Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Filiallukninger ikke bare et Dansk fænomen.

Go down

Filiallukninger ikke bare et Dansk fænomen. Empty Filiallukninger ikke bare et Dansk fænomen.

Indlæg af Thomas Søn Aug 11, 2013 3:39 pm

Det undrer mig, at der ikke er tale om flere.

Der er i dag 218.687 bankfilialer i Europa, viser tallene fra ECB Antallet er på fire år blevet mindsket med otte procent, skriver Reuters.
Nu er Finansrådet - som sædvanlig - ikke færdig med at manipulere tallene for 2012 endnu; men fra 2007 til 2011 er antallet af institutter faldet med 25% til 131 i 2011 i Danmark.
Antallet af filialer er tilsvarende faldet til 1494 eller med knap 25% i samme periode.

Problemet er at antallet af ansatte kun er faldet med lige godt 3%! Her må arbejdsløsheden godt snart sætte ind med appel.

Jeg tror forklaringen er nok så meget, at bankansatte er så forgældede, at de dels er nød til at få lønforhøjelse, dels ikke kan fyres - for så skvatter bankerne sammen. Ja, jeg tror faktisk, det er så skrøbeligt at 10.000 bankansatte er nødvendige for at holde bankerne kørende - ikke at de laver andet end ulykker; men arbejdsløsheden blandt bankfunktionærer vil være nok til at tvinge så store tab i bankerne at bankerne går fallit, fordi de fyrer egne medarbejdere!

Jeg tror faktisk, at det er så galt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum