Lærere i lockout efter påske.
+21
guldimund
SortKaffe
abbaratet
Mn063970
klogeaage 35
clb
Esbjerg
Lars_HH
Merkur
oledebat
erikkp
Hugaffen
Nærigfryns
SimonJ
doctor
Jomsviking
Plyds
dkguy66
Thomas
peter777
Cirb
25 deltagere
Side 12 af 28
Side 12 af 28 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 20 ... 28
Sv: Lærere i lockout efter påske.
Jeg arbejder altså på Ordrup Gymnasium nu, men det kunne Jose jo ikke vide:
http://politiken.dk/uddannelse/uddannelsespris/ungdomsuddannelse/ECE1936817/indstillet--lars-hoeyer-holmqvist-espergaerde-gymnasium/?ref=eblistermest
http://politiken.dk/uddannelse/uddannelsespris/ungdomsuddannelse/ECE1936817/indstillet--lars-hoeyer-holmqvist-espergaerde-gymnasium/?ref=eblistermest
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars_HH skrev:Jeg arbejder altså på Ordrup Gymnasium nu, men det kunne Jose jo ikke vide:
Tillykke ! Super fantastisk at blive indstillet, og især alle de positive ting der er at sige om dig.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Tak tak, der røg min anonymitet, men mit indspark til hvordan man kan gøre undervisningen bedre i denne tråd.
Hjertelig tillykke Lars.
Gid alle skoleelever bare én gang i deres skolegang må opleve den fornemmelse af beruselse ved at lære.
Gid alle skoleelever bare én gang i deres skolegang må opleve den fornemmelse af beruselse ved at lære.
doctor- Antal indlæg : 1673
Lars_HH skrev:Jeg arbejder altså på Ordrup Gymnasium nu, men det kunne Jose jo ikke vide:
Tillykke! Det er flot.
Jeg vil fluks skrive til din rektor og bede ham om at reducere din forberedelsestid, det kan jo ikke være mening at kommunens skatteydere skal betale for sådan en luksus behandlig, når nu mindre kan gøre det.
[quote="Lars_HH"]Jeg arbejder altså på Ordrup Gymnasium nu, men det kunne Jose jo ikke vide:
http://politiken.dk/uddannelse/uddannelsespris/ungdomsuddannelse/ECE1936817/indstillet--lars-hoeyer-holmqvist-espergaerde-gymnasium/?ref=eblistermest[/quot
Tillykke.
/BF
http://politiken.dk/uddannelse/uddannelsespris/ungdomsuddannelse/ECE1936817/indstillet--lars-hoeyer-holmqvist-espergaerde-gymnasium/?ref=eblistermest[/quot
Tillykke.
/BF
Gæst- Gæst
Jomsviking skrev:Lars_HH skrev:Jeg arbejder altså på Ordrup Gymnasium nu, men det kunne Jose jo ikke vide:
Tillykke! Det er flot.
Jeg vil fluks skrive til din rektor og bede ham om at reducere din forberedelsestid, det kan jo ikke være mening at kommunens skatteydere skal betale for sådan en luksus behandlig, når nu mindre kan gøre det.
Hvis du har set min aktivitet her og på boligdebatten, kan du se hvordan jeg konstant dygtiggør mig og sætter mig ind i det nyeste stof, midt i den onde, onde forberedelsestid
Tillykke med skudsmålet...... sgu flot!
Esbjerg- Antal indlæg : 91
Geografisk sted : Kbh
Ja, Tillykke!Lars_HH skrev:Jomsviking skrev:Lars_HH skrev:Jeg arbejder altså på Ordrup Gymnasium nu, men det kunne Jose jo ikke vide:
Tillykke! Det er flot.
Hvis du har set min aktivitet her og på boligdebatten, kan du se hvordan jeg konstant dygtiggør mig og sætter mig ind i det nyeste stof, midt i den onde, onde forberedelsestid
Øhhhh, hvem er den anden indstillede? En kemilærer i et indvandrerkvarter?
Thomas- Antal indlæg : 34542
Du er altså lidt gammeldags Thomas. Nu må du altså se at følge med i de nye betegnelser.
Det hedder våbeninstruktør.
doctor skrev:Du er altså lidt gammeldags Thomas. Nu må du altså se at følge med i de nye betegnelser.
Jeg havde bare konstateret et behov for kemiundervisning, da det skidt, de hiver ned fra nettet er så hamrende ustabilt.
Det andet er ellers en skydelære, som tilsyneladende fås i Aldi.......
Nye spor i arbejdsmarkedspolitikken:
http://politiken.dk/politik/ECE1937206/v-tager-hatten-af-for-s-i-laererstrid-de-er-ekstremt-modige/
Det er desværre også det jeg frygter for. De fattige skal have tæsk fra nu af. Mange tæsk. Ligesom i USA.
http://politiken.dk/politik/ECE1937206/v-tager-hatten-af-for-s-i-laererstrid-de-er-ekstremt-modige/
Det er desværre også det jeg frygter for. De fattige skal have tæsk fra nu af. Mange tæsk. Ligesom i USA.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
peter777 skrev:Nye spor i arbejdsmarkedspolitikken:
Ja, da. Man er i gang med at afskaffe det samfund og de værdier jeg har elsket fra lille og er af den faste overbevisning, er de forudsætninger, der har gjort mit land rigt.
Forræderiet; dolken i ryggen; kniven, den er ført af det parti som engang stod i spidsen for opbygningen af det Danmark, som vi med rette kunne være stolte af. En særlig form for poetisk tragedie, havde det ikke været fordi at Socialdemokratiet har udviklet sig til et udstillingsvindue, der foregiver at være "Socialt", "Nationalt", "Dansk", mens det i virkeligheden er kørt af en samling kolde magtmennesker, der kun tænker på egen vinding og magt, og er revende ligeglade med, og kender ikke, det folk de foregiver at repræsentere. Jeg tror ikke at det altid har været sådan, men jeg ved, at det er sådan det er blevet.
Dog har jeg stor tillid til folket, og vi, folket, har kigget dem ud, vi har luret dem og vores mening kan aflæses i meningsmålingerne der giver HTS historisk lav tilslutning på trods af at alternativet er lige så dårligt.
Jeg kan oplyse at jeg stemte på den nuværende regering - En fejl der ikke vil blive gentaget!
Jomsviking: Det er ikke kun lærernes indsats og effektivitet der bliver
udsat for kvalitetetscheck og effektivisering.
Det sker stort set over hele linjen i såvel det offentlige som det private.
PLO (praktiserende læger) er de næste der står for tur.
Vi har allerede fået pålagt ekstremt mange kvalitetsudviklingsprojekter, hvor det tager tid og uddannelse at komme på højde med kravene og kræver ekstra tid i konsultationer. (uden nogen form for kompensation).
Til gengæld tvinges du nu til at tænke over hvad du gør, hvorfor du gør det , hvad du kan gøre bedre --- og specielt hvad der er helt overflødigt og ineffektivt.
Jeg synes faktisk det er en sund proces.
Vi har allerede fået pålagt ekstremt mange kvalitetsudviklingsprojekter, hvor det tager tid og uddannelse at komme på højde med kravene og kræver ekstra tid i konsultationer. (uden nogen form for kompensation).
Til gengæld tvinges du nu til at tænke over hvad du gør, hvorfor du gør det , hvad du kan gøre bedre --- og specielt hvad der er helt overflødigt og ineffektivt.
doctor skrev:Jomsviking: Det er ikke kun lærernes indsats og effektivitet der bliver
Jamen, jeg har da ikke noget i mod at effektiviserer eller gøre bedre - snare tværtimod!.
Men, i dette tilfælde, skolen, mener jeg blot at det modsatte sker.
Det er lige det, der er problemet! Man kan se, at der bliver anvendt flere ressourcer pr. elev - OG resultatet bliver stadig ringere!Jomsviking skrev:doctor skrev:Jomsviking: Det er ikke kun lærernes indsats og effektivitet der bliver
Jamen, jeg har da ikke noget i mod at effektiviserer eller gøre bedre - snare tværtimod!.
Ja, resultatet idag er ringe:
http://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1146836
Jeg behøvede ikke mange sekunders forberedelse for at undervise i denne simple brøkregning...
Jeg behøvede ikke mange sekunders forberedelse for at undervise i denne simple brøkregning...
clb- Antal indlæg : 64
Geografisk sted : Cph
clb skrev:Ja, resultatet idag er ringe:
Jaaaa
Svar #2
07. februar 2012 af
videnviden
Jeg vil sige du skal divider BNP med antal personer ;-) så har du så antallet i kr.
Svar:
07. februar 2012 af
KrisserRisser (Slettet)
Det giver 0,000642434783. Hvad skal jeg gøre med det tal?
Ja, det var sgu ikke meget!
Det er faktisk ret underholdende:
Det var sådan set heller ikke ret meget....
Svar #4
07. februar 2012 af
Andersen11
Vi ved da ikke, hvad du vil bruge det tal til. Men du skal regne det rigtigt ud først. Bemærk ordet "mia" i BNP.
Det bliver ca 642 kr.
Det var sådan set heller ikke ret meget....
Problemet er kan det overhovedet gøres værre? Her har jeg min tvivl.Jomsviking skrev:doctor skrev:Jomsviking: Det er ikke kun lærernes indsats og effektivitet der bliver
Eller rettere: Er det ikke temmelig ligegyldigt, hvad man gør - bare man gør noget, der er billigere.
Der vil komme mere lønspredning. Ikke så grelt som i USA men måske som i Tyskland.
Dybest set så har danskerne over de sidste ca. 50 år levet i en boble af forholdsvis høje lønninger*. Det gik fint, så længe at der var købere til dyre danske produkter. Herunder olie. Omvendt så er det rigtigt svært at sælge dyrt, når konkurrenten i dag er både billigere og bedre.
*Jeg fik engang en snak med min personalechef omkring månedslønnen. Det var i ca. 1986, hvor grådige direktører / DJØF'er etc. var ukendte begreber. Han fortalte, at han for sjov skyld havde lagt alle lønsedler ved siden af hinanden. Bundlinierne efter skat var forbavsende ens fra piccolo til administrerende direktør.
Helt den samme "tilbagerulning" vil vi se med de progressive skatter. Der vil sikkert igen være nogle, der ikke kan forstå, at tilbagerulning af en progressiv skat giver mere i hånden til den højtlønnede frem for den lavtlønnede? Men sandheden er jo, at de højtlønnede har fået skattemæssige prygl i årevis og de mærker egentligt kun, at smerterne langsomt fortager sig.
/BF
Gæst- Gæst
BamsesFar skrev:peter777 skrev:Nye spor i arbejdsmarkedspolitikken:
Der vil komme mere lønspredning. Ikke så grelt som i USA men måske som i Tyskland.
Dybest set så har danskerne over de sidste ca. 50 år levet i en boble af forholdsvis høje lønninger*. Det gik fint, så længe at der var købere til dyre danske produkter. Herunder olie. Omvendt så er det rigtigt svært at sælge dyrt, når konkurrenten i dag er både billigere og bedre.
*Jeg fik engang en snak med min personalechef omkring månedslønnen. Det var i ca. 1986, hvor grådige direktører / DJØF'er etc. var ukendte begreber. Han fortalte, at han for sjov skyld havde lagt alle lønsedler ved siden af hinanden. Bundlinierne efter skat var forbavsende ens fra piccolo til administrerende direktør.
Helt den samme "tilbagerulning" vil vi se med de progressive skatter. Der vil sikkert igen være nogle, der ikke kan forstå, at tilbagerulning af en progressiv skat giver mere i hånden til den højtlønnede frem for den lavtlønnede? Men sandheden er jo, at de højtlønnede har fået skattemæssige prygl i årevis og de mærker egentligt kun, at smerterne langsomt fortager sig.
/BF
BF
Beklager at jeg bliver nødt til at agerer på dette indlæg.
Men enten vil du ikke forstå, eller så kan du ikke forstå. JEg tror dog det er det første. DU VIL IKKE FORSTÅ, at SKATTEN for de højstlønnede ALDRIG HAR VÆRET LAVERE, end den er i dag, siden kildeskatten blev indført i starten af 70'erne. Så hvad er det du bliver ved med at beklage dig over ????
JEg ved godt at hvis man tjener 500-600.000 årligt, så har man som oftest også sat sig i et stort forbrug, og vænnet sig til en god løn.
Men i betragtning af at man som topskatteyder, har oplevet de STØRSTE skattelettelser i mands minde, startende med skattereformen i 2009, så er man enten en hykler af dimensioner, eller en grådig karl, der bare vil have mer og mer.
Som jomsviking skriver mht S og deres totale tab af de oprindelige værdier, så er den vellønnede og veluddannede dansker efterhånden blevet en flok selvhøjtidelige starutter, der ikke ahr andet end fortsatte skattelettelser i hovedet - BETALT AF ALLE ANDRE VEL AT MÆRKE.
JEg er egentlig fløjtende ligeglad med bundlinien hos en person der tjener 600.000 årligt, for jeg VED at den er væsentlig bedre, end hos de fleste andre lønmodtagere.
Og interessant er det jo at uden de "lavtlønnede" produktionsjobs, så er der rigtig mange selvfede højtlønnede der står til at miste et fedt job. Da der typisk følger 2-3 div. jobs med hver produktionsjob.
Og når vi har drøftet lønnedgang, er det typisk din holdning at det er dem, der i forvejen tjener mindst, der skal længere ned, for at DU kan skumme yderligere fløde af din hyre.
Sagen er jo at lønproblemet ligger hos den store gruppe af mellem og højtuddannede, der har opnået ekstreme lønstigninger de sidste 10 år.
Tager vi ingeniørere, kan man jo fodre svin med dem, når man ser på udbuddet af ledige ingeniøre i Indien, og vel at mærke i hele sydeuropa.
Og en stor del af akademikerne er jo ansat i administrative servicefunktioner, der ikke giver brød på bordet. MEn blot er en flok blodsugende uproduktive igler, der lukrerer på et teknokratisk indviklet administrativt system. Og det er snart lige fra børnehaverne, til statsadministrationen.
Hvis DK ikke behandler de lavtlønnede ordentligt, dem der sidder i div produktionsjobs, har vi jo ikke en dyt behov for alle de andre blodsugende igler.
Men i din jagt på lavere skat til dig selv, er du jo konstant fortaler for at dem, der rent faktisk skal producere, det du bruger din tid på at udtænke, skal betale regningen ved at de skal bøffes med endnu lavere lønninger.
Er det tilfældet, kan vi jo lige så godt flytte produktionen - hele produktionen - til polen, rumænien og de andre østlande, da det alligevel er dem der tager jobbene, fordi de synes det er en god løn, i betragtning af deres lave leveomkostninger.
Men når du i DK ikke har meget at rutte med, hvis du bare har 10.000 udbetalt, når husleje, faste udgifter og alt det andet, ja så er der en grænse for hvor lavt man kan gå ned i løn. Hvorimod en løn på 600.000, jo sagtens kunne gå 100.000 ned - når din påstand er at bundlinien næsten er den samme.
Jeg må ærlig tilstå at jeg er så grænseløs træt af den konstante piven over skatten, når fakta er at den er faldet massivt de sidste 4 år. Altså for de vellønnede.
De lavtlønnede der tjener 20-25.000 pr mdr. de har MISTET penge på div. skattereformer og ekstra skatter og afgifter. DET ER FAKTA !
Om du så benægter fakta er så dit problem. Men det er blot et udtryk for selvhævdende grådighed så.
Så skulle vi ikke lade den skattedebat og løndebat ligge ?
For jeg vil kæmpe som en tosset, for at forhindre tyske tilstande med working poor i DK.
Og en dag vågner politikerne nu nok også op. Om ikke andet hvis de fortsætter med denne teknokratiske tåbelige politik der føres pt. Om ikke andet når div. revolutioner breder sig sydfra, pga den massive ledighed, som netop de højtlønnede har medvirket til at skabe de sidste 10 år, med deres lånefinansierede forbrugsfest, de nu har svært ved at betale tilbage.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Og det er så sandt så sandt.
Jeg havde aldrig troet jeg skulle opleve at man i DK, gjorde det legalt at kaste sig over de dårligst stillede, som vi har set de sidste 2-3-4 år, siden alle de vellønnede røg i gældsfælden.
Det er både udansk og uanstændigt, at svine de dårligst stillede til på denne måde, fordi man måske selv får det lidt bedre ved at angribe andre. Da det jo i bund og grund blot handler om brødnid.
Det er jo interessant, at man ikke har nogle problemer med at tale om kraftig reduktion af kontanthjælpen for de yngre, mens man samtidig med alle krumspring forsøger at "redde" alle de ledige, der tilfældigvis lige var i en a-kasse. Men en ledig er vel en ledig ????
OG hvorfor er det lige at en på kontanthjælp skal i "nyttejob" mens en på dagpenge - så længe det så varer - ikke skal i nyttejob ? Som sagt en ledig er vel en ledig.
Med teknokraternes parti "socialdemokraterne" har teknokrat-eliten vist sit grimme ansigt, og totalt ødelagt det oprindelige S. Og med den faldende tilslutning kan man jo godt regne ud at det efterhånden kun er akademikere i statsadministrationen, og i de selvforherligende godgørende organisationer, og et par kommunale chefer, der efterhånden vil stemme på dette statsadministrationsparti. For en borger med et job i det private, eller et offentligt lavtlønsjob vil da ikke lade sig svine til på den måde, af det tidligere "arbejderparti".
Men som man jo siger, kan man ikke glæde sig over egen fremgang, kan man jo altid glæde sig over andres ulykke. Forstået på den måde, at sidder man selv i gældsfælden, kan man jo med fryd deltage i angrebet på de aller svageste i samfundet. Det varmer dog en smule.
Og ja, lad os da endelig effektivisere, men det må være en administrativ effektivisering. For det er jo der alt det overflødige og dyre fedt sidder.
Og hvad skal vi mon så med alle de akademikere ? Tjooo man kan vel altid fodre svin med dem. Eller give dem en kost i hånden, så de kan feje gaden, mens de funderer over hvad de lige brugte 5 år på uni for.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev: Så skulle vi ikke lade den skattedebat og løndebat ligge ?
Jeg påpegede blot, at mange sikkert (igen) ville brokke sig over virkningen af tilbagerullede progresssive skatter: At det giver mest i toppen.
Det er heller ingen hemmelighed, at jeg anser simple skattesystemer som det eneste retfærdige (de rige finder og udnytter alligevel altid alle hullerne): Lav bundgrænse, flad skat for alle derover, ingen fradrag overhovedet.
Dette er en lille skattedebat - ikke en lille løndebat. Jeg har slet ikke udtalt mig om lønningerne før skat lige her. Jeg mener dog (som jeg har påpeget før), at alle vore lønninger er oppustede ift. udlandet - og at mængden af "administrative jobs" i det off. og private er katastrofalt. Det er et særskilt problem, som må løses særskilt. Man skal ikke ødelægge et simpelt skattesystem, for at "afbøde" lønninger, som "man" anser for urimelige. Det off. kunne f.eks. konsekvent begynde at definere løn ift. arbejdets indhold - ikke den udd., som lønmodtageren tilfældigvis har. Og selvfølgeligt løbende op- eller nedgradere kravene til arbejdets indhold: Kan en kvik kontorassistent klare jobbet, så er det kontorarbejde. Etc.
Endeligt er det fuldkommen ligegyldigt, hvad et lands leveomkostninger er, når man skal diskutere "holdbare" lønninger i dette land. Vil man have arbejde, så må man levere den krævede kvalitet til verdensmarkedspriser. Man kan så vælge nicheproduktion, som du ofte henviser til - og som jeg i princippet er helt enig i. Jeg er dog bange for, at kun få arkitekter, ingeniører, håndværkere og ufaglærte har netop denne unikke kunnen til at operere i en niche. Resten må klare sig i "blue ocean" til disse lønninger.
/BF
Gæst- Gæst
dkguy66 skrev:
Med teknokraternes parti "socialdemokraterne" har teknokrat-eliten vist sit grimme ansigt, og totalt ødelagt det oprindelige S. Og med den faldende tilslutning kan man jo godt regne ud at det efterhånden kun er akademikere i statsadministrationen, og i de selvforherligende godgørende organisationer, og et par kommunale chefer, der efterhånden vil stemme på dette statsadministrationsparti. For en borger med et job i det private, eller et offentligt lavtlønsjob vil da ikke lade sig svine til på den måde, af det tidligere "arbejderparti".
De fører ikke den politik, som de vil. De fører den, som de har erkendt, er nødvendig. Jeg tror, at de helt grundlæggende har erkendt, at Danmark på sigt sagtens kan ende som f.eks. Grækenland. De tror derfor også, at de skal slå ind på "sparekursen" frem for "investeringskursen".
Det er ikke sikkert, at vi to med adgang til deres viden ville erkende det samme.
Der er nok mest brug for et nyt paradigme og en ny brændende platform: Som f.eks. andelsbevægelsens opståen (som i øvrigt var kopieret fra England).
Man er også nødt til at diskutere, hvordan en verden uden materiel vækst skal se ud? Skal vi have over 18 gr. C i stuerne? Skal vi have et børneværelse hos både far og mor (som bor hver for sig)? Skal vi have bil? Etc.
/BF
Gæst- Gæst
Side 12 af 28 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 20 ... 28
Side 12 af 28
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum