Sælg SAS!
2 deltagere
Side 1 af 4
Side 1 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sælg SAS!
Fjolset overser desværre: Lortet er værdiløst med alt for mange svenskere.
Luk lortet og begræns tabet! Fyr svenskerne - lad os håbe at svenskerne er så tåbelige at købe!
Luk lortet og begræns tabet! Fyr svenskerne - lad os håbe at svenskerne er så tåbelige at købe!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Svensk Alt Sammen skal nedlægges.
Læg mærke til Cimber.
De har mange små fly til mange destinationer - de skal overleve. Nu graver man omsætningen på SAS væk som flyver med store fly til få destinationer. Cimber skal underminere det.
En bedre tilpasning til kundebehovet skal retfærdiggøre en højere pris og samtidig give en højere belægningsprocent.
Tanken med at samle udenrigspassagerer fra hele Norden i København for at få fyldt de store fly - dur ikke!
Gamle, grimme og dyre "desser" dur ikke.
De har mange små fly til mange destinationer - de skal overleve. Nu graver man omsætningen på SAS væk som flyver med store fly til få destinationer. Cimber skal underminere det.
En bedre tilpasning til kundebehovet skal retfærdiggøre en højere pris og samtidig give en højere belægningsprocent.
Tanken med at samle udenrigspassagerer fra hele Norden i København for at få fyldt de store fly - dur ikke!
Gamle, grimme og dyre "desser" dur ikke.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Der er ikke andet for:
Nedlæg SAS
Selvfølgelig går de da ikke med til en anden overenskomst.
Det gør heller ikke noget, at SAS forsvinder. Der er jo kun svenskere tilbage i det fallitbo.
Norge skal så have Norwegean aktierne og Danmark skal have Cimber - så må SAS nedlægges.
Selvfølgelig går de da ikke med til en anden overenskomst.
Det gør heller ikke noget, at SAS forsvinder. Der er jo kun svenskere tilbage i det fallitbo.
Norge skal så have Norwegean aktierne og Danmark skal have Cimber - så må SAS nedlægges.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Overskriften på tråden er lidt dum!
SAS KAN IKKE SÆLGES: Det er værdiløst!
Den eneste mulighed, jeg ser er en opsplitning i nationale selskaber med en anden overenskomst, som også én af kommentatorerne er inde på.
Man må simpelt hen lave de datterselskaber som personalet kan overflyttes til, eller lade sig fyre.
Norwegean har ikke haft for meget held, om Cimber vil have det? Svært at sige!
Problemet bliver for Danmark at redde statens penge i DDL - problemet er tilsyneladende, at staten kun har ½ af aktierne og resten er ikke til at finde ud af; men et gæt - og det er et rent gæt - er APM.
Den eneste mulighed, jeg ser er en opsplitning i nationale selskaber med en anden overenskomst, som også én af kommentatorerne er inde på.
Man må simpelt hen lave de datterselskaber som personalet kan overflyttes til, eller lade sig fyre.
Norwegean har ikke haft for meget held, om Cimber vil have det? Svært at sige!
Problemet bliver for Danmark at redde statens penge i DDL - problemet er tilsyneladende, at staten kun har ½ af aktierne og resten er ikke til at finde ud af; men et gæt - og det er et rent gæt - er APM.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Sælg SAS!
Thomas skrev:SAS KAN IKKE SÆLGES: Det er værdiløst!
Den eneste mulighed, jeg ser er en opsplitning i nationale selskaber med en anden overenskomst, som også én af kommentatorerne er inde på.
Man må simpelt hen lave de datterselskaber som personalet kan overflyttes til, eller lade sig fyre.
Norwegean har ikke haft for meget held, om Cimber vil have det? Svært at sige!
Problemet bliver for Danmark at redde statens penge i DDL - problemet er tilsyneladende, at staten kun har ½ af aktierne og resten er ikke til at finde ud af; men et gæt - og det er et rent gæt - er APM.
Det gør jo ikke en meget klogere.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Danske piloter indgår overenskomst med SAS
Det bliver vi ikke meget klogere af!
Hvad indeholder den overenskomst? Er den en afskrift af Cimber Air's?
Men stadigvæk så skulle det betyde, at der vil være danske piloter til de store fly!
Hvad indeholder den overenskomst? Er den en afskrift af Cimber Air's?
Men stadigvæk så skulle det betyde, at der vil være danske piloter til de store fly!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Samtidig med at der indgås et forsvarssamarbejde i Norden
Så smides SAS ud af Kastrup.
Næææ.... vi er skam ikke imod SAS; meeeeen.... vi har jo vore andre kunder at tage vare på - skrid med Jer til Stockholm eller - bedre - Jokkmokk.
Næææ.... vi er skam ikke imod SAS; meeeeen.... vi har jo vore andre kunder at tage vare på - skrid med Jer til Stockholm eller - bedre - Jokkmokk.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig skal svenskerne smide ud af SAS
Jeg kan ikke se det har nogen betydning.
Al international trafik skal jo ske fra Kastrup - så enkelt er det: Det er ikke noget at bruge svenskere til.
De svenske banker skal ruineres - ja, altså mere end de er i forvejen.
Al international trafik skal jo ske fra Kastrup - så enkelt er det: Det er ikke noget at bruge svenskere til.
De svenske banker skal ruineres - ja, altså mere end de er i forvejen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Norske piloter strejker.
Læg mærke til ruterne!
De amerikanske ruter kan fint nok passes af norske piloter; men det er ned i Europa, det går galt med de Condor.
Dvs. der kan ikke bruges norske piloter i SAS på store fly, hvorfor det skal være danske. Der er nemlig brug for et luftfartselskab, som kan give beskæftigelse til reserveofficererne.
Torsdag er det de oversøiske afgange fra København til Chicago i USA, Beijing i Kina samt Tokyo i Japan, der er aflyst ifølge standby.dk.
Desuden kommer et fly, der skulle have bragt passagerer fra Oslo til Newark i USA heller ikke i luften.
De amerikanske ruter kan fint nok passes af norske piloter; men det er ned i Europa, det går galt med de Condor.
Dvs. der kan ikke bruges norske piloter i SAS på store fly, hvorfor det skal være danske. Der er nemlig brug for et luftfartselskab, som kan give beskæftigelse til reserveofficererne.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ryanair sælges
Hvad havde I troet?
Det er jo ikke det, at der er overenskomst i SAS, der er forkert: Det er overenskomsten, der er forkert.
Men kan det bruges til at få smidt svenskerne ud - så Guds fred med det!
Problemet er de lange stræk - og der er der kun en lufthavn i Norden: Kastrup.
Dvs. der skal laves en ordentlig overenskomst på det område for danske piloter og ganske lidt kabinepersonale.
Der skal så samles international trafik fra Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen - det nordlige Polen og Tyskland.
Ellers får man ikke en ordentlig frekvens med fly, der er store nok til at flyve med rimelige omkostninger.
Sådan hænger den sammen.
Det er jo ikke det, at der er overenskomst i SAS, der er forkert: Det er overenskomsten, der er forkert.
Men kan det bruges til at få smidt svenskerne ud - så Guds fred med det!
Problemet er de lange stræk - og der er der kun en lufthavn i Norden: Kastrup.
Dvs. der skal laves en ordentlig overenskomst på det område for danske piloter og ganske lidt kabinepersonale.
Der skal så samles international trafik fra Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen - det nordlige Polen og Tyskland.
Ellers får man ikke en ordentlig frekvens med fly, der er store nok til at flyve med rimelige omkostninger.
Sådan hænger den sammen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig skal lønningerne i flyvning NED!
miljøtåbereasyJet, British Airways, Air France, Lufthansa, RyanAir
Det overbetalte luftfartspersonale skal ned i løn.
Det overbetalte luftfartspersonale skal ned i løn.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Airbus køber Air NZ Safe Air datter.
Det er vedligeholdet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lukning af Billund?
Tage flere år at lukke det hul.
Det tror jeg ikke.
Selvom jeg gerne havde set, at det gik lidt mere villigt med at gøre som jeg siger!
Det tror jeg ikke.
Selvom jeg gerne havde set, at det gik lidt mere villigt med at gøre som jeg siger!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Der er Kastrup
og så er der de andre.
Der er ikke andre.
Der er ikke andre.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS under afvikling.
Svarer til Danske Bank og Nordeas "EDB-problemer"!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Man er stærkt i gang med at få svenskerne ud!
Der lægges op til en SAS-konkurs, som svenkerne skal betale - selvfølgelig skal den bankejede stat betale for sit blodsugeri.
Det bliver Nordea, der skal betale!
Det bliver Nordea, der skal betale!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Tja.... det kan fagforeningerne vist godt glemme.
Den rute skal da over til Cimber. På et tidspunkt.
Nu står tilbage at få flyene med. Svenskerne skal smides ud af SAS - så kan Nordea gumle på de tab.
Nu står tilbage at få flyene med. Svenskerne skal smides ud af SAS - så kan Nordea gumle på de tab.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Jeps, lad os få dem på Norsk
register.
Det kunne også være en mulighed med Condor i Norge - problemet er bare, at de vil komme til at tilhøre EU, når alt papirnusseriet er overstået.
Lad os være seriøs:
Trafik genereret I NORGE???
Ingen tvivl om, at det er fremtiden - og så er den ikke for stor. 11.000 km skulle være nok - så meget er der heller ikke i Stillehavet.
Det kunne også være en mulighed med Condor i Norge - problemet er bare, at de vil komme til at tilhøre EU, når alt papirnusseriet er overstået.
Lad os være seriøs:
Bjørn Kjos var ikke sen til at pege på gode resultater fra langdistanceruterne som en forklaring på fremgangen.
»Det er her, vi ser det største vækstpotentiale, som gør selskabet i stand til at konkurrere på et globalt marked med hård konkurrence,« sagde han.
Trafik genereret I NORGE???
Ingen tvivl om, at det er fremtiden - og så er den ikke for stor. 11.000 km skulle være nok - så meget er der heller ikke i Stillehavet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Så røg Estonian på røven
Ganske på samme måde som Nordea prøvede at true den danske regering til at skyde flere penge ind.
Det var så bare ulovlig statsstøtte, så må selskabet jo gå konkurs. Skal vi gætte på, at det er Nordea, der har penge i klemme dér?
Hvor meget den estiske regering reelt taber er nok lidt vanskeligt at sige.
Skal vi gætte på, at det til København bliver en Cimber-rute under deres overenskomst?
Så slipper man for svenskere om bord - i det hele taget.
Der er jo ikke trafik til 4 daglige afgange til Stockholm - lad være med at være dum - så det skal nok blive skåret ned og væk. Jeg kan heller ikke se, hvad de skal i Norge.
Det er jo det, der er fordelen ved at bruge små fly med hyppige afgange (man kan evt. doublere afgangene). Man kan foretage en lynhurtig og næsten perfekt kapacitetstilpasning.
Jeg regnede engang på Rødby-Puttgarden med 6 færger af forskellig størrelse - der var faktisk kontinuert tilpasning - også på tidspunkter. Det var spørgsmålet hvilken, man lod falde ud af omløbet og hvilken tur man lod falde ud.
Der er en 5 Challenger 700 og 900 - de kan også komme med til Cimber. Så regulerer man det med 1. og 2. klasse så kabinepersonalet udnyttes optimalt. Det går meget nemt. Det pjat med de store fly, som er mere "rationelle" - vrøvl: De flyver da bare halvtomme.
Det betyder så også, at svenskerne kan nedlægge nogle af de mærkelige destinationer, de har befløjet med deres svenske datterselskaber.
Der er jo ikke nogen, der skal til Stockholm - hvad skulle man dog dér?
Seriøst skal man da til København for at få de internationale forbindelser.
Sådan går det jo, når banksvin blander sig - galt. De har jo ikke forstand på passagerflyvning - heller ikke.
Det var så bare ulovlig statsstøtte, så må selskabet jo gå konkurs. Skal vi gætte på, at det er Nordea, der har penge i klemme dér?
Hvor meget den estiske regering reelt taber er nok lidt vanskeligt at sige.
The airline plans to fly four times a day between Stockholm and Tallinn, three times a day between Copenhagen and Tallinn, and on the Oslo-Tallinn route once a day in each direction.
Skal vi gætte på, at det til København bliver en Cimber-rute under deres overenskomst?
Så slipper man for svenskere om bord - i det hele taget.
Der er jo ikke trafik til 4 daglige afgange til Stockholm - lad være med at være dum - så det skal nok blive skåret ned og væk. Jeg kan heller ikke se, hvad de skal i Norge.
Det er jo det, der er fordelen ved at bruge små fly med hyppige afgange (man kan evt. doublere afgangene). Man kan foretage en lynhurtig og næsten perfekt kapacitetstilpasning.
Jeg regnede engang på Rødby-Puttgarden med 6 færger af forskellig størrelse - der var faktisk kontinuert tilpasning - også på tidspunkter. Det var spørgsmålet hvilken, man lod falde ud af omløbet og hvilken tur man lod falde ud.
Der er en 5 Challenger 700 og 900 - de kan også komme med til Cimber. Så regulerer man det med 1. og 2. klasse så kabinepersonalet udnyttes optimalt. Det går meget nemt. Det pjat med de store fly, som er mere "rationelle" - vrøvl: De flyver da bare halvtomme.
Det betyder så også, at svenskerne kan nedlægge nogle af de mærkelige destinationer, de har befløjet med deres svenske datterselskaber.
Der er jo ikke nogen, der skal til Stockholm - hvad skulle man dog dér?
Seriøst skal man da til København for at få de internationale forbindelser.
Sådan går det jo, når banksvin blander sig - galt. De har jo ikke forstand på passagerflyvning - heller ikke.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Tirstrup
Jeg har så også svært ved at se, hvad der skal laves på Tirstrup.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er det, der er ved at ske med SAS
Estonian Airs konkurs.
Dermed ender Nordea som fordringshaver i fallitboet.
Selvfølgelig bliver tabet tværet af i banken - det manglede bare.
Dermed ender Nordea som fordringshaver i fallitboet.
Selvfølgelig bliver tabet tværet af i banken - det manglede bare.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Estonian Air konkurs
igen.
Jeg har meget svært ved, at se SAS klare dette. Problemet er at få hevet de danske aktiviteter ud inden lortet skvatter sammen.
Ikke sådan, at den konkurs har nogen speciel effekt direkte på SAS; men SAS slæber rundt på et Sverrig, hvor der skal en borgerkrig til før landet er attraktivt. Ærlig talt: Ingen nogenlunde fornuftig person vil jo rejse til Sverrig.
Den svenske indenrigsluftfart tjener jo ikke noget formål: Hvorfor skynde sig med at dø af kedsomhed???
Jeg har meget svært ved, at se SAS klare dette. Problemet er at få hevet de danske aktiviteter ud inden lortet skvatter sammen.
Ikke sådan, at den konkurs har nogen speciel effekt direkte på SAS; men SAS slæber rundt på et Sverrig, hvor der skal en borgerkrig til før landet er attraktivt. Ærlig talt: Ingen nogenlunde fornuftig person vil jo rejse til Sverrig.
Den svenske indenrigsluftfart tjener jo ikke noget formål: Hvorfor skynde sig med at dø af kedsomhed???
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Hmm.... et par punkter.
Thomas skrev:igen.
Jeg har meget svært ved, at se SAS klare dette. Problemet er at få hevet de danske aktiviteter ud inden lortet skvatter sammen.
Ikke sådan, at den konkurs har nogen speciel effekt direkte på SAS; men SAS slæber rundt på et Sverrig, hvor der skal en borgerkrig til før landet er attraktivt. Ærlig talt: Ingen nogenlunde fornuftig person vil jo rejse til Sverrig.
Den svenske indenrigsluftfart tjener jo ikke noget formål: Hvorfor skynde sig med at dø af kedsomhed???
Sjovt tilfælde.
The Bombardier CRJ-700 will be rented from the U.S. company Regional One and a second airplane will be rented from the same company in February.
Nordic Aviation Group's spokesperson Liis Veersalu told BNS that while at the moment the company rents airplanes with crew from four airlines, leasing two new planes is a step toward becoming an airline with its own fleet of planes and service in Estonian.
Det er en variant af Challenger. Hvem flyver i øvrigt Challenger? Cimber!
Der foregår noget i Sønderjylland.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er begyndelsen til enden for SAS udenrigsflyvning.
SAS har jo haft en fortrinsstilling i Kastrup.
Når transporttiden til Ålborg ikke er længere, så kan man lige så godt flyve derfra - i stedet for at betale ågerafgifterne i Kastrup.
På trods af fortrinsstillingen i Kastrup kan SAS p.gr.a. overenskomsterne ikke få penge i udenrigstrafikken.
Det er nok derfor Cimber ikke flyver langdistance - endnu. Det kan endog være, at nogen begynder at flyve fra Stockholm - måske.
Estonia Air kunne ikke få penge i at flyve til alternative lufthavne i Sverrig.
Når transporttiden til Ålborg ikke er længere, så kan man lige så godt flyve derfra - i stedet for at betale ågerafgifterne i Kastrup.
På trods af fortrinsstillingen i Kastrup kan SAS p.gr.a. overenskomsterne ikke få penge i udenrigstrafikken.
Det er nok derfor Cimber ikke flyver langdistance - endnu. Det kan endog være, at nogen begynder at flyve fra Stockholm - måske.
Estonia Air kunne ikke få penge i at flyve til alternative lufthavne i Sverrig.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ryanair og Billund
Tabet af arbejdspladser ikke så stort som frygtet.
Nej, naturligvis ikke! Billund skal bruges til noget andet.
Nej, naturligvis ikke! Billund skal bruges til noget andet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 4 • 1, 2, 3, 4
Side 1 af 4
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum