde forespurgt i Norge om de ville være indstillet på at bidrage til en international - effektivt set EU - flåde mod Kinas ambitioner i det Sydkinesiske Hav eller Indiske Ocean. Det har Norge afvist under henvisning til, at de ikke har ressourcerne.


  • Det forklarer muligvis også, hvorfor Otto Sverdrup er i Davonport. Nogen skal jo fylde op, når Storbritannien sender sin flåde mod Kina,
  • Det sætter fokus på den overordnede danske plan om at bygge 3 Huitfeld'er og 2 Absaloner mere.
    Østersøen går ikke sådan uden videre sin vej, selvom det ikke er USA's højeste prioritet. Nordatlanten har denne prioritet - og den vil kræve også søværnets skærpede opmærksomhed.
  • Det viser sig jo, at Danmark bidrager til EU og Middelhavet mere end man skulle tro. Det betyder også, at vore kære europæiske allierede må indstille sig på, at vi ikke vil betale for at gøre dem en tjeneste, så de må hellere se, at få deres værftstilbud i orden. At tro, at de tyske værfter ikke er subsidierede er mildest talt absurd.
  • Vi kunne jo også overveje Taifun. Panseret indskrænker sig til opdateringen af Leoparderne. De middelsvære vogne og systemer er schweiziske, så den forretning gik de tyske våbenfabrikkers næse forbi. Ikke fordi schweiziske våben er billige; men vi har ikke noget mod at betale for kvalitet. Hvad vi ikke vil er at lade os plukke.
    Det har amerikanerne fundet ud af - omsider!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Trine Bramsen har pisset Berlingske

Indlæg af Thomas Lør Jan 30, 2021 3:43 am

så frygteligt af.

Det er udtryk for »en ekstrem styring af, hvad personer ansat i Forsvaret må udtale sig om«, at forsvarsminister Trine Bramsen (S) insisterer på at sidde med under et tiltrædelsesinterview med den nye forsvarschef.

Det er blevet nærmest umuligt at få en forsvarschef i tale, og det er efter min vurdering udtryk for et demokratisk problem, hvor man stækker befolkningens mulighed for at høre rigets chef for de væbnede styrker: Hvordan ser han på de trusler, der er derude? Og hvordan mener han, vi skal møde de trusler?« siger Peter Ernstved Rasmussen.

Det er nok mere speget end som så! Nu har jeg ikke andre kilder end almindelig avislæsning og mine egne formodninger (som kun er formodninger og analyser, hvor gode de end måtte være).

Hvad véd vi?

  1. FSB/KGB har haft mindst én spion placeret i Forsvarsudvalget, nemlig Nazi-Marie Krarup. At der eventuelt er flere kan ikke udelukkes. I hvert fald har Putin vurderet, at Nazi-Marie har udlevet sin nytte.
    Jeg er så heller ikke sikker på, at Putin selv véd hvilken politisk linje, han skal lægge - og dertil skal så lægges, at Nazi-Marie på ingen måde læner sig op ad en Nobelpris. Jeg tror heller ikke Nazi-Marie er helt klar over, hvordan og i hvilken sammenhæng, hun er blevet brugt - hun har afgjort ikke åndelige kanoner af respektabel kaliber.
  2. Hærchefen er p.gr.a. manglende samarbejdsvillighed blevet smidt i fængsel. Muligvis har han heller ikke vidst, hvordan han er blevet brugt - hans luderhistorie lugter langt væk af at være et påskud. Jeg mistænker så hærchefen for heller ikke at have nogen klar og/eller retvisende opfattelse af sin position i det spil. Den manglende samarbejdsvillighed kan være, at han rent faktisk ikke véd noget.
  3. Den nye forsvarschef er en fugl med en helt anden fjederham end hans forgængere: Han er luftforsvarsmand (nærmere betegnet missiler).
    Det giver så et fingerpeg om, hvilken opgave, der skal lægges vægt på.
    Her står vi så i det problem, at han ikke véd, hvad han skal holde kæft med. Som politiker ved Trinepigen nogenlunde, hvor farlige journalister kan være - specielt når forsvarschefen er en novice på området.
  4. Som jeg tidligere har været inde på: Man må regne med at gennem Nazi-Marie og hærchefen, så må forsvarsplanen regnes for kompromitteret. Det gør naturligvis, at man skal lave en helt ny forsvarsplan fra bunden. Her rinder eksemplet med Canaris en i hu. Den tyske krigsplan blev efter krigsudbruddet kompromitteret (formentlig af Canaris) - det medførte, at man med (reelt utilstrækkelige styrker) måtte lave hele planen om - og satse på et gennembrud i Ardennerne, hvilket som bekendt lykkedes over al forventning - formentlig fordi englænderne/franskmændene troede, at de havde den tyske plan. Havde tyskerne anvendt den kompromitterede krigsplan, så ville den allierede forsvarsplan efter alle solemærker have været effektiv.
  5. Derfor har man i stilhed puslet med en ny dansk forsvarsplan (det var i hvert fald det, jeg ville gøre). Nu er man så nået op på et kommando-plan, hvor man ikke længere kan affærdige ændringerne som "støj" uden substans. Vi taler reelt om, at divisions-kommandoen i Riga skal være dansk. Det interessante er så nok (fordi man på divisionelt plan logistikproblemerne), at planlæggeren og den egentlige forsvarschef/korpschef formentlig er en sømand. Det hele hænger på, hvor godt man er i stand til at holde divisionen forsynet.
  6. Trine Bramsen skal således sikre sig, at Forsvarschefen (i uerfarenhed) ikke kommer til at plapre ud med noget, der kan være fjenden til gavn.
  7. Jeg er så ikke sikker på, at hverken Pentagon eller briterne er klar over, hvad man har gang i! Det er så også nemt at undgå at indvie de stormagter i detaljer, fordi med Gale-Boris Johnson og afsindige Tumpe-Trump, så er deres beskedne åndsevner travlt optaget af Fjernøsten, hvor Rusland og USA nærmere har sammenfaldende interesser end divergerende mål. (Det vil f.eks. passe USA helt udmærket, hvis Russerne får lov til at gnave på de kinesiske menneskemasser - frem for at USA skal gøre også dét beskidte arbejde.)


Med andre ord: Tiden er ikke (endnu) kommet til, at træffe beslutninger, som kræver Forsvarsudvalgets stillingtagen - for slet ikke at tale om Forsvarskommandoen.

Jeg er så ikke 100% sikker på at denne udlægning er præcis i alle detaljer - på den anden side lader hovedretningen til at være rigtig: Man skal se på hvad folk gør - og ikke hvad de siger. Dette rids er ikke mere end, hvad man til enhver tid må være forberedt på indgår i fjendens overvejelser.
Hvis det egentlig skulle være hemmeligt (og jeg som sådan skyder slagskibene i sænk), så er den bedste måde nok at gå ud - som her - med en formodning. Det sker ud fra den formodning om, at ingen regner med hvad jeg siger. Nogle gange er det bedste skjulested lige for snuden af "bamsen".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Selvfølgelig overvåger USA da i Danmark.

Indlæg af Thomas Man Feb 22, 2021 1:06 am

Hvordan skulle de ellers få oplysninger om terrorister?

Vi véd jo godt, at SF og Enhedslisten udelukkende er dækorganisationer for terrorister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Jeg havde håbet, at Forsvarsministeren

Indlæg af Thomas Man Feb 22, 2021 1:42 am

Ville have en relevant kommentar til Sikkerhedskonferencen i München 2021.

Men her holder hun klogeligt sin kæft. Ingen interesserer sig for det alligevel.

Stoltenberg siger intet andet end ævl.
Dvs. han på nuværende tidspunkt ikke har noget at gå ud med.

Det jeg ser konkret udformet er:

  1. Bygningen af 3 Huitfeldt'er og 2 Absaloner til plus evt. en Knud Rasmussen til.
    Årsagen er, at Nordatlanten så klart er på plads - og den vil kræve 2-3 luftværnsbatterier til forsvaret af Sdr. Strøm, Keflavik og evt. Thule.
    Dertil kommer Østersøen, der vil stille tilsvarende krav.
    Jeg ser reklassificeringen af Absalon-klassen til fregatter som et skridt i den retning.
  2. Hæren skal have en let, en middel og en svær brigade med konstabler. Dertil kommer en bataljon (svær) til divisionshovedkvarteret og divisionschefens personlige reserve.
    Værnepligten nedlægges igen. Har vist sig uduelig under den nuværende "krise". Da man forsøgte at anvende civilforsvaret relevant gik det også frygteligt galt.
  3. 3 Flyvevåbnet får brug for yderligere kapacitet i form af Taifun (hvis man kan få en rimelig pris) en eskadrille transporthelikoptere til (Super Puma) - hvilket vil give et dansk statsligt apportindskud i Grønlandsfly på et par milliarder. Dels er SuperPuma billig for hvad man får for pengene, dels vil man kunne udnytte de teknikere og piloter, som Grønlandsfly allerede har.
  4. Nedlæggelse af Forsvarskommandoen, fordi den tydeligvis er dybt infiltreret af fjendtlige agenter - selv, hvis den ikke er, så er det klogt.
  5. Man vil anvende de finansielle instrumenter i anskaffelse af nyt materiel (i videst muligt omfang).
  6. En udbygning med Challenger transportfly og evt. overvågningsfly til minimum en fuld eskadrille - formentlig skal man have eskadrillestruktur til to.


Det kræver detaljerede aftaler, der skal på plads i Nato - hvilket man nu kan træffe, da den russiske marionet i det Hvide Hus nu er væk. Der skal også aftaler med de enkelte Nato-lande om brug af luftbaser og havne. Man sender ikke en eskadrille af sted til f.eks. Italien uden at denne luftbase har eget luftforsvar (det skal så bringes ind i de lokale luftforsvarsplaner). Man skal også bruge en havn til at transportere selv en mellem brigade, fordi man kan kun transportere en sådan så langt ad landevejen.

Princippet er, at man har fokuseret på Øst-Vest transporten i Nato (naturligt nok, fordi USA kan ikke transportere noget videre fra havne i Østersøen eller Middelhavet).
Det efterlader Nord-Syd transporter ad landevejen. Da al balladen samler sig om Øst-Vest, så skulle der være fremkommeligt Nord-Syd (eller Syd-Nord).


Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Niels Flemming Hansen, Konservativ forsvarsordfører.

Indlæg af Thomas Tors Feb 25, 2021 12:06 am

Retter i dagens kronik et bittert angreb på Forsvarsministeren for at splitte Forsvaret.

Jeg havde bare en kommentar, som jeg ikke kan finde nu (formentlig har de taget kronikken ned), hvor jeg høfligt påpegede de rådne æg i Forsvarskommandoen og den nyelige afskedigelse og fængsling af den tidligere hærchef. Måske var der noget i forsvaret, der skulle splittes ad.
Desuden påpegede jeg katastrofen omkring minkaflivningen og nedlukningen, hvor man på det groveste har misbrugt værnepligtige.

Pointen for dette publikum er, at vi på indeværende tidspunkt ikke er klar over om Danske Bank overhovedet kan aflægge et revisionspåtegnet regnskab til generalforsamlingen - hvilket tyder på, at det ekstraordinære valutaudlån på 10 mia. er til Danske Bank.

Altså: Forsvarskommandoen ligger lige i Whisky-bæltet hvor alle ejendommene er overbelånte. Kan vi nu få Forsvarskommandoens officerer infamt kasseret (dvs. med fortabelse af pensionen), så giver det Danske Bank endnu et problem og bringer Danske Bank ind under Lars Rohdes hadske hånd.
Idioterne kan ikke sælge huset, fordi det er overbelånt. Hvis de så også bliver afskediget i unåde - uden pension - er der ikke nogen mulighed for at de kan betale gælden.
Det er min plan for udrensning i Forsvaret - få dem til Nordsjælland, få dem til at købe hus - og nedlæg deres stillinger. Så vil de være udelukket fra en kommando - de ligger nemlig i Jylland eller på Grønland.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Lentfer

Indlæg af Thomas Tors Mar 04, 2021 2:19 am

Berlingske har endnu ikke forstået:

Hæren er et værn - og ikke mere. Forsvarskommandoen skal nedlægges - der skal så bygges noget op omkring de operative krav. Forsvarskommandoen besvarer simpelthen det forkerte spørgsmål. Der er ikke nogen karrierevej for hærofficerer. Der er ikke plads til værnepligtige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Endnu en beskæring af

Indlæg af Thomas Lør Mar 20, 2021 10:37 am

Forsvarskommandoen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Forsvarskommandoen

Indlæg af Thomas Fre Mar 26, 2021 10:30 am

kan ikke lide hende.

Mage til anbefaling!

Det har måske noget at gøre med, at nogen står til at miste pensionen - og der er afgrundsdyb gæld i huset i Nordsjælland......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty De nordiske lande deler Rusland bekymring.

Indlæg af Thomas Ons Jun 30, 2021 8:35 pm

Igen demonstreres at Danmark er medlem af Nato, EU og Norden - hvad ingen andre er.
Hvad man også skal huske er, at gennem Grønland er Danmark også en del af det Nordamerikanske kontinent.

Det jeg hæfter mig ved er:

Ud over de nordiske lande er også repræsentanter fra Storbritannien, Holland og en række baltiske lande til stede.

På mange måder er Nordatlanten et løst problem - rent politisk. Der kan komme nogle gnubberier om betaling og priser etc.; men nogen principiel uenighed er der ikke. Det bemærkelsesværdige er, at Storbritannien og Holland er klar over, hvor central en rolle Danmark spiller i Østersøen. Man skal spille med på den hymne også - hverken Storbritannien eller Holland kan tillade sig at ignorere.
Den korteste rute mellem London og Skt. Petersborg eller London, Amsterdam Moskva vil uundgåeligt komme ind over de baltiske land og dansk territorium. Bliver den kendsgerning konstateret, så er der tale om en uenighed om penge - og hvor megen betaling Danmark skal yde for at få lov til at gøre de allierede en tjeneste.

Derfor er Taifun til Danmark en nødvendighed - set ud fra et Nato synspunkt. Ingen tvivl om, at fjenden - set ud fra britisk og hollandsk skal standses INDEN de kommer til Storbritannien og Holland. F-16 er udmærket ud fra lokalt dansk synspunkt og også polsk ditto; men det er bare ikke NOK!

Hertil kommer, at det kun er 1-2 uger siden, at Merkel og Macron blev sure over, at Danmark og USA overvåger dem. Hmmm.... hvad har Frankrig og Tyskland gjort for Danmark - sådan på det seneste?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Hjemmeværnskutteren og Ærø

Indlæg af Thomas Tors Sep 02, 2021 3:22 am

Nu er B.T. ikke eksperter i forvaltningsret.

Det siger Sten Bønsing, professor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet, til B.T.
Nu får vi se, hvor længe Aalborg Universitet er universitet endnu.

Besøget på Ærø skete samme dag som Kabul blev overtaget af Taliban i Afghanistan.

Nahh... man passer nok kun på Forsvarsministeren. Sammenfaldet er påfaldende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Jo mere jeg analyserer - jo mindre véd jeg.

Indlæg af Thomas Tors Sep 02, 2021 1:31 pm

Thomas skrev:Nu er B.T. ikke eksperter i forvaltningsret.

Det siger Sten Bønsing, professor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet, til B.T.
Nu får vi se, hvor længe Aalborg Universitet er universitet endnu.

Besøget på Ærø skete samme dag som Kabul blev overtaget af Taliban i Afghanistan.

Nahh... man passer nok kun på Forsvarsministeren. Sammenfaldet er påfaldende.

Ingen tvivl om, at der rejses en del flere spørgsmål, end der kommer svar.

Måske, der kommer en uddybelse i et længere tidsperspektiv?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Der er mere i den sag end der er kommet offentligheden til kendskab.

Indlæg af Thomas Fre Sep 03, 2021 10:44 pm

Thomas skrev:
Thomas skrev:Nu er B.T. ikke eksperter i forvaltningsret.

Det siger Sten Bønsing, professor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet, til B.T.
Nu får vi se, hvor længe Aalborg Universitet er universitet endnu.

Besøget på Ærø skete samme dag som Kabul blev overtaget af Taliban i Afghanistan.

Nahh... man passer nok kun på Forsvarsministeren. Sammenfaldet er påfaldende.

Ingen tvivl om, at der rejses en del flere spørgsmål, end der kommer svar.

Måske, der kommer en uddybelse i et længere tidsperspektiv?

Meget af avisskriverierne er alle andre end Venstre, der prøver at finde ud af hvad Helvede det, der foregår.

Jeg er temmelig sikker på, at Jakob Ellemann er mere end orienteret - ellers havde han ikke bragt EU-afstemning om forsvarsforbeholdet op. Noget som Trinepigen ikke helt vidste, hvad hun skulle sige til. Hvem vidste, at Trinepigen var på Ærø?

Jeg har også svært ved at komme udenom, at det afgjort er en mulighed, at Englænderne har foreslået, at Danmark overtager de nævnte 4 dele af reformen i RAF:


  1. Typhoon af første leverance - fordi det vil være et spejlbillede af de Merlin helikoptere, som Englænderne fik, da det kneb. Spørgsmålet er her prisen.
  2. C-130J-30 Hercules: Det er jo ikke nogen hemmelighed (Oprettelsen af Nato-transport kommandoen in mente), at der er behov for alle de ølslæbere vi kan få fingre i. Samtidigt vil det undgå at få rodet amerikanerne ind i sagen.
  3. Sentinel, der rimelig enkelt skulle kunne integreres på Ålborg. Hvor interessante de er, vil foruden det rent praktiske være afhængig af hvilken opgave, det er, vi skal påtage os.
  4. Puma'erne er nok det mindst interessante, fordi det nok er billigere at købe nogle nye til Grønland.


Jeg har også svært ved at se, hvordan de nazistiske terrorister i SF/Enhedslisten kan have nogen mening i sagen. De konservative har ikke nogen opfattelse - fordi de bræger kun hvad Forsvarskommandoen i Vedbæk fortæller dem - og Forsvarskommandoen henholdes i uvidenhed, hvilket ikke er svært: De er ikke de vakseste. Dansk Folkeparti ved end ikke om de selv eksisterer. De radikale? Dem er der heller ikke nogen grund til at inddrage - muligvis eksisterer de ikke efter næste valg - og de aner aldrig, hvad de mener.

Dette er en sag, der skal køres igennem politisk og vedrører egentlig ikke Forsvaret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Trine Bramsen. - Page 2 Empty Sv: Forsvarsminister Trine Bramsen.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum