Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvorfor skulle de dog det?

Go down

Hvorfor skulle de dog det? Empty Hvorfor skulle de dog det?

Indlæg af Thomas Man Sep 03, 2012 6:42 am

OECD

Krydskurser
(nu har jeg anvendt 30/8 kursen indtil den officielle månedskurs foreligger fra Nationalbanken)

Ok Euroen devalueres - det hjælper den tyske eksport og dæmper importen i Euro-zonen: Ja det kan man da godt forstå at amerikanerne gerne så anderledes.

På den anden side set lader det ikke til, at der er afsætningsvanskeligheder på tyske statsobligationer - med en rente på 1-1½% på de lange?

Hvorfor skulle man opkøbe spanske statsobligationer? Hvorfor dog det?
For at kineserne kan få en spekulationsgevinst ved at sælge de spanske obligationer, de købte til ultralav kurs?

Ikke på vilkår!

Vi kan snakke om, at yde Spanien et direkte statslån med privilegeret status; men Spanien skal ikke ud at sælge statsobligationer på det sekundære marked, hvor bankerne ligger og spekulerer! ALDRIG igen.
Lad os se om det ikke bliver som jeg siger?

Jeg kan ikke se, hvor "instabiliteten" kommer! Altså Spanien kan ikke optage lån (slet ikke til renter over 7%) - det skal de heller ikke - ikke før de bliver artige!

Penge, det er noget Spanien låner af tyskerne, som så sælger statsobligationer til den pris spekulanterne (Kina) fortjener.
Den man ikke har fanget endnu er, at de spanske statsobligationer, som f.eks. ECB ligger med: De skal bruges til at knalde renten op, hvis Spanien bliver frække og vil lave flere statsobligationer!

I mellemtiden falder euroen så overfor alt andet. Hvor kede tror i tyskerne er af det?
Tyskerne vil da meget gerne bruge spaniere og franskmænd som underleverandører - bare prisen og kvalitet hænger sammen - så skal tyskerne nok flikke det sammen og eksportere til gode priser!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum