Logistik
Side 1 af 1
Logistik
Falklandskrigen
Bare for at illustrere hvilke problemer, man undgår, hvis man kan se bort fra behovet for lufttankning og forsyning ved at have materiel præpositioneret og lokale midler.
En interessant oplysning er, at de amerikanske planer for udskrevne skibe er: De har aldrig været øvet!
Det betyder så også, at skal man holde forstærkningsaftaler, så må man finde på noget andet end at påregne at de kan sejles ind uden videre. Han medgiver også, at USA lærte umådeligt af Iraq-krigene om hvor hurtigt logistik går i kaos. Ikke øvede forsyningsplaner går - som alle andre planer - med sikkerhed i guddommeligt kludder.
Det er derfor, jeg er så fikseret på at få de C-27J Spartan og C-23 Sherpa (til Flyverhjemmeværnet), for én ting er at få fløjet og sejlet forsyninger ind; men det skal ud til dem der skal bruge dem. Det er jo specielt en udfordring, når man knap nok selv ved, hvor gutterne er - fordi de flytter sig ekstremt hurtigt i motoriserede enheder på motorvej.
Det er nok ikke helt tilfældigt, at man ser bjærgningspanser følges med dem i konvojerne: Der er altid noget, der går forfærdelig meget i stykker. Sådan lidt efter filosofien om at placere sin bedemandsforretning som nabo til plejehjemmet.
Jeg tror så, det er noget man har tænkt på - ellers var det på høje tid, at starte de overvejelser - i form af, at jeg tror Billund og den gamle Vandel er forudset til et logistisk fordelingscentrum i de "nye" planer. Jævnf. Søren Espersens bemærkninger om "Tog til Legoland"!
Bare for at illustrere hvilke problemer, man undgår, hvis man kan se bort fra behovet for lufttankning og forsyning ved at have materiel præpositioneret og lokale midler.
En interessant oplysning er, at de amerikanske planer for udskrevne skibe er: De har aldrig været øvet!
Det betyder så også, at skal man holde forstærkningsaftaler, så må man finde på noget andet end at påregne at de kan sejles ind uden videre. Han medgiver også, at USA lærte umådeligt af Iraq-krigene om hvor hurtigt logistik går i kaos. Ikke øvede forsyningsplaner går - som alle andre planer - med sikkerhed i guddommeligt kludder.
Det er derfor, jeg er så fikseret på at få de C-27J Spartan og C-23 Sherpa (til Flyverhjemmeværnet), for én ting er at få fløjet og sejlet forsyninger ind; men det skal ud til dem der skal bruge dem. Det er jo specielt en udfordring, når man knap nok selv ved, hvor gutterne er - fordi de flytter sig ekstremt hurtigt i motoriserede enheder på motorvej.
Det er nok ikke helt tilfældigt, at man ser bjærgningspanser følges med dem i konvojerne: Der er altid noget, der går forfærdelig meget i stykker. Sådan lidt efter filosofien om at placere sin bedemandsforretning som nabo til plejehjemmet.
Jeg tror så, det er noget man har tænkt på - ellers var det på høje tid, at starte de overvejelser - i form af, at jeg tror Billund og den gamle Vandel er forudset til et logistisk fordelingscentrum i de "nye" planer. Jævnf. Søren Espersens bemærkninger om "Tog til Legoland"!
Thomas- Antal indlæg : 34593
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum