Danske Banks dødedans.
+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere
Side 4 af 40
Side 4 af 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Sv: Danske Banks dødedans.
Shintai skrev:Daytraders vel. Folk uden hjerner.
Og uden penge.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Jeg tror faktisk den røde bloks aktiehandels skat er en skjult hjælp til ludomanerne
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
ja hellere en ordentlig klat i afgift på aktiehandel, end at genindføre passagerafgiften på flyrejser.
Men problemet med de røde er at de på visse områder stadig lever i 30'erne. hvor flyvning var en luksus kun for de rige. Men sjovt nok må lav- og mellemindkomstgrupperne - deres vælgersegment - ikke nyde godt af udviklingen med billige flyrejser, og muligheden for egen bil.
Hmm man skulle jo tro at de "røde" er en flok masokister, der nyder at blive straffet og forhindret i at leve i den moderne verden, af sine egne politikere. Mens de "blå" vælgere, for hvem en ekstra afgift ikke betyder det vilde, i det store billed, fortsat kan nyde både fly og bil, bare de betaler lidt ekstra.
Hmm. den filosofi er vist nok derfor jeg endnu aldrig har stemt rødt !!!!
Men problemet med de røde er at de på visse områder stadig lever i 30'erne. hvor flyvning var en luksus kun for de rige. Men sjovt nok må lav- og mellemindkomstgrupperne - deres vælgersegment - ikke nyde godt af udviklingen med billige flyrejser, og muligheden for egen bil.
Hmm man skulle jo tro at de "røde" er en flok masokister, der nyder at blive straffet og forhindret i at leve i den moderne verden, af sine egne politikere. Mens de "blå" vælgere, for hvem en ekstra afgift ikke betyder det vilde, i det store billed, fortsat kan nyde både fly og bil, bare de betaler lidt ekstra.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Shintai skrev:Jeg tror faktisk den røde bloks aktiehandels skat er en skjult hjælp til ludomanerne
Jeg er ganske enig! Den bør indføres snarest muligt.
En seriøs køber vil ikke blive afskrækket. Specielt ikke hvis man indrettede den med en fast afgift pr. handel og proportional afgift på værdien.
Det vil dræbe den livlige handel - ja, det er også meningen. Alle de fnathandler på 100-200 Danske Bank aktier, der flyver og farer frem og tilbage.
Det er direkte skadeligt, når enhver taxachauffør handler aktier eller valuta, som de ved gud ikke har forstand på.
Bevæger man sig ind på Euroinvestors Aktiedebat krummer man tæer - ikke så meget over kvaliteten; men mængden af vrøvl. Niveauet er sådan generelt på højde med 4. klasse i folkeskolen - eller med andre ord som en bankuddannet med 20 års erfaring.
Jeg læste for en del år siden et papir, der påviste, at fordelingen af kurssvingninger følger en fordeling, der ikke har nogen spredning. Dvs. de ekstreme udsving har en uforholdsmæssig stor sandsynlighed ifht. f.eks. en normalfordeling.
Det gør meget af "investeringseksperternes" udtalelser til rent nonsens. Når de taler om spredning, beta-værdier og hvad ved jeg - så snakker de om fænomener, der rent faktisk (og matematisk beviseligt) ikke eksisterer.
Hvis vi med en fornuftig afgift kunne få pillet idiotvolatiliteten ud af aktiemarkedet - bare noget af den - så er meget nået - og Danske Bank kan reducere handelsafdelingen, for den er groft overdimentioneret i forhold til de reelle behov.
dkguy66 skrev:ja hellere en ordentlig klat i afgift på aktiehandel, end at genindføre passagerafgiften på flyrejser.
Meget enig.
Min største betænkelighed ved socialdemokratiet er deres forkærlighed for at vælge løsninger, der principielt er suboptimale i forhold til at nå den ønskede effekt. Som jeg og Ludwig siger.
Jamen det har altid undret mig, at dem, som S gennem tiden har straffet med afgifter, afgifter og atter afgifter, er sku deres egne vælgere. Den ufaglærte, "arbejderen" som vi kaldte dem i 70'erne da jeg gik i skole, og ellers de traditionelle lavindkomstgrupper.
Der er jo en grund til at udtrykket PAMPER er opstået. Nemlig fordi S altid ramte sine egne vælgere, mens de selv følte sig hævet over denne gruppe, og iøvrigt ragede til sig på det groveste. Og det gør de jo stadig.
Det er jo ikke Helle T og hendes slæng der kommer til at betale de ekstra udgifter for en flyrejse. De betaler jo sandelig ikke selv, det har de andre til.
Der er da også en grund til at S har måttet ligge i dvale i 10 år, netop fordi de ikke magter at føre en politik for "den lille mand". Hver gang har det jo vist sig at det altid er den lille mand der betaler regningen, og "kontrolleres" af "partiet" når de kommer til magten.
Havde VKO ikke ført så klar en omvendt Robin Hood politik, og taget fra "den lille mand" og givet til de "rige", så havde der stadig været et klart flertal bag VKO.
Der er jo en grund til at udtrykket PAMPER er opstået. Nemlig fordi S altid ramte sine egne vælgere, mens de selv følte sig hævet over denne gruppe, og iøvrigt ragede til sig på det groveste. Og det gør de jo stadig.
Det er jo ikke Helle T og hendes slæng der kommer til at betale de ekstra udgifter for en flyrejse. De betaler jo sandelig ikke selv, det har de andre til.
Der er da også en grund til at S har måttet ligge i dvale i 10 år, netop fordi de ikke magter at føre en politik for "den lille mand". Hver gang har det jo vist sig at det altid er den lille mand der betaler regningen, og "kontrolleres" af "partiet" når de kommer til magten.
Havde VKO ikke ført så klar en omvendt Robin Hood politik, og taget fra "den lille mand" og givet til de "rige", så havde der stadig været et klart flertal bag VKO.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 så du mener at man kun skal få de andres vælgere til at betale? Lidt ala VK modellen? Det viser jo netop format at man tør lægge byrden bredt.
I øvrigt kommer Helle og mand jo specielt til at betale mere for flyrejsen. Flyrejser i den prisklasse de har nu er også et problem. Jeg kender mange der lige rejser på shoppingtur til Milano, London, Berlin, Paris osv. Det er måske fedt nok. Men det er meget uhensigtsmæssigt.
Det lyder lidt som om du gerne vil have fest, men ikke betale.
I øvrigt kommer Helle og mand jo specielt til at betale mere for flyrejsen. Flyrejser i den prisklasse de har nu er også et problem. Jeg kender mange der lige rejser på shoppingtur til Milano, London, Berlin, Paris osv. Det er måske fedt nok. Men det er meget uhensigtsmæssigt.
Det lyder lidt som om du gerne vil have fest, men ikke betale.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
ATT Thomas
Du det der med at lytte til vandrørene, måske du skulle prøve lidt min grønne ven
Måske DB har lovet Rohde at reducere lidt i skrankepaverne
SortKaffe skrev:
Ja, der er flere årsager til de tyske kursfald.
Noget overraskende startede DB med stigninger idag. Men den fejl er blevet rettet. Kurs lige nu: 67 ½
;-)
Ja den har det hårdt pt og ikke uden grund, tror dog at den retter sig måske idag og imorgen
Om det så er en stakket frist tja det tror jeg nu ikke vi er uenige om
Mvh
tommyjo
Antal indlæg: 55
Du det der med at lytte til vandrørene, måske du skulle prøve lidt min grønne ven
SortKaffe skrev:
Noget overraskende startede DB med stigninger idag. Men den fejl er blevet rettet. Kurs lige nu: 67 ½
;-)
Ja den har det hårdt pt og ikke uden grund, tror dog at den retter sig måske idag og imorgen
Mvh
tommyjo
Antal indlæg: 55
tommyjo- Antal indlæg : 377
tommyjo skrev:ATT Thomas
SortKaffe skrev:
;-)
Mvh
tommyjo
Jeg så godt at Horrorvits var ude og lege fidel.
Danske Bank skal nok lade være med at fortsætte kampen mod ATP, for den vil de tabe.
Handlerne i dag var tynde med undtagelse af en 3-4 store (overraskende nok var den største på 200.000 enheder) midt på eftermiddagen.
Men ellers træder alle vande lige i øjeblikket: Vi skal altså ikke have, at Danske Bank lukker samtidig med, at afstemningsstederne åbner. Det er også derfor det undrer mig at Rohde kommer med den udtalelse - NU.
Jeg tror ikke et sekund på, at ATP går ind i Danske Bank - hvorfor skulle de det?
Det bliver på nogle ganske andre betingelser.
Thomas skrev:
Jeg så godt at Horrorvits var ude og lege fidel.
Danske Bank skal nok lade være med at fortsætte kampen mod ATP, for den vil de tabe.
Handlerne i dag var tynde med undtagelse af en 3-4 store (overraskende nok var den største på 200.000 enheder) midt på eftermiddagen.
Men ellers træder alle vande lige i øjeblikket: Vi skal altså ikke have, at Danske Bank lukker samtidig med, at afstemningsstederne åbner. Det er også derfor det undrer mig at Rohde kommer med den udtalelse - NU.
Jeg tror ikke et sekund på, at ATP går ind i Danske Bank - hvorfor skulle de det?
Det bliver på nogle ganske andre betingelser.
Hehe ja hvor det ender, når nogle sådan lidt skjult viser hvem der bestemmer i butikken, jo det kan være svært at gætte, men mon ikke vi kan skimte lidt af tegningerne til det
tommyjo skrev:
Hehe ja hvor det ender, når nogle sådan lidt skjult viser hvem der bestemmer i butikken, jo det kan være svært at gætte, men mon ikke vi kan skimte lidt af tegningerne til det
Vi skal jo se på, hvad ATP egentlig har brug for!
De har basalt set brug for nogle sikre realkreditobligationer - og et bankvæsen der virker: Det om de så selv skal stå for det.
Der, hvor jeg ser skillelinien er faktisk mellem ATP og de andre pensionsselskaber.
Der er jo ikke nogen tvivl om, at dem, der kommer til at betale for saneringen af boligmarkedet, det bliver pensionskasserne - Der er ikke andre til at betale.
Hvad gjorde Ludwig i 1948?
Hvis jeg læser Rohde rigtigt, så går hans bestræbelser på at komme ud af køen til skafottet. Han har placeret ATP solidt på Nationalbankens side (mod betaling - naturligvis).
ATP har aldrig lovet sine pensionssparere guld og grønne skove; men et lille supplement til folkepensionen - Der bliver MEGET svært politisk at slagte ATP.
Da de udbetalte SP pengene skete det prompte - også taget i betragtning, at investeringsmulighederne for ATP jo ikke just var formidable.
ATP har hele tiden placeret sig som en del af løsningen, fremfor som en del af problemet! Tag bare overtagelsen af FIH - en rigtig grim sag for regering og folketing.
Meget enig, Rohde er ikke kun meget dygtig økonomisk men så sandelig også politisk, jeg ser også dem som en del af løsningen men ja politikerne kan jo omvendt heller ikke bare slagte DK's pensions guldkalv til at finansiere middelmådigheden i deres egne beslutninger igennem de sidste 15 år, dertil er der gået for meget op for befolkningen om tingenes rette tilstand til at de ville kunne slippe afsted med det selv om der nok er nogle der meget gerne ville, men spændende bliver det
Jeg tror Rohde tænker meget meget langsigtet og det gode for os er, det tror jeg han er i Spitzenklasse til
Jeg tror Rohde tænker meget meget langsigtet og det gode for os er, det tror jeg han er i Spitzenklasse til
tommyjo skrev:Meget enig, Rohde er ikke kun meget dygtig økonomisk men så sandelig også politisk, jeg ser også dem som en del af løsningen men ja politikerne kan jo omvendt heller ikke bare slagte DK's pensions guldkalv til at finansiere middelmådigheden i deres egne beslutninger igennem de sidste 15 år, dertil er der gået for meget op for befolkningen om tingenes rette tilstand til at de ville kunne slippe afsted med det selv om der nok er nogle der meget gerne ville, men spændende bliver det
Hvis vi ser på finansieringsbehovet for den danske ejerboligmasse:
Det samlede boligudlån ligger vel på en 2000 mia. p.t.
Halveres priserne er der tale om en 1000 mia. af dem kommer de fremtidige boligejere med 20% af.
En gennemsnitlig belåningsprocent på 60% - så taler vi 600 mia., der skal finansieres.
Det er behovet.
Erhvervlånene? De direkte drift kreditter ligger vel på 100-200 mia. Landbrugslån vel 100-150 mia.
Der er ganske enkelt ikke kapitalbehov for mere end - skal vi sige - løst anslået - 1500 mia.
Bankudlånet er i dag vel 2500 mia. hertil kommer et tilsvarende beløb på 2500 mia. = 5000 mia. plus/minus 1000 mia.
Der er ikke nogen sammenhæng mellem udlånet og behovet - under nogenlunde normale rente og afdragsforhold.
Det, der er pointen for ATP er, at deres midler på 4-500 mia. vil udgøre 1/3 af kreditbehovet. Kunsten er bare, at undgå tab.
Alt alt for sent Straarup
Danske Banks mangeårige topchef Peter Straarup mener, at de danske banker grundlæggende har syv udfordringer i de kommende år.
Øverst på listen står et skrantende image
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/214677/straarup_bankerne_har_syv_udfordringer.html
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Han danser efter en hvis herres pibeklogeaage 35 skrev:
Danske Banks mangeårige topchef Peter Straarup mener, at de danske banker grundlæggende har syv udfordringer i de kommende år.
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/214677/straarup_bankerne_har_syv_udfordringer.html
klogeaage 35 skrev:
”Det er vigtigt, at sektorens image reetableres. Vores omdømme definerer vores license to operate," sagde Straarup.
Udover at skulle kæmpe med at forbedre banksektorens image, så skal bankerne også arbejde med at etablere mere kunde-orienterede organisationer, bedre betalingsløsninger, bedre IT-sikkerhed, bedre overvågning, en styrket risk management og kreditkvalitet og mere effektive og gennemsigtige handelsmiljøer.
Ikke ét ord om noget væsentligt.
Fuldstændig mangel på realitetssans.
Giv tid
tror sku DB forsætter lidt op imorgen
tommyjo skrev:Giv tid
Jeg ved det sgu ikke: Men i mandags var den usikrede 3 mdr. kredit OVER den 2 årige statsobligation.
Det er altså ikke fordi der mangler kredit - men låne dem til banker?
Intern kritik
Aktionærer taber 34 mia kr på Straarups fejlkøb
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/215439/aktionaerer_taber_34_mia_kr_paa_straarups_fejlkoeb.html
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/215439/aktionaerer_taber_34_mia_kr_paa_straarups_fejlkoeb.html
klogeaage 35 skrev:Aktionærer taber 34 mia kr på Straarups fejlkøb
Det morsomme er jo, at man i Danske Bank må konstatere, at direktøren er komplet idiot og uansvarlig.
Kunne han ikke vide det dengang han købte de dødssejlere? Jo da; men bare en overfladisk analyse var jo ikke påkrævet, når historiens største finansgeni havde fået en fiks idé.
Der gøres klar til slagteriet
Kræver adgang
Kan også findes i essensen andre steder.
Det trækker sammen til den helt store udrensning.
Det bliver hele toppen af Danske Bank, der forsvinder ved nationaliseringen. Fint, så skal man ikke rode med dem.
Kan også findes i essensen andre steder.
Det trækker sammen til den helt store udrensning.
Det bliver hele toppen af Danske Bank, der forsvinder ved nationaliseringen. Fint, så skal man ikke rode med dem.
Storaktionærer leder efter Straarups afløser,gad vide om Lars Rhode har fået inspiration herinde
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/215640/storaktionaerer_leder_efter_straarups_afloeser.html
Aktionærerne behøver ikke at lede længe,kontakt
Amaliegade 3-5, 5. sal
DK-1256 København K
Tlf. +45 70 27 87 47
http://www.finansielstabilitet.dk/
Amaliegade 3-5, 5. sal
DK-1256 København K
Tlf. +45 70 27 87 47
MASSEDØD
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/215705/kruse_spaar_massedoed_blandt_danske_banker.html
Udmærket set
klogeaage 35 skrev:
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/215705/kruse_spaar_massedoed_blandt_danske_banker.html
Der har du også forklaringen på, hvorfor Danske Bank ikke kommer under Finansiel stabilitet. Når det - med nød og næppe - er kapaciteten at tage en bank med en balance på 1½ mia. i kvartalet, så kan det IKKE lade sig gøre, at tage Danske Bank med en balance på 1000-2000 mia. (alt efter, hvor meget man regner med) ind under Finansiel Stabilitet.
Der er ganske enkelt ikke folkene til det.
klogeaage 35 skrev:http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/215640/storaktionaerer_leder_efter_straarups_afloeser.html
Amaliegade 3-5, 5. sal
DK-1256 København K
Tlf. +45 70 27 87 47
Investorerne i Danske Bank, herunder ATP, mener, at en ny direktør i Danske Bank skal findes eksternt. Forklaringen skal findes i, at Peter Straarup ikke har været god nok til at holde på de bedste folk. Han har snarere stødt dem fra sig, lyder det fra en nøglekilde.
Det var det jeg så i sidste halvdel af juni 2011: Den overordnede nedadgående tendens i Danske Bank aktien havde lige pludselig fået den dobbelte hældning. Det begyndte i begyndelsen af juni, hvor jeg efter nogle dage kunne se, at et eller andet var under opsejling - hvad, der er svært at vide på så spinkelt et grundlag.
Den 22/6 bliver jeg banned. Der er der en storaktionær der har mistet tålmodigheden.
Så sker der ikke rigtig noget - af, hvad jeg kan se - før omkring den 20/7
Læg mærke til 5årig stat 20/7
Nogen har solgt - formentlig 1/4 mia. 5årige Danske Stat - med kraftig rabat.
Så går der en lille uges tid, så begynder én eller flere at sivesælge af Danske Bank aktier.
1/4 mia. vil ikke være en hemmelighed - mindst af alt for den, man har solgt til.
Så sker der ikke noget en uges tid - så den 29/7 sælges en portion til. Herfra er der mindst 2 betydende aktører, der vil ud af Danske Bank aktier. Nu er hældningen fordoblet én gang til.
Nu kommer så udmeldingen - ganske vist anonymt - i dag.
Investorerne i Danske Bank, herunder ATP, mener, at en ny direktør i Danske Bank skal findes eksternt. Forklaringen skal findes i, at Peter Straarup ikke har været god nok til at holde på de bedste folk. Han har snarere stødt dem fra sig, lyder det fra en nøglekilde.
Sagt med rene ord: Man har mistet tilliden til, at den nuværende ledelse i Danske Bank kan rette op. Så Hr. Møller er da velkommen til at betale; kasserne vil ikke mere.
Propagandaminister Klinkeby
"Vi lægger stor vægt på en stram omkostningsstyring, og i den forbindelse kigger vi på alle omkostningsposter, herunder personale. Men vi har ikke truffet nogen endelig beslutning om afskedigelser," siger bankens pressechef, Anders Klinkby Madsen.
Det var jo ikke det svar, man ledte efter - eller i hvert fald kun halvdelen.
Når man har mistet tilliden til Straarup OG den øvrige topledelse (stødt de gode folk fra sig).
De sidste 14 dage har man "nuflet" kursen til omkring de 70 - hvilket må tolkes som en kritisk grænse - evt. skal nogle kreditter med sikkerhed i Danske Bank aktier - lukkes - NU.
Man skal lige have overstået valget.
hæver renten
Bestyrelsesformanden Eivind Kolding (Mærsk) bakker sin direktør op:
Topform
"Historisk har bestyrelsen i Danske Bank været forberedt på ændringer i topledelsen. Det er en naturlig og bunden opgave. Successionsspørgsmål behandles efter de planer, som er tilrettelagt. Disse planer er selvsagt et internt bestyrelsesanliggende," lyder det i en kommentar fra Eivind Kolding til business.dk:
Bestyrelsesformanden, som befinder sig i Korea i forbindelse med sit eget topchefjob i containerdivisionen Mærsk Line, fortsætter:
"Jeg har tidligere i år sagt, Peter Straarup var i topform. Det er han stadig."
Selvfølgelig bakker han sin direktør op - så er også lettere at stikke en kniv i ryggen på ham.
"Topform" ? Han skulle aldrig have været på holdet!
Læg mærke til, at han er i Korea - containerdivisionen og de 20 nye skibe - skal vi gætte på at de sidste 10 også kommer - finansieret af koreanerne?
Lars Løkke har en snak med C og LA, formentlig for at forhindre at Barfoed sladrer og LA siger noget dumt (dvs. de skal holde HELT kæft). Læg mærke til, at DF slet ikke bliver spurgt - de er kun i vejen (så fik Vestager den lille blomst).
Det har som sådan ikke noget med regering at gøre.
Helle T skal nok håndtere Villy - tilsyneladende. Det kunne betyde en nationalisering af Danske Bank - uden kompensation til aktionærerne: Så kan Villy komme hjem med den: Meget har vi måttet sluge; men kapitalisterne de fik en på bærret.
I sådanne sager SKAL der et bredt flertal til. Enhedslisten og Dansk Folkeparti kan holde møde i kloakken.
Side 4 af 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
Side 4 af 40
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|