Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

3 deltagere

Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af Gorrion Søn Aug 31, 2014 2:53 am

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/08/31/003912.htm

Sådan som hun havde bidt sig fast i nakkeskindet på Helle og Bjarne, havde jeg ikke regnet med at læse dette som en godnat historie!

Hvor mange minister rokader er vi oppe på nu....så?
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Sv: Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af Thomas Søn Aug 31, 2014 2:58 am

Gorrion skrev:Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/08/31/003912.htm

Sådan som hun havde bidt sig fast i nakkeskindet på Helle og Bjarne, havde jeg ikke regnet med at læse dette som en godnat historie!

Hvor mange minister rokader er vi oppe på nu....så?

Tja.... det at være minister hos Thorning er vist det, man kalder at være løsarbejder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Jeg havde godt nok undret mig over, at hun holdt så meget kæft.

Indlæg af Thomas Søn Aug 31, 2014 3:14 am

Thomas skrev:
Gorrion skrev:Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/08/31/003912.htm

Sådan som hun havde bidt sig fast i nakkeskindet på Helle og Bjarne, havde jeg ikke regnet med at læse dette som en godnat historie!

Hvor mange minister rokader er vi oppe på nu....så?

Tja.... det at være minister hos Thorning er vist det, man kalder at være løsarbejder.

Men jo, jeg kunne godt have set den noget før. Det spændende bliver, hvilken kommissær. Miljøfis er for langt nede.

Spørgsmålet er om hun skal helt op og være budgetkommissær.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Sv: Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af doctor Ons Sep 10, 2014 9:12 am

Det har været et meget mærkeligt forløb.
TÆnk at opsige sin post som den mest magtfulde i regeringen for at få en kommissærpost i konkurrence, som mest er administrativ. Hvor næsten sikker var hun på at få økonomikommissær posten? Havde hun valgt at gå som minister og leder af R, hvis hun havde kendt sin nuværende post????

Først forlod SF regeringen - nu har S frit spil uden Margrethe Vestager.
Hvad pønser Thorning og Corydon på????
Blev Vestager lokket på falske forudsætninger for at give regeringen plads til en ny politik.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Sv: Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af Thomas Ons Sep 10, 2014 11:43 am

doctor skrev:Det har været et meget mærkeligt forløb.
TÆnk at opsige sin post som den mest magtfulde i regeringen for at få en kommissærpost i konkurrence, som mest er administrativ.  Hvor næsten sikker var hun på at få økonomikommissær posten? Havde hun valgt at gå som minister og leder af R, hvis hun havde kendt sin nuværende post????

Først forlod SF regeringen - nu har S frit spil uden Margrethe Vestager.
Hvad pønser Thorning og Corydon på????
Blev Vestager lokket på falske forudsætninger for at give regeringen plads til en ny politik.

Administrativ? Vorherre bevar's!

Du må aldrig lytte til Tulletåben: Han er og bliver et perverst og deformt underordnet banksvin!

Lykke Friis

Og der er noget helt særligt ved konkurrencekommissærposten, pointerer Lykke Friis.

»På mange andre områder i europæisk politik er det nationalstaterne, der er de stærke. Men her er det altså EU, der virkelig har musklerne. Derfor er det en meget interessant post,« siger hun.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Sv: Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af doctor Ons Sep 10, 2014 12:49 pm

-var meningen ikke at hun skulle ned og redde realkreditten?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Sv: Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af Thomas Ons Sep 10, 2014 1:00 pm

doctor skrev:-var meningen ikke at hun skulle ned og redde realkreditten?

Den tror jeg faktisk, man har nogenlunde fat på.

At Tulletåben, så vil have hende som "bankindpisker" - tro mig: Det bliver hun også!

Se bankerne kører jo deres argumentationer omkrig deres valutasvindel mm. på at de skal have lige konkurrence - de skal få konkurrence, skal de!

Som cirb påpegede mht. til betalingsformidlingen i forbindelse med Nationalbankdirektørens tale til bankerne: Det behøver så sandelig ikke at gå gennem bankerne!

Det vil sige, at Vestager får grensaksen til at klippe fingrene af banksvinene ved at lade transaktioner og kreditformidling køre uden om bankerne. Det må jo siges at være skadeligt for den frie konkurrence, at have bankerne og deres investeringsafdelinger rodet ind i investeringer mm.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær Empty Sv: Vestager træder ud af regeringen og bliver EU-kommissær

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum