Norge går ud af kulinvesteringer - i øjeblikket.
2 deltagere
Side 1 af 1
Norge går ud af kulinvesteringer - i øjeblikket.
Selvfølgelig gør de det!
P.t. grumt overvurderede.
Bare rolig, når de kan købes billigt, så bliver de aktier samlet op.
P.t. grumt overvurderede.
Bare rolig, når de kan købes billigt, så bliver de aktier samlet op.
Thomas- Antal indlæg : 34537
Sv: Norge går ud af kulinvesteringer - i øjeblikket.
Pardon my French...men hvis man tror det, så tror jeg personligt at man er tæt på tåbestadiet.
Man skal ikke undervurdere, hvad politisk korrekthed gør ved folk der har en uhyrlig løn og sandsynligvis er sikret via politiske kontakter.
De har råd til at se bort fra investeringer i aktier, der er eksponeret overfor kulindustrien.
Det minder fuldt ud om det man blev budt som medlem i JØP for nylig, hvor der var diverse kandidater til bestyrelsen, der mente at man skulle gøre tilsvarende og fravælge kul.
Med min way of living tror jeg dog godt jeg kan leve med det.
Men så vidt jeg husker var de nu alle opankret omking København, men so what det er nok der vi finder alle alternativer til fossilenergi.
Personligt synes jeg det underholdende i den givende situation, er at Norge der lever af fossile brændstoffer, fravælger kul.
Man skal ikke undervurdere, hvad politisk korrekthed gør ved folk der har en uhyrlig løn og sandsynligvis er sikret via politiske kontakter.
De har råd til at se bort fra investeringer i aktier, der er eksponeret overfor kulindustrien.
Det minder fuldt ud om det man blev budt som medlem i JØP for nylig, hvor der var diverse kandidater til bestyrelsen, der mente at man skulle gøre tilsvarende og fravælge kul.
Men så vidt jeg husker var de nu alle opankret omking København, men so what det er nok der vi finder alle alternativer til fossilenergi.
Personligt synes jeg det underholdende i den givende situation, er at Norge der lever af fossile brændstoffer, fravælger kul.
sur gammel mand- Antal indlæg : 65
Sv: Norge går ud af kulinvesteringer - i øjeblikket.
Ak, ak, ak.sur gammel mand skrev:Pardon my French...men hvis man tror det, så tror jeg personligt at man er tæt på tåbestadiet.
Kulpriserne er halverede siden årsskiftet 2011/12 - bemærkelsesværdigt retlinet. Det betyder at visse kulminer skal lukkes - eller der skal foretages ganske betydelige investeringer i dem. Det skal sammenholdes med efterspørgslen efter kul, som ved de nuværende oliepriser ikke kan tænkes at stige markant. Derfor gælder for investorerne om at få pengene ud af de marginale miner. Det gør man ved at mineselskabet køber egne aktier op gennem en investeringbank eller anden stråmand.
Det betyder imidlertid ikke nogen voldsom nedgang i produktionen, fordi det er de marginale miner, der lukker først.
Der kommer så nok nærmere et betydeligt fald i olieprisen igen - det er mere sandsynligt end en stigning. Der har ikke været nogen sænkning af olieproduktionen. Det olieselskaberne venter på, er at Ruslands olieproduktion ophører.
Med andre ord er der en betydelig forskel i kulminernes fremtid og rentabilitet - nogle af dem kan leve med de lavere priser; mens andre lukker - ligesom andre former for miner - f.eks. udvinding af aluminium og jernmalm.
Miljøidiotien spiller ikke nogen reel rolle, men er det tåberne på erhvervssiderne kan rable af sig.
Thomas- Antal indlæg : 34537
Lignende emner
» Trump
» Lægekonflikten
» Hvad sker der omkring Ukraine?
» Nato topmødet juli 2016 Warszawa.
» Hvad sker der på oliemarkedet?
» Lægekonflikten
» Hvad sker der omkring Ukraine?
» Nato topmødet juli 2016 Warszawa.
» Hvad sker der på oliemarkedet?
Side 1 af 1