Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lærere i lockout efter påske.

+21
guldimund
SortKaffe
abbaratet
Mn063970
klogeaage 35
clb
Esbjerg
Lars_HH
Merkur
oledebat
erikkp
Hugaffen
Nærigfryns
SimonJ
doctor
Jomsviking
Plyds
dkguy66
Thomas
peter777
Cirb
25 deltagere

Side 21 af 28 Forrige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 24 ... 28  Næste

Go down

Lærere i lockout efter påske. - Page 21 Empty Sv: Lærere i lockout efter påske.

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 4:11 am

Cirb skrev:
Jeg har ikke valgt side eller forsvaret nogen.
Jeg har repetetivt givet udtryk for, at jeg er overbevist om at der ikke kommer et regeringsindgreb og i den forbindelse synes jeg det er sjovt at citere Cato. Hvis det støder dine finere fornemmelser så......nå.

Mvh
Cirb

Det er det, der er så problematisk!

Egentlig er det uinteressant, hvad Du og jeg mener. Det er spørgsmålet om at forudse, hvad der sker.
Sagen er, hvad kampen drejer sig om?

Der er så lighedspunkter mellem finanssektoren og lærerforeningen - specielt debatformen med til lede at gentage usandheder og forvrænge ved at gøre det til et personspørgsmål: Det er det IKKE.
Det kan jeg i begge tilfælde være rimelig ligeglad med, for jeg har med vilje bragt mig i en position, hvor jeg er afhængig af hverken eller.

Det er som jeg har sagt hele tiden: Dette er en kamp mod kommunisterne - en kamp som kun socialdemokrater kan føre.

Det er arbejdsmarkedets grundstruktur nemlig, at arbejdsgiveren leder og fordeler arbejdet!

Statsministeren er ikke den store flammende folketaler, men hun ER socialdemokrat.
Det er kampen om fagbevægelsen - og her vil man rense ud. Det kritiske er, at man har ryggen fri fra de borgerlige. Det har man.

At gymnasielærerne er obsternasige - den tror jeg man har med i kalkulen. Dette er ikke noget, man skal vinde valg på.

På socialdemokratisk er "Den Danske Model" et arbejdsmarked, der kører efter "Hovedaftalen" (som kommunisterne altid har været imod) - det er en socialdemokratisk kontrolleret fagbevægelse. Man har brug for arbejdsgiver siden til at give opsparingen det fornødne afkast.

Her flytter man sig IKKE.

At jeg er en sær idiot, knald i låget og et dumt svin - det er lige meget.

Regeringen har flertal for sin politik - om den er borgerlig og blå? Det væsentlige er, at kampen er socialdemokratisk ledet. Socialdemokratiet VIL IKKE tillade kommunisterne at definere Socialdemokratiet og venstrefløjen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af SortKaffe Man Apr 15, 2013 6:10 am

"Det er arbejdsmarkedets grundstruktur nemlig, at arbejdsgiveren leder og fordeler arbejdet!"

"På socialdemokratisk er "Den Danske Model" et arbejdsmarked, der kører efter "Hovedaftalen" (som kommunisterne altid har været imod) - det er en socialdemokratisk kontrolleret fagbevægelse. Man har brug for arbejdsgiver siden til at give opsparingen det fornødne afkast."

"Det væsentlige er, at kampen er socialdemokratisk ledet. Socialdemokratiet VIL IKKE tillade kommunisterne at definere Socialdemokratiet og venstrefløjen.
"

Disse udsagn var "evigtgyldige" i den kolde krigs tid. Men spørgsmålet er om de stadig er det efter den kommunistiske bloks sammenbrud.

Jeg er lidt i tvivl, for "fjenden" har jo skiftet udseende siden da. Elendighedslisten synes jo ikke nær så skræmmende og frygtindgydende som DKP gjorde i sin tid. Også selvom den spruthysteriske samler 5 til 6 gange flere stemmer end røde Knud m.fl. gjorde i sin tid.

Men det er måske det der er det farlige. Kommunismen har fået et "menneskeligt ansigt", og et ganske kønt et endda.

Men målet, taktikken, er jo stadig den samme. Vejen til magten går over fagforeningerne. Får man først kontrollen over dem, så er man meget langt hen af vejen parat til at lave de store ændringer.

Så jo Thomas. Jeg tror din analyse er knivskarp.

Der er mere ideologi i den aktuelle faglige kamp end man umiddelbart skulle tro.

SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 6:35 am

SortKaffe skrev:"Det er arbejdsmarkedets grundstruktur nemlig, at arbejdsgiveren leder og fordeler arbejdet!"

"På socialdemokratisk er "Den Danske Model" et arbejdsmarked, der kører efter "Hovedaftalen" (som kommunisterne altid har været imod) - det er en socialdemokratisk kontrolleret fagbevægelse. Man har brug for arbejdsgiver siden til at give opsparingen det fornødne afkast."

"Det væsentlige er, at kampen er socialdemokratisk ledet. Socialdemokratiet VIL IKKE tillade kommunisterne at definere Socialdemokratiet og venstrefløjen.
"

Disse udsagn var "evigtgyldige" i den kolde krigs tid. Men spørgsmålet er om de stadig er det efter den kommunistiske bloks sammenbrud.

Jeg er lidt i tvivl, for "fjenden" har jo skiftet udseende siden da. Elendighedslisten synes jo ikke nær så skræmmende og frygtindgydende som DKP gjorde i sin tid. Også selvom den spruthysteriske samler 5 til 6 gange flere stemmer end røde Knud m.fl. gjorde i sin tid.

Men det er måske det der er det farlige. Kommunismen har fået et "menneskeligt ansigt", og et ganske kønt et endda.

Men målet, taktikken, er jo stadig den samme. Vejen til magten går over fagforeningerne. Får man først kontrollen over dem, så er man meget langt hen af vejen parat til at lave de store ændringer.

Så jo Thomas. Jeg tror din analyse er knivskarp.

Der er mere ideologi i den aktuelle faglige kamp end man umiddelbart skulle tro.

Jeg hæfter mig ved samtidighedsfaktoren. Der har den sidst måneds tid været et bandeopgør i gang og politiet har været MEGET aktive. Indvandrerbanderne er kommunisternes (hvad de end kalder sig) stormtropper, der bruger indvandrerkvartererne (det var det, jeg ville gøre, hvis jeg var dem), til at skaffe sig stemmer. Politiet er socialdemokratisk - Berlin Alexanderplatz.

Korrekt, at den SMÅ spruthysteriske er et kønt ansigt - og heller ikke mere. Corydon sagde det DIREKTE til den små spruthysteriske: "Du bliver brugt af kræfter, Du ikke kan overskue."
Det ordvalg kender jeg!

Det er IKKE den små spruthysteriske - hun er kun en facade: De farlige er dem bagved! "Landsledelsen" og hvalrosskæggene.

Hvad kan man som borgerlig gøre. Det Venstre gør! Holder sin dertil indrettede kæft og giver kællingen plads til at svinge Gucci-tasken.

Typisk har DF ikke forstået en hujende fis af noget som helst! De vil have politiforliget åbnet igen. Gu' skal det ikke nikke nej åbnes: Politiet ER på plads.

Den "nye" offentlighedslov ER på plads - der kommer ikke en åbning af arkiverne - ikke endnu i hvert fald.

Barfoed brummer også for at redde Danske Bank - har ikke noget med sagen at gøre.

At jeg så ikke vil udelukke at vi ser nogle selektive personlige konkurser for hvalrosskæg og lærere. Tja - kreditværdigheden ER jo ikke, hvad den har været ....
Sikkerheden i ansættelsen ???..... mon ikke vi skal have nogle afdrag på bankgælden?
Kunne Thorning finde på at være så ond? MON ikke.

Håndtaske er fint; men en krabask, der ligger ved hånden - tjooo, hvorfor ikke. Forfølgelse? De skal få forfølgelse at mærke - sådan helt personligt, på et objektivt økonomisk grundlag...... naturligvis.....
Thomas
Thomas

Indlæg af doctor Man Apr 15, 2013 7:52 am

Derfor var det jo også rart, at Bondo tonede rent flag igår :

Det er OS der bestemmer over jeres børn for jeres egne penge.

"I kan ikke slå os ihjeld" som man sang i 70erne.

Mon ikke den er ved at sive ind i nogle befolkningsgrupper.

doctor

Antal indlæg : 1673

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 8:39 am

doctor skrev:Derfor var det jo også rart, at Bondo tonede rent flag igår :

Det er OS der bestemmer over jeres børn for jeres egne penge.

"I kan ikke slå os ihjeld" som man sang i 70erne.

Mon ikke den er ved at sive ind i nogle befolkningsgrupper.
Det var bestemt også en fortalelse, der ikke skulle have været filmet.

Spørgsmålet er, hvornår man kan få lavet en ny fagforening for lærere. Socialdemokrater er ikke meget for at lave "gule" foreninger; men man kan jo blive tvunget.
Thomas
Thomas

Indlæg af Jomsviking Man Apr 15, 2013 7:32 pm

Kære Thomas

Jeg tror din kommunist snak er langt forbi målet- Det drejer sig i alt sin enkelthed om finansiering af Antorinis reform, og dens krav om ca. 10 millioner flere timer.

hvad angår Bondos udtalelser efter en kasse bajer til en privat fest, kan man vist ikke bruge til noget vederhæftigt.

Antal indlæg : 1771

Indlæg af hobbylandmanden Man Apr 15, 2013 7:44 pm

Jomsviking skrev:
hvad angår Bondos udtalelser efter en kasse bajer til en privat fest, kan man vist ikke bruge til noget vederhæftigt.

Men hvad sagt, er sagt og det gælder vel også for Anders Bondo?
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 7:52 pm

Jomsviking skrev:Kære Thomas

Jeg tror din kommunist snak er langt forbi målet- Det drejer sig i alt sin enkelthed om finansiering af Antorinis reform, og dens krav om ca. 10 millioner flere timer.

Det kan Du bande på den kan!

Så privat var den fest heller ikke, men han benægtede det jo heller ikke - men lad nu Dit kommunistvrøvl ligge. Du begynder at lyde som Danske Bank, der bliver taget i en lodret løgn.

Det var skam ikke for ingenting, at jeg kaldte Peter Straarup for kommunist. De kendes på deres evindelige vrøvl, sleske fjæs og inderlige upålidelighed.

Jeg kan ikke se hvordan, der kan indgås forlig med nogen, der ikke agter at overholde Hovedaftalen.

Jeg kan ikke se, hvordan et forbund kan støtte lærerne, når de kræver en overenskomst, der er i strid med Hovedaftalen - og de endog selv erkender det.

Bondo har lavet en tåbelighed i Titanic-klassen.

Seneste andet eksempel, var før omtalte Peter Straarup fra - ja - Danske Bank, der kritiserede Roskilde Bank, da den lukkede, for "meget dårligt kredithåndværk". Ca. en måned senere havde man problemer med at finde Stein Bagger....... og ca. 3/4 milliard.

Torskedumt. Bekræftede alle "fordomme" - eller rettere: Nøgterne vurderinger.

Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 7:55 pm

hobbylandmanden skrev:
Jomsviking skrev:

Lige præcis.

En klog taktik af KL. Vente til modparten gør noget ubeskrivelig dumt - bare rolig, på et eller andet tidspunkt får svindlere det problem, at de ikke kan huske, hvem de har bedraget med hvad, hvornår.
Thomas
Thomas

Indlæg af Cirb Man Apr 15, 2013 8:22 pm

Thomas skrev:
hobbylandmanden skrev:
Jomsviking skrev:

Lige præcis.

En klog taktik af KL. Vente til modparten gør noget ubeskrivelig dumt - bare rolig, på et eller andet tidspunkt får svindlere det problem, at de ikke kan huske, hvem de har bedraget med hvad, hvornår.

KL behøver ikke vente på Bondo gør noget dumt. KL behøver ikke gøre andet end det de gør. KL kæmper en kamp, de ikke kan tabe.

Det eneste KL behøver gøre er at holde fast, skovle de sparede millioner ned i kommune kasserne og vente på lærerne knækker økonomisk medio/ultimo maj.
Hvis ondt skal være kan KL for den sags skyld lade konflikten køre ind i sommerferien. Det begynder tidligst at gøre ondt på KL henne omkring det nye skoleårs opstart.

Jeg har endnu ikke set et eneste argument, der på nogen måde sandsynliggør at et regeringsindgreb skulle være i KL´s og/eller regeringens interesse.

De eneste, der har en interesse i et regeringsindgreb, er lærerne.
Det er den eneste måde de kan gøre sig et håb om at få et resultat, der er væsentligt bedre end KL`s udspil og/eller slippe ud af konflikten med strejkekassen, æren og selvforståelsen i behold.

Og derfor kommer det ikke til at ske.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Der kommer ikke noget regeringsindgreb.

Hvis man stiller høje ultimative krav i en konflikt, hvor man, åbenbart for enhver, er den svage part ender man med at få ingenting. Det, det drejer sig om, er at kræve noget, som det lige nøjagtigt er mindre ubehageligt for modparten at give, end det er at tage konflikten.

Hvis lærerne kendte deres besøgelsestid fandt de ud af, hvad de gerne ville have ud af aktuelle overenskomstforhandlinger, som KL kan/vil give - feks. mere i løn, garanterede første ansættelser, veldefinerede og gode kontorforhold, en videre-uddannelses pulje, ulempe tillæg for arbejde på skæve tidspunkter, tilskud til brød og kage puljen på lærerværelset eller hvad ved jeg...
Og de skal til at finde ud af det inden bunden i deres kasse med konfliktmidler kan ses af alle.

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Indlæg af Thomas Man Apr 15, 2013 9:16 pm

Cirb skrev:

KL behøver ikke vente på Bondo gør noget dumt. KL behøver ikke gøre andet end det de gør. KL kæmper en kamp, de ikke kan tabe.

Det eneste KL behøver gøre er at holde fast, skovle de sparede millioner ned i kommune kasserne og vente på lærerne knækker økonomisk medio/ultimo maj.
Hvis ondt skal være kan KL for den sags skyld lade konflikten køre ind i sommerferien. Det begynder tidligst at gøre ondt på KL henne omkring det nye skoleårs opstart.

Jeg har endnu ikke set et eneste argument, der på nogen måde sandsynliggør at et regeringsindgreb skulle være i KL´s og/eller regeringens interesse.

De eneste, der har en interesse i et regeringsindgreb, er lærerne.
Det er den eneste måde de kan gøre sig et håb om at få et resultat, der er væsentligt bedre end KL`s udspil og/eller slippe ud af konflikten med strejkekassen, æren og selvforståelsen i behold.

Og derfor kommer det ikke til at ske.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Hvis man stiller høje ultimative krav i en konflikt, hvor man, åbenbart for enhver, er den svage part ender man med at få ingenting. Det, det drejer sig om, er at kræve noget, som det lige nøjagtigt er mindre ubehageligt for modparten at give, end det er at tage konflikten.

Hvis lærerne kendte deres besøgelsestid fandt de ud af, hvad de gerne ville have ud af aktuelle overenskomstforhandlinger, som KL kan/vil give - feks. mere i løn, garanterede første ansættelser, veldefinerede og gode kontorforhold, en videre-uddannelses pulje, ulempe tillæg for arbejde på skæve tidspunkter, tilskud til brød og kage puljen på lærerværelset eller hvad ved jeg...
Og de skal til at finde ud af det inden bunden i deres kasse med konfliktmidler kan ses af alle.

Mvh
Cirb
Meget enig. Logikken i indlægget kan der ikke rokkes ved. Sympati strejker fra andre offentligt ansatte vil kun være en fordel for Regeringen og KL.
Thomas
Thomas

Indlæg af doctor Man Apr 15, 2013 10:15 pm

http://ing.dk/artikel/vaersgo-matematik-9-klasse-forklaret-i-37-videoer-118189

DEt er fantastisk, hvad man kan finde på nettet nu om dage.

doctor

Indlæg af SortKaffe Man Apr 15, 2013 10:42 pm

Cirb skrev:

Mvh
Cirb

Særdeles præcis politisk analyse.

Mere kage på lærerværelset, det er hvad det kan blive til Cool
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Jomsviking Man Apr 15, 2013 11:03 pm

Cirb et al.

Tjaa, jeg tror ikke KL havde planlagt at vente 50 dage, på at DLFs strejkekasse løber tør. Der er det problem at KL SKAL levere en vis mængde undervisningstimer, og 9. klasserne skal jo til eksamen, så den tid KL har til at organisere den lovpligtige undervisning post-konflikten bliver kortere og kortere.

Jeg tror at der er gået noget galt. Drejebogen har sådan set været fin. Efter en kort konflikt ville befolkningen (særligt den halvdel der har stemt på regeringen) acceptere et indgreb der genoprettede ordnede forhold, for så stor er sympatien med lærerne heller ikke.
Men strategerne har overset "de forbunde kar". Andre "reformer", har svækket befolkningsbasens tillid. Dagpengereform, vækstpakke, skattelettelser til erhvervslivet på bekostning af kontanthjælp og SU er ting der har fået mange kernevælgere til at tvivle på hvad HTS og Corydon egentligt er ude på. Det er jo ikke for sjovt at politikken begynder at køre historier om lønfråds i centraladministration.
Et lovindgreb som kan finansiere Antorinis lillepige drømme (altså KL position) vil, i min vurdering, resultere i harme blandt brede dele af "the silent majority" hos SF og R. Det er straks svære at vurdere S's vælgere, efterhånden har de vel kun folk tilbage, der stemmer på S, fordi de altid har gjort det.

Lærere i lockout efter påske. - Page 21 Empty Den konflikt overlever lærerne ikke!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 16, 2013 5:26 am

DLF har kun lærernes ruin i tankerne.

Når de lærere, der er flextumper i forvejen ikke kan betale, så bliver det ren katastrofe med et fagforeningslån oveni - optimistisk beregnet, så vil 1/10 blive ruineret: Det bliver IKKE som gåsen påstår bare nogle sommerferier, der aflyses. Man skal også tage den øvrige gæld i betragtning.

DLF optræder uansvarligt overfor alle. Mest af alt overfor deres egne medlemmer.
Thomas
Thomas

Indlæg af Gæst Tirs Apr 16, 2013 7:13 am

Jomsviking skrev:
Et lovindgreb som kan finansiere Antorinis lillepige drømme (altså KL position) vil, i min vurdering, resultere i harme blandt brede dele af "the silent majority" hos SF og R. Det er straks svære at vurdere S's vælgere, efterhånden har de vel kun folk tilbage, der stemmer på S, fordi de altid har gjort det.

Hvis de ellers læser lidt indenad - i især Information, som de sikkert holder - så ved de inderst inde, at 60'erne er endegyldigt forbi nu.

Så de stemmer, som de plejer til den tid. Der er heller ikke nogen steder at gå hen. Og et "Lærerparti" ville være rent til grin?

Vh. Morten

Gæst
Gæst

Indlæg af Thomas Tirs Apr 16, 2013 7:22 am

BamsesFar skrev:
Jomsviking skrev:

Hvis de ellers læser lidt indenad - i især Information, som de sikkert holder - så ved de inderst inde, at 60'erne er endegyldigt forbi nu.

Så de stemmer, som de plejer til den tid. Der er heller ikke nogen steder at gå hen. Og et "Lærerparti" ville være rent til grin?

Vh. Morten

Nu har flertallet i SF og Enhedslisten aldrig været tavst - guderne man har fået slidgigt øregangen af alt det vrøvl.

Men ja, kommunismens dage er forbi.

Der er ikke nogen steder for socialdemokrater at gå hen - andet end til Venstre. Derfor er det kritisk at S + V p.t. = 92. Nogle meningsmålinger er lavere; men der er IKKE valg nu, det er der først om to år. Meget tyder på at SF og Enhedslisten får en endog MEGET svær nærmeste fremtid. Jeg vil slet ikke udtale mig om eksistensen af dem EFTER et folketingsvalg.
Thomas
Thomas

Indlæg af doctor Tirs Apr 16, 2013 7:27 am

Folk stemmer efter der indkomst, og lærerne hører altså til den bedre halvdel.
Basketball

Jeg ved da godt,at nogle synes jeg er en stram tante.
Men den stramme tante tænker logisk, taktisk og også til fordel for de svage børn , som ikke lærer at læse i 2. klasse og som henslæber 7 år uden at kunne deltage i undervisningen , og som følge deraf laver ballade.

Er det her forslag ikke herligt:
http://www.b.dk/nationalt/eksperter-brug-lockout-millionerne-paa-de-svage-elever

”Vi har slet ikke lærere nok til at indhente alle de forsømte undervisningstimer. Og jeg er helt enig i, at det er mere værd at satse på efteruddannelse. Hvis jeg kunne vælge, hvad pengene skulle bruges til, ville jeg give alle lærere et kompetenceløft i inkluderende pædagogik,” siger Niels Egelund.

doctor

Indlæg af Thomas Tirs Apr 16, 2013 7:59 am

doctor skrev:Folk stemmer efter der indkomst, og lærerne hører altså til den bedre halvdel.
Basketball
Ikke ret meget længere - flertallet vil slet ikke have en indkomst.

Men den stramme tante tænker logisk, taktisk og også til fordel for de svage børn , som ikke lærer at læse i 2. klasse og som henslæber 7 år uden at kunne deltage i undervisningen , og som følge deraf laver ballade.
Igen min påstand: Lærerne gør kun skade.
Thomas
Thomas

Indlæg af Cirb Tirs Apr 16, 2013 8:12 am

@Thomas, lærerne er bagud lønnede. Flertallet af dem har ikke opdaget at konflikten gør økonomisk ondt ,endnu..

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Indlæg af Thomas Tirs Apr 16, 2013 8:47 am

Cirb skrev:@Thomas, lærerne er bagud lønnede. Flertallet af dem har ikke opdaget at konflikten gør økonomisk ondt ,endnu..

Mvh
Cirb

Hæ.... Jeg tog ikke højde for det lave uddannelsesniveau......

Men jo, når man allerede kører på pumperne, så er det en dum idé at bore huller i bunden for at vandet kan løbe ud.......
Thomas
Thomas

Indlæg af Jomsviking Ons Apr 17, 2013 11:53 am

doctor skrev:Folk stemmer efter der indkomst, og lærerne hører altså til den bedre halvdel.
Basketball

http://www.b.dk/nationalt/eksperter-brug-lockout-millionerne-paa-de-svage-elever

”Vi har slet ikke lærere nok til at indhente alle de forsømte undervisningstimer. Og jeg er helt enig i, at det er mere værd at satse på efteruddannelse. Hvis jeg kunne vælge, hvad pengene skulle bruges til, ville jeg give alle lærere et kompetenceløft i inkluderende pædagogik,” siger Niels Egelund.

Ja, det er jo nok en strålende ide! Klasseværelset, ud over at være overfyldt, skal i fremtiden bestå af DAMP børn, og andre psykiske diagnoser m.m. Det skal nok blive godt.

Indlæg af Jomsviking Ons Apr 17, 2013 12:05 pm

Problemet her, er at folk jo slet ikke fatter en dyt om folkeskolen og det tektoniske skifte vores uddannelsessystem endnu engang skal igennem før "man" opdager at det heller ikke blev bedre af det.

Thomas jamrer løs om udulige lærere og ledelsesret som skolen i øvrigt allerede har.

Doc jamrer løs om inkompetente lærere

BF jamrer løs om at lærere ikke arbejder lige som alle andre.

Og midt i denne kakafoni af falske påstande og uforstand, glemmer man helt at stille sig selv det åbenlyse spørgsmål: Hvorfor og hvad skal det til for?

Jeg mener at det er ret åbenlyst at Antorini har behov for at kunne tage tid fra "forberedelsespuljer" til aktivitetstimer for at dække de estimerede 10 mil flere timer der skal læses som konsekvens af hendes heldagsskole.
Med andre ord forberedelse der pt. bruges på at udvikle undervisningen og sikre et vist niveau af det der foregår i timerne skal i fremtiden bruges på primært "aktivitetstimer" hvor børne altså skal lave papmache elefanter og lege gode lege.
Jeg kan ikke se andet end at Aktivitetstimerne er spild af tid for 80% af eleverne, til gengæld får disse dårligere undervisning i "de rigtige" timer.
Så for dem er det entydigt dårligt.
For de 20% - tjaa de lærer nok ikke meget mindre af heldagsskolen end de allerede gør.

Indlæg af Jomsviking Ons Apr 17, 2013 12:18 pm

BamsesFar skrev:
Jomsviking skrev:

Vh. Morten

Det har da ikke noget som helst at gøre med 60'erne!

Det har noget at gøre med at der - heldigvis - stadigvæk er folk i dette land der ikke glæder sig over at staten bare tramper på borgerne uden anden berettigelse end at den har magt. At der er folk i dette land, måske lidt i modsætning til Thomas's smede og sømand, der er klar over at skole og (ud)dannelse er vigtigt for landet og at lærere udfører en helt central og afgørende funktion i landet.

Det du med andre helt åbenbart ikke forstår er:
- at undervisning er en kompleks ydelse og at den kan ikke drives som en pølsefabrik.
- at kapitalen i en undervisningssektor er underviserne,
- at skolen er afhængig af selvstændigt tænkende initiativrige medarbejdere.
- at langt de fleste lærere er dedikerede og engagerede og udfører, under vanskelige betingelser, et rigtig godt stykke arbejde
- at den danske folkeskole opnår et godt resultat.

Indlæg af dkguy66 Ons Apr 17, 2013 12:21 pm

Basketball

IMHO så har netop Niels Egelund været en af de mest ødelæggende pædagoger for folkeskolen.

En stor del af hele inddragelsen af pædagoger i skolen, alternative undervisningsmetoder etc. er udtænkt af denne herre.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 21 af 28 Forrige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 24 ... 28  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum