Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

statsgælden 2012

3 deltagere

Go down

statsgælden 2012 Empty statsgælden 2012

Indlæg af Thomas Tors Feb 21, 2013 6:51 pm

Den første udmelding fra Rohde

statsgæld

Statsgælden er 487 mia. men statsobligationerne MM. er på ca. det dobbelte.

Skatkammerbeviserne planlægges til 30 mia. ult 2013 - med andre ord er det ikke meningen (vel heller ikke muligt) at flytte indskudsbeviserne til hverken skatkammerbeviser eller statsobligationer.
I 2013 forfalder statsobligationer for 67 mia. plus netto skatkammerbeviser på 14 mia. hvilket betyder så meget som ca. de 75 mia. som man har planlagt udstedt.

Hvis kridterne havde troet, at man vil overtage flextumperen - så har man regnet galt!

Det er så sådan, det ser ud nu.

Det lave beløb på 10-20 årige statsobligationer forekommer mig at være en klar indikation af, at man vil have investorerne over på realkredit - dvs. fast forrentede annuiteter. Derfor vil man næppe gribe alt for hårdt ind for at hjælpe flextumperne med en forlængelse af afdragsfriheden.

Der er med mellem 1 og 5 års restløbetid 220 mia. Der er klar til udløb af afdragsfrihed.

Nu skal man først have set, hvor mange flex med afdrag, man kan pine over i faste annuiteter med 20 års løbetid. Det skal nok blive dyrt at være flextumpe, for jeg kan se for mig en stigende rente gennem hele året, hvor pensionskasserne står på spring for at købe netop de løbetider, så de bliver dyre - selv med en 2% kupon.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af moniulven Tors Feb 21, 2013 7:59 pm

"Det skal nok blive dyrt at være flextumpe, "

i forhold til hvad 0,2 % da den var lavest eller en fast forrentet på 3.5 % flexrenten plejer historisk at ligge ca 2 % under den lange rente, så den burde ligge på ca 1.5 nu

men du mener vel ikke i rammende alvor at flexrenten vil stige over den lange rente..

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af Thomas Tors Feb 21, 2013 8:02 pm

moniulven skrev:"Det skal nok blive dyrt at være flextumpe, "

i forhold til hvad 0,2 % da den var lavest eller en fast forrentet på 3.5 % flexrenten plejer historisk at ligge ca 2 % under den lange rente, så den burde ligge på ca 1.5 nu

men du mener vel ikke i rammende alvor at flexrenten vil stige over den lange rente..

Med adm bidrag og det løse? Ork, jo.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 21, 2013 8:05 pm

moniulven skrev:"Det skal nok blive dyrt at være flextumpe, "

i forhold til hvad 0,2 % da den var lavest eller en fast forrentet på 3.5 % flexrenten plejer historisk at ligge ca 2 % under den lange rente, så den burde ligge på ca 1.5 nu

men du mener vel ikke i rammende alvor at flexrenten vil stige over den lange rente..

Er dit rækkehus belånt i denne genre moniulven Question Question
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af Thomas Tors Feb 21, 2013 8:08 pm

klogeaage 35 skrev:
moniulven skrev:"Det skal nok blive dyrt at være flextumpe, "

i forhold til hvad 0,2 % da den var lavest eller en fast forrentet på 3.5 % flexrenten plejer historisk at ligge ca 2 % under den lange rente, så den burde ligge på ca 1.5 nu

men du mener vel ikke i rammende alvor at flexrenten vil stige over den lange rente..

Er dit rækkehus belånt i denne genre moniulven Question Question

Man tog jo et billigt lån for at løbe en risiko - den risiko kan blive en uheldig realitet - endog MEGET hurtigt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af moniulven Tors Feb 21, 2013 8:24 pm

næh, jeg kører F1 med afdrag. mit reallån er kun på 480.000 altså alt for lille til at spekulere i konverterings gevinst, så jeg kunne lige så godt spare renteforskellen mellem den lange og F1, så derfor valgte jeg den. dog overvejde jeg også et 20 årigt fastforrentetlån på 2 .5 % men valgte så F1, da jeg ikke havde en krone ved købet og skulle have de sidste 25 % som banklånet, så jeg så efter planen skulle betale af på 10 år. nu har jeg så et stort rådighedsbeløb, som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til, så jeg laver ekstraordinære afdrag på banklån og det er betalt ud til næste sommer efter godt 1 1/2 år forløb. så det betyder ikke det store for mig at flexen stiger. rent faktisk skal den stiger til godt 3 % før det bliver et dårligt valg at jeg valgte F1

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af klogeaage 35 Tors Feb 21, 2013 8:27 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
moniulven skrev:"Det skal nok blive dyrt at være flextumpe, "

i forhold til hvad 0,2 % da den var lavest eller en fast forrentet på 3.5 % flexrenten plejer historisk at ligge ca 2 % under den lange rente, så den burde ligge på ca 1.5 nu

men du mener vel ikke i rammende alvor at flexrenten vil stige over den lange rente..

Er dit rækkehus belånt i denne genre moniulven Question Question

Man tog jo et billigt lån for at løbe en risiko - den risiko kan blive en uheldig realitet - endog MEGET hurtigt.

Jeg tegnede og fortalte, i sin tid,ovre på klakørtidende om unge mennesker i mine cirkler på job og i fritid og deres godkendelse i banken for køb af drømmeslottet til 2-3 mill. også efter at ballonen sprak i 08.


Jeg skal lige hilse og sige at farven i de selvsamme sunde unge mennesker er blevet gråmeleret her i 2013 ,den virkelige verden har ramt dem stenhårdt. Twisted Evil


I guder hvor hende tøsen thsv og insolventen Realisten overbærende belærte mig om det umulige i disse ovennævnte køb.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af Thomas Tors Feb 21, 2013 9:13 pm

klogeaage 35 skrev:
Jeg tegnede og fortalte, i sin tid,ovre på klakørtidende om unge mennesker i mine cirkler på job og i fritid og deres godkendelse i banken for køb af drømmeslottet til 2-3 mill. også efter at ballonen sprak i 08.


Jeg skal lige hilse og sige at farven i de selvsamme sunde unge mennesker er blevet gråmeleret her i 2013 ,den virkelige verden har ramt dem stenhårdt. Twisted Evil


I guder hvor hende tøsen thsv og insolventen Realisten overbærende belærte mig om det umulige i disse ovennævnte køb.

Der er nogen, der får det svært. Det sjoveste bliver, når bankfolkene bliver fyret - og ryger på tvang.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

statsgælden 2012 Empty Sv: statsgælden 2012

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum