Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

4 deltagere

Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Merkur Fre Mar 29, 2013 8:48 pm

Snablet fra den anden kanal:

http://www.bloomberg.com/news/2013-03-24/danish-interest-only-mortgage-jolt-threatens-market-s-p-says.html

"The government rejected a plan by mortgage banks last week to split troubled loans and extend interest-only terms for amounts below an 80 percent loan-to-value limit. The decision means the industry must now head back to the drawing board to figure out how to save borrowers who can’t afford to start repaying their principal"

Er det mig som har sovet i timen, eller er det også gået jeres næse forbi, at regeringen åbenbart har afvist realkredittens nylige forslag til løsning af afdragsfriheds- boblen

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Sv: Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Thomas Fre Mar 29, 2013 9:20 pm

Merkur skrev:Snablet fra den anden kanal:

http://www.bloomberg.com/news/2013-03-24/danish-interest-only-mortgage-jolt-threatens-market-s-p-says.html

"The government rejected a plan by mortgage banks last week to split troubled loans and extend interest-only terms for amounts below an 80 percent loan-to-value limit. The decision means the industry must now head back to the drawing board to figure out how to save borrowers who can’t afford to start repaying their principal"

Er det mig som har sovet i timen, eller er det også gået jeres næse forbi, at regeringen åbenbart har afvist realkredittens nylige forslag til løsning af afdragsfriheds- boblen

Den har også undgået min opmærksomhed.
At Engberg Jensen så blev gået er en anden ting.

Men Rohdes bemærkninger om realkreditobligationen hørte jeg også kun perifert.

Men det er nok. Nu falder hammeren for at lade Vestager løbe til ECB med RKR's gennemskuelige løgne.

En overtagelse af realkreditterne synes mig en lille smule tidlig. Jeg venter den først til efteråret.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Sv: Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Cirb Fre Mar 29, 2013 10:05 pm

Påfaldene dyb tavshed i danske medier. Mikrofonholdere alle til hobe.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Sv: Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Thomas Fre Mar 29, 2013 11:14 pm

Cirb skrev:Påfaldene dyb tavshed i danske medier. Mikrofonholdere alle til hobe.

Mvh
Cirb
Det er den radiotavshed, der også er interessant.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Sv: Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Gorrion Lør Mar 30, 2013 4:06 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:Påfaldene dyb tavshed i danske medier. Mikrofonholdere alle til hobe.

Mvh
Cirb
Det er den radiotavshed, der også er interessant.

Noget lader ihvertfald til at påskebordet er kommet meget belejligt, vi må håber den ikke giver alt for meget halsbrand.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Sv: Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Thomas Lør Mar 30, 2013 4:22 am

Gorrion skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:Påfaldene dyb tavshed i danske medier. Mikrofonholdere alle til hobe.

Mvh
Cirb
Det er den radiotavshed, der også er interessant.

Noget lader ihvertfald til at påskebordet er kommet meget belejligt, vi må håber den ikke giver alt for meget halsbrand.

Det jeg lægger mærke til er at Berlingske er under afvikling: Der er ikke nogen, der har interesse i at udbrede propaganda den vej og betale for annoncer i det redaktionelle stof.

Noget andet er, at man sidste efterår brugte en del tid på at rydde op i småbanker. Det væsentlige ved Tønder Bank var IKKE Tønder Bank - det var noget man blev opmærksom på sådan nebenbei. Næhh: Det var hvor pilrådden Sydbank er! Det var så meget, at den må udnævnes til at være "Systemisk Vigtig" - dvs. den skal på én eller anden måde afvikles.
Vestjysk Bank er noget lort - det ved vi godt; men Sydbank har INGEN gode udlån! Formentlig KAN man slet ikke låne dem penge fra Nationalbanken. Der er INGEN evne til at tab.
Det er den gamle Varde Bank, der aldrig er blevet det mindste bedre. Tværtimod, man har bare i 30 år læsset lort oveni.

Det tror jeg faktisk er den værste overraskelse overhovedet - indtil dato.

Noget andet er, at man skulle være et dumt svin, hvis man ikke udnyttede den uge, hvor ingen kan komme i banken til at foretage et kasseeftersyn.

Spørgsmålet er hvor meget man tager i denne omgang: Dels skal man redde, hvad man kan i realkreditten, dels skal man have Nordea ud af landet - det er to store hug på én gang! For meget? Ved det ikke.

Samtidig har man en fuldstændig ligegyldig lærerkonflikt, så pressen har noget at skrive om.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag. Empty Sv: Regeringen afviser realkreditinstitutternes forslag.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum