Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fremtiden for denne debat. Afstemning

+4
Michael_
Baldrik
peter777
cej
8 deltagere

Go down

Hvad er dine planer mht. økonomidebatten vs boliga.

Fremtiden for denne debat. Afstemning Vote_lcap6%Fremtiden for denne debat. Afstemning Vote_rcap 6% 
[ 2 ]
Fremtiden for denne debat. Afstemning Vote_lcap3%Fremtiden for denne debat. Afstemning Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
Fremtiden for denne debat. Afstemning Vote_lcap91%Fremtiden for denne debat. Afstemning Vote_rcap 91% 
[ 30 ]
 
Totale stemmer : 33
 
 

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af cej Lør Okt 25, 2008 11:58 am

Hej,
lad os som der er foreslået finde ud af hvordan og hvorledes vi gør fremover.

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Forretningsmodel forslag

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 4:38 pm

Jamen så lad mig være den første til at komme med et forslag til en model, vi kan bygge vores nye site op omkring

  • Vi laver et uafhængigt site, fx ved navn boligdebatten.nu, eller boligraadgivningen.nu, eller ...
  • Vores primære ydelse til samfundet består i den akkumulerede viden vi kan tilbyde fx til rådgivning af boligsøgende danskere - samt selvfølgelig muligheden for at komme ind og være med i debatten eller læse med.
  • Økonomi: Vi kan lade forum basere sig på frivillige indbetalinger, således at man fx donerer 25 kroner, hvis man får lyst. Man kunne også vælge at have en fast sponsorkreds, eller evt. bannerreklamer.
  • Vi får trafik gennem at folk søger efter fx rådgivning om deres boligsituation eller øvrige finansielle situation. Vi kan evt. forbedre tilstrømningen ved at affiliere os med forskellige virksomheder. Keybo har været nævnt, boliga er heller ikke umuligt, og ellers må der være masser af muligheder. Vi kan også prøve at udnytte de gratis muligheder for at diskutere avisartikler i vores debat, hvor netaviserne decideret efterspørger folk der gider at diskutere deres artikler (med links)
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 6:20 pm

Alle de gode navne med boligetellerandet.dk er allerede taget af sektoren. Et godt navn og et site med god uafhængig rådgivning fra skribenterne ville være stærkt.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Michael_ Lør Okt 25, 2008 7:01 pm

Jeg synes det er helt fint med det nuværende layout, da det må være indholdet som driver værket . Vi har nu været vant til layoutet på boligdebatten længe, så mon ikke det er bare er et spørgsmål om tid, før vores øjne vænner sig til dette forum ? Url'en er helt hen i skoven, men uden at have stor forstand på html programmering vil jeg mene at det må være muligt at have eks. okonomidebatten.dk (.nu eller noget andet) som så linker eller putter forummet her i frames.

Herudover bør der være flere admins så forum ikke bliver sårbart, hvis nogle en dag ønsker at bruge deres fritid på noget andet....

Michael_

Antal indlæg : 6
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg C

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 7:15 pm

Jeg tror det er normalt at køre med 5-6 moderators og 1-2 admins. Men det kommer jo også an på, hvem der melder sig. Hermed en opfordring til at melde sig. Der bliver nok ikke kampvalg!
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Clark Søn Okt 26, 2008 2:17 am

Jeg fortsætter gerne som "fritids-admin".

Clark

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Samsø

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 2:18 pm

Jeg faldt lige over dette site: investeringen.dk, som tilsyneladende har en vision der minder om vores. Skal vi prøve lige at se hvad det handler om?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Søn Okt 26, 2008 2:24 pm

peter777 skrev:Jeg faldt lige over dette site: investeringen.dk, som tilsyneladende har en vision der minder om vores. Skal vi prøve lige at se hvad det handler om?

Tjekkede det meget hurtigt ud, og det virker umiddelbart dødt og meget teknisk.

Hvis det ikke bliver vores eget forum vi satser på, vil jeg på nuværende tidspunkt foretrække at gå tilbage til boligdebatten.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 5:21 pm

Og det er derfor, at jeg havde den opfattelse at vi burde knytte os til fx keybo. Fordi der er bruge for store postere til at holde liv i et forum. Og de store postere som Thomas og gorrion og Skyblue, er mere motiveret af at deres opfattelser når ud til så mange som muligt, frem for at sidde og rådgive en lille forfrossen flok. Derfor.

Jeg har endnu ikke hørt fra Keld Kosiara fra Keybo, men der kommer nok også først noget mandag. Jeg skal naturligvis holde jer opdateret på nyhederne. Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Søn Okt 26, 2008 5:27 pm

peter777 skrev:Og det er derfor, at jeg havde den opfattelse at vi burde knytte os til fx keybo. Fordi der er bruge for store postere til at holde liv i et forum. Og de store postere som Thomas og gorrion og Skyblue, er mere motiveret af at deres opfattelser når ud til så mange som muligt, frem for at sidde og rådgive en lille forfrossen flok. Derfor.

Jeg har endnu ikke hørt fra Keld Kosiara fra Keybo, men der kommer nok også først noget mandag. Jeg skal naturligvis holde jer opdateret på nyhederne. Smile

Jeg tror at Keybos forum er stort set lige er så dødt som dette, så hvis ikke der er nogle ildsjæle, som vil lægge nogle kræfter og eventuelt lidt midler i at opbygge dette forum, så tror jeg at det ender med at folk er tilbage på boligdebatten inden alt for længe.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 5:45 pm

Keybo's forum er stendødt. Tanken var, at han kunne vælge at linke direkte til vores forum i stedet for, og så kunne han få et levende forum, og vi kunne få nogle trafikanter ind på debatten.

Det ville dog nok kræve, at han lavede om på det meget besværlige setup, hvor man skal registrere sig to gange før man får lov til at debattere. Og der skulle nok også laves direkte reference til debatten på forsiden a la boliga's "sidste indlæg på boligdebatten".
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Søn Okt 26, 2008 5:56 pm

peter777 skrev:Keybo's forum er stendødt. Tanken var, at han kunne vælge at linke direkte til vores forum i stedet for, og så kunne han få et levende forum, og vi kunne få nogle trafikanter ind på debatten.

Det ville dog nok kræve, at han lavede om på det meget besværlige setup, hvor man skal registrere sig to gange før man får lov til at debattere. Og der skulle nok også laves direkte reference til debatten på forsiden a la boliga's "sidste indlæg på boligdebatten".

Hvis man fik en ledelse og et selskab op og stå for dette forum, kunne man så ikke måske sælge 20% af selskabet til Keybo, mod at de lukkede deres forum og så linkede til vores?

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 6:19 pm

Det kan godt være, at der vil være en ide i at indgå en formel forretningsaftale. Men jeg vil sige, at indtil videre vil forums værdi jo være meget afhængig af, hvem der vælger at "flytte med", så at sige. Det har jeg faktisk ikke noget overblik over.

Hvis en debattør som Thomas tager et stærkt standpunkt og siger, at han flytter med det nye forum, og måske Gorrion gør det samme, så har vi helt sikkert noget at handle med.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Søn Okt 26, 2008 6:24 pm

peter777 skrev: Men jeg vil sige, at indtil videre vil forums værdi jo være meget afhængig af, hvem der vælger at "flytte med", så at sige. Det har jeg faktisk ikke noget overblik over.

Det var også det jeg prøvede at få overblik over med denne tråd.
https://oekonomidebatten.danskforum.net/generelt-f1/hvad-vil-vi-med-dette-site-t46.htm

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 6:28 pm

Pointen er bare, at jeg tror, at mange vil overveje situationen på en helt anden måde, nu hvor Thomas er unbanned, og så videre. På den anden side kunne det være et godt projekt at få etableret et reelt alternativ til boligdebatten.dk, især hvis Keld Kosiara vil være med til det ...

Men derfor kan vi jo godt forhandle nogle detaljer omkring indtægtsmulighederne.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Søn Okt 26, 2008 6:39 pm

peter777 skrev:Pointen er bare, at jeg tror, at mange vil overveje situationen på en helt anden måde, nu hvor Thomas er unbanned, og så videre. På den anden side kunne det være et godt projekt at få etableret et reelt alternativ til boligdebatten.dk, især hvis Keld Kosiara vil være med til det ...

Er helt enig, har indtrykket af at en del er på vej tilbage til Boligdebatten, men jeg synes ikke at det overordnede problem er blevet løst fra deres side, nemlig hvor går grænsen og hvordan sikrer man sig at der er nogen moderatorer som løbende ligger linjen. Man sidder stadig lidt med følelsen af at Boligafolkene har fokus på at sælge annoncer og så har debattørerne bare at rette ind. Der mangler den konstruktive dialog, som sikrer at det ikke er Gorrion som det næste gang går ud over, når han skriver at Danske Bank er lige så meget på røven som han beskrev Roskilde Bank nogle måneder før de krakkede.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 6:46 pm

Og derfor tror jeg også at det kan være fint, at vi bevarer dette forum som et pit-stop for os alle, hvis der er ved at blive problemer igen.

Det kan godt være, at vi bare skal tage en snak med Keld Kosiara / Keybo, og så indtil videre lade hans forum og vores forum være lidt adskilt. Så kan folk selv hoppe på boligabc.dk hvis de finder det attraktivt.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Søn Okt 26, 2008 7:04 pm

peter777 skrev:Og derfor tror jeg også at det kan være fint, at vi bevarer dette forum som et pit-stop for os alle, hvis der er ved at blive problemer igen.

Det kan godt være, at vi bare skal tage en snak med Keld Kosiara / Keybo, og så indtil videre lade hans forum og vores forum være lidt adskilt. Så kan folk selv hoppe på boligabc.dk hvis de finder det attraktivt.

Det lyder som en god plan. Jeg håber lidt at mange af de andre aktive debattører vil melde ud med hvad deres holdning er, sådan at vi finder et fornuftigt ambitionsniveau for dette forum.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Thomas Ons Okt 29, 2008 4:54 pm

Jeg vil nok sige at Keybo har ikke en debat; men gravstene. Det er for mægler og bankpræget.

Om dette forum vedbliver med at være attraktivt vil nok afhænge af om vi slipper for banktrolle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Monet Ons Okt 29, 2008 4:56 pm

Thomas skrev:Jeg vil nok sige at Keybo har ikke en debat; men gravstene. Det er for mægler og bankpræget.

Om dette forum vedbliver med at være attraktivt vil nok afhænge af om vi slipper for banktrolle.

Bare rolig vi skal nok gøre alt hvad vi kan for at få dem af vejen.

Men hvad med Niels Carstensen og lignende, skal vi ad åre lave et "Månedens ekspert" forum, hvor de kan angribes?

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Ons Okt 29, 2008 7:53 pm

Thomas, ret enig så langt jeg overhovedet har set noget på keybo. Det ser meget mæglerpræget ud, og er sikkert derfor de ikke har stranguleret sitet.

Monet, skæppeskøn ide. Det kunne være rigtig sjovt at få lov til at grille dem en efter en. Det siger ikke så lidt, at en politisk ordfører er villig til at stille op på boligadebatten. Så må han jo mene, at der er stemmer at hente.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af ackroyd Ons Okt 29, 2008 8:06 pm

Og i det mere muntre hjørne kunne "Ugens Ejendomsmæglerbillede" inkl. kommentarer måske være en idé?
ackroyd
ackroyd

Antal indlæg : 22
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frb C

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af peter777 Ons Okt 29, 2008 8:11 pm

Ackroyd, ja - hvorfor har vi egentlig ikke fået gang i den allerede?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fremtiden for denne debat. Afstemning Empty Sv: Fremtiden for denne debat. Afstemning

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum