Tysklands infrastruktur.
2 deltagere
Side 1 af 1
Tysklands infrastruktur.
Få overraskelser for dem, der har fulgt med her på kanalen.
Der er to problemer i det:
Dels er de tyske entreprenører vant til fede dækningsbidrag fra store arbejder ude i verden. Dels er der et spørgsmål om finansiering - store udbud af tyske statsobligationer vil få renten til at flyve i vejret i hele Europa - med mildest talt uheldige konsekvenser for PIIGS.
Løsningen ligger i - i hvert fald delvis - at anvende den danske entreprenørbranche (når vi har fået skudt de værste idioter - her bliver der tab at tage for bankerne - også) og de danske pensionsmidler, der vil elske 3-4% i rente for 20 årige obligationer. Eller en drifts- og afbetalingskontrakt på tilsvarende 20 år. Men det behøver man ikke fortælle Rohde.
Det skulle jo nok skabe en arbejdsplads eller to dér.
Der er to problemer i det:
Dels er de tyske entreprenører vant til fede dækningsbidrag fra store arbejder ude i verden. Dels er der et spørgsmål om finansiering - store udbud af tyske statsobligationer vil få renten til at flyve i vejret i hele Europa - med mildest talt uheldige konsekvenser for PIIGS.
Løsningen ligger i - i hvert fald delvis - at anvende den danske entreprenørbranche (når vi har fået skudt de værste idioter - her bliver der tab at tage for bankerne - også) og de danske pensionsmidler, der vil elske 3-4% i rente for 20 årige obligationer. Eller en drifts- og afbetalingskontrakt på tilsvarende 20 år. Men det behøver man ikke fortælle Rohde.
Læg mærke til Slesvig-Holsten.“Germany in five or 10 years will not have the same standard of infrastructure it has today,” said Reinhard Mayer, the minister in charge of transport in the north state of Schleswig-Holstein. If further investment isn’t made, he said, “we must live with infrastructure where bridges are not working. Or, for example, the Kiel Canal with its locks not working. And that’s not very funny for such an important economy as Germany.”
Det skulle jo nok skabe en arbejdsplads eller to dér.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Cirb- Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus
Statsgarantimodellen virker!
Nu skal der ikke bruges flere penge i forbindelse med Sverrig.
Det var dér den var!
Femern Bælt-forbindelsen vil også blive finansieret på grundlag af statsgarantimodellen. Jeg er derfor glad for afgørelsen og ser frem til dialogen med Kommissionen om Femern Bælt-projektet," siger han.
Det var dér den var!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Tysklands elektricitetspolitik.
» Femarn forbindelsen
» Amerikansk storbank frygter dansk gældskrise
» Tysklands handelsbalance bedre end ventet.
» Kritisk infrastruktur.
» Femarn forbindelsen
» Amerikansk storbank frygter dansk gældskrise
» Tysklands handelsbalance bedre end ventet.
» Kritisk infrastruktur.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum