Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sanktioner virker bedre end jeg troede.

2 deltagere

Go down

Sanktioner virker bedre end jeg troede. Empty Sanktioner virker bedre end jeg troede.

Indlæg af Thomas Søn Jan 29, 2012 1:36 pm

Iran lukker for olien. Så er det vel nok heldigt at Libyen skal til at komme i gang igen.
Man ser jo også, at Iran vil sælge olie mod guld til Kina - problemer med at nå til enighed om afregningskursen?
Kina KAN ikke klare at gå fra en eksportøkonomi med undervurderet valuta til en importøkonomi med en overvurderet valuta.

Så må man jo gå i guld - guldprisen stiger jo også.

Men i sidste ende er det blot beskæftigelsesterapi for spekulanter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sanktioner virker bedre end jeg troede. Empty Sv: Sanktioner virker bedre end jeg troede.

Indlæg af Plyds Man Jan 30, 2012 1:34 am

Irans stop af olieexport til EU er et slag i luften. Den olie sælges bare til vennerne i Asien med en mindre rabat. De EU lande der før har købt af Iran kan formentlig købe andre steder, selv om det bliver en smule dyrere.
Der bliver jo noget i overskud et sted, når Kineserne køber mere hos Iranerne.

Under alle omstændigheder, er det et positivt tegn, at de lukker atom inspektøerne ind. De er presset - ikke mindst på økonomien - de sælger nemlig brændstof internt i landet til under hvad det koster at producere det.

Præstestyret imploderer før eller siden - for de formår i deres formørkede religionsfanatisme og korrupsion ikke at udvikle landet. Så ballonen skal nok revne en dag, og det bliver ikke kønt.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Sanktioner virker bedre end jeg troede. Empty Sv: Sanktioner virker bedre end jeg troede.

Indlæg af Thomas Man Jan 30, 2012 2:06 am

Plyds skrev:Irans stop af olieexport til EU er et slag i luften. Den olie sælges bare til vennerne i Asien med en mindre rabat. De EU lande der før har købt af Iran kan formentlig købe andre steder, selv om det bliver en smule dyrere.
Der bliver jo noget i overskud et sted, når Kineserne køber mere hos Iranerne.

Under alle omstændigheder, er det et positivt tegn, at de lukker atom inspektøerne ind. De er presset - ikke mindst på økonomien - de sælger nemlig brændstof internt i landet til under hvad det koster at producere det.

Præstestyret imploderer før eller siden - for de formår i deres formørkede religionsfanatisme og korrupsion ikke at udvikle landet. Så ballonen skal nok revne en dag, og det bliver ikke kønt.

Det er lige det, jeg er bange for.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sanktioner virker bedre end jeg troede. Empty Sv: Sanktioner virker bedre end jeg troede.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum