Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den russiske hær. Reformer?

Go down

Den russiske hær. Reformer? Empty Den russiske hær. Reformer?

Indlæg af Thomas Tors Maj 24, 2018 3:51 am

Det ser knap så rosenrødt ud - for russerne.

Mine umiddelbare betragtninger (hvis de skulle have nogen interesse):

  1. Det lader til, at deres marineinfanteri og luftbårne tropper får tanks (som jeg tidligere har noteret mig), dvs. de bliver de facto nedlagt. Det er selvfølgeligt glædeligt for befolkningen på Sjælland, fordi det betyder at russerne ikke har den offensive kapacitet mere.
  2. Det er så ikke overraskende, at de får tanks, fordi dem er der masser af i Rusland - masser. Det er vogne, der nok kan opdateres til en vis grad; men stadigvæk grundlæggende er køretøjer fra den kolde krigs tid.
    Nu har jeg ikke været sød ved Stryker; men den er faktisk ganske udmærket, hvis den ikke kommer op imod T-72, der er blevet malet.
  3. Det er ikke uvæsentligt, fordi den russiske infrastruktur beskyttes af lokalforsvarsbataljoner, som ikke har den seneste model. Hele fidusen med hjulpanser er netop at undgå de mest moderne enheder. Komme bagom og falde de fremstormende enheder i ryggen.
    Piranha 5 er en bedre løsning; men der er mange, der minder meget om den.
  4. Det nytter ikke det store med at hælde store mængder granater ned, hvor der ikke er nogen. Det er den forestillingsverden, de russerne kører i: Bl.a. er der massivt med ingeniørenheder, der skal reparere den infrastruktur, man lige har smadret. Problemet er: De rammer nok ikke ret meget, fordi de forstærkninger er et par hundrede kilometre væk og på vej.
    De forholdsvis få svære enheder der er, er så godt beskyttede, at selv kraftig artilleriild nok er ubehagelig; men ikke egentlig destruktiv.
    Generelt er det sådan at selv lette enheder er nogenlunde beskyttet mod artilleriild - en fuldtræffer må de nok bøje sig for; men det er sgu svært at ramme et køretøj direkte, når det har flyttet sig en kilometer siden skuddet gik.
  5. Jeg er også enig i, at de russiske droner overlever ikke længe, når alle køretøjer har en 30 mm maskinkanon.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum