Lærere i lockout efter påske.
+21
guldimund
SortKaffe
abbaratet
Mn063970
klogeaage 35
clb
Esbjerg
Lars_HH
Merkur
oledebat
erikkp
Hugaffen
Nærigfryns
SimonJ
doctor
Jomsviking
Plyds
dkguy66
Thomas
peter777
Cirb
25 deltagere
Side 17 af 28
Side 17 af 28 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 22 ... 28
Selvfølgelig er socialdemokraterne ude på at knuse SF
SF er ikke andet end en kommunistisk trojansk hest - som vi har set det siden 1. verdenskrig.
Man véd at kommunister skubber børn foran sig - det er den måde, de laver undergravende virksomhed på: Via stråmænd.
Det er derfor flygtende kan få asyl i Socialdemokratiet - og evt. blive valgt som socialdemokrater. De har nemlig nyt fra fjenden.
Det var derfor Corydon sagde til den lille spruthysteriske Johanne: "Du bliver brugt af kræfter, Du ikke kan overskue!"
Man véd at kommunister skubber børn foran sig - det er den måde, de laver undergravende virksomhed på: Via stråmænd.
Det er derfor flygtende kan få asyl i Socialdemokratiet - og evt. blive valgt som socialdemokrater. De har nemlig nyt fra fjenden.
Det var derfor Corydon sagde til den lille spruthysteriske Johanne: "Du bliver brugt af kræfter, Du ikke kan overskue!"
Thomas- Antal indlæg : 34544
Sv: Lærere i lockout efter påske.
- Når Dansk Folkeparti i disse dage går frem, er det ikke, fordi integrationsdebatten pludselig er blusset op. Det er næppe grænsebommene, der trækker.
- Det er snarere, fordi Thulesen Dahl åbent taler om at skabe nye produktionsjob, har genopfundet sin bekymring for de udfaldstruede dagpengemodtagere og taler i politiske værdier i stedet for 2020-regneark, skriver Andreas Albertsen og Signe Munk.
.
Det kan jeg erklære mig helt enig i, som forhenværende socialdemokrat kan jeg kun begræde at det ikke er socialdemokratiet der taler den alm. danskers sag.
Sidst rettet af Jomsviking Man Apr 08, 2013 3:23 pm, rettet 1 gang
Ja, og det er derfor det er noget vrøvl alt det, Du siger. Barnagtigt og uvidende.Jomsviking skrev:Thomas
Jeg er sgu lige glad med hvad de laver af tosserier i Esbjerg.
Corydon og HTS skal ud, og det kommer de senest til næste valg, men jeg tror dog at de bliver væltet før, der er mange levebrødspolitikkere der godt kan se at de bliver ofre for deres egne angreb på kontanthjælpsmodtagerne hvis meningsmålinger på 18-20% bliver ved, og det bliver det for den nuværende regering er helt ude af takt med folket.
Det er en faglig kamp, som gennem tiderne har været udkæmpet på arbejdspladserne igen og igen!
Det er noget, der sidder på rygraden. Naturligvis har Thorning dækning! Hun er da godt klar over at der er socialdemokrater parkeret hos venstre. Det problematiske er dem, der er gået til Dansk Folkeparti.
Helle Thorning er OGSÅ statsminister efter næste valg. Corydon er OGSÅ finansminister efter næste valg! Flere spørgsmål?
Jomsviking skrev:- Når Dansk Folkeparti i disse dage går frem, er det ikke, fordi integrationsdebatten pludselig er blusset op. Det er næppe grænsebommene, der trækker.
- Det er snarere, fordi Thulesen Dahl åbent taler om at skabe nye produktionsjob, har genopfundet sin bekymring for de udfaldstruede dagpengemodtagere og taler i politiske værdier i stedet for 2020-regneark, skriver Andreas Albertsen og Signe Munk.
.
Det kan jeg erklærer mig helt enig i, som forhenværende socialdemokrat kan jeg kun begræde at det ikke er socialdemokratiet der taler den alm. danskers sag.
Jamen Du har ikke fattet en hujende fis af hvad Socialdemokratiet er!
Jeg har aldrig været socialdemokrat; men jeg kender dem.
De der 1. maj paroler kan Du godt glemme.
Thomas skrev:Ja, og det er derfor det er noget vrøvl alt det, Du siger. Barnagtigt og uvidende.Jomsviking skrev:Thomas
Corydon og HTS skal ud, og det kommer de senest til næste valg, men jeg tror dog at de bliver væltet før, der er mange levebrødspolitikkere der godt kan se at de bliver ofre for deres egne angreb på kontanthjælpsmodtagerne hvis meningsmålinger på 18-20% bliver ved, og det bliver det for den nuværende regering er helt ude af takt med folket.
Det er en faglig kamp, som gennem tiderne har været udkæmpet på arbejdspladserne igen og igen!
Det er noget, der sidder på rygraden. Naturligvis har Thorning dækning! Hun er da godt klar over at der er socialdemokrater parkeret hos venstre. Det problematiske er dem, der er gået til Dansk Folkeparti.
Helle Thorning er OGSÅ statsminister efter næste valg. Corydon er OGSÅ finansminister efter næste valg! Flere spørgsmål?
Det har jeg svært ved at se for mig - men muligvis kan de lave en allience med DF, altså jeg tænker da ikke at HTS/Corydon vil lade nogen hensyn være til hinder for at beholde magten.
Og det der med kommunister, det er jeg vist for ung til at tage særligt alvorligt.
Thomas skrev:Jomsviking skrev:- Når Dansk Folkeparti i disse dage går frem, er det ikke, fordi integrationsdebatten pludselig er blusset op. Det er næppe grænsebommene, der trækker.
.
Det kan jeg erklærer mig helt enig i, som forhenværende socialdemokrat kan jeg kun begræde at det ikke er socialdemokratiet der taler den alm. danskers sag.
"Er" eller "var"
Nej! Socialdemokratiet har IKKE ændret sig! Det er det jeg prøver at fortælle Dig.Jomsviking skrev:Thomas skrev:Jomsviking skrev:- Når Dansk Folkeparti i disse dage går frem, er det ikke, fordi integrationsdebatten pludselig er blusset op. Det er næppe grænsebommene, der trækker.
.
"Er" eller "var"
Der var en periode, hvor Auken troede, at dét var vejen frem - det var det ikke!
Venstre er så kloge, at de vil holde Thorning som statsminister indtil hun har udryddet kommunisterne.
Det er ikke tilfældigt, at jeg citerede Vilhelm Buhl: "Én gang Kommernist - altid Kommernist!"
Det er ikke tilfældigt, at jeg har gjort opmærksom på, hvor meget Thorning har citeret Stauning.
Det er ikke tilfældigt, at jeg har skrevet - adskillige gange: S + V = 91 (nu 92). Venstre er også klar over den - Løkke er nemlig alt andet end dum.
At han så ind imellem bliver nervøs, når han ser Thornings badutspring - det er noget andet; men han erkender, at hun kan noget som han ikke kan!
Lærernes fagforening bliver knust som sømændene og typograferne i sin tid.
Jeg gider ikke at høre mere om kommunister, de findes ikke længere, og da slet ikke i DLF.
Denne strid handler ikke om et eller andet forsinket opgør med kommunister, som var passe og nærmest fortid, før Corydon og HTS kom ud af folkeskolen.
Den handler på den ene side om en faglig kamp mellem Regering/KL og lærerne, på den anden side en ideologisk strid om folkeskolens natur mellem folkeskolens mange interessanter og aktører.
Overordnet er der så kommet en dimension på, der hedder hvorledes regeringen HTS, egentlig styrer landet, og om det er foreneligt med dansk kultur og sindelag.
Denne strid handler ikke om et eller andet forsinket opgør med kommunister, som var passe og nærmest fortid, før Corydon og HTS kom ud af folkeskolen.
Den handler på den ene side om en faglig kamp mellem Regering/KL og lærerne, på den anden side en ideologisk strid om folkeskolens natur mellem folkeskolens mange interessanter og aktører.
Overordnet er der så kommet en dimension på, der hedder hvorledes regeringen HTS, egentlig styrer landet, og om det er foreneligt med dansk kultur og sindelag.
Så lad være. Jeg er da ligeglad.Jomsviking skrev:Jeg gider ikke at høre mere om kommunister, de findes ikke længere, og da slet ikke i DLF.
Jeg siger Dig bare: Helle er slet ikke begyndt på de grimme ting endnu. Slet ikke: Det bliver meget værre!
@Thomas
Muligvis er der tale om en aldersforskel, men den eneste kommunist jeg har kendt der ikke var på den anden side af 60, var en ung mand jeg kendte for mange år siden.
Han drak i øvrigt så meget at selv russerne måtte sende ham hjem fra hans udmærkede stilling i Skt. Petersborg - og det siger, efter sigende, ikke så lidt.
Muligvis er der tale om en aldersforskel, men den eneste kommunist jeg har kendt der ikke var på den anden side af 60, var en ung mand jeg kendte for mange år siden.
Han drak i øvrigt så meget at selv russerne måtte sende ham hjem fra hans udmærkede stilling i Skt. Petersborg - og det siger, efter sigende, ikke så lidt.
Thomas skrev:Så lad være. Jeg er da ligeglad.Jomsviking skrev:Jeg gider ikke at høre mere om kommunister, de findes ikke længere, og da slet ikke i DLF.
Jeg siger Dig bare: Helle er slet ikke begyndt på de grimme ting endnu. Slet ikke: Det bliver meget værre!
Jeg tror egentligt du har helt ret i det - Der bliver gjort store anstrengelser for at omdanne vort land til en billig kopi af fallitboet - både i økonomisk såvel som social og kulturel forstand - UK.
Jomsviking skrev:Så lad være. Jeg er da ligeglad.
Jeg tror egentligt du har helt ret i det - Der bliver gjort store anstrengelser for at omdanne vort land til en billig kopi af fallitboet - både i økonomisk såvel som social og kulturel forstand - UK. [/quote]
Ikke på de måde Du forstår!
Om en 4-5 uger, så bliver Bondo et alia lige så stillet foldet sammen og smidt i skraldespanden - som Arthur Scargill blev det.
Tro mig, der er noget på ham. Det man venter på i øjeblikket, det er hvem, der stikker af - og om man kan bruge dem til noget.
Thomas skrev:Jomsviking skrev:Så lad være. Jeg er da ligeglad.
Jeg tror egentligt du har helt ret i det - Der bliver gjort store anstrengelser for at omdanne vort land til en billig kopi af fallitboet - både i økonomisk såvel som social og kulturel forstand - UK.
Ikke på de måde Du forstår!
Om en 4-5 uger, så bliver Bondo et alia lige så stillet foldet sammen og smidt i skraldespanden - som Arthur Scargill blev det.
Tro mig, der er noget på ham. Det man venter på i øjeblikket, det er hvem, der stikker af - og om man kan bruge dem til noget.
Arh, jeg tror nu bare Don Corydon og HTS sætter sig ned og vedtager deres vilje i folketingssalen og så bliver det sådan, for magt er ret.
Lærerne får ikke noget ud af det, udover at de har gjort det klart at det er under protest og selvfølgelig en slunken strejkekasse, men det ved de jo godt.
De findes i dag i Enhedslisten, og før det infiltrerede de disse bevægelser.Jomsviking skrev:@Thomas
Bare rolig, man er slet ikke begyndt at bruge de arkiver, der ikke eksisterer.
Jomsviking skrev:
Arh, jeg tror nu bare Don Corydon og HTS sætter sig ned og vedtager deres vilje i folketingssalen og så bliver det sådan, for magt er ret.
Lærerne får ikke noget ud af det, udover at de har gjort det klart at det er under protest og selvfølgelig en slunken strejkekasse, men det ved de jo godt.
Der er flertal i Folketinget for den politik. Vestager har også renset ud i sit bagland.
Ja, sådan bliver det. Men, hvis Du tror, det bare er Helle og Bjarne, så tager Du fejl. Den strækker sig langt ind i fagbevægelsen.
Det, der formentlig kommer til at ske er, at genansættelse vil bero på, at man har et godkendt genoptræningskursus.
Nu tror jeg at dine drømme løber af med dig.
Og nej, jeg tror ikke det rækker langt ind i fagbevægelsen, FOA, FTF og KTO er helt på lærernes side i det her, så vidt jeg kan se.
Og nej, jeg tror ikke det rækker langt ind i fagbevægelsen, FOA, FTF og KTO er helt på lærernes side i det her, så vidt jeg kan se.
Thomas skrev:Jomsviking skrev:Thomas skrev:Jomsviking skrev:@Thomas
Har du noget dokumentation for dine absurde påstande om at folkeskolens børn ikke lærer noget?
@Doc
Jeg synes det er helt godnat at du bliver ved med at kører rundt i en eller anden folkeskolelærer du engang har kendt, og som skulle have gjort alt anderledes . Det eneste formål jeg kan se, at du kan have med det, er at fortsætte en diskurs om: At skolen er dårlig; lærerne er dårlige; Gud og hver mand er berettiget til en faglig holdning til pædagogik og læring (om end de absolut ikke har nogen forudsætninger for at have en begrundet mening) og andet pladder, der enten er blevet grundigt tilbagevist eller fremstår som helt udokumenterede og åbenlyst grundløse påstande. Og ærligt talt, det er bare ubegavet at høre på.
Til alle:
Folk der følger en smule med i medierne, vil vide at det er kommet frem at Moderniseringsstyrelsen har som del af deres resultatskontrakt, at disse forhandlinger (og andre) skal give specifikke resultater af økonomisk art. Altså det er ikke længere en påstand, men et faktum, at KLs forhandlingsoplæg ikke handler om en bedre skole men er et krav fra MODST om ændringer i lærernes arbejdsforhold - helt åbenbart som led i en sparerøvelse og en forberedelse af Antorinis 10 millioner nye aktivitetstimer og andet hejl, som lærerne altså skal finansiere.
Vi har her at gøre med en regering der er fuldstændig ligeglad med demokrati, forvaltningspraksis og magtdeling: Gorydon er udøvende, lovgivende og dømmende. Det er en SKANDALE!
Det er overvældende dokumenteret. Jeg behøver ikke at komme med yderligere.
Det med at det er en skandale - det kan Du alt om, det, Du fremfører er decideret forkert.
Det er en demokratisk valgt regering, der oven i købet har flertal for den politik. Forvaltningspraksis er i orden. Der er ikke nogen aftale, så heller ikke dér er der noget at komme efter.
Skandalen er, at det ikke blev gjort for 20 år siden.
Du gider åbenbart ikke orientere dig om de faktiske forhold vedrørende folkeskolen og det faglige niveau - Og jeg gider ikke forsøge at oplyse dig om det, når du ikke gider at høre efter.
Magtfordrejningen og det demokratiske problem optræder når i kombinationen af:
Det der er sket:
Den af dronningen udnævnte, minister Corydon benytter statsapparatet og den der tilhørende magt til at stille krav til Kommunerne
Kommunerne og de faglige organisationer kan ikke enes.
Forligsinstitution må give op og kommer ikke med et mæglingsforslag
Så langt så godt, ind til videre ikke det store problem.
Hvad alle forventer der vil ske:
Folketingsmedlem Corydon og venner, sætter sig ned i folketingssalen og vedtager en lov der ender konflikten.
Den af dronningen udnævnte, minister Corydon vender tilbage til ministeriet og udøver, ved hjælp af statsapparatets magtmidler, den lov folketingsmedlem Corydon(og venner) lige har vedtaget.
I arbejdsretslig henseende vil ingen domstole kunne bringes i spil, til andet end at statuerer den lov folketingsmedlem Corydon og venner har vedtaget.
Skal vi gætte på at minister Corydon og folketingsmedlem Corydon ikke ændrer mening på turen ned fra ministeriet til folketingssalen og tilbage igen?
Altså: Corydon er både udøvende, lovgivende og dømmende. Corydon igangsætter, vedtager og udøver uden kontrol af anden instans.
Ren banan republik!
Uden for det spørgsmål står den helt fantastiske situation som embedsmændene står i: Her stiller arbejdsgiver Corydon ultimative krav, og når enighed ikke kan nås bliver Arbejdsgiver Corydon, til lovgiver Corydon for derefter som minister Corydon at tvinge embedsmændene til at makke ret, under truslen om straf.
Selvfølgelig kan man fremsætte ultimative krav.
Men Din/min indstilling er nok meget typisk, der er ikke nogen, der gider høre på lærerne.
Jeg tror Du skal hæfte Dig ved en ting: Der er forholdsvis mange tjenestemandsansatte lærere tilbage. Hvorfor? Fordi de ikke kan strejke.
Tidligere var der et utal af tjenestemandsansatte de besynderligste steder, netop fordi man i tilfælde af krig eller lignende kunne opretholde et nødberedskab.
Noget tyder på, at man har været inde og støve de gamle beredskabsplaner af.
Og de tjenestemandsansatte er godt oppe i alderen, og vil snart forsvinde. Jeg mener ikke man har ansat nogen på tjenestemandsvilkår de sidste 20 år, hvis længere.
Så mon ikke de tj. ansatte er væk indenfor de næste 10 år ?
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Thomas skrev:Ja, og det er derfor det er noget vrøvl alt det, Du siger. Barnagtigt og uvidende.Jomsviking skrev:Thomas
Sikke da en gang gedign sludder. Hverken Helle T eller Corydon er at finde i ministerrækkerne eller stolerækkerne efter næste valg.
Nå den lille grimme socialdemokratiske teknokrat har sandelig vist sit ansigt.
Og med al den tale om kommunister skulle man tro at du har en dåbsattest der er mere gul i kanten end godt er. Gad vide om du mon ikke endda er en af disse grimme 68'ere selv ?
At tale kommunister i dagens DK er som at udstille sig selv som en gammel sur mand, der syntes alt var meget bedre under krigen på trods af rationeringer.
Egentlig pinagtigt at se din konstante patetiske omtale af kommunister. Eftersom der ikke de sidste 40 år har været noget der blot kunne omtales som en kaffeklub for kommunister.
Det er ikke FOA, der er væsentlig, det er de andre forbund. Det FOA er bange for er, at deres overenskomst skal bruges til at betale lærerne. Altså, hvis FOA indgår overenskomst så vil lærerne få en, der er bedre. Det er dér den ligger.Jomsviking skrev:Nu tror jeg at dine drømme løber af med dig.
FTF er bare klar over, at når lærerne er knækket, så er der det mindre brug for dem.
Nu har vi i 5 år undret os over, hvad alle de DJØFFER lavede i det offentlige.
Ja men det ved vi så nu.
De har produceret statistikker til at afdække cost-benefit i det offentlige.
Nu tager det jo lidt tid fra tanke - til handling - til projektbeskrivelse - til indhentning af data - og endelig til bearbejdning af DATA.
Jeg tror der er rigtig mange personalegrupper der får travlt med at læse statistikker, når først choket over at være blevet analyseret som en anden privat virksomhed har lagt sig.
Jeg kan kun sige, selv om min gruppe også står for skud:
Det er den rigtige vej frem, hvis vi skal have mest mulig KVALIFICERET velfærd ud af pengene.
Og så minder jeg lige om, at underskudet på statsbudgettet er negativt.
Hvad vil I af med?
Hvad vil I betale ekstra for status quo, når det kommer til stykket.
Det er nemt at forsvare sin egen gruppe - men vil I forsvare ALLE de andre?
(incl. DJØFFERNE som jo ikke laver noget )
Ja men det ved vi så nu.
Nu tager det jo lidt tid fra tanke - til handling - til projektbeskrivelse - til indhentning af data - og endelig til bearbejdning af DATA.
Jeg tror der er rigtig mange personalegrupper der får travlt med at læse statistikker, når først choket over at være blevet analyseret som en anden privat virksomhed har lagt sig.
Det er den rigtige vej frem, hvis vi skal have mest mulig KVALIFICERET velfærd ud af pengene.
Hvad vil I af med?
doctor- Antal indlæg : 1673
doctor skrev:Nu har vi i 5 år undret os over, hvad alle de DJØFFER lavede i det offentlige.
Ja men det ved vi så nu.
Hvad vil I af med?
Doctor, for selv at være lidt nørdet. Er det røde så ikke det man kalder en dobbelt negation ? altså minus gange minus er plus ????? et negativt underskud er vel et overskud !!
Jo jeg indrømmer da gerne mine ekstremt mange fejl.
Det var de sidste tastetryk efter 12 timers arbejde, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg sad og tænkte på det på vej hjem i bilen -
og tænkte:
Hvem mon nu der opdager det?
Det bliver en kvik fyr - hvem mon det bliver?
doctor- Antal indlæg : 1673
Tjaaa......doctor skrev:
Jo jeg indrømmer da gerne mine ekstremt mange fejl.
Det var de sidste tastetryk efter 12 timers arbejde, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg sad og tænkte på det på vej hjem i bilen -
og tænkte:
Hvem mon nu der opdager det?
Det bliver en kvik fyr - hvem mon det bliver?
Så længe ens værste bommerter ligger så langt over kritikernes ypperste, så er det svært at holde selvfølelsen nede.
Kender fornemmelsen!
Som det hedder i "Teaching Rita", hvor professoren belærer forsamlingen om, at det at et træ falder på en mand - det er ikke en tragedie, hvortil Rita bemærker: "Tell that to the poor sod under the tree!"
Hvordan har I det med "senior-ordningen"?
http://politiken.dk/uddannelse/ECE1939599/forsker-kl-krav-tvinger-laererguld-paa-pension/
Er det bare et udslag af dovenskab, når lærere over 60 skal have nedsat tid, eller er det virkelig rigtigt, at man bliver mere træt når man er over 60, og derfor har behov for den ordning?
http://politiken.dk/uddannelse/ECE1939599/forsker-kl-krav-tvinger-laererguld-paa-pension/
Er det bare et udslag af dovenskab, når lærere over 60 skal have nedsat tid, eller er det virkelig rigtigt, at man bliver mere træt når man er over 60, og derfor har behov for den ordning?
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Nej, det er fordi hele lærerkorpset i folkeskolen skal på genoptræning - og indtil da har man brug for de gamle. Når så Folkeskolen kan genåbne - nu under ny ledelse - så skal personalet reduceres, hvilket vil ske ved naturlig afgang: Man behøver end ikke vække de præsenile.peter777 skrev:Hvordan har I det med "senior-ordningen"?
Side 17 af 28 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 22 ... 28
Side 17 af 28
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum