Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Westens olieforbrug falder

+2
Uffe
Thomas
6 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Westens olieforbrug falder - Page 3 Empty Sv: Westens olieforbrug falder

Indlæg af Uffe Man Feb 06, 2012 3:57 pm

dkguy66 skrev:
JEg beklager meget, Uffe.

Men som barn af 70' og 80' har jeg allerede set nok til at min profeti, ikke blot er et skræmmebilled, men en reel risiko, med den nuværende regering, hvis særligt de radikale får sin vilje. Så derfor vil det ikke komme som en overraskelse for mig.

Og lad mig bare slå fast! Der er ikke noget så dejligt, som at komme ind i et hus hvor brændeovnen knitrer, og man mærker den skønne varme der slår ud derfra. Og der skal ikke meget træ til at opvarme et mindre hus, med den rigtige og effektive brændeovn. Så er selv tilhænger af disse, og stornyder af disse.

Du behøver ikke at beklage, jeg har selv set skiften på væggen. Magrethe Vestager var i ingeniørens netavis hvor der kunne stilles spørgsmål til hende. En af de rabiate brænderøgshadere slog et stort problem op for hende med brænderøg, og hun kvitterede ved at sige, at det var noget hun ville kigge nærmere på.

Jeg voksede op med brændeovn i vores huse og sommerhuse, og vi har selv en der bruges flittigt (15rm træ røg gennem den sidste vinter) og vi nyder det i lange drag. Vi ejer en familieskov og har derfor fuldt udstyr til at knokle for at få bragt træ hjem. Det kan jeg ikke forstå at man vil ødelægge, endelig er der en beskæftigelse der giver mening som man kan spare penge på og samtidig hjælpe med til at reducere afhængigheden af fossile brændsler.

Arbejdet er både sundt og berigende - hvor meget mere kan man ønske sig (når vi selvskover i den lokale skov betaler vi jo også moms af træet vi henter)?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Westens olieforbrug falder - Page 3 Empty Sv: Westens olieforbrug falder

Indlæg af dkguy66 Man Feb 06, 2012 5:09 pm

Jamen se på al den ekstra udnyttelse af træflis og spån vi ser med salg af disse træbriketter som er så populære.

Det er jo primært restaffald man benytter til dette produkt, frem for bare at smide det ud.

Og problemet med røg og os, handler ikke om brændeovnen men om det man afbrænder.

På gaden hvor jeg voksede op, var der en nabo, der skiftede fra oliefyr til kul og koks. Og noget af det han brugte var beskidt industri kul, der stank ved forbrændingen, så hele gaden næsten var indhyllet i en tyk kvalmende os.

Hvorimod alle andre på gaden, der benyttede pejs eller brændeovn med alm træ, aldrig var til gene for nogen.

Men ja, intet vil overraske mig mere. Og slet ikke med de radikale i sædet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum