Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Roskilde Bank-top slipper for straf

+10
Cirb
Nærigfryns
Storebror
doctor
Plyds
HenningK
JakobC
Uffe
SimpleMind
Gorrion
14 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 1:29 pm

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2764217.ece

DET ER LØGN.....?!
Men er også det jeg for 4½ år siden skrev på den anden debat....at man sikkert vil komme frem med en eller anden undskyldning om at der ikke kan rejses straffesag....
For kan man rejse sag i Roskilde bank....så vil der stå stribevis af retsopgør i kø i andre finansielle selskaber.
sig ordet...Too big to fail!.

Det betyder så også for mit vedkommende at jeg nu personligt vil sætte alle sejl ind for at undrage skat og moms.
smuglercigaretter, kopi-parfume, dåseøl/vand, og ikke mindst SORT ARBEJDE! blot for at nævne nogle af de ting jeg nu målrettet, og med åbent sind begiver mig i kast med.
RASERI!

Det kan i den grad betale sig at gå på kant med loven!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 1:32 pm

NEJ HVOR ER JEG GAL I SKRALDEN LIGE NU!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af SimpleMind Man Apr 30, 2012 1:36 pm

Gorrion skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2764217.ece

DET ER LØGN.....?!
Men er også det jeg for 4½ år siden skrev på den anden debat....at man sikkert vil komme frem med en eller anden undskyldning om at der ikke kan rejses straffesag....
For kan man rejse sag i Roskilde bank....så vil der stå stribevis af retsopgør i kø i andre finansielle selskaber.
sig ordet...Too big to fail!.

Det betyder så også for mit vedkommende at jeg nu personligt vil sætte alle sejl ind for at undrage skat og moms.
smuglercigaretter, kopi-parfume, dåseøl/vand, og ikke mindst SORT ARBEJDE! blot for at nævne nogle af de ting jeg nu målrettet, og med åbent sind begiver mig i kast med.
RASERI!

Det kan i den grad betale sig at gå på kant med loven!

På kant med loven???

Men du har ret, dette betyder, at ingen længere har nogen forpligtigelser overfor forbryderstaten Danmark. Tag selv hvad du mangler.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Fuldt forudsigeligt

Indlæg af Thomas Man Apr 30, 2012 1:42 pm

Der har nok ikke i Roskilde sagen - i modsætning til Amagerbanken - været decideret kriminelle forhold: Dumhed og uhæderlighed - jo! Men derudover......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 1:44 pm

På kant med loven???

Men du har ret, dette betyder, at ingen længere har nogen forpligtigelser overfor forbryderstaten Danmark. Tag selv hvad du mangler.

Jeg har mistet alt....og jeg mener ALT for retsstaten.

Jeg er færdig med at bidrage til samfundet!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af klogeaage 35 Man Apr 30, 2012 1:50 pm

Gorrion skrev:NEJ HVOR ER JEG GAL I SKRALDEN LIGE NU!

Roskilde Bank-top slipper for straf 231492_16_9_large_83


For dum til straf,billedet viser desværre ikke hvor han burde være,nemlig bag lås og panseret glas.


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af SimpleMind Man Apr 30, 2012 2:01 pm

Thomas skrev:Der har nok ikke i Roskilde sagen - i modsætning til Amagerbanken - været decideret kriminelle forhold: Dumhed og uhæderlighed - jo! Men derudover......

Det finder vi jo så aldrig rigtig ud af...

Men uanset, det er jo langt mere et politisk problem.

At dette upåagtet kan ske, betyder jo, at ingen længere behøver udvise nogen som helst form for respekt overfor samfundet eller dets regler. Gad iøvrigt vide hvordan en politibetjent har det med at udstede bøder til folk uden lys på cyklen, samtidig med at de ved, at de ikke må røre kriminelle i superklassen.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 2:02 pm

Så er den første "sorte" arbejdsopgave allerede i hus!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Uffe Man Apr 30, 2012 2:09 pm

Måske findes der en gud:

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2725272.ece

Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af JakobC Man Apr 30, 2012 2:50 pm

Gorrion skrev:NEJ HVOR ER JEG GAL I SKRALDEN LIGE NU!

Jeg er virkelig også rystet over nyheden. Der er ganske mange i min omgangskreds som har mistet penge på den idiot.
Jeg spiller hverken på heste eller aktier og er derfor ikke blevet ramt, men de historier jeg har hørt er rystende.

Men mon ikke snart at der er en ruineret familiefar der snart bliver træt af at se dem gå fri og selv straffer dem udenom retssystemet? (skal ikke betragtes som en opfordring!)


Sidst rettet af JakobC Man Apr 30, 2012 3:27 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Jura)

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af HenningK Man Apr 30, 2012 3:36 pm

SimpleMind skrev:At dette upåagtet kan ske, betyder jo, at ingen længere behøver udvise nogen som helst form for respekt overfor samfundet eller dets regler. Gad iøvrigt vide hvordan en politibetjent har det med at udstede bøder til folk uden lys på cyklen, samtidig med at de ved, at de ikke må røre kriminelle i superklassen.

Temaet er jo sjovt nok ikke nyt. Det er jo ren Olsen-banden.

Kriminalbetjent Holm og kriminalassistent Jensen kan naturligvis hverken røre Vekselerer Holm Hansen, Direktør Hallandsen eller Direktør Bang-Johansen. De må nøjes med vaneforbrydere som Egon Olsen (Klaus Riskær?) - som de med punktlig præcision og efter forbilledlig efterforskning får buret inde gang på gang.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Thomas Man Apr 30, 2012 3:52 pm

JakobC skrev:
Gorrion skrev:NEJ HVOR ER JEG GAL I SKRALDEN LIGE NU!

Jeg er virkelig også rystet over nyheden. Der er ganske mange i min omgangskreds som har mistet penge på den idiot.
Jeg spiller hverken på heste eller aktier og er derfor ikke blevet ramt, men de historier jeg har hørt er rystende.

Men mon ikke snart at der er en ruineret familiefar der snart bliver træt af at se dem gå fri og selv straffer dem udenom retssystemet? (skal ikke betragtes som en opfordring!)

Jeg undrer mig lidt over, at det kan ryste nogen - sådan går det jo altid.
Om konefinten holder? Måske.

Men hvad glæde har man af et hus, man ikke kan forlade? Han kommer jo aldrig fra det hus: Han vil ikke kunne bevæge sig uden for en dør uden at rende ind i mennesker han har svindlet! Tror I ikke, at de husker? Det skal jeg garantere for.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af JakobC Man Apr 30, 2012 3:59 pm

Thomas skrev:
JakobC skrev:
Gorrion skrev:NEJ HVOR ER JEG GAL I SKRALDEN LIGE NU!

Jeg er virkelig også rystet over nyheden. Der er ganske mange i min omgangskreds som har mistet penge på den idiot.
Jeg spiller hverken på heste eller aktier og er derfor ikke blevet ramt, men de historier jeg har hørt er rystende.

Men mon ikke snart at der er en ruineret familiefar der snart bliver træt af at se dem gå fri og selv straffer dem udenom retssystemet? (skal ikke betragtes som en opfordring!)

Jeg undrer mig lidt over, at det kan ryste nogen - sådan går det jo altid.
Om konefinten holder? Måske.

Men hvad glæde har man af et hus, man ikke kan forlade? Han kommer jo aldrig fra det hus: Han vil ikke kunne bevæge sig uden for en dør uden at rende ind i mennesker han har svindlet! Tror I ikke, at de husker? Det skal jeg garantere for.

Så vidt jeg har hørt, ser man ham ikke så ofte på gågaden i Roskilde som før i tiden. Nu kommer jeg kun sjældent i Roskilde, så jeg skal ikke kunne sige om det er sandt!

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Thomas Man Apr 30, 2012 4:36 pm

JakobC skrev:
Så vidt jeg har hørt, ser man ham ikke så ofte på gågaden i Roskilde som før i tiden. Nu kommer jeg kun sjældent i Roskilde, så jeg skal ikke kunne sige om det er sandt!

Og formentlig aldrig i nærheden af grøntsagsforretninger!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 5:31 pm

Jamen med den "afgørelse" hvis man kan kalde den det så kommer han da ALDRIG til at kunne gå ned igennem Roskilde...det vil med sikkerhed også indebære en vis risiko for ham at bevæge sig rundt i de mindre byer omkring Roskilde.
Svorgerslev, lejre, hedehusende eks.

Jeg skal i øvrigt have et møde på lørdag over en kop øl, med 9 af mine samarbejdspartnere.
Vi vil undersøge muligheden, og markedet, om etableringen af Sortarbejdskartellet APS, og Smuglerforeningen anno 2012.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Thomas Man Apr 30, 2012 6:09 pm

Gorrion skrev:Jamen med den "afgørelse" hvis man kan kalde den det så kommer han da ALDRIG til at kunne gå ned igennem Roskilde...det vil med sikkerhed også indebære en vis risiko for ham at bevæge sig rundt i de mindre byer omkring Roskilde.
Svorgerslev, lejre, hedehusende eks.

Jeg skal i øvrigt have et møde på lørdag over en kop øl, med 9 af mine samarbejdspartnere.
Vi vil undersøge muligheden, og markedet, om etableringen af Sortarbejdskartellet APS, og Smuglerforeningen anno 2012.

Det hele bunder i forskellen mellem strafferet og civile søgsmål: I flg. Straffeloven skal det bevises udover enhver rimelig tvivl dvs. med 99% - I civile søgsmål er bevisbyrden kun overvejende sandsynlig dvs. over 50%.

Selvfølgelig har Valentino fået ødelagt/sørget for ikke at efterlade dokumentation mm. så han kan komme i brummen. De lærer ikke meget på bankskolen; men dét lærer de.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 6:21 pm

Vi køber illegalt for halvanden mia.
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/231448/vi_koeber_illegalt_for_halvanden_mia.html

"Derudover er der mange, der ikke ved, at det er illegalt at sælge grænsevarer videre til venner og naboer. De ved ofte ikke, at de foretager illegal handel," tilføjer Claus Bøgelund ifølge Jyllands-Posten.

Det er HEEEEEEELT uforsætligt!
SÅDAN ER DET

Derfor slipper Roskilde-bankchefer for straf
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2764421.ece

Vi er en del af anklagemyndigheden og skal lave en vurdering af, om der er beviser for strafferetlige overtrædelser, hvor man har handlet forsætligt. Når vi frem til, at det ikke er tilfældet, er det vores pligt at droppe sagen.

Naresutter og latterlige amatører til tomhjernepolitiet!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Plyds Man Apr 30, 2012 6:53 pm

Gorrion skrev:Jamen med den "afgørelse" hvis man kan kalde den det så kommer han da ALDRIG til at kunne gå ned igennem Roskilde...det vil med sikkerhed også indebære en vis risiko for ham at bevæge sig rundt i de mindre byer omkring Roskilde.
Svorgerslev, lejre, hedehusende eks.

Jeg skal i øvrigt have et møde på lørdag over en kop øl, med 9 af mine samarbejdspartnere.
Vi vil undersøge muligheden, og markedet, om etableringen af Sortarbejdskartellet APS, og Smuglerforeningen anno 2012.

Mit råd til dig i den forbindelse - lad være!
Du / I er kun småfisk, så I er så godt som sikker på at blive "knaldet" før eller siden.

Det sagt - jeg deler din vrede og din frustration. Men der findes så også andre og lovlige måder at omgå systemet på. F.eks. så kan man jo gøre sig uafhængig af banker - så undgår man de røvere.

Holde en vis portion af midler i ædelmetaller m.v. som ikke registreres nogle steder, og så i øvrigt bare passe sin dont med snusfornuft og uden de store armbevægelser, og så lade de højtråbende tosser om at blive tørret. For sådan går det nemlig sædvanligt vis.

At andre er kriminelle er jo ikke nødvendigvis det samme som at du også skal være det. Jeg vil i lat fald ikke uanset hvad. Så emigerrer jeg hellere.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af doctor Man Apr 30, 2012 7:43 pm

Gorrion skrev:Jamen med den "afgørelse" hvis man kan kalde den det så kommer han da ALDRIG til at kunne gå ned igennem Roskilde...det vil med sikkerhed også indebære en vis risiko for ham at bevæge sig rundt i de mindre byer omkring Roskilde.
Svorgerslev, lejre, hedehusende eks.

Jeg skal i øvrigt have et møde på lørdag over en kop øl, med 9 af mine samarbejdspartnere.
Vi vil undersøge muligheden, og markedet, om etableringen af Sortarbejdskartellet APS, og Smuglerforeningen anno 2012.

jeg vil gerne aftage lidt smulevarer i sympati:
Kan jeg bestille:

1 kg kulsort finsk lakrids
1 karton Prince 100

til levering i Roskilde Domkirke på "De lange knives nat".

"Strategi for de lange knives nat"
Vi indtager vikingeskibene, belejrer lystbådehavnen og fylder skurkens skib med smuglervarer, hvorefter vi tilkalder politiet.

Er der overhovedet politi tilbage i Roskilde, eller er de også sparet væk?


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af SimpleMind Man Apr 30, 2012 8:08 pm

Gorrion skrev:NEJ HVOR ER JEG GAL I SKRALDEN LIGE NU!

Nu skal man jo ikke græde over andres lykke. Tænk istedet på, at både Valentino og diverse politikere har tjent tykt på svindlen. Varmer det ikke lidt?

Hvis ikke; så forestil dig blot det grin de sidder med på hovedet lige nu! Det må da løfte humøret.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 9:00 pm

Ole Sohn: Vi har lært af Roskilde Bank
http://finans.borsen.dk/artikel/1/231537/ole_sohn_vi_har_laert_af_roskilde_bank.html

NÅ?!

Det er jo ikke blot bedrageriske forhold og dybt kriminelle handlinger som at snyde godtroende borgere at sætte deres sparepenge i værdiløst toiletpapir der er problemet.
Det er jo også de samfundsskadelige finansielle produkter der er opbygget omkring et historisk stort makroøkonomisk ponzi sceme i flik flak afdragsfrie flexlort, (subprime) og omfanget af disse der fortsat blev pumpet ud mens omfanget og konsekvenserne af selvsamme lånetyber begyndte at nedsmelte store dele af den finansielle sektor...ja sågar hele det finansielle systems virke overfor stat og samfund generalt.
Det hele er endt i bankpakker, og sløjfebånd på skatteydernes bekostning.

FAT DET....
VI ER TRÆTTE AF JERES LANDSKADELIGE VIRKSOMHED!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af SimpleMind Man Apr 30, 2012 9:09 pm

Gorrion skrev:Ole Sohn: Vi har lært af Roskilde Bank
http://finans.borsen.dk/artikel/1/231537/ole_sohn_vi_har_laert_af_roskilde_bank.html

NÅ?!

Det er jo ikke blot bedrageriske forhold og dybt kriminelle handlinger som at snyde godtroende borgere at sætte deres sparepenge i værdiløst toiletpapir der er problemet.
Det er jo også de samfundsskadelige finansielle produkter der er opbygget omkring et historisk stort makroøkonomisk ponzi sceme i flik flak afdragsfrie flexlort, (subprime) og omfanget af disse der fortsat blev pumpet ud mens omfanget og konsekvenserne af selvsamme lånetyber begyndte at nedsmelte store dele af den finansielle sektor...ja sågar hele det finansielle systems virke overfor stat og samfund generalt.
Det hele er endt i bankpakker, og sløjfebånd på skatteydernes bekostning.

FAT DET....
VI ER TRÆTTE AF JERES LANDSKADELIGE VIRKSOMHED!

Hvis ikke befolkningen fatter bedraget nu, så kommer de aldrig til det. Desværre tror jeg mest på det sidste.
Men det er jo ulovligt, at opfordre til revolution, så det gør jeg ikke.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Storebror Man Apr 30, 2012 9:32 pm

Jeg står også undrende over for at der ikke er nogen straffesag i betragtning af at samfundet var ved at bryde samme som følge af de her personers ageren. Set i lyset af at også personer der agerede ansvarligt er blevet pålagt enorme tab (direkte eller indirekte, som tabt levestandard og/eller opsparing) og systemet ikke er ændret må konklusionen med denne afgørelse være at der ikke er retsikkerhed for ansvarlige borgere i DK p.t.

Personligt ser jeg "redningen" af bankerne som det egentligt kriminelle aspekt. Bank ledelsen er nok mestendels bare fjolser. Og som Thomas vist skrev så er det ikke kriminelt at være et fjols.

Jeg kan dog opmærksom på at Bill Black (ham der ryddede op efter sidste krise i USA) ser lidt anderledes på det (se video nedenfor). Han beskriver det som "control fraud" der vist bare oversættes til svig på dansk:

... in the current crisis, as with the prior ones, if you’re a lender there’s an easy recipe for maximizing fake accounting income. And it goes like this. You need four ingredients:

[1] grow like crazy
[2] by making really, really crappy loans but at a premium yield (yield just means 'interest rate')
[3] while employing extreme leverage, and
[4] while setting aside only the most trivial reserves or allowances for the inevitable losses this kind of behavior produces.

... you’re mathematically guaranteed if you do these four things to report, not just substantial income, but record levels of income.


... kombineret med en aflønning af ledelsen der udelukkende kigger på firmaets indtægter nu og her mens den forøgede risiko (som nødvendigvis vil betyde tab p.g.a. [2]) negligeres, får man ...


... a seemingly legitimate entity, the person at the top is looting it. They loot it by destroying it but they walk away wealthy. Of course, in the modern era we don’t necessarily, we may bail out the entity. So it may not even fail in that sense.

Ovenstående passer unægteligt godt på Roskilde Bank (et al.) udfra de informationer der er offentlig tilgængelige.




kilde:
http://www.chrismartenson.com/blog/bill-black-our-system-so-flawed-fraud-mathematically-guaranteed/74785


Bill Black is a former bank regulator who played a central role in prosecuting the corruption responsible for the S&L crisis of the late 1980s. He is one of America's top experts on financial fraud. And he laments that the US has descended into a type of crony capitalism that makes continued fraud a virtual certainty - while increasingly neutering the safeguards intended to prevent and punish such abuse.

In this extensive interview, Bill explains why financial fraud is the most damaging type of fraud and also the hardest to prosecute. He also details how, through crony capitalism, it has become much more prevalent in our markets and political system.

A warning: there's much revealed in this interview to make your blood boil. For example: the Office of Thrift Supervision. In the aftermath of the S&L crisis, this office brought 3,000 administration enforcements actions (a.k.a. lawsuits) against identified perpetrators. In a number of cases, they clawed back the funds and profits that the convicted parties had fraudulently obtained.

Flash forward to the 2008 credit crisis, in which just the related household sector losses alone were over 70x greater than those seen during the entire S&L debacle. So how many criminal referrals did the same agency, the Office of Thrift Supervision, make?

Zero.

Similar dismal action was taken by such other financial regulators as the Office of the Comptroller of the Currency, the Federal reserve and the FDIC.

Where is the accountability?, you may be asking. Or perhaps, how did we allow things to get this bad?


Sidst rettet af Storebror Man Apr 30, 2012 9:43 pm, rettet 1 gang

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Gorrion Man Apr 30, 2012 9:40 pm

Hvis du mener en revolution der tilsidesætter demokratiet og staten så er man i den grad på vej ud i noget der absolut ikke bør vinde lydhør.
Men at demonstrere sin utilfredshed, og udmynde sin fulde ytringsfrihed om at gøre opmærksom på forhold der er yderst kritisable, er ikke blot en ret...men ligefrem en PLIGT!
Ligesom Greenpeace indimellem tager sagen i egen hånd, ligeledes kan det også være nødvendigt at statuere eksempler i tilfældet hvad angår det vi har været vidne til i finanssektoren, og senest meldingen fra Roskilde Bank sagen.
Kunne være morsomt at stille en bod op til 1. maj arrangementet på stændertorvet i Roskilde imorgen, og sælge små voodoo-dukker af Niels Valentin mfl fra den tidligere roskilde bank bestyrelse....man får selvfølgelig et rustent søm og en æske tændstikker med i prisen.....det ville gå som varmt brød.

Kommer lige i tanke om denne her...... https://www.youtube.com/watch?v=M55m81BWdBc&feature=related
er nu ikke sikker på at Hr Valentin ville tø op på samme måde....meeeen kunne være sjovt med ham i en gabestok og sløjfe til 1.maj.
Er sikker på at rigtig MANGE gerne ville "hilse" på ham Evil or Very Mad

Its the little people that makes the diffrence


Sidst rettet af Gorrion Man Apr 30, 2012 9:58 pm, rettet i alt 3 gange
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af SimpleMind Man Apr 30, 2012 9:47 pm

Tænk blot hvis en "almindelig" Dansker svindlede sig til disse abnorme beløb via et hul i lovgivningen. Så skal jeg garantere for, at der lynhurtigt blev lovgivet med tilbagevirkende kraft.

Der er ingen naturligvis ingen undskyldninger for det her.

Men det er som i Olsen banden's variant af bagmandpolitiet, hvor en ung håbefuld kriminalassistent beder om at undersøge sagen. Han får imidlertid straks klar besked af den overordnede:

De skal overhovedet ikke undersøge noget som helst - Hvorfor tror de sagen er havnet hos bagmandspolitiet?

Det er naturligvis fordi ministeren IKKE ønsker sagen opklaret.



SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Roskilde Bank-top slipper for straf Empty Sv: Roskilde Bank-top slipper for straf

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum