Danske Banks dødedans.
+35
abbaratet
SimonJ
guldimund
Dybt Forundret
Peter A/S
Merkur
BehnReady
wh
moniulven
doctor
runefrandsen
NewMay
Jomsviking
Crumar
SimpleMind
Malmöbo
Plyds
Storebror
hobbylandmanden
HenningK
mkof
Nærigfryns
konsholm
Merkurbank
Shintai
SortKaffe
tommyjo
klogeaage 35
dkguy66
Skizo
Cirb
peter777
[Censur]
Gorrion
Thomas
39 deltagere
Side 10 af 40
Side 10 af 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Sv: Danske Banks dødedans.
Ja, den grinte jeg også af. Det må stå slemt til i Danske Bank.
Nordea siger også at der er ingen banker der er værd at opkøbe. (Med mindre de får en tur gennem FS.) Det fortæller jo også noget om sundheden.
Nordea siger også at der er ingen banker der er værd at opkøbe. (Med mindre de får en tur gennem FS.) Det fortæller jo også noget om sundheden.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Jeg skal love for at DB har pisset på en række sukkermadder herinde
Men det ser ikke ud til at tusindvis af investorer deler jeres bekymring
Gæst- Gæst
Johs skrev:Jeg skal love for at DB har pisset på en række sukkermadder herinde
Endnu en komiker. Velkommen til.
Tusindvis af investorer???? Investorer??? Mener du ikke lottoludomaner.
De investorer, der betyder noget - som ATP og PFA - har (oven i købet offentligt) tilkendegivet deres mening ved at smide deres Danske Bank aktier - mens de endnu kunne få noget for dem.
APM har så gjort det en lidt anden vej: De har sat ledelsen fra bestallingen. Om det er tidsnok? Jeg tvivler.
Så jeg vil nok sige, at din påstand om "tusindvis" af investorer minder om det gamle mundheld: "En million fluer KAN IKKE tage fejl! ÆD LORT!
Thomas- Antal indlæg : 34544
Nu er det jo set før, at investorerne ikke altid kan se eller vigtigere VIL se virkeligheden i øjnene. Og det plejer jo altid at koste de små amatørinvestorer kassen.
Jeg behøver vel blot nævne Pandora som det seneste eksempel.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:Johs skrev:Jeg skal love for at DB har pisset på en række sukkermadder herinde
Nu er det jo set før, at investorerne ikke altid kan se eller vigtigere VIL se virkeligheden i øjnene. Og det plejer jo altid at koste de små amatørinvestorer kassen.
Enig, men det er næppe hele private som er vigtigste i prisdannelsen.
Det er heller ikke fordi jeg på nogen måde vil anbefale den. Synes bare debatten bar lidt præg af en 4-5 stykker som var rørende enige om DB's endeligt. Eller i hvert fald håbet om den.
Gæst- Gæst
Torm?dkguy66 skrev:Johs skrev:Jeg skal love for at DB har pisset på en række sukkermadder herinde
Hvaffor'n smed????
Johs skrev:dkguy66 skrev:Johs skrev:Jeg skal love for at DB har pisset på en række sukkermadder herinde
Enig, men det er næppe hele private som er vigtigste i prisdannelsen.
Det er heller ikke fordi jeg på nogen måde vil anbefale den. Synes bare debatten bar lidt præg af en 4-5 stykker som var rørende enige om DB's endeligt. Eller i hvert fald håbet om den.
Håber? Ja, hvis arrogant præmieidioti i særklasse ikke skal belønnes, så ved jeg ikke rigtig.....
Du overser så ganske den aktive skadevoldende effekt af Danske Bank:
1) Okt 08 var så afgjort af egen tilvirkning - det var aldeles ikke udefra kommende. Det gjorde at landets statsminister måtte gå med hatten i hånden til EU og USA og spørge om de kunne undvære en skilling!
2) Her ved årsskiftet har vi haft Onkel Nils helt oppe og hænge i trapezen med hovedet nedad. 3 diskontonedsættelser på 1½ måned - nu beder jeg Dem, fru Heilbundt!
Et massivt pres på kronen for revaluering.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2675428.ece
Når man konstant pisser på de gode kunder....
Danske Bank ligger nu dårligere end alle andre store banker, når det gælder kundeloyalitet.
Danske Bank og ECB
En noget overset nyhed!
Danske Bank vil låne i ECB
Nej jeg kan godt forstå, de ikke vil svare på spørgsmål.
Slet ikke spørgsmålet om hvilken holdning Nationalbanken vil indtage overfor denne manipulation. Det kunne jo være at Onkel Nils blev ubehagelig.
Men deres børsaktiviteter vil nok blive noget beskåret.
Danske Bank vil låne i ECB
Ifølge ugebrevet har Danske Bank hentet et milliardbeløb i ECB’s treårige lånefacilitet LTRO, der har en lånerente på under 1 pct. Det kan blandt andet lade sig gøre gennem bankens finske datterbank, da Finland er medlem af eurozonen, og kravet er en forretningsenhed i et euroland.
Danske Bank ønsker ikke at svare på spørgsmål om anvendelse af LTRO-ordningen over for ugebrevet, men ifølge en opgørelse fra finanshuset Morgan Stanley deltager Danske Bank i ordningen med et ikke nærmere angivet lånebeløb.
Nej jeg kan godt forstå, de ikke vil svare på spørgsmål.
Slet ikke spørgsmålet om hvilken holdning Nationalbanken vil indtage overfor denne manipulation. Det kunne jo være at Onkel Nils blev ubehagelig.
Men deres børsaktiviteter vil nok blive noget beskåret.
Nedskrivningerne eksploderer: 4,8 mia i 4 kvt. 2011 - uf - men ikke uventet:
Indtægtsmæssigt udviklede fjerde kvartal sig til det bedste i hele 2011 for Danske Bank, men regnskabet for både det forgangne kvartal og hele sidste år skæmmes af nedskrivninger, som lå markant højere mod udgangen af året.
Det viser Danske Banks årsrapport, som netop er kommet på gaden.
I fjerde kvartal steg nedskrivningerne til 4,8 mia. kr. Det er 2 mia. kr. højere end i resten af året - her lå de kvartalsmæssige nedskrivninger konsekvent omkring 2,8 mia. kr.
Samlet set lander nedskrivningerne på 13,2 mia. kr. for 2011 - godt en halv milliard kroner mindre end i 2010, men udviklingen gik altså den gale vej, som året skred frem.
"Det høje nedskrivningsniveau kan især relateres til fjerde kvartal 2011, hvor behovet for nedskrivninger steg betydeligt i Retail Danmark og Corporate & Institutional Banking," skriver banken i årsrapporten.
Hensættelserne til tab fordeler sig med 1,7 mia. kr. på privatkunder, 12,4 mia. kr. til erhverv og en nettotilbageførsel på 900 mio. kr. vedrørende finansielle kunder.
Med 9,4 mia. kr. alene på små og mellemstore virksomheder efterlader bankens regnskab ingen tvivl om, hvor de primære udfordringer i dansk økonomi, og dermed også landets største bank, stammer fra.
Indtægtsmæssigt udviklede fjerde kvartal sig til det bedste i hele 2011 for Danske Bank, men regnskabet for både det forgangne kvartal og hele sidste år skæmmes af nedskrivninger, som lå markant højere mod udgangen af året.
Det viser Danske Banks årsrapport, som netop er kommet på gaden.
I fjerde kvartal steg nedskrivningerne til 4,8 mia. kr. Det er 2 mia. kr. højere end i resten af året - her lå de kvartalsmæssige nedskrivninger konsekvent omkring 2,8 mia. kr.
Samlet set lander nedskrivningerne på 13,2 mia. kr. for 2011 - godt en halv milliard kroner mindre end i 2010, men udviklingen gik altså den gale vej, som året skred frem.
"Det høje nedskrivningsniveau kan især relateres til fjerde kvartal 2011, hvor behovet for nedskrivninger steg betydeligt i Retail Danmark og Corporate & Institutional Banking," skriver banken i årsrapporten.
Hensættelserne til tab fordeler sig med 1,7 mia. kr. på privatkunder, 12,4 mia. kr. til erhverv og en nettotilbageførsel på 900 mio. kr. vedrørende finansielle kunder.
Med 9,4 mia. kr. alene på små og mellemstore virksomheder efterlader bankens regnskab ingen tvivl om, hvor de primære udfordringer i dansk økonomi, og dermed også landets største bank, stammer fra.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Ja - med de nedskrivninger, kan det jo ikke undre, at man ønsker at hæve priserne i Danske Gebyrgrib Bank:
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/225274/danske_bank_vil_haeve_priserne.html
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/225274/danske_bank_vil_haeve_priserne.html
Med afskrivning / tab i 2011 på ca. 6,3 mia. DKK på den Irske afdeling, undrer det mig en del, at de ikke bare lukker i Irland. Då må da være betydeligt billigere end at blive med med at tabe penge år, efter år, efter år?
Dem er da ikke nogen tilbage af?Shintai skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2675428.eceDanske Bank ligger nu dårligere end alle andre store banker, når det gælder kundeloyalitet.
Danske Bank oppe med ca. 5% - jeg siger det bare
Ikke alle er lige pessimistiske...
Gæst- Gæst
Johs skrev:Danske Bank oppe med ca. 5% - jeg siger det bare
Vestas er også en god investering. Når elevatoren går opad ...
Jeg siger det bare
mkof- Antal indlæg : 119
Ja, alt er relativt.
Men det virkede bare som om folk her benyttede DB's regnskab som en slags bevis på deres kommende undergang.
Ville bare gøre opmærksom på at investorerne tolker det lidt mere positivt.
Og nu ved jeg godt Thomas om lidt kommer og fortæller at investorerne bare har lånt pengene i DB
Gæst- Gæst
Det overrasker mig lidt.
Johs skrev:
Ja, alt er relativt.
Men det virkede bare som om folk her benyttede DB's regnskab som en slags bevis på deres kommende undergang.
Ville bare gøre opmærksom på at investorerne tolker det lidt mere positivt.
Og nu ved jeg godt Thomas om lidt kommer og fortæller at investorerne bare har lånt pengene i DB
Investorer - spørg lige ATP et alia. - ja selvfølgelig har "investorerne" lånt pengene i Danske Bank! Hvorfor skulle kursen ellers stige i dag?
Danske Bank låner i ECB
Det er i sig selv ikke overraskende, for de vil jo godt gemme sig lidt i mængden. Når man med så enkle midler som vi har til rådighed kan finde så mange grisestreger, så har man brug for kamuflage.
Men det overraskende er, at det ikke er mere. 11 mia. er slet ikke nok: Vi taler nok om et behov på mellem 20 og 40 mia.
Det får mig til at tænke på, hvad der står med småt i betingelserne. ECB er vel mindre end glade for Danske Banks julelege. Spørgsmålet er også om der på de lån er et tillæg eller anden elevator indbygget - tilsvarende som på Nationalbankens.
Men det må jo bane vejen for en forhøjelse af udlånsrenten i Nationalbanken.
Så DB ringer simpelthen til sine største investorer og spørger om de ikke vil låne lidt penge til at købe aktier for så prisen bliver kunstigt pustet op ?Thomas skrev:
Investorer - spørg lige ATP et alia. - ja selvfølgelig har "investorerne" lånt pengene i Danske Bank! Hvorfor skulle kursen ellers stige i dag?
Thomas skrev:
Det er i sig selv ikke overraskende, for de vil jo godt gemme sig lidt i mængden. Når man med så enkle midler som vi har til rådighed kan finde så mange grisestreger, så har man brug for kamuflage.
Men det overraskende er, at det ikke er mere. 11 mia. er slet ikke nok: Vi taler nok om et behov på mellem 20 og 40 mia.
Hvis ECB stiller en attraktiv ordning (som man selvfølgelig kan være enig/uenig i) er det vel ikke "griseri" at benytte ordningen ?
Gæst- Gæst
Jo - for ordningen er kun stillet til rådighed for banker inden for Euro området. Hviklet DB jo ikke som sådan er.
Johs - har du iøvrigt nogle selvstændige synspunkter du ønsker at dele med os, eller bare dumme spørgsmål, som du hurtigt selv kunne finde svar på via google eller Dagbladet, hvis du gad?
Johs - har du iøvrigt nogle selvstændige synspunkter du ønsker at dele med os, eller bare dumme spørgsmål, som du hurtigt selv kunne finde svar på via google eller Dagbladet, hvis du gad?
Plyds
Spørgsmålet er vel om DB ikke kan låne i ECB via de irske banker ? Det er da i euro zonen. Og selvstændige banker på trods af ejerskabet. Hvilket også kunne forklare størrelsen af lånet.
Spørgsmålet er vel om DB ikke kan låne i ECB via de irske banker ? Det er da i euro zonen. Og selvstændige banker på trods af ejerskabet. Hvilket også kunne forklare størrelsen af lånet.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
De kunne de jo - ellers via den finske bank - de har jo lånt 11 mia. DKK af ECB.
Selvfølgelig kan man da bruge en sådan ordning; men hvis man tror at man kan gemme sig i den - så tager man fejl.Johs skrev:Så DB ringer simpelthen til sine største investorer og spørger om de ikke vil låne lidt penge til at købe aktier for så prisen bliver kunstigt pustet op ?Thomas skrev:
Investorer - spørg lige ATP et alia. - ja selvfølgelig har "investorerne" lånt pengene i Danske Bank! Hvorfor skulle kursen ellers stige i dag?Thomas skrev:
Hvis ECB stiller en attraktiv ordning (som man selvfølgelig kan være enig/uenig i) er det vel ikke "griseri" at benytte ordningen ?
Det er jo helt klart at behovet for at gemme sig kommer af, at man systematisk har lagt sig ud med alt og alle - ikke bare fru Hansen på 3.; men Nationalbanken og Regeringen (uanset farve). Hvorfor skulle det blive anderledes?
Mon ikke man vil erfare at de 11 mia. åbner for helt andre at lægge sig ud med - ECB og EU?
Nu må man nok sige, at det med at tænke sig om - det er ikke Danske Banks stærke side. Ellers var man vel ikke faldet for en landsbytosses grandiose selvforherligelse (Fredericia er jo i Europæisk sammenhæng ikke noget videre), der med usvigelig, kynisk logik har ført Danske Bank i døden.
Du er så en typisk repræsentant for den halvsmarte løsning bankerne anvender sig af: En fordelagtig ordning, så hvorfor ikke bruge den? Intellektuel aktivitet på højde med en 10 årig, der bliver taget i rapseri i SuperBest: Det lå jo frit fremme, så hvorfor ikke tage det? Der jo ikke nogen, der vil savne de Yankee Bar!
Mht. ECB og EU: Vækker det slet ikke til eftertanke (nå, nej...), at det egentlige offer her bliver London som finanscenter - ok, det skal nok rådne videre et par år endnu - hverken Tyskland eller Frankrig finder sig i de julelege fremover. I sammenligning med City i London, så er Danske Bank en lille prut.
Men mon ikke årsagen til Sarkozy's smånæsvise bemærkninger til Helle Thorning har den baggrund, at man (Merkozy) er stangirriteret over, at et forholdsvis beskedent beløb - jo, ikke så meget større end Danske Banks lånebehov (i denne omgang) - har lagt sig som et problem (jeg tænker her på de græske statsobligationer udstedt under engelsk lov). Det er jo ikke opstramningerne i Grækenland, der er et problem - de kommer so oder so - men derimod muligheden for at få en lempelig ordning.
Tror du virkelig at Danske Banks tumpen rundt får lov til at fortsætte?
Jeg hefter mig ved dels Helle T's "tabte stemme" og roderiet i den græske regering - der er i hvert fald et tidsmæssigt sammenfald (det er der nu som oftest med roderier i Grækenland). Jeg spørger bare mig selv: Hvad har Helle T lovet til gengæld for den indflydelse, der ligger i at gå med i Finanspagten - noget som hun ikke umiddelbart kunne orientere udvalget om. Dels at Danmark er reelt i lige så alvorlige vanskeligheder som Grækenland - gælden er blot privat i Danmark.
Der har også været stemmer fremme (fra danske akademikere i USA) om at Danske Bank er for stor til at overleve. Det er et forhold, jeg for år tilbage har påpeget. Mon ikke man fra tysk side har gjort opmærksom på, at den stinkbombe, der hedder Danske Bank - den skal bortsprænges som forsager.
En anden ting er, at man forsøger at vriste sig ud af Onkel Nils greb - det er nok ikke lykkedes særlig godt, hvilket vi så 30 december. Men hvem afløser Onkel Nils. Mit gæt er Lars Rohde - som man fra Danske Banks side har gjort sig umage for at sparke til. FIH nedbringer udlånet - og afskriver: Lunten sprutter lystigt på den ejendomsbombe, FIH sidder på. Det holder Danske Bank ikke til.
Lars Rohde skal nok forsvare pensionisterne - altså hans pensionister (hidtil er det gået dem meget godt - i modsætning til Straarups). Det bliver ikke ATP pensionerne, der bliver økset; men dem, der ligger i banker og forsikringsselskaber.
Straarup har haft en fantastisk sikker hånd - når det drejer sig om at gøre sig forhadt - de forkerte steder.
Det er" interessant" at se markedsreaktionen oven på regnskabet, som ikke kan betragtes som en positiv overraskelse - men alligevel kører aktien op. Det siger jo nok noget om, hvor dystre forventninger, der var i aktien op til regnskabet. Vi ser det som et positivt signal om, at rigtigt meget dårligt allerede er indregnet i aktiekursen, siger chefrådgiver Michael Borre fra Nordea
Nordeas agenda er nok nærmere :Er der flere Karsten Ree typer ude i markedet ??
Nordeas agenda er nok nærmere :Er der flere Karsten Ree typer ude i markedet ??
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Plyds skrev:Johs - har du iøvrigt nogle selvstændige synspunkter du ønsker at dele med os, eller bare dumme spørgsmål, som du hurtigt selv kunne finde svar på via google eller Dagbladet, hvis du gad?
Nu stillede jeg spørgsmålene for at sikre at Thomas virkelig mente at Danske Bank havde været ude at låne penge til sine aktionærer for at puste prisen op. Og om han mente det var griseri at låne penge når man blev tilbudt det.
Det er nok ikke den slags man kan google sig til.
Men ellers har jeg da givet udtryk for min holdning flere gange. Kort sagt er jeg ikke så pessimistisk at jeg tror banker/realkrditter styrter til jorden.
Jeg tror som nævnt heller ikke på alle de påstånde om korrupte politikere osv.
En del herinde ser i mone øjne spøgelser overalt
Gæst- Gæst
Side 10 af 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
» Danske Banks kursmanipulationer.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks indlånsunderskud.
» Danske Banks dødsrallen.
Side 10 af 40
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum