KC-135 Stratotanker med Ukrainske piloter.
Side 1 af 1
KC-135 Stratotanker med Ukrainske piloter.
Der er mere i den historie end som så!!
Det første er, at efter luftbroen over Atlanten er sikret:
Når behovet bliver mindre og kapaciteten væsentligt større - samtidig, så bliver KC-135 "til overs". Man har godt nok sat nye motorer på KC-135 med betydelige omkostninger. Det er ikke så mærkeligt, fordi der er/var adskillige kabaler, der skulle gå op politisk og teknisk for at disse rationaliseringer kunne realiseres - og hver enkelt kabale kunne komme i problemer. Derfor smider man ikke KC-135 væk. Nu bliver KC135 så til overs. Ukraine har masser af civile piloter, som de for tiden ikke har beskæftigelse til. Man kunne sætte dem i skyttegravene? Næppe! Det får Du dem ikke til. Samtidig har USAF en række besætninger til KC-135, der dels ikke skal erstattes ved pensionering, dels ikke skal omskoles (fordi behovet er mindre), så man har instruktører og faciliteter med kapacitet til omskoling.
Det første er, at efter luftbroen over Atlanten er sikret:
- Dels wed mere økonomiske motorer på B-52 bomberne/minelæggerne, så er behovet for lufttankning drastisk reduceret.
- Dels er transportflyene over Atlanten sikret mellemlanding på Keflavik (med Sdr. Strøm som alternativ), hvilket gør, at C-17 Globemaster og C-5 Galaxy opretholder fuld last uden lufttankning.
- Dels har taktiske fly som F-35 længere rækkevidde, så de kan forskydes uden brug af lufttankning ved at hoppe fra Gander til Azorerne eller via Grønland og Island.
- En KC-46 Pegasus (grundlæggende en Boeing 767) kan overføre 94 tons brændsel og en KC-135 68 tons. Det er specielt relevant for Stillehavet, hvor man kan basere tankerne enten på Hawaii eller Guam - alternativt i Australien eller Alaska. Dermed kan man klare problemerne i Stillehavet.
- Dertil kommer, at med den større overførte mængde, så skal man formentlig kun tanke én gang.
- Endelig er behovet for uddannelse af bomber og transport piloter til modtagelse af lufttankning væsentligt mindre: At flyve en B-52 til tanker er fysisk krævende f.eks.En B-52 er bygget til at blive fløjet piloter på 2 meter både i højde og over skuldrene. Den type af bondekarle, der skifter hjul på traktoren ved at løfte den med venstre hånd og pille møtrikkerne af med højre hånds fingre. (og huske at efterspænde på kryds med omtalte gulerødder).
Når behovet bliver mindre og kapaciteten væsentligt større - samtidig, så bliver KC-135 "til overs". Man har godt nok sat nye motorer på KC-135 med betydelige omkostninger. Det er ikke så mærkeligt, fordi der er/var adskillige kabaler, der skulle gå op politisk og teknisk for at disse rationaliseringer kunne realiseres - og hver enkelt kabale kunne komme i problemer. Derfor smider man ikke KC-135 væk. Nu bliver KC135 så til overs. Ukraine har masser af civile piloter, som de for tiden ikke har beskæftigelse til. Man kunne sætte dem i skyttegravene? Næppe! Det får Du dem ikke til. Samtidig har USAF en række besætninger til KC-135, der dels ikke skal erstattes ved pensionering, dels ikke skal omskoles (fordi behovet er mindre), så man har instruktører og faciliteter med kapacitet til omskoling.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Hvad sker der omkring Ukraine?
» KC-135 Stratotanker.
» Flyvevåbnet.
» Rusland kan ikke bestå.
» El Condor pasa!
» KC-135 Stratotanker.
» Flyvevåbnet.
» Rusland kan ikke bestå.
» El Condor pasa!
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum