Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Løkke skal mødes med Trump i næste uge

2 deltagere

Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Løkke skal mødes med Trump i næste uge

Indlæg af Gorrion Tors Mar 23, 2017 10:19 pm

http://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-skal-moedes-med-trump-i-naeste-uge

Jeg tror det bedste Lars kan gøre er at tage en sølvpapirs hjelm på, og tage oplevelsen med Trump som en tur i cirkus eller tivoli....
Focus skal VÆK fra Trump og kun de ting som allerede binder USA og Danmark sammen skal forsøges let debateret uden at spille bolden over til Trump.

Mit budskab ligger i at Trump ikke er præsident i USA når vi går ind i 2018.....så Lars....tag turen som en oplevelse, og glem de tunge politisk debatter til en anden gang...
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Sv: Løkke skal mødes med Trump i næste uge

Indlæg af Thomas Tors Mar 23, 2017 11:09 pm

Gorrion skrev:http://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-skal-moedes-med-trump-i-naeste-uge

Jeg tror det bedste Lars kan gøre er at tage en sølvpapirs hjelm på, og tage oplevelsen med Trump som en tur i cirkus eller tivoli....
Focus skal VÆK fra Trump og kun de ting som allerede binder USA og Danmark sammen skal forsøges let debateret uden at spille bolden over til Trump.

Mit budskab ligger i at Trump ikke er præsident i USA når vi går ind i 2018.....så Lars....tag turen som en oplevelse, og glem de tunge politisk debatter til en anden gang...

Tror jeg heller ikke - medmindre efterforskningen af Danske Bank hargivet nogle oplysninger? Det er da meget, at Trump har tid til ham!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Problemet er:

Indlæg af Thomas Man Mar 27, 2017 1:35 am

Der er nogle sager omkring Grønland, der skal på plads:

ONSDAG er der morgenmøde i regeringens koordinationsudvalg og så går turen efter frokost til Washington, hvor jeg TORSDAG bl.a. mødes med den amerikanske præsident, Donald Trump.

FREDAG og LØRDAG er jeg på US Virgin Islands, hvor Dannebrog gik ned for sidste gang for 100 år siden. Det bliver et par travle dage med parader, taler og besøg i både Frederiksted og Charlotte Amalie.

Det er - hvis jeg ikke tager fejl - stadig forholdene omkring Grønland, som er aftalt i traktaten om salget af De Dansk-Vestindiske Øer, der spøger???? Det berører også Island!

Mødet med præsident Trump, som indtil nu kun har haft tre europæiske kollegaer på besøg i Det ovale Kontor, og talerne ved Transfer Day på US Virgin Island bliver nok ugens ”højdepunkter”.

Jeg tror stadig, at der er en hjemfaldspligt omkring Nordatlanten: Nu skal USA til at betale igen: Ikke flere klip på kortet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Hvad med:

Indlæg af Thomas Man Mar 27, 2017 1:58 am

  1. Danske Banks og Nordeas russiske pengevask? Hvilken dokumentation har Løkke med i mappen? Hvad har USA på Danske Bank?
  2. Hvad med venstrefløjens terrorforbindelser? En kommunist har været udenrigsminister!


confused

affraid
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Jeg ser, at

Indlæg af Thomas Ons Jul 05, 2017 8:51 am

Løkke skal mødes med Japans Abe:

Den forstår jeg ikke helt! Der kan da ikke være så forfærdelig meget at tale om - det skulle lige være en eksport af svinekød; men det forstår jeg så heller ikke, for det plejer at kunne ordnes af embedsmænd.
Lejligheden er naturligvis, at Abe skal alligevel til G-20 møde.

Det kan da der måske komme noget ud af; men jeg kan ikke helt gennemskue hvad. Det skulle da lige være en aftale om produktion af Huitfeldt-klasser? Japan får jo brug for en del af dem - og vi kunne jo godt bruge et rimeligt moderne værft??
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Sv: Løkke skal mødes med Trump i næste uge

Indlæg af Thomas Tors Jul 06, 2017 11:28 pm

Thomas skrev:Løkke skal mødes med Japans Abe:

Den forstår jeg ikke helt! Der kan da ikke være så forfærdelig meget at tale om - det skulle lige være en eksport af svinekød; men det forstår jeg så heller ikke, for det plejer at kunne ordnes af embedsmænd.
Lejligheden er naturligvis, at Abe skal alligevel til G-20 møde.

Det kan da der måske komme noget ud af; men jeg kan ikke helt gennemskue hvad. Det skulle da lige være en aftale om produktion af Huitfeldt-klasser? Japan får jo brug for en del af dem - og vi kunne jo godt bruge et rimeligt moderne værft??

Klogeaage har gjort mig opmærksom på, at der er en del vindmøller, som Vestas kunne sælge i Japan. Det giver en del mening.

Fidusen er imidlertid nok så meget, at med handelsaftalen mellem Japan og EU, så er der et kæmpemarked for dansk svinekød, der slipper for en lammende importtold.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Trump HAR et uheldigt håndtryk!

Indlæg af Thomas Tors Jul 06, 2017 11:30 pm

Konen kan ikke finde den lille bitte hånd!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Hmmmmm....... Huitfeldt????

Indlæg af Thomas Fre Jul 07, 2017 12:19 am

Thomas skrev:Løkke skal mødes med Japans Abe:

Den forstår jeg ikke helt! Der kan da ikke være så forfærdelig meget at tale om - det skulle lige være en eksport af svinekød; men det forstår jeg så heller ikke, for det plejer at kunne ordnes af embedsmænd.
Lejligheden er naturligvis, at Abe skal alligevel til G-20 møde.

Det kan da der måske komme noget ud af; men jeg kan ikke helt gennemskue hvad. Det skulle da lige være en aftale om produktion af Huitfeldt-klasser? Japan får jo brug for en del af dem - og vi kunne jo godt bruge et rimeligt moderne værft??

Stoltenberg og Abe.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Bedre priser på gris!

Indlæg af Thomas Fre Jul 07, 2017 1:44 am

Thomas skrev:Løkke skal mødes med Japans Abe:

Den forstår jeg ikke helt! Der kan da ikke være så forfærdelig meget at tale om - det skulle lige være en eksport af svinekød; men det forstår jeg så heller ikke, for det plejer at kunne ordnes af embedsmænd.
Lejligheden er naturligvis, at Abe skal alligevel til G-20 møde.

Det kan da der måske komme noget ud af; men jeg kan ikke helt gennemskue hvad. Det skulle da lige være en aftale om produktion af Huitfeldt-klasser? Japan får jo brug for en del af dem - og vi kunne jo godt bruge et rimeligt moderne værft??

Er også værd at tage med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Det kræver nogen øvelse!

Indlæg af Thomas Fre Jul 07, 2017 2:11 am

Thomas skrev:Konen kan ikke finde den lille bitte hånd!

Men lykkes dog .....

Merkel har måske blokeret for, at Trump bare lægger sig ned for Putin......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Hmm...

Indlæg af Thomas Man Jul 31, 2017 8:47 am

Blot en strøtanke: Der er vel ikke nogen politisk leder der er mere forskellig fra Donald J. Trump end Lars Løkke.

Løkke kører ALT fra baglinjen. Alle andre skråler deres "KRAV" ud - og Løkke sorterer stille og roligt i dem, beskærer dem og tager dem, han kan lide og gå med til.

Der var en plakat:

George Washington: "I can't tell a lie."
Richard Nixon: "I can't tell a truth."
Donald Trump: "I can't tell the difference!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Løkke mødes med Shizo Abe

Indlæg af Thomas Ons Aug 02, 2017 6:22 am

Japanerne betaler da gerne for at få grisene leveret som reservedele. Det koncept retter prisen sig naturligvis efter - modsat kineserne.

Får man først foden indenfor i de japanske handelshuse, så trækker de mængder.

Men når han nu har foretaget den lange rejse, så vil Abe gerne have lidt råd og vejledning om, hvordan man trykker hænder med Trump.

Men selvfølgelig, når Trump ikke vil have frihandel, så er der så mange flere muligheder for os andre.

Jeg kan også godt forstå, hvis de japanske værfter har slunkne ordrebøger. Igen kunne det være en idé med nogle danske investeringer i sådan et værft, når man begynder at masseproducere Huitfeldt'er. Japan har jo et missilproblem, som vi har.....

Der er jo ikke nogen speciel hemmelighed i selve skroget - ej heller i motorerne - og dem bruger de mange af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Er det det, som Løkke har på Trump og Putin?

Indlæg af Thomas Man Maj 21, 2018 1:49 am

Altså: Er den kilde, som CIA/FBI har i Danske Bank?

Der er en masse blålys for at beskytte kilder.

Jeg tror ikke Putin vil køre pengene via Deutsche Bank: Det vil den tyske finansinspektion være alt for opmærksom på. Danske Bank er derimod en mulighed, fordi Tulletåben har holdt Danmark ude af Bankunionen. Det passer også nogenlunde tidsmæssigt med, at man kan have skjult sig i det almindelige stormløb på den danske krone. Jeg ved det ikke.

Problemet er, at forholdet er ikke trivielt og man er som borger og vælger nødt til at forholde sig til sagen på et bevidst ufuldstændigt (manglende) grundlag. Vi véd at Finanstilsynet og Politiet højst benytter loven til at stabilisere - et skrivebord, der rokker.

Jeg er temmelig sikker på, at Løkke ikke har informeret eller antydet noget overfor Trump; men Trump kan udmærket have følt sig ramt af mindre end en halvkvædet vise. Det man går ud med til pressen er naturligvis sager, man har haft med i tasken.
Tilsvarende Merkels tøsepjattethed, hvor det var særdeles svært at konstatere revner mellem Løkke og Merkel - nok fordi, der ikke var nogen.

Ingen tvivl om, at Borgen kan tage det høje C - altså en kastratsangers. Det ville jo være stærkt uheldig (for Borgen m.fl.), hvis Putin fik det indtryk, at Danske Bank havde taget for megen "strafporto". Det kan jo ikke være nogen hemmelighed, hvor opfarende og ondskabsfuldt Putins temperament er. Det er ikke en behagelig tanke (for Borgen), hvis Putin skulle finde på at "tage gas" på Danske Bank. Nervegas.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke skal mødes med Trump i næste uge Empty Sv: Løkke skal mødes med Trump i næste uge

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum