European Air Transport Command
Side 1 af 1
European Air Transport Command
Det er noget af det rigtige!
Den sydlige rute med Azorerne har ganske enkelt ikke de samme reserve muligheder, som den nordlige rute over Grønland og Island - og er også noget længere. Det er ganske enkelt bedre at lufttanke jagerfly end at skulle investere i den lange rækkevidde som F-35 giver. Det betyder, at de sydlige lande kan reinvestere i billigere fly, som Super Hornet.
Samtidig vil det give den kapacitet, at man kan forskyde ret så store flystyrker syd for Italien og Spanien - samt øst på til Tyrkiet.
Det betyder ikke at Danmark skal have lufttankere. Vi har fundet en anden løsning - som f.eks. Grønland.
Den sydlige rute med Azorerne har ganske enkelt ikke de samme reserve muligheder, som den nordlige rute over Grønland og Island - og er også noget længere. Det er ganske enkelt bedre at lufttanke jagerfly end at skulle investere i den lange rækkevidde som F-35 giver. Det betyder, at de sydlige lande kan reinvestere i billigere fly, som Super Hornet.
Samtidig vil det give den kapacitet, at man kan forskyde ret så store flystyrker syd for Italien og Spanien - samt øst på til Tyrkiet.
Det betyder ikke at Danmark skal have lufttankere. Vi har fundet en anden løsning - som f.eks. Grønland.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Der er en betydelig løftekapacitet
Blandt de Europæiske flyvevåbner.
Da både de amerikanske transportfly og skibe skal omlades for at nå ind i Central Europa, Så kan man lige så godt omlade dem i Spanien og Portugal.
Det er et logistisk puslespil; men derfor kan det godt være hensigtsmæssigt. Jeg ser bare, at med de Atlas, Hercules og den litauiske Spartan, så er det ikke de traditionelle lufthavne på modtagestedet, man i første omgang regner med.
Disse sekundære landingspladser vil have en stærkt variabel tilgængelighed.
Princippet er imidlertid, at sagerne ikke får lov til at stable sig i havne og lufthavne; men kommer et fornuftigt sted hen. Er et modtagested lukket (f.eks. p.gr.a. at landingsbanen er mudder, så er der masser af anden beskæftigelse til de transportfly; men det skal naturligvis koordineres.
Da både de amerikanske transportfly og skibe skal omlades for at nå ind i Central Europa, Så kan man lige så godt omlade dem i Spanien og Portugal.
Det er et logistisk puslespil; men derfor kan det godt være hensigtsmæssigt. Jeg ser bare, at med de Atlas, Hercules og den litauiske Spartan, så er det ikke de traditionelle lufthavne på modtagestedet, man i første omgang regner med.
Disse sekundære landingspladser vil have en stærkt variabel tilgængelighed.
Princippet er imidlertid, at sagerne ikke får lov til at stable sig i havne og lufthavne; men kommer et fornuftigt sted hen. Er et modtagested lukket (f.eks. p.gr.a. at landingsbanen er mudder, så er der masser af anden beskæftigelse til de transportfly; men det skal naturligvis koordineres.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Logistics Command
» Estland.
» Composite Special Operations Component Command.
» Nordkorea?
» Krig mellem USA og Kina?
» Estland.
» Composite Special Operations Component Command.
» Nordkorea?
» Krig mellem USA og Kina?
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum