Det er det, jeg har sagt hele tiden
2 deltagere
Side 1 af 1
Det er det, jeg har sagt hele tiden
Nemlig at de ældre IKKE bruger flere penge.
Dem der bruger penge er børnefamilierne.
Den virker forbrugsforøgende i det omfang at midlerne bundet i opsparingen frigøres ved et salg.
Dem der bruger penge er børnefamilierne.
Den virker forbrugsforøgende i det omfang at midlerne bundet i opsparingen frigøres ved et salg.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Det er det, jeg har sagt hele tiden
Det er jo gammel lærdom, hvis man ser på kurver over livsindkomstens fordeling, gæld og opsparing over livet.
Jeg har ikke set noget, det yder på at tingene har ændret sig. Gælden er størst i de unge år hvor der studeres, købes hus og fødes børn.
Derefter falder gældsandelen ind til omkring de 50, hvor opsparingen begyndet at vokse for alvor, og efter pensionalderen er opsaringen normalt større end gælden.
Sådan har det været i rigigt mange år - kun med mindre udsving og forskydninger.
Jeg har ikke set noget, det yder på at tingene har ændret sig. Gælden er størst i de unge år hvor der studeres, købes hus og fødes børn.
Derefter falder gældsandelen ind til omkring de 50, hvor opsparingen begyndet at vokse for alvor, og efter pensionalderen er opsaringen normalt større end gælden.
Sådan har det været i rigigt mange år - kun med mindre udsving og forskydninger.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Lignende emner
» Rusland: Galt er det gået - værre bliver det!
» Gud, hvor er det svært at skændes, når man er enige!
» Flextumpernes dødedans.
» skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?
» Det er det jeg har sagt hele tiden
» Gud, hvor er det svært at skændes, når man er enige!
» Flextumpernes dødedans.
» skal Troels, Peter C (og Lars!) i fængsel?
» Det er det jeg har sagt hele tiden
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|