Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa.

Go down

Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa. Empty Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa.

Indlæg af Thomas Lør Aug 27, 2022 4:11 pm

Hvilket er helt normalt for en vare produceret uden kunder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa. Empty Nu sender Rusland mere gas gannem Ukraine.

Indlæg af Thomas Lør Sep 03, 2022 2:30 pm

jeg tror simpelthen ikke, at de uden videre kan lukke for hanen.

Der er kun ét sted at lede den gas hen: Til kunderne i Europa.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa. Empty Andre har fundet ud af det

Indlæg af Thomas Søn Sep 04, 2022 3:08 am

derfor brænder Rusland bare gassen af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa. Empty Lad os se tallene?

Indlæg af Thomas Fre Sep 23, 2022 3:09 am

For nogle år siden var det klart, at kom olieprisen under 70 USD/brl., så var det de budgetforudsætning i det russiske budget som var den kritiske.

Tilsyneladende på de tal jeg rygtevis har erfaret: Produktionsomkostningerne for Rusland ligger på 54 USD/brl.

Det er nok ikke tilfældigt at Ursula von der Leyen sætter prisloftet til 50 USD/brl.

Hvordan man ellers er nået frem til tallene véd jeg ikke. Jeg tror at produktionsomkostningerne for russerne indeholder en del tyverier og bestikkelser, så en smule mindre kan nok gøre det.

Princippet er imidlertid godt nok. Det er således også klart, at prisen skal under 50 USD og russerne kan ikke producere under den pris.
Vi skal også tage i betragtning at adskillige af de andre storproducenter er pillet af markedet: Venezuela, Iran og til dels Saudi. Problemet er at ingen af de lande (undtagen Saudi) har en økonomi, der kan klare sig med en oliepris til de reelle omkostninger ved udvinding - olieproduktionen finansierer reelt hele resten af landet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa. Empty Sv: Rusland brænder naturgas af, som de ikke kan sælge til Europa.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum