Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne

+22
Schopenhauer
skitz
Niels67
Skyblue
Nærigfryns
oledebat
Merkurbank
Regina
doctor
klogeaage 35
sur gammel mand
tfalke
kss
Jomsviking
Plyds
Skizo
SimpleMind
Thomas
peter777
Uffe
Storebror
Neptun101
26 deltagere

Side 7 af 16 Forrige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Næste

Go down

Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne - Page 7 Empty Sv: Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 4:22 pm

Neptun

Jeg har ikke sat mig ind i detaljerne i din hydrogen bil, men jeg synes at det lyder meget mærkeligt.

Jeg fortælle dig følgende helt grundlæggende om en maskine:

En maskine har det altid sådan at den vender tilbage til sin udgangsposition; den er cyclisk. Hvis det ikke gælder for tingen vi betragter er det ikke en maskine. Ydermere udfører maskinen arbejde, ellers er det heller ikke en maskine. Og alle maskiner virker ved ændring af den form eller tilstand energien findes ved. (F.eks. en dampmaskine eller en forbrændingsmotor forandrer Kemisk energi til mekanisk energi, og mekanisk energi til andre former, f.eks. elektrisk energi)

MEN tilstandsændring af energien vil ALTID forøge det totale entropi niveau (Termodynamikkens 2. fundamental sætning/lov) - det er derfor du ikke kan lave en evighedsmaskine. Entropi er - i lægmands termer - et mål for hvor "god" eller praktisk energien er, jo lavere entropi, jo bedre er energien (for en maskine). Altså når maskinen er færdig (har vendt tilbage til udgangspunktet) har den forøget det totale entropi niveau - verden er i en vis forstand blevet mindre "god", and there is no turning back! Processen er irreversibel.

Så når sådan nogen som mig får præsenteret din "hydrogen bil" tænker vi: Hvor er tabet (forøgelsen af entropi)? Hvis det ikke fremgår eller ikke kan identificeres, konkluderer vi frejdigt at det nok ikke er en maskine.

Der findes selvfølgelig ting som ikke er maskiner, og der kan gælde andre regler: Vi kan f.eks. forestille os en strøm der løber i et superledende kredsløb. I princippet kan strømmen "løbe rundt" uendeligt - så længe den ikke udfører et "arbejde".
(Praktisk er det dog ikke muligt, da strømmen vil inducere et elektromagnetisk felt, som vil udføre et arbejde på ladede partikler (feltet udbredder sig med lysets hastighed - uendeligt langt og da det meste stof er elektrisk ladet, er det vanskeligt at forestille sig forsøgsopstillingen )

Antal indlæg : 1771

Tilbage til toppen Go down

Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne - Page 7 Empty Sv: Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 4:34 pm

Jomsviking,

Med alt respekt. Det virker som om du ikke kan forstå hvad jeg skriver.

FREE ENERGY ER IKKE EN EVIGHEDSMASKINE!

Benzin motor brændstof:Benzin
Elektromotor anvender el.
Free Energy anvender magnetisme.

Er vi enige om at magnetisme er en kraft der tiltrækker og frastøder andre magneter? Man udnytter magnetismekraften til at frastøde andre magneter og denne forstødelse skaber bevægelse der får et hjul til at køre rundt, som kan drive en generator der laver strøm. Det er ret indlysende.

Sidst rettet af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 4:36 pm, rettet 1 gang
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 4:36 pm

OK

Forklar mig hvor er "tabet" i den maskine? - skal magneterne gen-magnetiseres eller hvad?

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 4:38 pm

Jomsviking skrev:OK

Forklar mig hvor er "tabet" i den maskine? - skal magneterne gen-magnetiseres eller hvad?
Jeg er ikke ekspert på magnetisme området, men går ud fra at over tid vil magneterne blive svagere, men ved ikke hvor længe magneter kan blive ved med at frastøde hinanden?

Hvis magneterne bliver svagere over tid, kan man vel bare købe nogle nye.

Free energy maskine i nyhederne i Australien:
https://www.youtube.com/watch?v=g59cGTswGCI

Jeg har ladet mig fortælle, at det er vigtigt at skærme magnetismen for at få hjulet til at køre ordenlig rundt. Det handler om at få magneterne til at frastøde hinanden i hjulet.

Hvis nogen ser det her og tænker at det er en mia. opfindelse og de vil lave et patent på det, kan jeg lige så godt sige nu at Free Energy skal ud i undergrunden og spredes open source, fordi at sælge free energy er nok en umulighed pt. Opfindere bliver enten myrdet eller sælger deres opfindelse til magtinteresser, der ikke ønsker at denne teknologi kommer ud. Styrer man energien, styrer man mennesker og det er hvad Eliten går op i. De vil have MAGT og ikke penge, fordi de trykker pengene selv. De ejer centralbankerne i USA, bankerne stor industrien, olie raffinaderierne, bil industrien, medierne etc.!

Sidst rettet af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 4:49 pm, rettet i alt 3 gange
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 4:47 pm

Nu må jeg erkende at jeg ikke kan huske min fysisk - men er et magnetisk felt (statisk) ikke konservativt og derfor ikke kan udføre netto-arbejde?

(Altså i cyclen - der bliver selvfølgelig udført et arbejde fra A til B, men det samme modsat rettede arbejde bliver udført fra B til A)

Sidst rettet af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 5:12 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Præcisering)

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 4:54 pm

Jomsviking skrev:Nu må jeg erkende at jeg ikke kan huske min fysisk - men er et magnetisk felt ikke konservativt og derfor ikke kan udføre netto-arbejde?

(Altså i cyclen - der bliver selvfølgelig udført et arbejde fra A til B, men det samme modsat rettede arbejde bliver udført fra B til A)

Forstil dig en cirkle med magneter der er skærmet så de alle skubber magneterne der sidder i et hjul inde i cirklen rundt. Det er basalt lige som, hvis du har 2 magneter og du skubber den anden magnet frem via magnetisme.

Her en meget simpel demonstration:
https://www.youtube.com/watch?v=4Y-AFQqZVBw&feature=related
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 5:02 pm

Neptun101 skrev:
Jomsviking skrev:Nu må jeg erkende at jeg ikke kan huske min fysisk - men er et magnetisk felt ikke konservativt og derfor ikke kan udføre netto-arbejde?

Forstil dig en cirkle med magneter der er skærmet så de alle skubber magneterne der sidder i et hjul inde i cirklen rundt. Det er basalt lige som, hvis du har 2 magneter og du skubber den anden magnet frem via magnetisme.

Her en meget simpel demonstration:
https://www.youtube.com/watch?v=4Y-AFQqZVBw&feature=related

Nej! Der bliver ikke udført noget arbejde i den opstilling - manden sætter skiven i gang. BEmærk at den står stille til at begynde med. Står den der længe nok vil den gå i stå - det tager lidt længere tid end normalt fordi skiven er tung; lejet er godt og der er god aerodynamik.

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 5:32 pm

Jomsviking,

Du kan evt. selv søge på youtube"free energy demonstration"

Her er en der ret tydeligt viser, at den kører på magnetisme

https://www.youtube.com/watch?v=FLek_3Hpwus
Neptun101
Neptun101

Indlæg af oledebat Ons Jul 25, 2012 5:50 pm

Bjarke,-de virker ikke af den simple grund at det tager ligesåmeget energi at trække magneterne fra hinnanden som deres tiltrækningskraft. Jeg HAR været involveret i disse forums,-og Jeg Har lavet dine 2 viste eksempler og de giver IKKE NOGEN NETTO ENERGI.
Men Fred være med det Bjarke,-vi lever fint på hver vores drøm og planet :-)
oledebat
oledebat

Antal indlæg : 89

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 5:57 pm

oledebat skrev:Bjarke,-de virker ikke af den simple grund at det tager ligesåmeget energi at trække magneterne fra hinnanden som deres tiltrækningskraft. Jeg HAR været involveret i disse forums,-og Jeg Har lavet dine 2 viste eksempler og de giver IKKE NOGEN NETTO ENERGI.
Men Fred være med det Bjarke,-vi lever fint på hver vores drøm og planet :-)
Jeg hedder Neptun101!

Som jeg skrev før, er det mest optimalt at skærme magneterne, så de kun frastøder hinanden.

Du har forsøgt 2 gange. Thomas Edison forsøgte 10.000 gange at lave en elektrisk pære og han var ved at løbe tør for måder, det ikke kunne lade sig gøre.
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Nærigfryns Ons Jul 25, 2012 5:57 pm

Det fede ved konspirationsteorier er, at de er enklere (lettere) og mere interessante end mere seriøse erkendelsesteorier. Mental fastfood Smile
Hvis det lyder som om det kunne være rigtigt, og det giver mig kuldegysninger, så er det nok også rigtigt!
Pøj pøj med det og velkommen til.

Nærigfryns

Antal indlæg : 184

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 5:58 pm

Neptun101 skrev:oledebat,

Nu er Free Energy ikke en slags evighedsmaskine der laver energi ud af ingenting, fordi der er en kraft der bliver udnyttet. Magneter frastøder hinanden, derfor er det ikke energi skabt ud af ingenting.

Hvis der er oprigtig interesse for free energy, kan jeg invitere en til en debat på engelsk. Han har arbejdet med Free Energy sammen med en opfinder der lavede en bil der kørte på vand.

Virkeligheden bygger på hvad vi ser, høre og bliver enige om. Jeg kan se ud fra hvordan du kommunikerer, at du ikke ønsker at give slip på din virkelighed og derfor vil stortset alt hvad jeg skriver ikke gøre indryk. Du har din falske virkelighed, som du ikke vil give slip på og derfor vil dit ubeviste jeg glædeligt lave 2+2=5 logik.

Eks. på hvornår din hjerne vil lave 2+2=5 logik eller undlade at svare, fordi det konfronterer dit benægtelsesforsvar:

Vil du tro på medierne og politikerne, hvis de sagde, at de havde fundet et pas fra en af terroristerne i tårnene der braste sammen, eller hvis de sagde, at de havde fundet en af terroristernes kroppe, hvor bygningen var faldet sammen?
Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne - Page 7 CP5EA

Jeg vil lade psykologer beskrive hvorfor nogen stadigvæk tror på løgnene om 11. sep. 2001
https://www.youtube.com/watch?v=pGbEJ3pXwWM
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 7:15 pm

Neptun101 skrev:Jomsviking,

Du kan evt. selv søge på youtube"free energy demonstration"

Her er en der ret tydeligt viser, at den kører på magnetisme

https://www.youtube.com/watch?v=FLek_3Hpwus

Der er jo ingen af de maskiner der udfører arbejde. De "drejer bare rundt" - og de blive de ved med indtil de stopper pga. gnidnings- og luftmodstand.

Indlæg af oledebat Ons Jul 25, 2012 7:50 pm

Fint Neptun101. Du har blot sagt at du hedder Bjarke. Men det var slf. på en komkurrende kanal.

Eddison brugte mange gange for at "get it right" men ikke 10.000 så hut jeg ved. ;-)
Han var jo genial på mange måder, men holdt stædigt fast i DC som netspænding,-først på sit dødsleje måtte han erkende at han havde taget fejl. Så et geni kan godt tage fejl :-) --ligesom da han tog fusen på en vis Tesla. Stor fejl :-)

Neptun101 vi bliver ikke enige om det store , så jeg slutter af i dene almindelige Neptun101 tråd :-)
oledebat
oledebat

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 7:59 pm

Der er mange gode argumenter for et DC-ledningsnet. I dag havde man sandsynligvis lavet det som DC (jævnstrøm).

Indlæg af oledebat Ons Jul 25, 2012 8:20 pm

Jomsviking skrev:Der er mange gode argumenter for et DC-ledningsnet. I dag havde man sandsynligvis lavet det som DC (jævnstrøm).

Helt bestemt !,-men dengang havde man kun snor som isolerings-materiale,-og ledningerne var gravet ned ! . Når det regnede fik hestene stød op igennem metal-hesteskoene,--og gik naturligtvist amok :-)

Det man kan idag er at lave switch-mode strømforsyninger relativt let,-og det vil sige at man kan transformere dc op og ned i spændings niveau,-og så er DC langt best til lang-distance. Teknologien er dog så dyr at på små afstande kan den relative nemme AC transformering (Transformere) stadigt tale for AC
Mvh
Ole
oledebat
oledebat

Indlæg af oledebat Ons Jul 25, 2012 8:42 pm

By the way så var den gode Eddison så indædt mostander af højvolt ac at han bla. lod en elefant dræbe af en 6600 v ac generator,--bare så'en lige for at advare folk,- og tale for sin egen "lov volt" DC.
Makabert !
https://www.youtube.com/watch?v=VD0Q5FeF_wU
oledebat
oledebat

Indlæg af Neptun101 Ons Jul 25, 2012 11:07 pm

oledebat skrev:Fint Neptun101. Du har blot sagt at du hedder Bjarke. Men det var slf. på en komkurrende kanal.

Eddison brugte mange gange for at "get it right" men ikke 10.000 så hut jeg ved. ;-)
Han var jo genial på mange måder, men holdt stædigt fast i DC som netspænding,-først på sit dødsleje måtte han erkende at han havde taget fejl. Så et geni kan godt tage fejl :-) --ligesom da han tog fusen på en vis Tesla. Stor fejl :-)

Neptun101 vi bliver ikke enige om det store , så jeg slutter af i dene almindelige Neptun101 tråd :-)

"One of Edison's famous quotations about his attempts to make the light globe suggest that perhaps Tesla was right about Edison's methods of working: "If I find 10,000 ways something won't work, I haven't failed. I am not discouraged, because every wrong attempt discarded is another step forward."[53]

When Edison was a very old man and close to death, he said, in looking back, that the biggest mistake he had made was in not respecting Tesla or his work."
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Edison

"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."
Thomas A. Edison

Nikola Tesla var opfinderen af Free Energy!

Her er hans kendte Tesla tårn hvor han på humanitærvis ville sende gratis elektricitet ud via luften. Men den drøm blev hurtigt slukket af de magtfulde.
Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne - Page 7 Tesla_tower1_lg

Nikola Teslas historie:
http://therev67.tripod.com/tesla/
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Jomsviking Tors Jul 26, 2012 9:40 am

@neptun

Vil du ikke forklare mig hvad det er du mener med "free energy"?

Indlæg af Neptun101 Tors Jul 26, 2012 11:46 am

Jomsviking skrev:@neptun

Vil du ikke forklare mig hvad det er du mener med "free energy"?

Det har jeg gjort. En af måderne at fremstille free energy, er ved at lave et system, hvor man anvender magnetisme som drivkraft.
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Jomsviking Tors Jul 26, 2012 11:49 am

Neptun

Det lyder altså ikke rigtigt.

Så med "free energi", mener du "Energi for free"?

Indlæg af Neptun101 Tors Jul 26, 2012 12:25 pm

Jomsviking skrev:Neptun

På en måde ja fordi jeg ved ikke hvor lang tid magneter kan forblive magnetiske, men det er sikkert i meget lang tid.

Det er meget vigtigt at forstå, at der er mange penge i sygdom, krig og brændstof. Medicinalindustrien ønsker ikke en kur mod kræft, fordi de tjener milliarder af kr. på kemoterapi etc. På samme måde ønsker våbenindustrien flere krige da det øger efterspørgslen for våben og de derfor laver lobby arbejde for flere krige og påvirker medierne etc.

Brændstofindustrien betragter free energy som en trussel, da det kan gå ud over brændstof markedet.

Milliard industrierne bruger lobbyisme og har kontrol over medierne og politikerne, som vi så det med fugleinfluenza hysteriet. Det resulterede i at mange mia. kr. blev spildt på verdensplan pga. af en falsk alarm.

En af de største fejl man kan begå er at have blind tillid til medierne, stor industrien, bankerne og medierne og tro de holder af os og vil beskytte os. Det gør de ikke. De arbejder på at få maksimalt ud af os om så det vil ødelægge vores helbred.

Komikeren George Carlin om hvordan vi bliver udnyttet:
https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

"Hemmelig komité rådgiver WHO om svineinfluenza
Offentligheden må ikke vide, hvem der sidder i den gruppe, som rådgiver WHO om svineinfluenza. Gruppen stod bag beslutningen om at opgradere influenzaen fra epidemi til pandemi. Siden har medicinalvirksomhederne solgt for over 55 milliarder kroner af vaccinen"
http://www.information.dk/218354
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Skyblue Tors Jul 26, 2012 12:43 pm

Neptun101 skrev:
oledebat skrev:Fint Neptun101. Du har blot sagt at du hedder Bjarke. Men det var slf. på en komkurrende kanal.

"One of Edison's famous quotations about his attempts to make the light globe suggest that perhaps Tesla was right about Edison's methods of working: "If I find 10,000 ways something won't work, I haven't failed. I am not discouraged, because every wrong attempt discarded is another step forward."[53]

When Edison was a very old man and close to death, he said, in looking back, that the biggest mistake he had made was in not respecting Tesla or his work."
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Edison

Thomas A. Edison

Nikola Tesla var opfinderen af Free Energy!

Her er hans kendte Tesla tårn hvor han på humanitærvis ville sende gratis elektricitet ud via luften. Men den drøm blev hurtigt slukket af de magtfulde.
Hvad er penge og hvordan arbejder bankerne - Page 7 Tesla_tower1_lg

Nikola Teslas historie:
http://therev67.tripod.com/tesla/

Hvem var de "magtfulde" som stoppede det?

Skyblue

Antal indlæg : 155

Indlæg af Jomsviking Tors Jul 26, 2012 12:53 pm

Neptun101 skrev:
Jomsviking skrev:Neptun

På en måde ja fordi jeg ved ikke hvor lang tid magneter kan forblive magnetiske, men det er sikkert i meget lang tid.

Det er meget vigtigt at forstå, at der er mange penge i sygdom, krig og brændstof. Medicinalindustrien ønsker ikke en kur mod kræft, fordi de tjener milliarder af kr. på kemoterapi etc. På samme måde ønsker våbenindustrien flere krige da det øger efterspørgslen for våben og de derfor laver lobby arbejde for flere krige og påvirker medierne etc.

Brændstofindustrien betragter free energy som en trussel, da det kan gå ud over brændstof markedet.

Milliard industrierne bruger lobbyisme og har kontrol over medierne og politikerne, som vi så det med fugleinfluenza hysteriet. Det resulterede i at mange mia. kr. blev spildt på verdensplan pga. af en falsk alarm.

En af de største fejl man kan begå er at have blind tillid til medierne, stor industrien, bankerne og medierne og tro de holder af os og vil beskytte os. Det gør de ikke. De arbejder på at få maksimalt ud af os om så det vil ødelægge vores helbred.

Komikeren George Carlin om hvordan vi bliver udnyttet:
https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

"Hemmelig komité rådgiver WHO om svineinfluenza
Offentligheden må ikke vide, hvem der sidder i den gruppe, som rådgiver WHO om svineinfluenza. Gruppen stod bag beslutningen om at opgradere influenzaen fra epidemi til pandemi. Siden har medicinalvirksomhederne solgt for over 55 milliarder kroner af vaccinen"
http://www.information.dk/218354

Prøv at høre her, et magnetostatisk felt (ikke-tidsvarierende) kan ikke udføre netto-arbejde i en cyklisk proces (en maskine), da det er et konservativt felt (sammenlign i øvrigt med tyngde feltet) - end of story.
Så lige meget hvor komplicerede de der garage forsøg med magneter er sat op, VED vi, at det ikke kan være magneterne der udfører et evt. netto-arbejde.

Så der må være noget andet der udfører netto-arbejdet (hvis et sådant eksisterer) i disse "maskiner". Dem du ind til videre har vist mig har alle haft det sådan at de ikke udfører et netto-arbejde: De er ikke maskiner!

Indlæg af Neptun101 Tors Jul 26, 2012 1:20 pm

Jomsviking,

Du siger, du har forsøgt 2 gange.

"Just because something doesn't do what you planned it to do doesn't mean it's useless."
Thomas A. Edison

Hvis du havde forsøgt flere gange, kunne det være du havde fået det til at fungere:

Thomas A. Edison

Jeg har vist dig flere demonstrationer på Free Energy der viser, hvordan magnetisme er en kraft der kan skubbe andre magneter frem, hvis man forstår at skærme magneterne på en måde, så de ikke modarbejder processen.
Neptun101
Neptun101

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 7 af 16 Forrige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum