Sælg SAS!
2 deltagere
Side 3 af 4
Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4
Piloter går i fælles fagforening
Jeps! Naturligvis!
God idé! Gør det lettere at fyre dem og nedlægge luftfartselskabet. Det, der skal flyves skal gøres i Cimber, som er under en helt anden overenskomst, som svenskerne ikke kan fordrage.
God idé! Gør det lettere at fyre dem og nedlægge luftfartselskabet. Det, der skal flyves skal gøres i Cimber, som er under en helt anden overenskomst, som svenskerne ikke kan fordrage.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Generalforsamling udsat.
Det tro fanden: Selskabet skal jo opløses - og Nordea skal have smerten.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Skat på flybilletter
gavner kun Kastrup.
Det er så ikke så afgørende: Fidusen er, at Sverrig er på vej i lokummet. Det vil betyde, at svensk indenrigsflyvning - og flyvning fra svenske lufthavne - forsvinder.
Det er så ikke så afgørende: Fidusen er, at Sverrig er på vej i lokummet. Det vil betyde, at svensk indenrigsflyvning - og flyvning fra svenske lufthavne - forsvinder.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Air France/KlM er i samme situation som SAS
Det er de uhensigtsmæssige overenskomster, som SAS kommer udenom ved at have Cimber Air.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Sælg SAS!
Thomas skrev:Selvfølgelig går det galt.
De må jo kunne købes billigt ud af konkursboet. Flyene altså - af Cimber.
Norwegean har den rigtige idé: Nemlig høj frekvens - problemet er: Der er da ingen der flyver til Stockholm frivilligt.
Det andet er, at man skal ud af SAS åndssvage overenskomster.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Norge og Sverrig vil sælge SAS
Selvfølgelig vil de det!
Det er bare ikke noget værd. Danmark må se, at få Cimber ud af det fallitbo.
Det er bare ikke noget værd. Danmark må se, at få Cimber ud af det fallitbo.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Norge sælger sine SAS aktier.
Nordea er nødt til at købe dem.
Hvis de ikke gør det, så mister de "sikkerheden" for de penge, de har lånt til spekulanterne i forvejen.
Hvis de ikke gør det, så mister de "sikkerheden" for de penge, de har lånt til spekulanterne i forvejen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS strejke?
Og hvad så?
Det er jo helt tydeligt formålet med Cimber: Nemlig at pilotforeningen IKKE kan lamme lufttrafikken.
Det er jo helt tydeligt formålet med Cimber: Nemlig at pilotforeningen IKKE kan lamme lufttrafikken.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Der er ikke kundeunderlag for Norwegian
Luftfartsselskab under afvikling.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Norwegean
Nedlægger ruter over Atlanten
Nu får 737 Max så skylden; men sandheden er den: Man skal have mindst en mellemlanding mellem sin destination og afgangslufthavn, eller bliver ruterne for "tynde".
Nu får 737 Max så skylden; men sandheden er den: Man skal have mindst en mellemlanding mellem sin destination og afgangslufthavn, eller bliver ruterne for "tynde".
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Jeg vil ikke afvise,
at litauiske GetJet Airlines har fået en god idé her?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er da helt klart for at få piloterne over på en anden overenskomst
Det bliver nordmændene og svenskerne sure over.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS hjemsender 10.000
Det er så udmærket, så kan de komme over på en fornuftig overenskomst i Cimber - og svenskerne kan forblive i træerne.
Det passer udmærket ind i mine planer!
Det passer udmærket ind i mine planer!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS har fået 1½ mia. SEK i garanti af den danske stat.
Lyder som et skridt mod nedlæggelse af SAS.
Når SAS nedlægges, så kan aktierne i Cimber overføres til DDL?
Så kan svenskerne jo more sig med SAS. Den garanti er vel egentlig kun 1 mia. DKK. Det er billigt, hvis vi kan slippe ud af kløerne på svenskerne her.
At Norwegean vil have statsstøtte :-p .... det sker ikke.
Når SAS nedlægges, så kan aktierne i Cimber overføres til DDL?
Så kan svenskerne jo more sig med SAS. Den garanti er vel egentlig kun 1 mia. DKK. Det er billigt, hvis vi kan slippe ud af kløerne på svenskerne her.
At Norwegean vil have statsstøtte :-p .... det sker ikke.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Brat
Den norske flyarving og milliardær Per G. Braathen har taget drastiske midler i brug i forsøget på at undgå en konkurs. Det skriver e24.no.
Mandag måtte hans flyselskab BRA (Braathens Regional Airlines) søge om konkursbeskyttelse. Det svarer til det, man herhjemme kender som betalingsstandsning med henblik på en rekonstruktion.
Det må man fra det norske moderselskab kunne købe ud af konkursboet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sørg for at svenskerne skyder flere penge ind.
Lad så lortet gå konkurs, så man kan få Cimber for en slik.
Man skal have svenskerne ud af SAS!
Man skal have svenskerne ud af SAS!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Restaurent på Århus Lufthavn
Konkurs.
Der skal ikke flyves til Århus!
Der skal ikke flyves til Århus!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Restaurent på Århus Lufthavn
Konkurs.
Der skal ikke flyves til Århus!
Der skal ikke flyves til Århus!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS genåbner til Århus og udvider til Ålborg.
Det er de eneste indenrigsruter, der kan siges at give en mening.
Specielt nu da flybrændsel bliver billigere.
Specielt nu da flybrændsel bliver billigere.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS tilføres 9 mia rigtige kroner.
Naturligvis skal SAS trimmes.
Og det er svenskere, der skal fyres.
Det vil betyde, at Cimber skal flyve noget mere, fordi man vil udenom de tåbelige overenskomster.
Og det er svenskere, der skal fyres.
Det vil betyde, at Cimber skal flyve noget mere, fordi man vil udenom de tåbelige overenskomster.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Iceland air fyrer alt kabinepersonale.
Passer udmærket in i mine planer
Gør det til en underafdeling af Cimber Air og så starter man med til USA og Canada og have flere destinationer med omstigning på Keflavik. 757 skulle kunne dække behovet.
Gør det til en underafdeling af Cimber Air og så starter man med til USA og Canada og have flere destinationer med omstigning på Keflavik. 757 skulle kunne dække behovet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sunclass vil fyre SVENSKERE!
Det eneste fornuftige at gøre.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Piloterne vil ikke acceptere
en fornuftig overenskomst.
Hvilket ikke er overraskende. Det vil en fagforening aldrig - heller ikke når omstændighederne ændrer sig radikalt.
Det passer mig ganske udmærket!
Det vil betyde, at der bliver piloter til en udmærket overenskomst i transporteskadrillen. Det bliver naturligvis ikke 300 piloter, der bliver plads til; men en håndfuld af de yngre, der kan flytte, det er da også noget?
Hvilket ikke er overraskende. Det vil en fagforening aldrig - heller ikke når omstændighederne ændrer sig radikalt.
Det passer mig ganske udmærket!
Det vil betyde, at der bliver piloter til en udmærket overenskomst i transporteskadrillen. Det bliver naturligvis ikke 300 piloter, der bliver plads til; men en håndfuld af de yngre, der kan flytte, det er da også noget?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4
Side 3 af 4
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum