Sælg SAS!
2 deltagere
Side 2 af 4
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Det er også en måde at komme ud af SAS på
Sælg aktierne i SAS til Lufthansa
Og køb Cimber aktierne af SAS.
Bare en idé.
De aktier kan så sælges til institutionelle investorer, så vi kan få et nationalt - velkapitaliseret luftfartsselskab til det Europæiske marked.
Og køb Cimber aktierne af SAS.
Bare en idé.
De aktier kan så sælges til institutionelle investorer, så vi kan få et nationalt - velkapitaliseret luftfartsselskab til det Europæiske marked.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er jo en alternativ måde Lego-klodser kan anvendes på
Nu ligger Billund lige op ad den gamle Flyvestation Vandel. Lige op og ned af Lego.
Men det tegner meget fornuftigt med en struktur omkring Cimber. Der er da ikke nogen grund til at en fornuftig drift ikke kan lease kapitalen af en fond. Hovedsagen er, at ingen bank er involveret - og slet ikke svenskere.
Men det var jo også på Billund at den Condor landede "uforvarende".... et eller andet foregår der.
Men det tegner meget fornuftigt med en struktur omkring Cimber. Der er da ikke nogen grund til at en fornuftig drift ikke kan lease kapitalen af en fond. Hovedsagen er, at ingen bank er involveret - og slet ikke svenskere.
Men det var jo også på Billund at den Condor landede "uforvarende".... et eller andet foregår der.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Tirstrup - nå så blev den plan heller ikke til noget.
Ligesom Kampmanns Lufthavn.
Det, det siger mig er, at Tirstrup skal bruges til noget fornuftigt - ret snart. Jeg vil gætte på: Transportfly... de ret få passagerer vil jo nok benytte faldskærm....
Men ellers ligger Tirstrup ret tæt på Århus havn.
Letbane - den kører da til Tirstrup
Det, det siger mig er, at Tirstrup skal bruges til noget fornuftigt - ret snart. Jeg vil gætte på: Transportfly... de ret få passagerer vil jo nok benytte faldskærm....
Men ellers ligger Tirstrup ret tæt på Århus havn.
Letbane - den kører da til Tirstrup
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Nu skrev jeg
sælg SAS!
Det støder imidlertid på den vanskelighed, at man ikke kan finde pengene til at betale køberne.
Men naturligvis går det som jeg siger:
Det er da udmærket, at blive enige om løn og øvrige arbejdsforhold, når ruterne alligevel skal nedlægges. Det går nemt nok.
Altså der skal ikke flyves indenrigsflyvning i Danmark - og de lange stræk går også; men de kortere - ja, de går til Cimber Air. På en helt anden overenskomst.
Der skal overhovedet ikke flyves internationalt fra Sverrig. Der er én international lufthavn i Norden: Kastrup.
Det støder imidlertid på den vanskelighed, at man ikke kan finde pengene til at betale køberne.
Men naturligvis går det som jeg siger:
For min skyld må de da gerne strejke i Sverrig. Der skal slet ikke flyves i Sverrig.I Sverige har det ramt omkring 26.000 passagerer, mens det i Danmark har ramt omkring 3000 passagerer, siger hun.
Det er piloterne på de kortere flyvninger, der strejker, og det betyder, at det er indenrigsflyvninger og afgange til det øvrige Europa, der bliver ramt af strejken.
Selvfølgelig. Der skal jo ikke flyves udenrigs i Norge.Torsdag undgik flyselskabet en strejke i Norge, hvor 430 piloter havde gjort klar til at blive på jorden. Her nåede man til enighed efter lange forhandlinger.
Længere flyvninger fra Arlanda-lufthavnen ved Stockholm til Asien og USA er ikke påvirket af strejken.
Det er da udmærket, at blive enige om løn og øvrige arbejdsforhold, når ruterne alligevel skal nedlægges. Det går nemt nok.
Altså der skal ikke flyves indenrigsflyvning i Danmark - og de lange stræk går også; men de kortere - ja, de går til Cimber Air. På en helt anden overenskomst.
Der skal overhovedet ikke flyves internationalt fra Sverrig. Der er én international lufthavn i Norden: Kastrup.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Tirstrup
Lyder logisk nok.
Fidusen er, at man så får samlet ejerskabet på én hånd og kan overtage flyvestationen ved lejlighed til forsvaret. Så kan trafikinvesteringer i Århus blive betalt. Tirstrup har som civil lufthavn ikke nogen berettigelse.
Fidusen er, at man så får samlet ejerskabet på én hånd og kan overtage flyvestationen ved lejlighed til forsvaret. Så kan trafikinvesteringer i Århus blive betalt. Tirstrup har som civil lufthavn ikke nogen berettigelse.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig skal der ikke statsstøtte til SAS!
Det er noget vrøvl.
Sagen er jo den, at SAS skal nedlægges og svenskerne betale underskuddet. Vi har da så sandelig ikke tænkt os at subsidiere svenskerne!
Sagen er jo den, at SAS skal nedlægges og svenskerne betale underskuddet. Vi har da så sandelig ikke tænkt os at subsidiere svenskerne!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Norwegean vokser fra SAS
Ja, det tro da Fanden.
Der skal da slet ikke flyves til Sverrig. SAS skal have smidt svenskerne ud - der er ikke noget at bruge dem til.
Alternativet er, at oprette selskaber, der saver passagergrundlaget fra dem - det bliver nok det, der kommer til at ske. Den danske stat skal bare have ombyttet sine aktier i SAS til aktier i Cimber - og lad så braset gå konkurs. Naturligvis med tab til de svenske banker, der ejer Sverrig.
Der skal da slet ikke flyves til Sverrig. SAS skal have smidt svenskerne ud - der er ikke noget at bruge dem til.
Alternativet er, at oprette selskaber, der saver passagergrundlaget fra dem - det bliver nok det, der kommer til at ske. Den danske stat skal bare have ombyttet sine aktier i SAS til aktier i Cimber - og lad så braset gå konkurs. Naturligvis med tab til de svenske banker, der ejer Sverrig.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Salg af Cimber til City jet?
Lyder umiddelbart plausibelt.
Det er en måde for staten og danske aktionærer, at komme ud af SAS.
Ved at anvende City-jet som stråmand opnår man:
Jeg vil ikke snyde Jer for Cecilia i et mindre kendt stykke af Rossini. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke kan stå for hendes fnisenden maskingevær.
Semiramide er lykkelig over, at Arsace er vendt tilbage til hende, da hun er forelsket i ham - hun er dog ikke klar over, at han er hendes søn.
Nå tilbage til den fornøjelige opgave med at smide svenskerne ud af landet:
Det er nok derfor Fritz Schnur har fået lov til at leve så længe.
Det er en måde for staten og danske aktionærer, at komme ud af SAS.
Ved at anvende City-jet som stråmand opnår man:
- Salget vil skaffe SAS likviditet til tilbagekøb af den danske stats aktier.
- Den danske stat vil så kunne købe aktierne i City Jet. Lave en lodret fusion af de to selskaber. Skifte til et helt nyt navn: F.eks. Det Danske Luftfartselskab, som er holdingselskabet for den danske stats besiddelse af SAS aktier.
- Dermed kan man købe materiellet i City Jet som er Bombardier CRJ900 og overlade City Jet til kreditorerne - dvs. først køber man Cimber, så køber man flyene fra City Jet. For pengene man fik ved salget af sine aktier i SAS i DDL.
- Derefter nedlægges City Jet og deres ruter, som man nok ikke er interesseret i at overtage. Banken kan så få fred til at gumle på tabet - man overtager de ruter fra SAS, som man er interesseret i.
- Dermed får man også bragt vedligeholdet ud fra Kastrup til Billund, så man kun benytter Kastrup som destination. DDL har ikke brug for de store faciliteter i Kastrup som hangar 243 - endnu.
Jeg vil ikke snyde Jer for Cecilia i et mindre kendt stykke af Rossini. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke kan stå for hendes fnisenden maskingevær.
Semiramide er lykkelig over, at Arsace er vendt tilbage til hende, da hun er forelsket i ham - hun er dog ikke klar over, at han er hendes søn.
Nå tilbage til den fornøjelige opgave med at smide svenskerne ud af landet:
Det er nok derfor Fritz Schnur har fået lov til at leve så længe.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig skal der ikke bygges lufthavn ved Thomasminde!
Det kan kun være til glæde for lokale banksvin der har tabte udlån i området.
Der er én begrundelse for Tirstrup og den er militær.
Mens idioterne ævler færdig, så hører vi andre lidt Rossini.
Der er én begrundelse for Tirstrup og den er militær.
Mens idioterne ævler færdig, så hører vi andre lidt Rossini.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Norge og Sverrig sælger ud af deres aktier.
Det er ikke så mærkeligt.
For at det kan ske, skal noget af SAS sælges fra - formentlig Cimber Air. Spørgsmålet er hvem, man sælger aktierne i Cimber til? Det kunne være den danske stat. Det, der så nok sker er, at SAS så går konkurs - og da der er tale om et aktieselskab, så er der kun bankerne til at æde tabet.
Det næste spørgsmål er, hvad der sker med resten og om rutenetværket er noget værd. Det kan det udmærket være, fordi når man trimmer de svenske indenrigsruter fra, så er resten ikke nødvendigvis dårligt. Der skal flyves langt mindre - ingen tvivl om det, så svenskerne skal fyres. Flyene er jo ikke noget værd - eller de er leasede.
Dvs. stater har herefter:
Det er reelt Norge, der melder sig ud - formentlig fordi den nye lufthavn ikke kan generere international trafik. Spørgsmålet er om Danmark betaler for aktierne i Cimber med aktierne i SAS? Så har vi nemlig en pris på Cimber, dvs. 2,4% af SAS bogførte værdi.
Det er en måde at få Cimber ud af Nordea's klør, når nu Nordea (dvs. Sverrig) går konkurs.
For at det kan ske, skal noget af SAS sælges fra - formentlig Cimber Air. Spørgsmålet er hvem, man sælger aktierne i Cimber til? Det kunne være den danske stat. Det, der så nok sker er, at SAS så går konkurs - og da der er tale om et aktieselskab, så er der kun bankerne til at æde tabet.
Det næste spørgsmål er, hvad der sker med resten og om rutenetværket er noget værd. Det kan det udmærket være, fordi når man trimmer de svenske indenrigsruter fra, så er resten ikke nødvendigvis dårligt. Der skal flyves langt mindre - ingen tvivl om det, så svenskerne skal fyres. Flyene er jo ikke noget værd - eller de er leasede.
Dvs. i alt 49,7 %, med forbehold for afrundinger.Det svarer til omkring 5,8 procent af stamaktierne i SAS.
De to stater vil fordele salget af aktier mellem sig i forhold deres nuværende beholdning af aktier.
Ifølge SAS' hjemmeside er den svenske stat indehaver af 21,3 procent af aktierne i SAS, mens den danske og norske stat hver har 14,2 procent.
Dvs. stater har herefter:
- Danmark 14,2%
- Sverrig 17,8%
- Norge 11,8%
Det er reelt Norge, der melder sig ud - formentlig fordi den nye lufthavn ikke kan generere international trafik. Spørgsmålet er om Danmark betaler for aktierne i Cimber med aktierne i SAS? Så har vi nemlig en pris på Cimber, dvs. 2,4% af SAS bogførte værdi.
Det er en måde at få Cimber ud af Nordea's klør, når nu Nordea (dvs. Sverrig) går konkurs.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig vil svenskere og nordmænd af med SAS
Thomas skrev:Det er ikke så mærkeligt.
For at det kan ske, skal noget af SAS sælges fra - formentlig Cimber Air. Spørgsmålet er hvem, man sælger aktierne i Cimber til? Det kunne være den danske stat. Det, der så nok sker er, at SAS så går konkurs - og da der er tale om et aktieselskab, så er der kun bankerne til at æde tabet.
Det næste spørgsmål er, hvad der sker med resten og om rutenetværket er noget værd. Det kan det udmærket være, fordi når man trimmer de svenske indenrigsruter fra, så er resten ikke nødvendigvis dårligt. Der skal flyves langt mindre - ingen tvivl om det, så svenskerne skal fyres. Flyene er jo ikke noget værd - eller de er leasede.Dvs. i alt 49,7 %, med forbehold for afrundinger.Det svarer til omkring 5,8 procent af stamaktierne i SAS.
De to stater vil fordele salget af aktier mellem sig i forhold deres nuværende beholdning af aktier.
Ifølge SAS' hjemmeside er den svenske stat indehaver af 21,3 procent af aktierne i SAS, mens den danske og norske stat hver har 14,2 procent.
Dvs. stater har herefter:
- Danmark 14,2%
- Sverrig 17,8%
- Norge 11,8%
Det er reelt Norge, der melder sig ud - formentlig fordi den nye lufthavn ikke kan generere international trafik. Spørgsmålet er om Danmark betaler for aktierne i Cimber med aktierne i SAS? Så har vi nemlig en pris på Cimber, dvs. 2,4% af SAS bogførte værdi.
Det er en måde at få Cimber ud af Nordea's klør, når nu Nordea (dvs. Sverrig) går konkurs.
Selvfølgelig akal svenskere ud, så vi kan få en ordentlig overenskomst.
I første omgang drejer det sig om at skaffe sig af med netværket af svenskere, så den overenskomst bliver uaktuel: Der skal ikke være svenskere i SAS.
Al den Europæiske trafik skal til Cimber. Trafik fra Stockholm nedlægges - jeg mener: Hvem kunne drømme om at rejse TIL Sverrig. Skåne betjenes jo så udmærket fra København - efter hvad de lokale narkotika-handlere i Christiania siger.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ja, selvfølgelig går det galt.
Dø Sverrig, dø Nordea - dø.
Javel, men så må man bruge mindre fly, som Challenger - og fjerne svenskerne.
Det er først og fremmest på de europæiske ruter, at SAS er udfordret. På denne del af trafikken flyver SAS i direkte konkurrence med store lavprisselskaber, som køber nye fly og konstant åbner nye ruter.
Javel, men så må man bruge mindre fly, som Challenger - og fjerne svenskerne.
Tja... sådan går det.Samtidig er priserne på flybrændstof steget i løbet af efteråret, ligesom indtjeningen er negativt påvirket, fordi den svenske valuta er faldet i forhold til dollars.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig skal man ikke fra Århus til Stockholm!
Tirstrup er en flyvestation - der er ikke brug for en flyveplads.
Jeg kan ikke se, at det er en rute, som Cimber vil være interesseret i.
Jeg kan ikke se, at det er en rute, som Cimber vil være interesseret i.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Åbning af motorvej i Herning
Thomas skrev:Tirstrup er en flyvestation - der er ikke brug for en flyveplads.
Jeg kan ikke se, at det er en rute, som Cimber vil være interesseret i.
Det var dog interessant med noget så tæt på Karup.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Nu jamrer SAS
Selvfølgelig flyver SAS ikke fra hverken Norge eller Sverrig.
Der er ikke nogen passagerer!
Der er ikke nogen passagerer!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS får bøde af Vestager.
70 mio. NOK?
For mig at se, er der ved at blive lagt op til et rent dansk luftfragtselskab. Et sted skal man jo have de Condor hen.
Luftfragt betyder ikke så forfærdelig meget rent tonsmæssigt.
For mig at se, er der ved at blive lagt op til et rent dansk luftfragtselskab. Et sted skal man jo have de Condor hen.
Luftfragt betyder ikke så forfærdelig meget rent tonsmæssigt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det samme bøvl som SAS.
Post Nord.
Er det med modsat fortegn af SAS?
Er det med modsat fortegn af SAS?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
ATP køber sig ind i Københavns Lufthavn.
Mere fra liget af SAS købes.
Det er den helt rigtige beslutning. Mon ikke det næste bliver at ATP køber Cimber af SAS? Det var da en måde for Danmark at komme ud af Svensk Alt Sammen.
Man skulle næsten tro, at ATP læser økonomidebatten.
Med Keflavik, så bliver der mulighed for at koble sig på et canadisk luftfartsselskab. Man opnår således at kunne operere med fyldte fly. Det giver nogen terminalbehandling; men i dag er prisen afgørende - og så kan de store selskaber ikke være med.
Det vil give mulighed for en rimelig frekvens - forudsat fungerende lufthavne (i modsætning til Berlin) - så man kan nå alle større byer i USA og Canada. Samtidig kan man komme ud over det stadig mere trafikerede luftrum på den amerikanske østkyst.
Om der er penge i det? Tjooo .... måske? Hvis man kan operere med fulde fly og have sine værksteder i Billund - evt. Ålborg.
Nu får vi se.
Man vil have hele det europæiske netværk. Der er ikke nødvendigvis et tidstab. For at komme til lufthavnen i USA er heller ikke uden problemer. Og så undgår man helt svenskere!
Desuden har Canada en vis eksport af naturgas - til USA - naturligvis, hvor de med garanti ikke får en ordentlig pris. Kunne være interessant, såfremt Thyra-feltet er i færd med at blive ombygget til en gas-terminal.
Der desuden et stort vandkraftpotentiale ikke så langt fra Sdr. Strømfjord. Det kunne måske gøre Hydro Quebéc interesseret igen?
Det er den helt rigtige beslutning. Mon ikke det næste bliver at ATP køber Cimber af SAS? Det var da en måde for Danmark at komme ud af Svensk Alt Sammen.
Man skulle næsten tro, at ATP læser økonomidebatten.
Med Keflavik, så bliver der mulighed for at koble sig på et canadisk luftfartsselskab. Man opnår således at kunne operere med fyldte fly. Det giver nogen terminalbehandling; men i dag er prisen afgørende - og så kan de store selskaber ikke være med.
Det vil give mulighed for en rimelig frekvens - forudsat fungerende lufthavne (i modsætning til Berlin) - så man kan nå alle større byer i USA og Canada. Samtidig kan man komme ud over det stadig mere trafikerede luftrum på den amerikanske østkyst.
Om der er penge i det? Tjooo .... måske? Hvis man kan operere med fulde fly og have sine værksteder i Billund - evt. Ålborg.
Nu får vi se.
Man vil have hele det europæiske netværk. Der er ikke nødvendigvis et tidstab. For at komme til lufthavnen i USA er heller ikke uden problemer. Og så undgår man helt svenskere!
Desuden har Canada en vis eksport af naturgas - til USA - naturligvis, hvor de med garanti ikke får en ordentlig pris. Kunne være interessant, såfremt Thyra-feltet er i færd med at blive ombygget til en gas-terminal.
Der desuden et stort vandkraftpotentiale ikke så langt fra Sdr. Strømfjord. Det kunne måske gøre Hydro Quebéc interesseret igen?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS
Det er et spørgsmål om:
Anvende provinslufthavne overalt i Europa for at få sat landingsafgifterne ned.
Hvis man kan generere nok trafik med billige billetter, så flyene er fyldt, så får man en højere frekvens - og slipper udenom kaos i de store lufthavne.
Det vil samtidig udbygge pilot-basen til transportfly i Flyvevåbnet.
Argumentet for et stort knudepunkt (og dermed for landingsafgiften) er, at man kan samle passagerer fra et stort opland, så de kan skifte til andre fly, der flyver derhen, hvor de ville hen i første omgang.
Svagheden ved det argument er, at det kræver store fly der kan bringe sædeprisen ned, fordi man efter al sandsynlighed skal flyve mellem to store lufthavne - for så at tage turen fra den anden store lufthavn til bestemmelsesstedet.
Uanset hvad, så tager det tid med 3 flyveture.
Specielt i Europa er det ikke altid hurtigere at tage flyene.
At jeg så havde set en mulighed i at flyve til de baltiske lufthavne, det er så noget andet. Om ikke andet, så for at bruge frekvensen til at få belægningsprocenten op.
Fidusen er også, at man op et tidspunkt bliver nødt til at sælge Cimber fra - om ikke andet for at slippe ud af SAS.
Anvende provinslufthavne overalt i Europa for at få sat landingsafgifterne ned.
Hvis man kan generere nok trafik med billige billetter, så flyene er fyldt, så får man en højere frekvens - og slipper udenom kaos i de store lufthavne.
Det vil samtidig udbygge pilot-basen til transportfly i Flyvevåbnet.
Argumentet for et stort knudepunkt (og dermed for landingsafgiften) er, at man kan samle passagerer fra et stort opland, så de kan skifte til andre fly, der flyver derhen, hvor de ville hen i første omgang.
Svagheden ved det argument er, at det kræver store fly der kan bringe sædeprisen ned, fordi man efter al sandsynlighed skal flyve mellem to store lufthavne - for så at tage turen fra den anden store lufthavn til bestemmelsesstedet.
Uanset hvad, så tager det tid med 3 flyveture.
Specielt i Europa er det ikke altid hurtigere at tage flyene.
At jeg så havde set en mulighed i at flyve til de baltiske lufthavne, det er så noget andet. Om ikke andet, så for at bruge frekvensen til at få belægningsprocenten op.
Fidusen er også, at man op et tidspunkt bliver nødt til at sælge Cimber fra - om ikke andet for at slippe ud af SAS.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Luftkastellet Aaarhus
Du har før været loren og bortdømt lufthavnen !!! Hvad har fået dig til at ændre holdning ?Thomas skrev:Det er et spørgsmål om:
Anvende provinslufthavne overalt i Europa for at få sat landingsafgifterne ned.
Hvis man kan generere nok trafik med billige billetter, så flyene er fyldt, så får man en højere frekvens - og slipper udenom kaos i de store lufthavne.
Det vil samtidig udbygge pilot-basen til transportfly i Flyvevåbnet.
Argumentet for et stort knudepunkt (og dermed for landingsafgiften) er, at man kan samle passagerer fra et stort opland, så de kan skifte til andre fly, der flyver derhen, hvor de ville hen i første omgang.
Svagheden ved det argument er, at det kræver store fly der kan bringe sædeprisen ned, fordi man efter al sandsynlighed skal flyve mellem to store lufthavne - for så at tage turen fra den anden store lufthavn til bestemmelsesstedet.
Uanset hvad, så tager det tid med 3 flyveture.
Specielt i Europa er det ikke altid hurtigere at tage flyene.
At jeg så havde set en mulighed i at flyve til de baltiske lufthavne, det er så noget andet. Om ikke andet, så for at bruge frekvensen til at få belægningsprocenten op.
Fidusen er også, at man op et tidspunkt bliver nødt til at sælge Cimber fra - om ikke andet for at slippe ud af SAS.
Kejserens nye klæder !?
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Sv: Sælg SAS!
klogeaage 35 skrev:Du har før været loren og bortdømt lufthavnen !!! Hvad har fået dig til at ændre holdning ?Thomas skrev:Det er et spørgsmål om:
....
Kejserens nye klæder !?
Tirstrup dur ikke som civil lufthavn!
Der er bare det ved det, at man lader til at følge min planlægning for at bruge den til at modtage forsyninger. Formentlig skal der være en transporteskadrille dér - det har altid været eksistensberettigelsen.
Selvfølgelig skal der ikke flyves indenrigs fra Tirstrup. Til Sverrig skal der SLET ikke flyves.
Det skal til Billund. Århus har IKKE brug for en flyveplads!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Der er et argument for København Aalborg.
men ellers ikke!
Passagertrafikken nord for Århus har ingen mængde og man kan se på motorvejene hvor lidet, der egentlig er.
Derfor skal DSB's renoveringsplan ikke omfatte strækningen nord for Århus/Randers. Der er ikke trafik til jernbanen dér. Der er noget godstrafik; men det er noget andet. Lastbilerne kan passende komme på godsvogne, når de kommer fra Sverrig.
Passagertrafikken nord for Århus har ingen mængde og man kan se på motorvejene hvor lidet, der egentlig er.
Derfor skal DSB's renoveringsplan ikke omfatte strækningen nord for Århus/Randers. Der er ikke trafik til jernbanen dér. Der er noget godstrafik; men det er noget andet. Lastbilerne kan passende komme på godsvogne, når de kommer fra Sverrig.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
SAS aktieemission.
Hvem skulle være så splintende sindssyg at købe.
Er det prisen for at få Cimberaktier i stedet for.
Fra svensk side er det udelukkende et ønske fra Nordea om at redde sig ud af et grimt tab.
Det vil så forskyde magten i SAS til fordel for den danske regering. Oprindeligt ejer den danske stat 2/7, Norge 2/7 og Sverrig 3/7.
I dag er Danmark lidt højere. Fidusen er, at man skal have nedlagt de svenske ruter og svenskerne kan få lov til at kravle op i træerne igen.
Det er så endnu et skridt mod at få nedlagt den katastrofe.
Er det prisen for at få Cimberaktier i stedet for.
Fra svensk side er det udelukkende et ønske fra Nordea om at redde sig ud af et grimt tab.
Det vil så forskyde magten i SAS til fordel for den danske regering. Oprindeligt ejer den danske stat 2/7, Norge 2/7 og Sverrig 3/7.
I dag er Danmark lidt højere. Fidusen er, at man skal have nedlagt de svenske ruter og svenskerne kan få lov til at kravle op i træerne igen.
Det er så endnu et skridt mod at få nedlagt den katastrofe.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er Avianor, der er interessant.
Norge har ikke brug for international trafik.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Side 2 af 4
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum