Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

+7
Merkur
abbaratet
Thomas
Plyds
Cirb
pibetobak
Gorrion
11 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af Merkur Tors Nov 07, 2013 10:59 pm

Thomas skrev:
Merkur skrev:En tanke

Er lovforslaget koordineret med pensionsbranchen som jo de sidste 5 år har sænket deres andel af flexlån - og som vel sagtens vil kunne leve med "risikoen" og et langfristet fastforrentet lån. Måske de allerede skal ind og købe ved de førstkommende aktioner?
Koordineret og koordineret er nok så meget sagt - som Du bemærker, så har pensionskasserne allerede stemt med fødderne.
Ind og byde ved "auktionerne"??? Er Du vimmer?!?! En flexrente på 2-3%% - det holder bankerne ikke til, for de skal jo betale renterne for flextumperne!
En flextumpe hverken kan eller vil betale rente, endsige afdrag.
Nej ikke byde - men købe (aftalt med banken naturligtvis). Så modtager kassen måske 1 procent i 2014 og herefter 6 procent fra 2015 (eller 4 procent når låneren har konverteret).

Men pensionskasser kan jo også vente til det alligevel bliver fastforrentet det meste i 2015.

Men det bliver spændende at se hvor de kommende aktioner ender ud med (dvs. Bankernes strategi). Det er jo også allerede fremme i pressen at F1 renten nok stiger...

Der ser virkeligt ud til at være lidt af en genistreg Nationalbanken er kommet med.

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af abbaratet Tors Nov 07, 2013 11:02 pm

Cirb skrev:
Merkur skrev:En tanke

Er lovforslaget koordineret med pensionsbranchen som jo de sidste 5 år har sænket deres andel af flexlån - og som vel sagtens vil kunne leve med "risikoen" og et langfristet fastforrentet lån. Måske de allerede skal ind og købe ved de førstkommende aktioner?
Du mener betal for en et årig 2 % (kurs langt under 100) , få en 30 årig 6 % , og det eneste de behøver gøre er at købe i 14 og lade det hele falde i 15.  
Jo, det lyder sandsynligt.
Stakkels flextumber.

Mvh
Cirb
den strategi virker så kun hvis man lader de lange renter stige samtidig med, ellers konverterer debitor jo bare ned. Hmm.
abbaratet
abbaratet

Antal indlæg : 110
Join date : 02/09/11
Geografisk sted : Hadsund

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af Merkur Tors Nov 07, 2013 11:04 pm

abbaratet skrev:
Cirb skrev:
Merkur skrev:En tanke

Er lovforslaget koordineret med pensionsbranchen som jo de sidste 5 år har sænket deres andel af flexlån - og som vel sagtens vil kunne leve med "risikoen" og et langfristet fastforrentet lån. Måske de allerede skal ind og købe ved de førstkommende aktioner?
Du mener betal for en et årig 2 % (kurs langt under 100) , få en 30 årig 6 % , og det eneste de behøver gøre er at købe i 14 og lade det hele falde i 15.  
Jo, det lyder sandsynligt.
Stakkels flextumber.

Mvh
Cirb
den strategi virker så kun hvis man lader de lange renter stige samtidig med, ellers konverterer debitor jo bare ned. Hmm.
Men dem er pensionskasserne jo også interesserede i (4 procent eksempelvis)

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af abbaratet Tors Nov 07, 2013 11:10 pm

Jeg tænkte blot at en konsekvens af dette lovforslag kunne blive at de lange renter kommer til at stige, fordi investorene vil forsøge at beskytte de konvertede fleksobligationer mod indløsning til pari. Sekundært fordi en konverteringsbølge vil presse kursen på de obligationer der evt konverteres ned til.
abbaratet
abbaratet

Antal indlæg : 110
Join date : 02/09/11
Geografisk sted : Hadsund

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af Cirb Tors Nov 07, 2013 11:44 pm

http://m.finanswatch.dk/?article=6210456

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af erikkp Tors Nov 07, 2013 11:49 pm

Jeg ville ønske Thomas ikke var sådan en nar, for jeg forstår ikke dette, og jeg har virkelig lyst til at forstå dette. Jeg observerer følgende fænomener (som ikke passer Økonomimonologens guru)
1. Der sælges masser af sommerhuse i den nedre prisklasse
Jeg tror det er folk i lejligheder der er teknisk insolvente men som godt kan få lov til at købe et sommerhus
2. Der sælges masser af lejligheder i København. Jeg kender personligt til mange forældrekøb, noget der ikke skete i 2010, 2011 og 1012
3. villasalget i eksempelvis snekkersten er gået fuldstændigt i stå. Jeg vil tro det samme er tilfædet op og ned langs kysten, men jeg har boet i snekkersten, så derfor følger jeg dette marked
4. Jeg fatter ikke hvad Sass Larsens sidste udspil betyder, og indtil videre har jeg ingen hjælp fået fra økonomimonologen.

erikkp

Antal indlæg : 29
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 07, 2013 11:53 pm

abbaratet skrev:Jeg tænkte blot at en konsekvens af dette lovforslag kunne blive at de lange renter kommer til at stige, fordi investorene vil forsøge at beskytte de konvertede fleksobligationer mod indløsning til pari. Sekundært fordi en konverteringsbølge vil presse kursen på de obligationer der evt konverteres ned til.
Nej, det er lige præcis den risiko, jeg ikke tror, der er!

Du har set, hvordan investorerne har snuppet erhvervsobligationer til 3½% 8 år op - uden det mindste ballade - ikke det, der ligner: Vi taler 35 milliarder i ét hug. Der er 180 mia. i kontant i Nationalbanken. Skulle en middelflæsket provinsbank ikke være interesseret i 3½% frem for at have dem til 0% på folio? Alene det, at realkreditobligationen kan belånes smertefrit i Nationalbanken i midlertidig likviditetsforstrækning - intet problem.

"Markedet" og "investorerne" (dvs. pensionskasserne) kan sluge stort set det antal 3% 30 år realkredit fast annuiteter, det skal være. Og det vil ikke kunne ses på kursen - den vil være pari hele vejen igennem. Problemet - om der er noget - er, at udbydes 2-2½% kupon, så ryger de sgu også i pari.
Markedslikviditeten er så enorm.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34416
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Jeg elsker når ATP er perfid!

Indlæg af Thomas Fre Nov 08, 2013 2:12 am

Pragtfuldt!

Ikke alene har man givet bankerne et gevaldigt kurstab på deres flexlort, nu vil man så også fratage dem blodpengene.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34416
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed! - Page 3 Empty Sv: Regeringen bliver nød til at redde realkreditten på målstregen, til trods for deres landsskadelige virksomhed!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum