Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er det, jeg har sagt hele tiden.

+5
dkguy66
Marovingian
Shintai
klogeaage 35
Thomas
9 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Thomas Lør Mar 10, 2012 7:29 pm

S fører V politik

Der er ikke andre muligheder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af klogeaage 35 Lør Mar 10, 2012 7:47 pm

Thomas skrev:S fører V politik

Der er ikke andre muligheder.


Man kunne vende den om og sige at det var godt for Danmark, at O mistede indflydelsen for Hr. Hjorts taburet.

De blå

Det er det, jeg har sagt hele tiden. U_2014111313751596


må snart finde i arbejdstøjet. Wink




klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Hvad de "blå" gør ved jeg ikke - de konservative er ret ligegyldige.

Indlæg af Thomas Lør Mar 10, 2012 9:04 pm

Nu er det altså en klog ting, at høre efter, hvad Lars Løkke siger.

Kæreste venner - når Regeringen har noget, der minder om en plan, så kan de komme.

Det er det den Regering forsøger på nu - det er mere end almindeligt vanskeligt at få noget til at hænge sammen - og slet ikke med deres vælgere - for ikke at tale om organisationerne.

Det pjat med betalingsringen og 1 mia. til den kollektive trafik. Det var jo bare spild af tid.

Venstre kan jo ikke tage det fuldstændig forvirrede skrigeri i dagspressen højtideligt: Kom men en plan som ikke er flikket sammen i baren på det sorte tårn.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty De nye er ringe ,men

Indlæg af klogeaage 35 Lør Mar 10, 2012 11:28 pm

Thomas skrev:Nu er det altså en klog ting, at høre efter, hvad Lars Løkke siger.

Kæreste venner - når Regeringen har noget, der minder om en plan, så kan de komme.

Det er det den Regering forsøger på nu - det er mere end almindeligt vanskeligt at få noget til at hænge sammen - og slet ikke med deres vælgere - for ikke at tale om organisationerne.

Det pjat med betalingsringen og 1 mia. til den kollektive trafik. Det var jo bare spild af tid.

Venstre kan jo ikke tage det fuldstændig forvirrede skrigeri i dagspressen højtideligt: Kom men en plan som ikke er flikket sammen i baren på det sorte tårn.



Venstre sidder på en piedistal i den samlede medieverden + Embedsmandsværket har med alle midler, taget beslutningen om, at de bedste til at lede landet ud af det morads Vi alle er kastet ud i, er LLR, uanset Venstres track rekord.

Thomas ,Jeg er fløjtende ligeglad med hvem der får Os ud af lortet,bare det ikke er de samme, der førte Os ind i samme.

Bærer ikke nag, er bare helvedes dårlig til at glemme.
Rolling Eyes



klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Shintai Søn Mar 11, 2012 12:12 am

Enig klogeaage.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Mar 11, 2012 12:32 am

Shintai skrev:Enig klogeaage.

Jeg er helt klar over Thomas har gode informanter langt inde i systemet Danmark,det skylder Vi her på siden,ham stor tak for cheers

Mit kvalmecenter bliver bare berørt af disse prægtige :


Det er det, jeg har sagt hele tiden. 3894860-til-bm-bt-scanpix
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Mar 11, 2012 12:54 am

GRRRRRRRR

HVAD SGU FANDEN I HELVEDE

Jeg har nære venner med midlerne ragende op af lommerne,godt nok har de tabt på aktier,men når de borgerlige igen kommer til,lander Vi igen i Edens have.
Ingen tvivl Evil or Very Mad






klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Marovingian Søn Mar 11, 2012 5:07 am

Folketinget er ret irrelevant for samfundet indtil den nuværende generation af politikere er udskiftet. Altså jo de laver stadig love, men de har ikke talent eller udsyn til at gennemføre fornuftige reformer ACROSS THE SPECTRUM. Jeg mener ikke der er nogen mening i at stemme for tiden.

Vi kan kun krydse fingre og håbe på at deres tilfældige spin-planer ikke gør alt for meget skade. Heldgvis ser det ud til at de blokkene omtrentligt ophæver hinanden Smile

Håber selv på at de unge der er omrking 20 år nu og blevet politisk bevidste under finanskrisen. Der er tegn på de er anderledes, f.eks. har de brudt med mange års optagelsesmønster på uddannelser.

Om en 15 år begynder de at komme til magtmæssigt, ind til da må vi nøjes med lulzville

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Thomas Søn Mar 11, 2012 5:21 am

klogeaage 35 skrev:GRRRRRRRR

HVAD SGU FANDEN I HELVEDE

Jeg har nære venner med midlerne ragende op af lommerne,godt nok har de tabt på aktier,men når de borgerlige igen kommer til,lander Vi igen i Edens have.
Ingen tvivl Evil or Very Mad







Tag nu og knas dine stesolider! Få fat i en ny kasse om nødvendigt.

Dem, der kørte kareten i grøften - de er jo væk: Anders Fogh, Lene Espersen, Lars Barfoed, Trolex, Hjorten - de er jo væk, der er der ingen, der gider spørge dem om noget.
Det var da derfor Lars Løkke skulle til: Han er en skide dygtig håndværker - så har han siddet med kommunalreform på dejlig afstand af finanssektoren.

Problemet er bare, at den eneste, der ved, hvad hun taler om i Regeringen er Vestager: Der er et par lamper mere, der lyser dér. Helle T er ikke dårlig; men hun skal snurre rundt hele tiden ellers får hun en kniv i ryggen - sådan noget gør en rundtosset.

Men jeg skal så bare sige, at der er ikke nogen, der fortæller mig noget. Jeg har ingen kontakter - bare for at forebygge misforståelser.
Det, jeg har er:
1) Jeg kan lejlighedsvis læse tal.
2) Jeg kender lus på travet.
3) Jeg ved lidt om hvordan man putter ubehageligheder: Hvordan man vender dugen, så pletterne ikke ses alt for tydeligt. Man skal af og til løfte den fine sølvskål med frugt: Nedenunder er hullet.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Mar 11, 2012 7:34 am

Thomas skrev:

Tag nu og knas dine stesolider! Få fat i en ny kasse om nødvendigt.

Dem, der kørte kareten i grøften - de er jo væk: Anders Fogh, Lene Espersen, Lars Barfoed, Trolex, Hjorten - de er jo væk, der er der ingen, der gider spørge dem om noget.
Det var da derfor Lars Løkke skulle til: Han er en skide dygtig håndværker - så har han siddet med kommunalreform på dejlig afstand af finanssektoren.

Problemet er bare, at den eneste, der ved, hvad hun taler om i Regeringen er Vestager: Der er et par lamper mere, der lyser dér. Helle T er ikke dårlig; men hun skal snurre rundt hele tiden ellers får hun en kniv i ryggen - sådan noget gør en rundtosset.

Men jeg skal så bare sige, at der er ikke nogen, der fortæller mig noget. Jeg har ingen kontakter - bare for at forebygge misforståelser.
Det, jeg har er:
1) Jeg kan lejlighedsvis læse tal.
2) Jeg kender lus på travet.
3) Jeg ved lidt om hvordan man putter ubehageligheder: Hvordan man vender dugen, så pletterne ikke ses alt for tydeligt. Man skal af og til løfte den fine sølvskål med frugt: Nedenunder er hullet.


Ellers tak,for hård kost til min mave Razz


Du virker afklaret med situationen :politikere over bred kam.

Håber Du får ret.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af dkguy66 Søn Mar 11, 2012 7:35 am

Thomas skrev: Dem, der kørte kareten i grøften - de er jo væk: Anders Fogh, Lene Espersen, Lars Barfoed, Trolex, Hjorten - de er jo væk, der er der ingen, der gider spørge dem om noget.
Det var da derfor Lars Løkke skulle til: Han er en skide dygtig håndværker - så har han siddet med kommunalreform på dejlig afstand af finanssektoren.

Problemet er bare, at den eneste, der ved, hvad hun taler om i Regeringen er Vestager:

Jeg er meget enig i den betragtning. Sagen er jo at AFR sad til 09, da han meget tydeligt havde indset at lokummet brændte. Og da det passede fint med egne ambitioner gjorde han alt for at komme videre.

Tager man blot et eksempel, nemlig ejendomsværdiskattens fastfrysning. Så fremgik det meget tydeligt at denne fastfrysning var tidsbestemt til og med 2006. Problemet var blot, at AFR havde haft et FT valg i Februar 2005, og dermed ville ophævelsen af denne fastfrysning, kollidere med næste FT valg, til afholdelse senest i februar 2009. Konsekvenserne ved en ophævelse, og tilpasning af de massivt stigende ejendomspriser ville uden tvivl ramme "middelklassen" som en boomerang, som uden tvivl ville give skår i VK glæden, og ridser i "landsfaderen AFR's" popularitet.
En kommunalreform var samtidig på papiret, og skulle gennemføres.

så i stedet for at holde fast i den oprindelige beslutning om ophør af fastfrysningen af ejendomsværdiskatten, valgte man at lade den fortsætte uændret og tidsubegrænset. Og dette kombineret med den lave rente, har så skabt/medvirket til de boligpriser vi så i slut 07 og 08. og som nogen stadig tror deres bolig kan opnå.

Som hhv. sundhedsminister og indenrigsminister, var LLR jo reelt uden afgørende indflydelse på den økonomiske politik. En politik der med stor sandsynlighed blev styret benhårdt af AFR, Claus Hjort og tildels Thor Petersen.

Meget kan man laste ministre fra VK regeringerne, men de væsentligste beslutninger har AFR og Hjorten truffet.

Ser vi så på Soc. D. nu, så har de igen igen vist at de i dag ligger så langt fra soc.d. politik, som man kan komme. De forsøger at kapre stemmer fra venstre med deres "middelklasse" politik, hvor man går efter den laveste fællesnævner.

Det "gamle" traditionelle socialdemokratiske parti, ville jo aldrig kaste sig over de dårligst stillede, som det første. Men derimod skabe en folkestemning imod de "nyrige" folkepensionister, præcis på samme måde, som VK forsøgte at tegne et billed af den rige friske efterlønner, der blot trak sig tilbage på samfundets regning, og spillede golf i fritiden.

Det er jo præcis det som Enhedslisten lige nu forsøger at fortælle - på den pæne måde - både S og SF.

Det ville være så let som at klø sig selv i håret, hvis man fra regeringen ville skabe en stemning for at velhavende pensionister med store arbejdsmarkeds/ private pensioner, fik modregnet folkepensionen, og at dette provenue kunne sikre at den syge/handicappede og svagelige fru Jensen på 78, fortsat kunne få hjemmehjælp og støvsugning i sin lille lejlighed.

Men problemet er blot, at man ganske enkelt ikke tør tage fat i det spørgsmål, fordi en god del af disse nyrige pensionister er gode trofaste kernevælgere blandt S-pamperne. Men sagen ville være ret let at sælge til befolkningen, særligt de i den beskæftigelsesmæssige alder, som både straffes af den økonomiske situation, og som kan se hvordan de nyrige pensionister sidder både i billige huse, har store skattefinancierede pensioner, OG som fortsat modtager fuld folkepension (grundbeløbet). Nåe ja, de kan stadig gå på pension som 65 årig. Og de kan stadigvæk nyde godt af en efterløn som 60/62 årig. Eller alternativt, en stor fed skattebonus hvis de fortsat arbejder til de er 65.

Imens kan de under-50 årige, se at alle regler er strammet, at skatter og afgifter er sat op, og at der både mht dagpenge og andre ydelser, strammes op. Men den 65 årige folkepensionist, kan sidde med fuld grundbeløb ( 68.000 kr årligt) og samtidig modtage stor livrente hvert eneste år, eller modtage en stor 10 årig pension, både for mand og kone. Betalt for en dels vedkommende via lovlig skatteunddragelse.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Thomas Søn Mar 11, 2012 8:54 am

klogeaage 35 skrev:
Ellers tak,for hård kost til min mave Razz


Du virker afklaret med situationen :politikere over bred kam.

Håber Du får ret.

Det, der er sagen er, at nu sidder vi i grøften. Spørgsmålet er hvordan vi kommer nogenlunde op igen.

Det bliver ikke omkostningsfrit; men jeg står ved min konklusion på valgaftenen: V & S. Det er det snævrest mulige flertal.

Helle T kunne da godt få lov til at blive statsmedister - helt fint. Så kunne hun få fornøjelsen at kante kysen - eller rettere foliehatten - på SF og Enh.
Konservative, LA og DF er der da ikke nogen, der gider høre på.

Vi kommer til at "hjælpe" bankerne, kreditforeningerne og pensionskasserne - javel; men det bliver samme støtte som et reb yder en hængt mand.

Tror du virkelig, at Danske Bank slipper godt fra at optage lån via ECB for at købe flexlort?
Onkel Nils har jo fortalt dem - højt og larmende - at det griseri vil han ikke se.

Problemet er nu, at alle pensionskasser, der ikke er befolket af komplet idioter (og jo, de skærpede krav til bestyrelsesmedlemmer i disse tyder på at nogle af dem har været decideret småt kørende rent evnemæssigt!) - de er flygtet ud af flexlort. Det betyder, at den direkte vej er udelukket: Nemlig at lade pensionskasserne bære tabet direkte.

Det man skal have lukket døren for nu er, at der må ikke ligge flexlort i udenlandske banker - filialer af danske banker - fint nok. Men læg mærke til at bla. Sydbank har lukket sine udenlandske filialer.
Om det så er Danske Banks filial i den Dominikanske Republik, så vil den få en "snudeklemmer" af dimensioner, så hovedsædet vil finde ud af, at det er en meget dårlig idé.

Danske Banks filial i Tyskland: Tror du virkelig, at det tyske Finanstilsyn er mere forstående end det danske?

Det politiske problem er faktisk Socialdemokratiets:

1) De skal have fortalt lønmodtagerne, at de skal ned i løn - den blide del af den besked kan du se i overenskomsterne. Lønmodtagerorganisationerne får valget mellem, at lønproblemet klares enten med lønnedgang eller med arbejdsløshed.
Den modsat rettede effekt er, at vi som SortKaffe har gjort opmærksom på gennem flere år: Vi har en deflation. Den er så maskeret af afgiftsforhøjelse til erstatning for indkomstskat.
Altså: Det kan godt være, at du får mindre i løn; men spørgsmålet er: Hvad får du for din løn?

2) Dernæst skal man have fortalt pensionskasserne, at de godt kan glemme alt om deres formue.
Man skal have fundet en formel, så pensionerne kan beskæres nogenlunde "rimeligt".
I mellemtiden kan kasserne så fornøje sig med en negativ realrente - og på den måde reducere formuen.

Ingen af disse beskeder vil blive modtaget med jubel - og derfor skal glasset med den bitre medicin indtages i små slurke.

Sagen er jo den at realøkonomien - herunder eksporten har det faktisk nogenlunde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Cirb Søn Mar 11, 2012 11:05 am

Thomas skrev:

Det pjat med betalingsringen og 1 mia. til den kollektive trafik. Det var jo bare spild af tid.


Der er jeg ikke helt sikker på - den store nyhed var ikke, hvad der blev besluttet, men hvem regeringen besluttede det med...

Ikke min kop te, men Karen Hækkerup har utvivsomt set rigtigt, når hun omfavner DF som fortabte hjemvendte sønner. O havde reelt ikke andet værdifællesskab med V end en uklædelig vilje til at ofre alle principper på populismens alter. Med AFRs forsvinden i solnedgangen og Løkkes indtog er den vilje IMHO heldigvis væk i venstre - men dermed reelt også ethvert interessesammenfald partiet havde med O.

Interesse og vælgermæssigt er O en delmængde af S- fraset en en population af vanligt forstyrrede og ebrierede tidehvervsfolk på vej på pension.
Hvis Løkke og Pinden har tænkt sig at bruge de næste 4 år på ren obstruktion er det tilsyneladene ikke et projekt O føler sig bundet af. Jeg tror, vi i den forgangne uge har set O politisk bevæge sig fra det yderste "højre" og ind på den helt centrale midte af danske politik.
Det forstyrrer mit kvalmecenter voldsomt, men der en overhængene risiko for at vi skal til at vende os til fru Pia Kærsgaards åsyn på fjernsynet igen.... pale
Hvis regeringen kan formå DF til at sætte sig til bordet for alvor vil det lægge et massivt pres på Løkke . Ikke alene risikerer han at de mest centrale reformer i DK siden kanslergade bliver vedtaget uden V - de kommer også til at blive forligsbundet så bredt i folketinget, at de reelt vil være urørlige for en eventuel kommende V regering under hans ledelse.

Hvordan Vestager kan finde en grimasse, der kan passe i det selskab er uforståeligt for mig, men budskabet fra transportforhandlingerne er, at det kan hun.....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Mar 11, 2012 11:25 am

Thomas skrev:

Det, der er sagen er, at nu sidder vi i grøften. Spørgsmålet er hvordan vi kommer nogenlunde op igen.

Det bliver ikke omkostningsfrit; men jeg står ved min konklusion på valgaftenen: V & S. Det er det snævrest mulige flertal.

Helle T kunne da godt få lov til at blive statsmedister - helt fint. Så kunne hun få fornøjelsen at kante kysen - eller rettere foliehatten - på SF og Enh.
Konservative, LA og DF er der da ikke nogen, der gider høre på.

Vi kommer til at "hjælpe" bankerne, kreditforeningerne og pensionskasserne - javel; men det bliver samme støtte som et reb yder en hængt mand.

Tror du virkelig, at Danske Bank slipper godt fra at optage lån via ECB for at købe flexlort?
Onkel Nils har jo fortalt dem - højt og larmende - at det griseri vil han ikke se.

Problemet er nu, at alle pensionskasser, der ikke er befolket af komplet idioter (og jo, de skærpede krav til bestyrelsesmedlemmer i disse tyder på at nogle af dem har været decideret småt kørende rent evnemæssigt!) - de er flygtet ud af flexlort. Det betyder, at den direkte vej er udelukket: Nemlig at lade pensionskasserne bære tabet direkte.

Det man skal have lukket døren for nu er, at der må ikke ligge flexlort i udenlandske banker - filialer af danske banker - fint nok. Men læg mærke til at bla. Sydbank har lukket sine udenlandske filialer.
Om det så er Danske Banks filial i den Dominikanske Republik, så vil den få en "snudeklemmer" af dimensioner, så hovedsædet vil finde ud af, at det er en meget dårlig idé.

Danske Banks filial i Tyskland: Tror du virkelig, at det tyske Finanstilsyn er mere forstående end det danske?

Det politiske problem er faktisk Socialdemokratiets:

1) De skal have fortalt lønmodtagerne, at de skal ned i løn - den blide del af den besked kan du se i overenskomsterne. Lønmodtagerorganisationerne får valget mellem, at lønproblemet klares enten med lønnedgang eller med arbejdsløshed.
Den modsat rettede effekt er, at vi som SortKaffe har gjort opmærksom på gennem flere år: Vi har en deflation. Den er så maskeret af afgiftsforhøjelse til erstatning for indkomstskat.
Altså: Det kan godt være, at du får mindre i løn; men spørgsmålet er: Hvad får du for din løn?

2) Dernæst skal man have fortalt pensionskasserne, at de godt kan glemme alt om deres formue.
Man skal have fundet en formel, så pensionerne kan beskæres nogenlunde "rimeligt".
I mellemtiden kan kasserne så fornøje sig med en negativ realrente - og på den måde reducere formuen.

Ingen af disse beskeder vil blive modtaget med jubel - og derfor skal glasset med den bitre medicin indtages i små slurke.

Sagen er jo den at realøkonomien - herunder eksporten har det faktisk nogenlunde.








Socialdemokraterne er ikke gode nok til at formulere, at man skal føre den nødvendige politik og hvorfor og hvordan. Det bliver hurtigt underlige besværgelser om, at økonomien skal være robust. Det rammer dem i nakken, når alt andet er gået i stykker for dem


Socialdemokraterne har brug for en ny Lykketoft
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Ikke enig....

Indlæg af Cirb Søn Mar 11, 2012 11:46 am

klogeaage 35 skrev:
Socialdemokraterne har brug for en ny Lykketoft

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRB9UezWejld3CgGYzptJXF_LfMTps_U_TgkZBdXcX2nh6sj0CP Det er det, jeg har sagt hele tiden. 2Q== Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRmaDc1F7h4GMQAcJEqhqJK8XGTiqMgSO4_I2zYt9yGzIzZq-FLGwDet er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcSukF7T6NMOtpjCBYiptgjMUpihDc55XMdSCjUHGqTssybV5m5FDet er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Christine_Antorini_2005Det er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Nicolai_Wammen

Partiet har den stærkeste samling af ministre noget parti har stillet med i min (efterhånden ikke helt korte...) levetid.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Ikke enig cirb

Indlæg af Thomas Søn Mar 11, 2012 12:26 pm

Stærkeste hold ministre? naaaaa.
Jeg går med til Nick Hækkerup.....

Der er jo ikke tale om obstruktion fra Venstre!
Problemet er at regeringen er flagrende og usammenhængende - det er så delvis forståelig i situationen; men det er ikke noget man kan lave forlig med.

Så har man en finanssektor, der kan skvatte sammen hvad øjeblik det skal være. Danske Bank kan jo end ikke bruge deres "nedskrivningsmodel" som et plausibilitetscheck.
I den situation er det lidt svært at snakke om så langt sigt som til næste Finanslov.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Plyds Søn Mar 11, 2012 5:41 pm

Thomas skrev:S fører V politik

Der er ikke andre muligheder.

Se den er jo lidt speget - for VKO førte jo i 10 år socialdemokratisk politik......

Så når du nu siger af S-SF-R fører den politik VKO førte - så fører de jo altså bare deres egen politik..... Eller? njøøø....

Fjog førte jo rendyrket S politik - der var derfor han sad så længe - så nu er politikken bare tilbage hvor den hører hjemme.

Og ja jeg er enig - der er ikke andre muligheder - borgerlig liberal politik vil føre til US tilstande herhjemme - og fri os fra det for enhver pris!

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Thomas Søn Mar 11, 2012 9:43 pm

Plyds skrev:
Thomas skrev:S fører V politik

Der er ikke andre muligheder.

Se den er jo lidt speget - for VKO førte jo i 10 år socialdemokratisk politik......

Så når du nu siger af S-SF-R fører den politik VKO førte - så fører de jo altså bare deres egen politik..... Eller? njøøø....

Fjog førte jo rendyrket S politik - der var derfor han sad så længe - så nu er politikken bare tilbage hvor den hører hjemme.

Og ja jeg er enig - der er ikke andre muligheder - borgerlig liberal politik vil føre til US tilstande herhjemme - og fri os fra det for enhver pris!


Vi er tilbage ved det helt traditionelle fra Kanslergade forliget. Når vi er på spanden så SKAL Venstre og Socialdemokratiet finde en ordning mellem sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af dkguy66 Søn Mar 11, 2012 10:35 pm

Cirb skrev:
klogeaage 35 skrev:
Socialdemokraterne har brug for en ny Lykketoft

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRB9UezWejld3CgGYzptJXF_LfMTps_U_TgkZBdXcX2nh6sj0CP Det er det, jeg har sagt hele tiden. 2Q== Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRmaDc1F7h4GMQAcJEqhqJK8XGTiqMgSO4_I2zYt9yGzIzZq-FLGwDet er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcSukF7T6NMOtpjCBYiptgjMUpihDc55XMdSCjUHGqTssybV5m5FDet er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Christine_Antorini_2005Det er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Nicolai_Wammen

Partiet har den stærkeste samling af ministre noget parti har stillet med i min (efterhånden ikke helt korte...) levetid.

Mvh
Cirb

Det er da godt nok noget af en påstand, jeg har svært ved at være enig i.

Hvad baserer du lige den på ? Og hvor langt tilbage går du i din vurdering ?

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Cirb Søn Mar 11, 2012 10:44 pm

dkguy66 skrev:
Cirb skrev:
klogeaage 35 skrev:
Socialdemokraterne har brug for en ny Lykketoft

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRB9UezWejld3CgGYzptJXF_LfMTps_U_TgkZBdXcX2nh6sj0CP Det er det, jeg har sagt hele tiden. 2Q== Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRmaDc1F7h4GMQAcJEqhqJK8XGTiqMgSO4_I2zYt9yGzIzZq-FLGwDet er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcSukF7T6NMOtpjCBYiptgjMUpihDc55XMdSCjUHGqTssybV5m5FDet er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Christine_Antorini_2005Det er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Nicolai_Wammen

Partiet har den stærkeste samling af ministre noget parti har stillet med i min (efterhånden ikke helt korte...) levetid.

Mvh
Cirb

Det er da godt nok noget af en påstand, jeg har svært ved at være enig i.

Hvad baserer du lige den på ? Og hvor langt tilbage går du i din vurdering ?

1970

Og hvis i er uenige, så skyd løs med modeksempler - men husk de skal være fra samme parti.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Uffe Man Mar 12, 2012 9:48 am

Plyds skrev:
Se den er jo lidt speget - for VKO førte jo i 10 år socialdemokratisk politik......

Så når du nu siger af S-SF-R fører den politik VKO førte - så fører de jo altså bare deres egen politik..... Eller? njøøø....

Fjog førte jo rendyrket S politik - der var derfor han sad så længe - så nu er politikken bare tilbage hvor den hører hjemme.

Og ja jeg er enig - der er ikke andre muligheder - borgerlig liberal politik vil føre til US tilstande herhjemme - og fri os fra det for enhver pris!


På baggrund af din kommentar, så vil jeg egentlig gerne vide, hvad det er du lægger i "US tilstande herhjemme"?

Du kan starte med et par eksempler og beskrive hvordan det hænger sammen med liberal politik.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Lars_HH Man Mar 12, 2012 11:12 am

Cirb skrev:
dkguy66 skrev:
Cirb skrev:
klogeaage 35 skrev:
Socialdemokraterne har brug for en ny Lykketoft

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRB9UezWejld3CgGYzptJXF_LfMTps_U_TgkZBdXcX2nh6sj0CP Det er det, jeg har sagt hele tiden. 2Q== Det er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcRmaDc1F7h4GMQAcJEqhqJK8XGTiqMgSO4_I2zYt9yGzIzZq-FLGwDet er det, jeg har sagt hele tiden. Images?q=tbn:ANd9GcSukF7T6NMOtpjCBYiptgjMUpihDc55XMdSCjUHGqTssybV5m5FDet er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Christine_Antorini_2005Det er det, jeg har sagt hele tiden. 250px-Nicolai_Wammen

Partiet har den stærkeste samling af ministre noget parti har stillet med i min (efterhånden ikke helt korte...) levetid.

Mvh
Cirb

Det er da godt nok noget af en påstand, jeg har svært ved at være enig i.

Hvad baserer du lige den på ? Og hvor langt tilbage går du i din vurdering ?

1970

Og hvis i er uenige, så skyd løs med modeksempler - men husk de skal være fra samme parti.

Mvh
Cirb

Carsten Koch, Poul Nyrup og Mogens Lykketoft er lysår bedre end dem der. Mange af dem har jo ikke relevant uddannelse. Bjarne (som jeg godt kunne lide) sagde i et interview med søndagsavisen, at flexlån var den bedste investering han havde lavet.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty De behøver ikke være socialdemokrater

Indlæg af Cirb Man Mar 12, 2012 2:00 pm

Lars_HH skrev:
Carsten Koch, Poul Nyrup og Mogens Lykketoft er lysår bedre end dem der. Mange af dem har jo ikke relevant uddannelse. Bjarne (som jeg godt kunne lide) sagde i et interview med søndagsavisen, at flexlån var den bedste investering han havde lavet.

Det er det formentlig også - endnu... Twisted Evil

Nu skulle du jo nævne 6, men jeg kan jo så selv supplere med Stavad, Trøjborg, Hans Hækkerup og evt. Auken. Jo, Nyrups første regering omfattede nogle ret kompetente mennesker, der jo reelt også endte med at blive en af de 2-3 bedste regeringer i det demokratiske danmarks historie. Der var tilgengæld også nogle helt fantastiske afbrændere imellem (Jytte Hilden anyone What a Face ) - de eneste socialdemokratiske minister, der i denne omgang, ser rigtigt dubiøse ud er vel Carsten Hansen og så (måske) statsministeren selv.

Jeg tror Corydon på sigt kan komme til at leve op til Lykketoft fagligt - og kommunikativt gør han det allerede meget bedre end Lykketoft nogensinde kom til (af en eller anden grund fandt manden først sin tunge, da han skulle holde sin afskedstale som formand, og siden har han så aldrig mistet den - sådan er der så meget... Razz ). Karen Hækkerup er lige i skabet som både klassisk og moderne socialdemokrat , og en mine tidligere yndlings aversioner Mette Frederiksen gør det forbløffende stærkt med stor integritet.
Nick Hækkerup har jeg svært ved bedømme, men du kan da se på hvad vores lokale militært interesserede debatør synes.
Christine Antorini har ikke gjort meget væsen af sig indtil nu men har jeg store forventninger til.
Nikolaj Wammen fortryder jeg lidt -men han gjorde det glimrende som borgmester i Aarhus. Kompetent blå bureaukrat socialdemokrat.

Vi skal hen til omkring 2030 før regnskabet endeligt kan gøres op, men jeg synes socialdemokraterne er kommet forbløffende stærkt fra start (altså hvis man lige ser bort fra statsministeren). Og hvis man sammenligner med den folk ynkelige taburetklæbende nepotistiske noksåer venstre havde siddene til sidst (altså hvis man lige ser bort fra deres statsminister) er de en ren åbenbaring af kompetencer og engagement.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Uffe Man Mar 12, 2012 2:23 pm

Cirb - hvad synes du om Corydons kovending i beregning af deres "fair løsning"?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Cirb Man Mar 12, 2012 9:12 pm

Uffe skrev:Cirb - hvad synes du om Corydons kovending i beregning af deres "fair løsning"?

Synes ?
Han løj - gud, hvermand og i særdeleshed Bjarne Corydon kunne se, at det ikke kunne hænge sammen.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Det er det, jeg har sagt hele tiden. Empty Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum