Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sikre sin pension

+9
Cirb
Plyds
guldimund
Jomsviking
klogeaage 35
wh
Gorrion
Thomas
Trader
13 deltagere

Side 3 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Sikre sin pension - Page 3 Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 2:52 pm

\"Thomas skrev:Eksemplet på ejendomsværdi 4 mio. og gæld på 2½ mio, er jo rent gas. En villa for 4 mio. kan ikke sælges til 4 mio. langtfra. De 2½ mio. i gæld er også løgn, det er mere, langt mere.
Huset kan IKKE sælges til prisen på "markedet" fordi kridte og bank har pant i ejendommen, hvorfor den ikke kan sælges under pantværdien.

Eksemplet er urigtig, fortænkt. Det finder jeg mig ikke i. Der skal et modbydelig lille banksvin ikke komme for godt i gang.
Klart nok Thomas. Og listen af solgte villaer i Kbh det seneste år

http://www.boliga.dk/salg/resultater?so=1&type=Villa&fraPostnr=1050&tilPostnr=2500&sort=koebesum_beloeb-d&minsaledate=2012-10-8&maxsaledate=today

indeholder et ganske pænt antal >4 mio kr. Men det er jo så løgn og latin alt sammen ikke sandt? Boliga, Danmarks Statistik, Realkreditrådet og mange andre er alle blevet enige om at forfalske data ikke? alien

Sidst rettet af wh Tirs Okt 08, 2013 2:53 pm, rettet 1 gang

wh

Antal indlæg : 414

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 2:53 pm

Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Thomas, i al venlighed, hold nu op.

Nej, jeg vil ikke.

Eksemplet på ejendomsværdi 4 mio. og gæld på 2½ mio, er jo rent gas. En villa for 4 mio. kan ikke sælges til 4 mio. langtfra. De 2½ mio. i gæld er også løgn, det er mere, langt mere.
Huset kan IKKE sælges til prisen på "markedet" fordi kridte og bank har pant i ejendommen, hvorfor den ikke kan sælges under pantværdien.

Eksemplet er urigtig, fortænkt. Det finder jeg mig ikke i. Der skal et modbydelig lille banksvin ikke komme for godt i gang.
Pas nu paa blodtrykke kaere Thomas,

Saa lad os antage at huset ikke er 4m vaerd, men kun 3.5... kan ikke se det aendre noget.

Du skal vist soege om dine skolepenge igen, med foelgende kommentar: "hvorfor den ikke kan sælges under pantværdien." -oehm.. 4-2.5 = +1.5m DKK OVER pantvaerdi.

Men hvis du kan komme videre fra at vi faktisk er nogen der har en formue (om den saa er meget illikvidt placeret i en bolig), kan du saa enten holde dig til emnet, eller holde dig vaek?

Trader

Antal indlæg : 61

Indlæg af Jomsviking Tirs Okt 08, 2013 2:56 pm

Trader, altså hvis du har friværdi, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke allerede har belånt den (gerne som et swap) og købt rubler, Sch. franc eller yen - jeg mener, 40000 landmænd kan da ikke tage fejl....

Antal indlæg : 1771

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 3:00 pm

Jomsviking skrev:Trader, altså hvis du har friværdi, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke allerede har belånt den (gerne som et swap) og købt rubler, Sch. franc eller yen - jeg mener, 40000 landmænd kan da ikke tage fejl....
hahah nej, men det gjorde de jo saa :-)

Maa ieovrigt nok gaa til bekaendelse og sige at boligen officielt set er belaant til knap 80%, da der ogsaa er en "boligkredit" paa 600.000. -Alle disse penge staar dog paa en "modkonto", hvorfor de vel er at betragte som en slags anfordring. -Renterne paa disse 2 gaar saa lige op. -gjorde det i sin tid mere som en slags "buffer". Pengene har jeg aldrig roert, men kunne jo pricipielt benyttes til investeringer, hvis man var modig/dumdristig nok.

Trader

Sikre sin pension - Page 3 Empty Alt kan sælges, ALT ,til prisen

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 3:08 pm

.

Efterkrigsunger vælter ud af arbejdsmarkedet    +        Vi har nu levet med de lave fødselstal i 40 år. Selv om de allerede sætter tydelige spor, vil det først være vore børns og børnebørns generationer, som vil se alle effekterne

=   Japan
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 3:14 pm

Jomsviking skrev:Thomas du ved jo ikke om de 4 mil er "markedsværdi" eller sælgers/panthavers vilde drømme.
Og du kan da slet ikke vide om gældsposten er rigtig fastsat.
Jo, det kan jeg faktisk for det er den sædvanlige urigtige klakør metodik fra Danske Banks propagandaafdeling som jeg i årenes løb gentagne gange har modbevist.
Det er derfor jeg er mere end sikker på, at det er Danske Bank: De bruger en løgnehistorie og gentager den så ofte at de lader som om den er sand. Det er en metode Danske Bank anvender helt generelt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 3:16 pm

Jomsviking skrev:Trader, altså hvis du har friværdi, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke allerede har belånt den (gerne som et swap) og købt rubler, Sch. franc eller yen - jeg mener, 40000 landmænd kan da ikke tage fejl....
Han har INGEN friværdi, for det han har sagt er løgn.

SortKaffe har senest gjort sig den ulejlighed at pille løgnehistorien fra hinanden. Der er ikke nogen grund til at tage endnu en banksvindler højtideligt.
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 3:19 pm

klogeaage 35 skrev:.

Efterkrigsunger vælter ud af arbejdsmarkedet    +        Vi har nu levet med de lave fødselstal i 40 år. Selv om de allerede sætter tydelige spor, vil det først være vore børns og børnebørns generationer, som vil se alle effekterne

=   Japan
P.gr.a. overbyggeriet er der ikke nogen til at købe boligerne - og slet ikke til de fantasipriser. Når man så sidder som insolvent og illikvid flextumpe i en klam ejerlejlighed med 2 børn, så kan man dels ikke flytte, dels ikke betale en ejerbolig i omegnen, om den bliver nok så billig.

De eneste de huse kan sælges til er folk, der i dag er lejere. De tjener gennemsnitlig - endnu - lidt mindre end flextumperne i de klamme ejerlejligheder. Det betyder, at for at lejerne skal have motiv til at flytte skal priserne meget længere ned, end hvis flextumperne ikke sad fast i deres klamme ejerlejligheder.
Man har ikke alene brudt fødekæden, man har afskaffet den.
Det er så bare det prisniveau, som lejerne kan klare!
Det næste er, at jo længere man bor i ejerbolig, jo billigere bliver det, fordi man indenfor boligforeningerne ved ledighed kan flytte fra en dyr ny lejlighed til en billigere lejlighed - derfor er der ikke noget økonomisk incitament til at flytte.
Dem, der har et økonomisk incitament er dem, der lige er flyttet ind i en dyr lejebolig, som der er MASSER af: De har til gengæld ikke økonomien til ejerbolig i omegnen - og slet ikke til de nugældende priser! Deres bedste bud er at afvente fraflytning.
Derfor vil huslejetabet akkumuleres i platuglernes ejendomme, der er alt for dyre og fra nye almennyttige boliger, der også er for dyre! Derfor nytter det ikke med nedrivninger, for de tomme boliger vil være de nyeste og dyreste.

Sidst rettet af Thomas Tirs Okt 08, 2013 3:31 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 3:23 pm

Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Thomas du ved jo ikke om de 4 mil er "markedsværdi" eller sælgers/panthavers vilde drømme.
Jo, det kan jeg faktisk for det er den sædvanlige urigtige klakør metodik fra Danske Banks propagandaafdeling som jeg i årenes løb gentagne gange har modbevist.
Det er derfor jeg er mere end sikker på, at det er Danske Bank: De bruger en løgnehistorie og gentager den så ofte at de lader som om den er sand. Det er en metode Danske Bank anvender helt generelt.
Hvor mange "views" har denne side lige? -Selv HVIS jeg var fra Danske Banks propagandaafdeling, ville jeg saa ikke lede efter et forum der blev benyttet af mere end 5-10 forkskellige brugere? -Kan godt forstaa din modvilje mod banken, hvis du tror det er saadan de bruger deres tid.

Men kan vi ikke bare lade din soelvpapirshat blive siddende og saa antage du har ret*. -Og saa ioevrigt komme videre med emnet (eller som jeg tidligere skrev: forsvind, hvis du ikke har noget at bidrage med. -sagt saa venligt som jeg nu kan).

*Ja jeg er bare en bank tosse der sidder i Danske Banks propagandaafdeling, som har faaet til opgave at stille et spoergsmaal paa en ikke specielt velbesoegt side, om hvilke tiltag man kan goere for at sikre sin pension. Derved er haabet at alle kommer til at elske banken og kaste penge efter den.

Trader

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 3:24 pm

Thomas skrev:

Når man så sidder som insolvent og illikvid flextumpe i en klam ejerlejlighed med 2 børn, så kan man dels ikke flytte...".
Thomas, nu var det jo ikke DIN privatoekonomi vi skulle diskuttere Very Happy

Trader

Indlæg af Jomsviking Tirs Okt 08, 2013 3:27 pm

Trader skrev:
Thomas skrev:
Hvor mange "views" har denne side lige?  -Selv HVIS jeg var fra Danske Banks propagandaafdeling, ville jeg saa ikke lede efter et forum der blev benyttet af mere end 5-10 forkskellige brugere? -Kan godt forstaa din modvilje mod banken, hvis du tror det er saadan de bruger deres tid.

Men kan vi ikke bare lade din soelvpapirshat blive siddende og saa antage du har ret*. -Og saa ioevrigt komme videre med emnet (eller som jeg tidligere skrev: forsvind, hvis du ikke har noget at bidrage med. -sagt saa venligt som jeg nu kan).

*Ja jeg er bare en bank tosse der sidder i Danske Banks propagandaafdeling, som har faaet til opgave at stille et spoergsmaal paa en ikke specielt velbesoegt side, om hvilke tiltag man kan goere for at sikre sin pension. Derved er haabet at alle kommer til at elske banken og kaste penge efter den.
Absolvo!

Antal indlæg : 1771

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 3:30 pm

Thomas skrev:Jo, det kan jeg faktisk for det er den sædvanlige urigtige klakør metodik fra Danske Banks propagandaafdeling som jeg i årenes løb gentagne gange har modbevist.
Ring nu til din læge ik? Han kan helt sikkert hjælpe dig mod din paranoia med et par lykkepiller eller måske en indlæggelse.

Af denne

http://www.danskebank.com/da-dk/om-os/faktaomos/Pages/Faktaomos.aspx

kan man læse, at DB har 5 mio privatkunder. Sitet her har i skrivende stund 47 besøgende.

47 / 5000000 = 0,00094%

Jo, det skal da nok hjælpe at DB sender infiltratører ind her...

wh

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 3:32 pm

Trader skrev:
Thomas skrev:

Når man så sidder som insolvent og illikvid flextumpe i en klam ejerlejlighed med 2 børn, så kan man dels ikke flytte...".
Det var så gu' heller ikke Din, for Du er fuld af løgn.
Thomas
Thomas

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 3:39 pm

Thomas skrev:
Trader skrev:
Thomas skrev:

Det var så gu' heller ikke Din, for Du er fuld af løgn.
Jaja og min far er staerkere end din far, og alt det der.

Tror vi siger tak til Thomas for denne omgang. Skulle der vaere andre der har et bidrag til debatten (der har faktisk allerede vaeret et par gode ideer), skal i vaere velkommen.

Trader

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 3:51 pm

Trader skrev:
Thomas skrev:
Hvor mange "views" har denne side lige?  -Selv HVIS jeg var fra Danske Banks propagandaafdeling, ville jeg saa ikke lede efter et forum der blev benyttet af mere end 5-10 forkskellige brugere? -Kan godt forstaa din modvilje mod banken, hvis du tror det er saadan de bruger deres tid.

Hr Trold

Sjovt at du vil ind på hvor mange der skriver herinde.
Sjovt at du ikke kan se at der løbende over døgnet er 35 + læsere herinde , nok ikke gengangere alle sammen.

Sikre sin pension - Page 3 150px-DoNotFeedTroll.svg
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 3:56 pm

wh skrev:
Thomas skrev:Jo, det kan jeg faktisk for det er den sædvanlige urigtige klakør metodik fra Danske Banks propagandaafdeling som jeg i årenes løb gentagne gange har modbevist.
Ring nu til din læge ik? Han kan helt sikkert hjælpe dig mod din paranoia med et par lykkepiller eller måske en indlæggelse.

Af denne

http://www.danskebank.com/da-dk/om-os/faktaomos/Pages/Faktaomos.aspx

kan man læse, at DB har 5 mio privatkunder. Sitet her har i skrivende stund 47 besøgende.

47 / 5000000 = 0,00094%

Jo, det skal da nok hjælpe at DB sender infiltratører ind her...

wh
Troede sgu du havde brugt kvoten af dumhed ,men her en opfrisker på dine multinicks.

HAHAHA  - Dejligt den seneste bruger i rækken agamemnon/goldfinger/scott/Lumineux/stangerup/Gert Frobe/maverick/gamma/euro744038/Bolig2000 er banned. Du er og bliver en ussel multiaccount-user. Sjovt at læse dine gamle indlæg under dine forskellige profiler. Fuck hvor har du taget fejl....
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 4:00 pm

klogeaage 35 skrev:
Trader skrev:
Thomas skrev:

Hr Trold

Sjovt at du vil ind på hvor mange der skriver herinde.
Sjovt at du ikke kan se at der løbende over døgnet er 35 + læsere herinde , nok ikke gengangere alle sammen.

Sikre sin pension - Page 3 150px-DoNotFeedTroll.svg
Uuuuuuh jamen 35+... jamen jamen dog! -jeg kan vist se frem til en af de helt store bankbonusser nu :-D

I er sgu sjove :-D :-D

Kan godt se dette MEGET MEGET slemme emne virkelig er noget der goer at man maa taenke det er noget en bank har fundet paa, da det jo helt uomtvisteligt vil faa en hel masse nye kunder ned i banken. - og ikke bare en der bare var interesseret i at hoere et lidt alternativt view fra nogle kloge mennesker. -De fandtes saa ikke i storre omfang herinde.. eller rettere, de blev overskygget af en enkelt eller to debattoere...

Trader

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 4:01 pm

klogeaage 35 skrev:Sjovt at du vil ind på hvor mange der skriver herinde.
https://oekonomidebatten.danskforum.net/memberlist?mode=lastvisit&order=DESC&username

AHAHAHAHHAAAAAA Razz 

Som man kan se så står 30 navngivne debattører for besøg i dag og yderligere 8 navngivne har været på i går. Skulle man forvilde sig herind en sen aften er det kun Thomas og dig der ligger og hygger jer i kanen.

Nej, sitet her besøges ikke af Hr og Fru Danmark, men af en lille hardcore gruppe der kommer igen og igen.

Din husven Thomas står alene for over halvdelen af indlæggene.

wh

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 4:03 pm

wh skrev:
http://www.xn--konomidebatten-pqb.dk/memberlist?mode=lastvisit&order=DESC&username

AHAHAHAHHAAAAAA Razz 

Som man kan se så står 30 navngivne debattører for besøg i dag og yderligere 8 navngivne har været på i går. Skulle man forvilde sig herind en sen aften er det kun Thomas og dig der ligger og hygger jer i kanen.

Nej, sitet her besøges ikke af Hr og Fru Danmark, men af en lille hardcore gruppe der kommer igen og igen.

Nu maa du ikke odelaegge mine ellers saa fine muligheder for en stor bonus!!!!!!!

Trader

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 4:05 pm

klogeaage 35 skrev:
wh
Troede sgu du havde brugt kvoten af dumhed ,men her en opfrisker på dine multinicks.

HAHAHA  - Dejligt den seneste bruger i rækken agamemnon/goldfinger/scott/Lumineux/stangerup/Gert Frobe/maverick/gamma/euro744038/Bolig2000 er banned. Du er og bliver en ussel multiaccount-user. Sjovt at læse dine gamle indlæg under dine forskellige profiler. Fuck hvor har du taget fejl....
Jeg synes faktisk at det er morsomt, at vi herinde har lige så mange læsere som landets største bank har på deres propaganda. Der er så ikke korrigeret for, hvor mange af Danske Banks besøgende, der rent faktisk kan læse - og ikke er blevet dirigeret om til propagandaen, fordi de ikke kan få et kontoudtog.
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 4:06 pm

wh skrev:
Så har Du noget og læse på for at blive klogere. Det skulle nok kunne lade sig gøre - faktisk vil det være vanskeligt at undgå.
Thomas
Thomas

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 4:10 pm

Thomas skrev:Så har Du noget og læse på for at blive klogere. Det skulle nok kunne lade sig gøre - faktisk vil det være vanskeligt at undgå.
Se hér er vi enige. Der er mange ting jeg kan blive klogere på og jeg bliver det da også dag for dag.

Der er så bare ingen af dine skriverier der bidrager hertil Sleep Der er samme informationsniveau som diverse 9/11-konspirationstosser udbreder sig om rundt omkring på nettet.

wh

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 4:10 pm

wh skrev:
https://oekonomidebatten.danskforum.net/memberlist?mode=lastvisit&order=DESC&username

AHAHAHAHHAAAAAA Razz 

Utroligt som du er inde i forløbet herinde.
Det vil sige at du er een af de faste løbende 35 + der ikke logger ind Twisted Evil 

klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 4:11 pm

Trader skrev:
Nu maa du ikke odelaegge mine ellers saa fine muligheder for en stor bonus!!!!!!!
Du får ingen bonus! Hvis Du holder Dig ude af spjældet, så skal Du vist være glad.

Det får mig til at tænke på, at Du antagelig skriver fra en ikke-dansk pc.

Så får Du slet ingen problemer med Din opsparing: Ser Du "amnestien" fra SKAT for skattesvigere er nemlig udløbet, så nu er det en tur i buret. Foruden, at Du er ruineret.
Thomas
Thomas

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 4:11 pm

Thomas skrev:
wh skrev:
Så har Du noget og læse på for at blive klogere. Det skulle nok kunne lade sig gøre - faktisk vil det være vanskeligt at undgå.
Klogere paa hvad? -naar man stiller et helt simpelt spoergsmaal faar man jo ikke et svar?

-Thomas, hvad er det der skreammer dig saadan ved dette spoergsmaal?

Trader

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 3 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum