Nils Wang
Side 1 af 1
Nils Wang
En af de vigtigste admiraler!
Han skal nok få svensken ned med nakken!
Det han siger omkring "hvor værktøjet ligger" er nok så væsentligt.
Indtil Thetis-klassen (mener jeg, at det var), så eksisterede der ikke tegninger af danske flådefartøjer - de blev lavet i konstruktionsfasen; men de blev brændt, når skibet indgik i tjeneste - for at svenskerne ikke skulle kunne bruge dem.
Det gav den ulempe, at alle vedligeholdelsesomkostningerne steg i det uendelige, fordi værfter, maskinmestre o.s.v. var da ikke interesseret i at blive arbejdsløse. Vi så hvad der skete, da SeaKing blev udfaset: Det var pløk-umuligt at indføre noget nyt et andet sted. Folk flytter da ikke.
Han skal nok få svensken ned med nakken!
Det han siger omkring "hvor værktøjet ligger" er nok så væsentligt.
Indtil Thetis-klassen (mener jeg, at det var), så eksisterede der ikke tegninger af danske flådefartøjer - de blev lavet i konstruktionsfasen; men de blev brændt, når skibet indgik i tjeneste - for at svenskerne ikke skulle kunne bruge dem.
Det gav den ulempe, at alle vedligeholdelsesomkostningerne steg i det uendelige, fordi værfter, maskinmestre o.s.v. var da ikke interesseret i at blive arbejdsløse. Vi så hvad der skete, da SeaKing blev udfaset: Det var pløk-umuligt at indføre noget nyt et andet sted. Folk flytter da ikke.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Nils Wang er den centrale person, når man taler Arktis.
Kedeligt bla. bla. og miljøfims.
Der sker INGENTING, og der kommer heller ikke til at ske noget.
Pointen er: Nordatlanten er forholdsvis let at sikre. Det er noget som Norge og Danmark udmærket kan klare uden de store problemer.
Derfor er det ikke uoverkommeligt at sikre søtrafikken tværs over Atlanten.
Den væsentlige oplysning er, at den ene af Mistral-klasserne skulle have været isforstærket!!!
Der sker INGENTING, og der kommer heller ikke til at ske noget.
Pointen er: Nordatlanten er forholdsvis let at sikre. Det er noget som Norge og Danmark udmærket kan klare uden de store problemer.
Derfor er det ikke uoverkommeligt at sikre søtrafikken tværs over Atlanten.
Den væsentlige oplysning er, at den ene af Mistral-klasserne skulle have været isforstærket!!!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
For mange officerer og for få menige.
Det kan der være noget om;
Men derfor må man jo rationalisere, så man kan klare opgaverne med færre menige!
Den anden udvej er, at øge Søværnets arbejdsområde med flere poster på højere kommandoniveau.
Reelt? Man bør bruge begge dele!
Men derfor må man jo rationalisere, så man kan klare opgaverne med færre menige!
Den anden udvej er, at øge Søværnets arbejdsområde med flere poster på højere kommandoniveau.
Reelt? Man bør bruge begge dele!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» DIIS og andre nokkefår.
» Det kommende forsvarsforlig
» 3/12 12 Bankernes Bortforklaringsafdeling
» Onkel Nils til RD og Nordea.
» Flex'ernes kattelem
» Det kommende forsvarsforlig
» 3/12 12 Bankernes Bortforklaringsafdeling
» Onkel Nils til RD og Nordea.
» Flex'ernes kattelem
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum