Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er det, jeg har sagt hele tiden.

+5
dkguy66
Marovingian
Shintai
klogeaage 35
Thomas
9 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. - Page 2 Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af dkguy66 Tirs Mar 13, 2012 12:49 am

Nu er der da rigelig med kompetente ministre fra Schlüter tiden.

Og du skriver netop IKKE at det skalv være Soc. D. men blot i regeringer.

Og uanset om man var enig eller ej med Sv. Auken, så var han vel som miljøminister nok placeret på sin rette post.

Personligt var han så aldrig en favorit. Og Wammen kan jeg heller ikke lige se lyset i, og påstanden om at han gjorde det godt som borgmester må vist stå for egen regning, hvortil jeg vil spørge, hvad der så gør en borgmester dårlig? Nic. Wammen er jo ikke andet end en teknokrat, der gik fra studiet direkte ind i det offentliges tjeneste, som MF'er, og borgmester og tilbage som minister.

Vis mig et eneste stykke produktivt arbejde, den mand nogensinde har ydet for landet/samfundet, andet end vist sig som idemager ved de gode beslutninger, og ladet de andre tage balladen ved de dårlige. Det kan jeg personligt ikke bruge til noget.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. - Page 2 Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Uffe Tirs Mar 13, 2012 9:30 am

Auken har skabt det værste energifråds i mands minde. Barmarksværkerne blev indført takket være ham - åh det måtte jo være så godt at have et centralt anlæg til en by med 1000 indbyggere...meget bedre end individuel opvarmning med gassen.

Don't get me started.

PS: Hans rådgivere var i øvrigt inkompetente og lalleglade optimister, ingeniører som DJØF'er - så om det er Auken jeg skal være sur på eller ej kan jeg ikke finde ud af...men han er personificeringen af barmarksværkerne i min optik.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede

Indlæg af Cirb Tirs Mar 13, 2012 10:22 am

Uffe skrev:Auken har skabt det værste energifråds i mands minde. Barmarksværkerne blev indført takket være ham - åh det måtte jo være så godt at have et centralt anlæg til en by med 1000 indbyggere...meget bedre end individuel opvarmning med gassen.

Don't get me started.

PS: Hans rådgivere var i øvrigt inkompetente og lalleglade optimister, ingeniører som DJØF'er - så om det er Auken jeg skal være sur på eller ej kan jeg ikke finde ud af...men han er personificeringen af barmarksværkerne i min optik.

Ja, Auken havde og gjorde sine fejl. Men han var også en højt begavet mand med en reel kerne af dybtfølte politiske overbevisninger og en udtalt ansvarfølelse over for den verden han var en del af. På mange måder den absolutte antitese af de levebrødsbløddyr, der ofte befolker det politiske system. Derfor evt Auken..

Er det iøvrigt ikke lidt af en selvmodsigelse for en Vestas ansat ikke at kunne lidt Auken ? Wink

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Indlæg af Thomas Tirs Mar 13, 2012 10:32 am

Cirb skrev:
Uffe skrev:Auken har skabt det værste energifråds i mands minde. Barmarksværkerne blev indført takket være ham - åh det måtte jo være så godt at have et centralt anlæg til en by med 1000 indbyggere...meget bedre end individuel opvarmning med gassen.

Don't get me started.

Ja, Auken havde og gjorde sine fejl. Men han var også en højt begavet mand med en reel kerne af dybtfølte politiske overbevisninger og en udtalt ansvarfølelse over for den verden han var en del af. På mange måder den absolutte antitese af de levebrødsbløddyr, der ofte befolker det politiske system. Derfor evt Auken..

Er det iøvrigt ikke lidt af en selvmodsigelse for en Vestas ansat ikke at kunne lidt Auken ? Wink

Mvh
Cirb

Det vil Uffe da blæse på - se det er noget, der hjælper på forretningen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Cirb Tirs Mar 13, 2012 1:56 pm

dkguy66 skrev:Nu er der da rigelig med kompetente ministre fra Schlüter tiden.

Hvis du vil være med, kommer du til at nævne dem - og husk de skal stamme fra samme parti.

Mvh
Cirb

Indlæg af Uffe Tirs Mar 13, 2012 3:58 pm

Cirb skrev:

Mvh
Cirb

Det er det da helt klart, jeg vil ikke miste mit job for jeg synes vindmøller er rigtig interessante tekniske indretninger Smile

Men på det økonomiske er de ikke rentable endnu, og med en smule selverkendelse må man jo nok sige at efter at have været industriens kontanthjælpsmodtager i 40 år, så ender det nok ikke med at stå på egne ben før olie+gas+kul+biomasse render tør.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede

Indlæg af dkguy66 Tirs Mar 13, 2012 7:56 pm

Cirb skrev:
dkguy66 skrev:Nu er der da rigelig med kompetente ministre fra Schlüter tiden.

Hvis du vil være med, kommer du til at nævne dem - og husk de skal stamme fra samme parti.

Mvh
Cirb

Nu er der jo 4 forskellige regeringer at vælge mellem
http://da.wikipedia.org/wiki/Regeringen_Poul_Schl%C3%BCter

Men med udgangspunkt i Schlüter 1, vil jeg nævne fgl.:
- Schlüter
- Palle Simonsen
- Nils Vilhjelm
- Isi Foighel
- Dyremose
Og så er det en smagssag, om man vil inddrage Engell, Grethe Fenger og Ninn-Hansen

Og fra V kunne man nævne
- Uffe
- Henning Christoffersen
- B Haarder

Og jeg vil altså til enhver tid foretrække disse ministre, end de familiearvede ministre vi ser i dag. Uden en snus viden om, og erfaring med samfundet, uden for borgen.

dkguy66

Indlæg af Cirb Fre Mar 16, 2012 4:23 pm

dkguy66 skrev:

Nu er der jo 4 forskellige regeringer at vælge mellem
http://da.wikipedia.org/wiki/Regeringen_Poul_Schl%C3%BCter

Men med udgangspunkt i Schlüter 1, vil jeg nævne fgl.:
- Schlüter
- Palle Simonsen
- Nils Vilhjelm
- Isi Foighel
- Dyremose

Ja, det er et skræmmende stærkt team. Og igen en af de 2-3 bedste regeringer i det demokratiske danmarks historie. Tankevækkende at man dengang så på dem som et overgangs fænomen, og tankevækkende hvordan de konservastive dengang kunne trække virkelige sværvægtere ind udefra - dygtige folk der så at sige aftjente deres politiske værnepligt, og derefter trak sig tilbage hvor de kom fra.
Jeg mener stadigvæk at de 6 nutidige socialdemokrater matcher dem

dkguy66 skrev:Og så er det en smagssag, om man vil inddrage Engell, Grethe Fenger og Ninn-Hansen

Engell - tjaaa. De 2 andre må vist afgjort være en smagssag..... cyclops

dkguy66 skrev:Og fra V kunne man nævne
- Uffe
- Henning Christoffersen
- B Haarder

Og for V kunne man så de næste 30 år nævne B Haarder....... og Lars Løkke Wink

dkguy66 skrev:Og jeg vil altså til enhver tid foretrække disse ministre, end de familiearvede ministre vi ser i dag. Uden en snus viden om, og erfaring med samfundet, uden for borgen.

Mener du hende her ?

Det er det, jeg har sagt hele tiden. - Page 2 Z

Eller er det Nick Hækkerup du hentyder til ? Imodsætning til Uffes afkom er der vist almindelig enighed om at den unge Hækkerup er ualmindelig kompetent..
Men enig i at det er et problem at ministerierne (og folketinget) i begge sider af salen er befolket er mennesker for hvem politik er et levebrød, og ikke nødvendigvis et kald, og hvis erfaringsflade med samfundet uden for borgen er begrænset - for nu at sige det pænt.

Mvh
Cirb

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 16, 2012 5:36 pm

Det er det jeg mener er det største problem. Deres totalt ukendt erfaring med samfundet, udenfor universitetet, og som rent faktisk har beskæftiget sig med et reelt erhverv, der ikke lige er et politisk valg/udpeget hverv.

De 6 konservative ministre jeg nævnte havde jo alle erfaring udenfor chr. b. trygge rammer.
Schlüter virkede jo som advokat i flere år inden sit medlemskab af FT. Uffe kender vi der er over 40 jo fra sit job som journalist i DR. Isi Foighel var skatteprofessor - som jeg husker det, og Niels Vilhjelm var erhvervsleder.

I dag kommer de næsten direkte fra universitetet, eller fra en ministeriel stilling, uden noget kendskab til den virkelige verden i danmark. Og sammenligner man den nuværende S gruppe i forhold til for 30 år siden, er det gået den helt forkerte vej.

Og mht N Hækkerup, så er han da vist en arketype af den moderne socialdemokrat. Hvor joberfaring i den virkelige verden er lige så ukendt, som kinesisk er for mig. Og i samme gruppe er jo N. Wammen med flere i den nuværende regering.

Og derfor er det jo også at deres beslutninger overhovedet ikke afspejler borgernes virkelighed.

dkguy66

Indlæg af Cirb Fre Mar 16, 2012 5:48 pm

dkguy66 skrev:

Og mht N Hækkerup, så er han da vist en arketype af den moderne socialdemokrat. Hvor joberfaring i den virkelige verden er lige så ukendt, som kinesisk er for mig. Og i samme gruppe er jo N. Wammen med flere i den nuværende regering.

Nick Hækkerup er cand jur med en phd inden for EU ret og var universitets ansat som adjunkt, inden han blev borgmester. Ikke helt så tungt som Isi Voigel (der var professor på samme fakultet), men vist mere en grads end væsens forskel....

Mvh
Cirb

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 16, 2012 5:49 pm

Når selv politikerne gang på gang må indrømme at eks. skattelovgivningen enten ikke er tidsvarende, eller at den er fejlbehæftet, hvordan kan vi borgere så have en forventning om at man reelt tager fat på en modernisering af skattelovene, når vi i dag har en minister, der aldrig tidligere har haft en indkomst over 100.000 kr? Og som aldrig har oplevet virkningerne eller effekterne af skattelovgivningen for private eller små erhvervsdrivende ?
Der er jo ikke meget hjælp at hente fra medarbejderne i ministeriet, eftersom de jo selv i høj grad er gået direkte fra universitetet og direkte ind i den offentlige tjeneste. Og hvor er det så lige at ideen med en minister er ? Og effekten med en minister? Når vi ikke har nogle ansvarlige ministre der kan udfordre sin embedsstab, eller via egne erfaringer kan sætte sig ind i problemstillinger, som befolkningen dagligt slås med, så er det jo forventet at vi altid vil se den ene tåbelige lovgivning efter den anden, skrevet efter bøgerne, uden en minister kan sige stop.

Vores skatteminister kan jo ikke engang selv gennemskue skattelovgivningen, endsige gennemskue konsekvenserne af "sine forslag", eftersom han ikke har en disse kendskab til nogen del af tilværelsen overhovedet.
Og det kan jeg bare ikke tage seriøst.
Og det gælder uanset partifarve, skal jeg lige understrege.

dkguy66

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 16, 2012 5:55 pm

Cirb skrev:
dkguy66 skrev:

Nick Hækkerup er cand jur med en phd inden for EU ret og var universitets ansat som adjunkt, inden han blev borgmester. Ikke helt så tungt som Isi Voigel (der var professor på samme fakultet), men vist mere en grads end væsens forskel....

Mvh
Cirb

Og så glemmer du præcist det væsentlige. N Hækkerup er ikke justitsminister, eller EU minister. Og N Hækkerup har så sandelig ikke den erfaring som Foighel havde, da han kom til.

Men det er da iøvrigt ogås en arketypisk embedsmand der her er beskrevet. Hvilket egentlig beviser min påstand. At politikerne i dag, ikke er andet end embedsmænd, der blot har valgt den politiske vej for sin karriere i det offentlige, for hurtigere at nå toppen.
Og nu er en phd, jo hverken en doktorgrad eller professorrat.

dkguy66

Indlæg af Cirb Fre Mar 16, 2012 6:17 pm

dkguy66 skrev:
Cirb skrev:
dkguy66 skrev:

Mvh
Cirb

Og så glemmer du præcist det væsentlige. N Hækkerup er ikke justitsminister, eller EU minister. Og N Hækkerup har så sandelig ikke den erfaring som Foighel havde, da han kom til.

Men det er da iøvrigt ogås en arketypisk embedsmand der her er beskrevet. Hvilket egentlig beviser min påstand. At politikerne i dag, ikke er andet end embedsmænd, der blot har valgt den politiske vej for sin karriere i det offentlige, for hurtigere at nå toppen.
Og nu er en phd, jo hverken en doktorgrad eller professorrat.

Isi Foigels universitets speciale var retsvidenskab - han blev minister for skatter-og afgifter.
Isi Foigel havde udover sin universitetsposistion erfaring fra et formandskab i dansk flygtningehjælp.

Nick Hækkerup har været borgmester i Hillerød og næstformand i Socialdemokratiet.

Mvh
Cirb

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum